IUI september

Discussie in 'MMM clubs' gestart door muk, 11 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muk

muk Actief lid

30 aug 2012
    100
    0
    0
    visagie en haar stylist
    hallooo allemaal

Ik heb maandag de eerste IUI behandeling gehad, was goed te doen maar heb krampen, heeft iemand dit ook weleens gehad. Had twee follikels een van 19.5 en een van 18.5, maar vind het wel erg spannend. Hoelang zouden de krampen nog aanhouden?

2. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Hi,

Ik heb 10 dagen geleden mijn eerste IUI gehad, in eigen cyclus zonder hormonen. Ik had vrij snel steekjes en last van mijn borsten. Vandaag een zwangerschapstest gedaan, maar omowit. Ik verwacht dus niet dat het gelukt is en dat ik vrijdag/zaterdag ongi wordt.
    Heb jij IUI met of zonder hormonen?

3. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Muk: had ik ook, heeft wel 4 dagen geduurd die krampen. Ik had er ook nog bloedverlies bij, en nog steeds (6 dagen na IUI) een beetje bruinverlies. En nog steeds heb ik wel wat een opgeblazen gevoel. Kan er allemaal bijhoren. Heb je ook hormonen gebruikt? Dat kan de boel ook nog versterken.

4. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik heb gisteren ook de eerste IUI gehad voor ons tweede kindje. (voor mijn eerste zwangerschap ook IUI gehad). Ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk nergens last van heb, en ook niet gehad. geen krampjes, geen steekjes, niks! Ik vraag me zelfs af of dat wel goed is... Misschien hebben jullie mijn verhaal wel gelezen dat ze bij ons al een eisprong tot stand brengen bij een ei van 14 mm.. :$ dus ik twijfel of ik wel een eisprong heb gehad.

Ik weet nog bij mijn eerste IUI (van mijn dochter) dat ik ook bloedverlies had en steken en wat krampen. Nu dus noppes! ;)

Owja, ik spuit er hormonen bij.

5. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Hoe voel je je nu? zijn de krampen al verdwenen?

6. Stewardess72

Stewardess72 Actief lid

13 jul 2012
    240
    0
    0
    Vliegen!!!
    Hoi allen,

Ik ben net sinds zaterdag puregon aan het spuiten voor mn eerste iui.
    Ik negeer het zo veel mogelijk, wil niet vergeefs hopen.
    Denk dat de meesten onder ons in de MMM dit wel kennen...

Maar ik doe graag toch ff mee met dit topic, om alle ervaringen van anderen te lezen. Wist niet dat krampen na IUI voor konden komen, ook weer geleerd!

Muk, al een beetje bijgetrokken? Had in een ander topic al bericht van Pien gelezen over die krampen. En ik heb, na paar dagen puregon, ook last van mn darmen, vlgns mij las ik dat ook van Pien?

In elk geval succes voor ons allen gewenst!!!!

7. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Hoever ben je nu met spuiten, groeit je eitje al goed??

8. Stewardess72

Stewardess72 Actief lid

13 jul 2012
    240
    0
    0
    Vliegen!!!
    Heee Vlinderr,

Neem aan dat deze vraag voor mij is? Anders, vergeef me als ik voor mn beurt spreek, hihi

Geen idee wat er met mn eitjes gebeurt, heb vrijdag mn 1e FM.
    Spuit 75 puregon, heb er weinig vertrouwen in dat dit lukt, dus ik probeer niks te verwachten.

Heb jij zhuis gevraagd hoe dat zit met die 14mm? En waren er meer follikels?

Greetz

9. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    @Stewardess... Hahaha, ja idd, die vraag was voor jou. :D Vergeten je naam erbij te zetten. :)

Hoezo heb je er weinig vertrouwen in dan? voor a.s. vrijdag, of heb je in deze hele behandeling weinig vertrouwen?

Ja, ik heb het z'huis zeker gevraagd naar mijn eitje van 14 mm, maar zij denken dat ze soms net te laat zijn met de IUI, dat het eitje dan al gesprongen is wanneer de eitjes groter zijn. Bij mijn eerste zwangerschap lieten ze het eitje nog wel doorgroeien tot 21 mm, maar nu dus tot 14. Maar daarbij gaan ze wel uit dat het eitje nog even uit zichzelf doorgroeit tot 17 mm. Maar dat is altijd maar de vraag natuurlijk, want bij 14 mm kan ie net zo goed krimpen.

Ik begon altijd met 87,5 eenheden te spuiten en op dag 10 was er nooit was zichtbaar, dus gelijk ophogen naar 100 eenheden.

Succes!!!

10. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Stewardess: dat kan idd van hormonen komen die darmkrampen. Ik had het de dag na de eerste spuit het ergst, daarna trok dat weer bij. Toen de IUI en dag daarna dus weer kramp, maar dat was in eerste instantie soort van ongipijn. Dat kan namelijk komen door de bewerking van het zaad in het lab. Op de natuurlijke manier krijg je niet het vloeistof waar het zaad in zwemt in je baarmoeder, maar zwemmen de zaadjes via de baarmoedermond naar binnen. Bij IUI halen ze dat vloeistof weg en voegen weer iets toe ofzo, maar er kunnen resten in blijven zitten en die komen dus in je baarmoeder terecht, dat kan voor krampen zorgen. Zoiets... Kan verder geen kwaad, maar voelt ff vervelend.

Trouwens wie wil kan ook meekletsen in het topic IUI in augustus. Daar zitten meerdere meiden die ook net begonnen zijn en ervaringen delen. Ook meerdere meiden waarbij geen reden is gevonden waarom het niet lukt (incl. mezelf).

11. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Waar is dat topic te vinden dan??

12. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik heb nog een vraagje, he?! hoe diep ging bij jullie het slangetje van de IUI naar binnen? Ik heb het hele slangetje niet gevoeld en volgens mij is ie bijna niet naar binnen gegaan. ;) ik zag namelijk nog een heel stuk slangetje erbuiten blijven....ben gewoon even benieuwd hoe dan bij anderen is!

13. Stewardess72

Stewardess72 Actief lid

13 jul 2012
    240
    0
    0
    Vliegen!!!
    Hoihoi!

Vlinderr, het verschil tussen 21mm en 14 mm wel erg groot....
    Ze zullen in zhuis vast beter weten, mr was wachten tot 18 mm en tot die tijd zelf klussen geen optie? Mr ja, ik ben mr een leek natuurlijk....

Pien, dank voor je uitleg, goed om te weten! Ik had idd al deel van het iui augustus topic gelezen, maar er stonden al zo veel berichten en namen dat ik het lastig vind om er dan opeens in te springen...

Ik heb weinig vertrouwen in onze IUI omdat er bij ons geen oorzaak is gevonden voor het uitblijven van zwangerschap. Eerste kindje was in 1 keer raak (natuurlijk) Nu klussen we al 2,5 jaar op het juiste moment, en de week ervoor en erna, met prima zaad en een regelmatige eisprong maar er gebeurt niets. Ik zie niet IUI nog toevoegt voor ons, zeker daar ik ondertussen 40 ben sinds vorige week. (bleeeeh)

Maar ik lees hier vele verhalen van MMMers die al veel langer, en met moeilijke diagnoses bezig zijn, en die wel vol goede moed zijn. Dus ik voel me ook wel een ondankbare jankerd die notabene al een kind heeft hoor.
    Dus ik doe misschien wel aan zelfbescherming, zo van als je t somber inziet kan t alleen maar meevallen...?

Ik begrijp uit jouw verhaal dat jij al wel een succesvolle IUI hebt gehad Vlinderr?

14. Stewardess72

Stewardess72 Actief lid

13 jul 2012
    240
    0
    0
    Vliegen!!!
    Vlinder....

hahahahahaha!
    Heb nog geen inseminatie gehad, dus ken het slangetje niet.
    Maar zie nu in gedachten jou, in de steigers, helemaal gefocust op de "ingang", in een buikspier crunch om de intocht te bekijken...
    hihihi, sorry, ben nogal visueel ingesteld.....

Maar, ff serieus, ze doen hun werk in het zhuis toch heus wel goed?
    Ik bedoel, ze brengen de zwemmers toch wel verder 2 cm?
    Ze hebben je daar toch al eerder zwanger gekregen?

15. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Whahahahahahaha:D Ik lig in een deuk hier!

Ja, ik ben soms nogal wantrouwig t.a.v. die artsen. Ik denk het zelf soms beter te weten.. :) dus slangetje er dieper in en idd een veeeel groter ei dan die iniminie kleine 14 mmm,, whahaha. :D;) Ik heb er gewoon niet zoveel vertrouwen in. Maar goed, het is idd eerder gelukt. Ik heb een dochter van bijna 2. Zij is ook via IUI tot stand gekomen, en wel de eerste poging. Dus wie weet....

Owja, en met dat ei, tja.. ik heb wel een aantal dingen gevraagd aan de gyn en mijn onzekerheid wat door laten schemeren, maar ja, ik heb niet het laatste woord, dus moet me er voor nu maar bij neerleggen. Mocht het niet lukken nu, dan gooi ik weer opnieuw een balletje op. Ik eis dan gewoon een ei van minimaal 18 mm! :D

16. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik vind dit topic nu al helemaal gezellig! :D

17. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Hi Stewardess, serieus, ik zat even vluchtig de berichten hier te lezen en dacht: Huh, heb ik al gereageerd?? Maar dit is jouw verhaal en het is exact mijn verhaal! (behalve dat ik nog geen 40 ben, maar 33 hihi)
    Ik heb ontzettend de behoefte om te babbelen, is het goed als ik je via de site mail? Anders zitten we dwars door dit topic heen haha.

18. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    Hoi meiden....
    hier ook een iui-er...vorige week 6 september 1e iui poging gehad voor ons tweede kindje...
    Ons eerste kindje is ook via iui gekomen en is nu 10 maanden....
    Wat snel zullen jullie denken, maar ik ben inmiddels 41, dus Stewardess het is wel degelijk mogelijk hoor als je 40 of ouder bent met iui zwanger te raken. Ook bij ons is nooit iets aangetoond wat zwangerschap in de weg zou staan.

19. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Hallo meiden, ik heb vandaag te horen gekregen dat we vanaf de aankomende cyclus gaan beginnen met pregnyl en puregon.
    Helemaal nieuw en nog aan het inlezen.
    Morgen de prikinstructie ben er wel wat huiverig voor, omdat ik nog niet weet hoe en wat verder.

20. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Spannend! maar het prikken zelf stelt niks voor hoor:) Succes!

Deel Deze Pagina