Advies gevraagd - wie weet raad? Kind bang in de lift

Discussie in 'De lounge' gestart door cimbomlu, 15 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cimbomlu

    cimbomlu Fanatiek lid

    13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Onze kleine man (4 maanden) wordt met de dag banger in de lift. We wonen op de bovenste etage, dus met de trap is geen optie. Elke keer gaat hij als we er heen lopen al huilen, en als de deuren van de lift dichtgaan kijkt hij zo angstig, ik vind het zo zielig. Ik heb geen idee hoe het zo is ontstaan.
    Ik heb al geprobeerd hem af te leiden met bijv een muziekdoosje, maar dat werkt niet.
    Heeft iemand tips wat ik kan doen zodat hij het niet zo erg meer vindt?

    Edit mod: ik heb je titel iets duidelijker gemaakt.
     
  2. ThunderAngel

    ThunderAngel Fanatiek lid

    26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Ahhh, zielig! 4 maandjes oud en dan al claustrofobisch :D
    Ik denk dat je gewoon met hem met de lift moet blijven gaan hoor, dan went hij er vanzelf aan en misschien kun je hem geruststellend toespreken als je in de lift gaat/bent?
     
  3. patje

    patje Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Ik had al bij de juni mama''s gereageerd, maar ik denk idd ook geen aandacht aan geven en gewoon die lift in blijven gaan, hoe moeilijk dat ook is.
    Baby's kunnen nu toch ook al éénkennig worden, dus misschien is dit net zoiets.

    Ik hoop voor je dat het snel overgaat.
     
  4. Josien

    Josien VIP lid

    27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Jee meid wat vervelend! Ik heb geen kant en klare oplossing voor je. Het lijkt me echt een vraagstuk voor Derek Ogilvie ;)! Hij zou denk ik zeggen dat je je mannetje goed uit moet leggen waar de lift voor dient en waarom jullie hem gebruiken. Maar of dat nou de tip is waar je wat aan hebt? Misschien heeft hij last van zijn oortjes in de lift?!?

    Ik hoop van jullie dat het probleem snel oplost en dat er iemand is die het probleem herkent!

    Liefs,
    Josien
     
  5. loopy

    loopy Fanatiek lid

    23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    ligt hij nog in de wagen? misschien is hij wel bang omdat hij het niet kan zien? of neem je hem op de arm zodat hij rond kan kijken?

    is er een spiegel in de lift die hem kan afleiden door bijv samen gekke bekken te trekken?
     
  6. Lin79

    Lin79 Actief lid

    25 aug 2006
    125
    0
    0
    Er komt natuurlijk best veel op z'n kleintje af. Alles is nieuw en spannend. Ik weet niet of hij dan in een kinderwagen zit? Ik zou denk ik iedere keer als je met de lift hem even op dat moment dragen. Zodat hij zich veilig tegen jou aan ligt (beschermend gevoel geven), en onder tussen rustig tegen de kleine praten en troosten. En dan langzaam opbouwen.

    groetjes Lin79
     
  7. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Tja, ik denk dat je iig de angst niet moet bevestigen.

    Verder zou je eens moeten kijken naar waar het vandaan komt. Is het de kleine ruimte (lijkt me niet, want in je buik is het nog kleiner), of het lawaai, of de druk....


    Linda
     
  8. nachtvliinder

    nachtvliinder Fanatiek lid

    20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    haha precies wat ik d8 !

    het uitleggen bedoel ik !
    Ik heb nog niet bij de juni mama's gekeken :oops: :oops: :oops:
    dus reageer even hier dan!

    Kindjes zijn heel erg pienter dus probeer eens uit te leggen wat je gaat doen en waarom je de lift neemt!
    neem hem desnoods op de arm!

    Veel succes Cimbolu en ff dikke knuff voor je!
    laat je het weten hoe en wat !

    xxx
     
  9. cimbomlu

    cimbomlu Fanatiek lid

    13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Ik heb hem al op m'n arm. Ik probeer hem af te leiden met kletsen/zingen enz.
    Maar hij kijkt angstig, ik vraag me af of hij het een beetje donker vindt (maar daar heeft hij bijvoorbeeld in z'n bedje geen last van als het licht uit is), of misschien voelt het gewoon niet prettig voor hem, je zweeft toch een beetje als de lift zich in gang zet.
    Morgen zal ik hem eens op de babyfluisteraarse manier uitleggen hoe een lift werkt, wie weet helpt dit wel ;)
     
  10. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.044
    4.239
    113
    Kylian heeft dit ook gehad, waarschijnlijk is het een combi van een kleine ruimte, het gevoel als de lift beweegt en het geen controle hebben van wat er gebeurt.

    Wat bij ons heeft geholpen is hem een klein flesje drinken te geven op het moment dat we de lift in gingen en hem uitleggen dat we de lift in gingen en waarom en dat het echt niet anders kon.


    Groetjes Anita
     
  11. juut26

    juut26 Fanatiek lid

    28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    :) haha wat grappig hoe je dat opschrijft!
    je weet maar nooit wie weet werkt het!
    die derek met zn schotse achternaampje is niet voor niets zo bekend!
    ben erg benieuwd, hou ons op de hoogte!
     
  12. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    samen een liedje zingen, of verdiepingen tellen. maak een kletsverhaaltje en vertel wat voor leuke dingen jullie gaan doen als jullie beneden zijn. omhoog misschien enthousiast beginnen dat jullie gaan kijken of pappa ook thuis is, of de hond/kat (?) misschien staat te wachten?

    ik ben zelf claustrofobisch, sinds ik een jaar of 6 ben en merk dat afleiding het sleutelwoord is. sinds ik zwanger ben kan ik haast geen trappen meer lopen en ik haat het in de lift! toch zal het soms moeten en dan probeer ik zoveel mogelijk afleiding te zoeken.
     
  13. cimbomlu

    cimbomlu Fanatiek lid

    13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Ik heb hem vandaag 2x rustig uitgelegd wat een lift is en waarvoor we hem gebruiken. In de lift had ik een piepbeestje meegenomen. Wonder boven wonder is hij heel kalm gebleven!
    Nu maar hopen dat het niet eenmalig was!
    Bedankt voor jullie tips.
     

Deel Deze Pagina