Hallo! Ik weet niet of hier al een topic van is maar het leek me leuk om te kletsen met meiden die nu in de eerste trimester zitten over hoe zij het ervaren etc! Ik ben nu bijna 8 weken en ik merk dat ik nu echt om de 2 uur even iets moet eten anders word ik misselijk (en chagrijnig!). Normaal gesproken ben ik heel erg van zoetigheid maar daar moet ik nu niet zoveel meer van hebben. Vooral hartige dingen word ik erg blij van. Het water loopt me in de mond als ik denk aan... Ketchup. Wat ik altijd al af en toe at was avocado met sojasaus. (Meeste mensen vonden dit een rare gewoonte van me) En nu eet ik dit erg vaak! Heeeerlijk . Ik ben benieuwd naar wat andere meiden ervaren nu!
Hoi! Ik ben ook in het 1e trimester. Helaas. Ik kan niet wachten tot deze voorbij is. Heel de dag misselijk en natuurlijk de stress dat het nog mis kan gaan. Je hebt ook het hartje al gezien zie ik. Super! Dat is al een zorg minder Ik ben ook heel erg van de zoete dingen, koekjes en chocola vooral. Maar nu vind ik dat ook niet zo interessant. Ik ben opeens verslaafd aan tosti! Hiervoor was dat echt al twee jaar geleden dat ik het op had. Avocado vind ik een leuk idee van je, ga ik ook eens kopen. Maar gewoon voor op brood TS
@leaf, hahah ketchup. Ik heb t een aantal weken letterlijk niet geproefd en nu ik het weer wel proef vind ik het raar genoeg te smerig voor woorden. Dat van de zoetigheid herken ik. Momenteel eigenlijk geen verslavingen. Ik lijk juist weer een beetje mijn algemene trek terug te krijgen, wat ergens wel fijn is want ik had erg moeite met groente eten en vanavond toch lekker bloemkool gemaakt .
Ben niet in mn eerste trimester maar die ketchup is zo herkenbaar! Terwijl ik normaal geen ketchup lust dacht ik r mijn eerste trimester continue aan en t was ook zowat t enige wat ik wilde hebben
Hoihoi! Ik zit ook in het eerste trimester. Heb vooral zin in zoetigheid juist Terwijl ik meestal bijna geen zoetigheid eet, alleen chocola. Maar nu allemaal snoepjes Verder ben ik ontzettend veel mee bezig. Heb twee goede echo's gehad, maar ben best wel bang voor de volgende. Hebben jullie dat ook? Ik heb a.s. vrijdag de termijnecho.
Hoi allemaal! Ik vind het ook wel leuk om mee te praten hier! Ik ben 4 weken zwanger (en een paar dagen) en moet nog steeds aan het idee wennen haha het is zo raar om zwanger te zijn. Dat ik het ben en niet iemand anders haha Ik heb 23 maart intake bij VK en hoop dat we die week erna gelijk voor een echo kunnen! Ik vind t zo spannend! Ik heb alleen maar heel erg trek in soep steeds, en verder juist geen zoetigheid terwijl ik de grootste zoetekauw ben die er bestaat hahah
@loetje, lekkere gezonde trek dan! Ik heb om eerlijk te zijn nog helemaal geen soep geprobeerd . Dat onrealistische gevoel heb ik ook nog steeds en ik ben alweer wat weken verder. Ik ben benieuwd wanneer het echte besef komt...
Ook hier in het eerste trimester. Vandaag 10 weken en 1 dag. Vandaag een hele mooie echo gehad, spartelende beeb en kloppend hartje Ik lig al een maand dood ziek op de bank. Doe bijna niks anders als spugen. Ik heb nergens zin of trek in want ga er 9 van de 10 keer toch weer van spugen. Maar op goede momenten crave ik vlees terwijl ik absoluut geen vlees eter ben, zo raar. Over drie weken hebben wij weer een echo. Hoeveelste kindje is het voor jullie?
Leuk topic! Vind het leuk om mee te kletsen. Hier ook 1e trimester. Met 7.2 een goede echo gehad & afgelopen zaterdag ook met 9.3. Ze had kleine pinda opgemeten en kwam een dag verder uit.(dit was via echo bureau, ik kon niet wachtten) ik heb volgende week vrijdag pas de volgende echo bij de gyn. (11.3) vind het allemaal heel spannend. Ik heb ontzettend last van misselijkheid, brr afgelopen nacht gespuugd vanmorgen & de rest van de dag kotsmisselijk. ketchup?! Lekkerr met een tosti😊 (eet het normaal nooit)
@misselijke dames, wat ontzettend vervelend. Hopelijk brengt het volgende trimester wat betere gezondheid met zich mee. Ik heb gelukkig maar weinig last van kwaaltjes @Elena, dit is mijn 1e kindje
Hè dames, ik zit ook in het eerste trimester. Tot nu toe alleen heel erg moe. Verder nog geen kwaaltjes *klopt af* Vorige week een positieve test gehad op 10dpo. 3 april de eerste afspraak en echo bij de Vk. Kan haast niet wachten tot het zo ver is.
Haj, ik ook in het eerste trimester! Als ik het zo her en der lees, heb ik tot nu toe een heel gemakkelijke zwangerschap. Nu ben ik natuurlijk ook pas 6 weken ver... Ik ben soms licht misselijk, en heb wat gekke gevoelens in mn buik. Ik lust alles nog, behalve harde kaas. Niet heel handig dus, want bijna alle andere lekkere broodbeleg mág ik niet.... Dus op zoek naar ander lekker broodbeleg. Niks zoets, want daar heb ik ook weinig trek in... Oh well. Verder dus weinig ongemakken. Wel doodmoe trouwens. En ik moet veel boeren Maar ik slaap als een roosje en ben vooral heel erg blij met alles wat er nu gebeurt! Al duurt de tijd tot de echo wel nog veeeeel te lang! Ruim 2 weken nog! Hmpf.....
Hier hele dag trek maar ook snel vol bij een complete maaltijd. Best veel moe ook en wat buikpijntjes maar zo blij dat (nog)niet over hoef te geven. De tijd gaat altijd snel maar nu juist ook zo langzaam, kanni wachten op eerste afspraak vk. Binnenkort paar feestjes en dan ben ik benieuwd wat er op tafel komt want gaat echt opvallen als ik geen filet of carpaccio eet
hey meiden. hier nog 1 Hier ook echt de hele dag misselijk en overgeven. Alles wat binnen komt gaat er net zo hard weer uit. Ook echt geen eetlust. Ik heb over 2 weken mijn eerste echo. Ik kan alleen maar hopen dat ik niet net zoals de vorige 9 maanden hoef over te geven.
Hier ook in het eerste trimester. Vrijdag as. de eerste echo, met 6w4d. Heel spannend. Qua kwaaltjes valt het allemaal nog wel te doen: soms misselijk (maar niet overgeven) en moe.
Ennnn sinds gistermiddag/vandaag ook wat gevoelige borsten. Kleinste oppaskindje vond t gisteren een goed idee om op mn borsten te trommelen en even daarna beet ze er (per ongeluk) in! En vanmorgen aan t dollen met de oudste, rennen door de speeltuin... rennen is dus ook geen goed idee meer Ben al lang blij dat ik twee weken geleden een goeie sportBH heb gekocht, anders wordt paardrijden ook een uitdaging
Eerste trimester en eerste beebje. Heb afgelopen zondag en vandaag positief getest, ik kan het gewoon niet geloven. Ik heb namelijk echt helemaal nergens last van, behalve vermoeidheid, en die komt denk ik van de anderhalve week griep die ik gehad heb. Op 10 april intake en eerste echo. Ik vind het wel echt heel erg spannend
Hallo dames, Ik zit ook in mijn 1ste trimester �� ben er superblij mee! Ik ben nu 6 weken en hoop snel in mijn 2de trimester te zitten en dat het een plakbeebje is. Een tijdje geleden zei ik in een topic dat ik geen kwaaltjes heb maar heb toen ni afgeklopt zoals Djamila �� Daar heb ik nu spijt van, want mijn misselijkheid was er van de ene dag op de andere, hopelijk gaat die ook terug weg. Echte speciale goesting heb ik niet, maar als ik honger heb moet ik ook echt iets eten of ik word echt chagrijnig. Ook ben ik 's avonds ook echt heel erg moe �� Maar ik ben zwanger en ik vind het echt wauw!!
Wat grappig om te lezen dat er veel meiden zijn die minder zin hebben in zoetigheid. En wat vervelend voor de dames die kotsmisselijk zijn, hopelijk is dat snel voorbij zeg! Ikzelf heb dat gelukkig (nog) niet. Wel vaak een misselijk gevoel, maar dan moet ik even iets eten en is het weer goed. Ik eet veel kleine porties over de dag verspreid. Ik las ook wat over het besef van zwanger zijn. Ik heb dit nog steeds totaal niet! Toen ik het hartje zag kloppen was het er even maar ik voel me eigenlijk gewoon een beetje ziekjes. Niet perse zwanger. Laatst vroeg ik me af wanneer je voor het eerst liefde zou ervaren voor het toekomstige kindje. Zal wel verschillend zijn per persoon. Ik denk dat wanneer je het fysiek zou zien het besef komt en wanneer je het voelt in je buik je liefde begint te voelen. Wat denken jullie? Of ervaren sommige meiden al liefde voor hun beebje?