Meiden in hun 1e trimester

Discussion in 'Zwangerschap' started by Leaf, Mar 9, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. momy2b

momy2b Actief lid

Feb 4, 2015
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    bah wat vervelend! ik moest gelukkig niet zo vaak spugen! maar week 10 en 11 waren bij mij het ergst...week 10 is je piekweek..ik denk dat jij daar nog in zit nu..ik weet hoe vervelend het kan voelen..maar dan ook nog dat kotsen erbij te pas en te onpas maakt het wel heel lastig zeg...
    ik hoop dan ook voor jou dat het ook gaat afnemen rond 12 weken...
    van die antaflu rode keel snoepjes verlichten ook wat bij mij....maar bij iedereen werkt weer wat anders (ik had cola gember medicijnen, vanillevla, seabands alles geprobeerd ) ik hoop voor jou dat je ook snel nog wat vind wat werkt...want je wordt er soms echt wanhopig van..

iemand vroeg of die druivensuiker niet erg ongezond was...ik bene en echte gezondheidsfreak...en zo misselijk zijn dat je niet normaal kan functioneren is ook zeker niet gezond..ik was bang dat me suikers omhoog waren maar mijn glucosewaarde was maar 4.4 dus dat is absoluut niet hoog! ik eet verder geen suiker..maar als dit werkt en je voelt je zo, geloof me dan zou je het ook doen hoor

voor alle dames die nog op intake moet wachten f echo..heel veel suc6..de tijd lijkt eindeloos te gaan vooral als je misselijk bent..maar geloof me voor je het weet is die tijd voorbij al voelt het nu niet zo..die echo is echt de moeite waard om even in ongeduld te zitten :D ik las ook dat iemand een intake heeft binnekort..bij mij was het ook eerst intake..maar moest er zelf achteraan bellen om ook nog een vroege echo te doen...want normaal deden ze dat met 10 weken ong...wie is daar nou niet te ongeduldig voor?

ik zelf heb een clubje met meiden die 23 sept t/m16 okt zijn uitgerekend..we praten dagelijks over onze kwaaltjes...zit jij ook in deze periode en heb je daar behoefte aan meld je dan aan via: aanstaande mama's september oktober

2. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

May 29, 2013
    1,563
    46
    48
    Die misselijkheid begint ook aardig vervelend te zijn, eind van de middag lig ik op de bank vanwege misselijkheid functioneer dan niet top. Sochtends ook kotsmisselijk brr, zoals nu boodsschappen doen en wie zit er in de auto😂 (ja, vriendlief is mu boodschappen doen) heel vervelend.
    Ik vraag me af hoe het de komende dagen op mn werk gaat. Ik ga er maar vanuit dat dit mn piek week is en vanzelf minder wordt. Anders vrijdag maar even overleggen met de gyn.
    Snachts slaap ik ook slecht vanwege misselijkheid, moet er ook uit om wat te eten/spugen. Gaat nu helaas de hele dag door. Voel me een zombie😂

3. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

Feb 27, 2011
    5,738
    268
    83
    Lidletje: bij de intake bij de verloskundige heb je een uitgebreid gesprek over je voorgeschiedenis, hoe je je voelt, over eventuele erfelijke afwijkingen in je familie. De verloskundige legt allerlei dingen uit. En je kunt natuurlijk al je vragen stellen (tip: schrijf ze op!). Bij mijn praktijk krijg je bij de intake geen echo en gaan ze ook niet naar het hartje luisteren. Maar dat verschilt per praktijk.
    Succes met je echo!
    Ik mag eind deze week nog een keertje in het streekziekenhuis komen voor een echo. Vind ik wel heel fijn hoor. Daarna gaan we over naar het echocentrum in de stad bij ons in de buurt (31 maart termijnecho).

4. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

Feb 27, 2011
    5,738
    268
    83
    En iedereen sterkte met de misselijkheid. Dat is echt niet fijn. Bij mij valt het nog wel een beetje te doen. Het blijft er tenminste nog in :$
    Als ik voldoende m'n rust pak gaat het het beste.

5. momy2b

momy2b Actief lid

Feb 4, 2015
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    sterre als ik had moeten werken zou ik dit echt niet trekken hoor..en ik spuug maar af en toe...misschien heb je het nog niet verteld op werk..maar ik zou het toch je wel doen want het is idd zombie stijl dat misselijk zijn..hoop dat mijn verhaal je een beetje hoop geeft..ik rekende erop dat ik het tot week 16 zou hebben..en ik heb het nu dus echt nog maar lichtjes...niet meer dat ik alleen maar op de bank kan zitte niksen...het is gewoon nog erger dan ziek zijn! veel sterkte...en hoop echt voor jou dat het gaat afnemen meid!

6. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

Mar 31, 2014
    5,326
    104
    63
    Mijn eerste dag van mijn laatste menstruatie was 31 januari en ik ben toch al over de 6 weken ;) Of heb jij langere cyclussen? Als je wilt weten hoe ver je bent dan zou je dat hier kunnen invullen:

Zwangerschapskalender: bereken nu jouw uitgerekende bevaldatum

Ja dat was ik :D Dankje! Had er ook nog even verder op gezocht.

Heb vanochtend bijna een uur over mijn ontbijt gedaan maar zowaar een beschuitje en een boterham naar binnen kunnen werken. Verder probeer ik nu een Liga naar binnen te krijgen, gaat niet van harte.

Hebben jullie ook zo'n vieze smaak in jullie mond?

7. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

Mar 31, 2014
    5,326
    104
    63
    Ach lieve Sterre, dat is ook geen doen zeg. Wat kun je je beroerd voelen! Heb je al contact gehad met de huisarts? Die kan je evt. Emesafene voorschrijven? Veel sterkte!

8. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

May 29, 2013
    1,563
    46
    48
    Mn werk weet het al sinds 6 weken gelukkig, ik deed risico werk (agressie) & ben nu overgeplaatst naar een andere groep. Ze houden veel rekening met me als ik ergens misselijk van wordt nemen collega's het over. Ik zei al tegen mn partner als het toeneemt of het neemt niet af dan ga ik er wel mee naar de dokter. Vind het af en toe niet grappig meer. Ik hoop dan ook dat het vanaf volgende week minder wordt. Ben erg wit & erg veel pukkels en voel me ook als een zombie😑 ben niet uitgedroogd want hou nog wel veel binnen, maar sjee vind t wel ellendig.
    Ik las alleen dat je bij medicatie niet mag autorijden?

9. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

May 29, 2013
    1,563
    46
    48
    Misscchien dat ik dat inderdaad maar even moet doen, wilde het afwachten of het minder zou worden. Voel me zo een watje!😞

10. IrisN

IrisN Niet meer actief

Hier de eerste zwangerschap! Erg spannend. Ben zo benieuwd of het er goed uit ziet. Heb een verhoogde kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. We zullen zien!

11. KimmyCalypso

KimmyCalypso Actief lid

Mar 13, 2015
    124
    3
    18
    NULL
    3e boompje na Arnhem
    Oe, ik ook de eerste :) leuk! idd erg spannend.

Druivensuiker ongezond? Nee hoor.. vooral bij lage suikers. Lage suikers zijn ongezond en daarom neem ik altijd druivensuiker. Of een lekker chocolaatje.. of een lekker koekje.. of een chocomel.. of iets anders lekkers waar veel suiker inzit :p

Wat vervelend voor iedereen die zoveel klachten heeft en zelfs amper kunnen functioneren! Erg veel sterkte!

Ik had gisteren een klein druppeltje (oud) bloed in mijn onderbroek zitten. Erg geschrokken natuurlijk. Gelukkig werd het tegen de middag al wat meer helder en gelukkig is het maar bij een paar druppeltjes gebleven. De assistente van de gynaecoloog zei al dat dit vaker voorkomt en dat ik me nergens zorgen over hoefde te maken. fjuuw!

12. IrisN

IrisN Niet meer actief

Heb je al een echo gehad Kimmy?

13. MwMariska

MwMariska Actief lid

Jun 8, 2010
    331
    0
    0
    Doetinchem
    Dat had Ik ook op dat termijn. . Echt rood bloedverlies 1x over een schrok me naar en idd. .. Heel normaal. .

14. Roos28

Roos28 Actief lid

Mar 1, 2015
    200
    10
    18
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal! Ik ben ook in het eerste trimester! 6weken en een dagje, over een weekje (24maart) eerste echo, ben zo blij maar ook zo bang😳 verder probeer ik goed op mijn eten te letten want eerste zwangerschap bijna 30kg bij....maar ook hier veel zin in zoetigheid, ijs chocolade.... Misselijk was ik juist van week 4tot week 5.5 nu al een aantal dagen verdwenen, wel heeeel pijnlijke en harde borsten.... We gaan allemaal samen heel hard aftellen naar het tweede trimester....

15. momy2b

momy2b Actief lid

Feb 4, 2015
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    ah geloof me ik begrijp je...jewordt er zowat depri van hoor..ik heb emasefane geprobeerd end aar stond idd op niet autorijden omdat dat je er niet meer helder van kunt worden ofzo..het werd igg afgeraden autorijden en ik herinner me dat me ike er echt enorm suf van voelde...en ik werd wakker met een gevoel alsof ik stoned was geweest de nacht ervoor gewoon zo moe...

hahaha @ druivensuiker /lage suikers...ja dat is ook een optie,gewoon lekker doen...je zo ziek voelen is veel ongezonder lijkt me

16. littledtje

Feb 26, 2015
    76
    0
    6
    Female
    Vanmiddag dus eerste echo gehad, inwendig viel gelukkig reuze mee en JA en goed knipperend hartje :)
    Volgende afpsraak de intake en termijnecho, voor nu al iets verder dan gedacht.

17. IrisN

IrisN Niet meer actief

Gefeliciteerd! Wat fijn zeg! :)

18. blondie21

blondie21 Bekend lid

Mar 15, 2015
    611
    0
    0
    turkije
    Positief blijven denken irisn! We gaan voor je duimen. Weet je donderdag meteen of het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is of is het daar nog te pril voor?

19. blondie21

blondie21 Bekend lid

Mar 15, 2015
    611
    0
    0
    turkije
    Ah super! Wat fijn zeg!! Gefeliciteerd!

20. blondie21

blondie21 Bekend lid

Mar 15, 2015
    611
    0
    0
    turkije
    Welkom roos! Gefeliciteerd met je zwangerschap. Hier ook heel veel misselijkheid. Heb vandaag sinds bijna anderhalve week eindelijk weer eens "goed" kunnen eten voor mij doen.
    We gaan met zijn alle aftellen naar het tweede trimester, laat de 1e maar snel voorbij gaan inderdaad!

Share This Page