Moet ik me al zorgen maken...

Discussion in 'Zwanger worden' started by germini, Jul 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. germini

germini Fanatiek lid

May 29, 2008
    1,373
    0
    0
    Hey meiden,
    Even kort mijn verhaal.
    Na 14 jaar aan de pil te zijn geweest ben ik september 2006 gestopt hiermee. Ik had last van de hormonen en was het zat hem te slikken. Tevens kon ik alvast ontpillen, want mijn kinderwens was toen al groot, alleen was het moment toen nog niet optimaal waardoor we het uitstelden. Na 2 maanden was mijn cyclus al regelmatig. Tot december 2007 hebben we middels `voor het zingen de kerk uit`gevreeen, maar er zijn ook enkele keren geweest dat we het toch rond de eisprong deden zeg maar.
    Sinds december 2007 zijn we actief aan het klussen om onze kinderwens waar te maken. Mijn cyclus was altijd 27 dagen en sinds maart 2008 is die tussen de 30 en 32 dagen.
    Inmiddels na ronde 8 weer ongie geworden en ik begin nu toch wel bang te worden. Ben immers al zolang van de pil af en al `redelijk lang` flink aan het klussen. Allerlei dingen ga ik in mijn hoofd halen. Wat als ik verstopte eileiders o.i.d. heb! Dat soort dingen.
    Is mijn angst al reeel en is het reeel als ik na mijn volgende ongesteldheid na de dokter ga,

2. Daantje200

Daantje200 Actief lid

Feb 25, 2008
    294
    0
    0
    aan het leren voor kraamverzorgster
    Middelharnis
    heb je misschien veel stress gehad of dat niet want ik heb dat wel gehad en daardoor lukt het mij ook niet ben nu bij ronde zes en beninds vorige jaar november december van de pil af.

3. inge08

inge08 Actief lid

Mar 21, 2008
    204
    0
    0
    Ik zou als ik me zorgen maakte gewoon de huisarts bellen.. Vaak zeggen ze dat je een jaar van de pil af moet zijn, en dan pas verder wordt onderzocht.. maar bellen kun je altijd!
    Succes Gr Ingrid

4. germini

germini Fanatiek lid

May 29, 2008
    1,373
    0
    0
    Heb niet echt stress gehad afgelopen periode, althans niet bewust.
    Misschien (on)bewust wel teveel met zwanger worden bezig, dat zou misschien kunnen. Maar het is zo moeilijk er niet mee bezig te zijn als je zo graag wilt.
    Ik heb nog niets in de trant van ovulatietesten en temperaturen gedaan (juist om er niet zoveel mee bezig te zijn en ik naar mijn idee de eisprong voel). Wellicht is het wel verstandig een ovulatietestje er tegen aan te gooien deze maand voor ik naar de dokter ga? Want hoe gaat dat in zijn werk als je naar de dokter gaat voor het eerst?
    Overigens ben ik al bijna 2 jaar met de pil gestopt.

5. Danjo

Danjo VIP lid

Feb 25, 2007
    18,384
    22
    38
    Female
    meid mischien is dat eens een idee na 8 mnd intensief ermee bezig zijn om te gaan tempen of ovutesten te gaan gebruiken

Ik zou me nog niet zo heel druk maken
    Maar als je het wel doet zou je alijd over een aantal maanden je ha kunnen bellen

6. lola2

lola2 Bekend lid

Mar 31, 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Overleggen met je huisarts is toch geen enkel probleem? Daar zijn ze toch ook voor? Je kunt je dilemma's, vragen en twijfels toch met hem/haar delen?

Succes hoor!

Groetjes, Lola2

7. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Als je je zorgen maakt, gewoon lekker langs je huisarts gaan. Op zich ben je nog zo heel lang echt aan het proberen, maar advies vragen kan nooit geen kwaad denk ik. Ik zat ook met 7 maanden al bij de huisarts (en daarna gyn), omdat mijn cyclus zo onregelmatig is. Nu ben ik aan het tempen, en kan over 4 maanden met deze lijsten terug komen. Zo heb ik toch het gevoel dat ik het niet helemaal aan het lot hoef over te laten.

8. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    2,957
    0
    0
    He Germini: 8 maanden er echt voor gaan is op zich nog niet zo lang (al voelt dat natuurlijk wel zo!) Meeste huisartsen sturen in het algemeen inderdaad door vanaf 1 jaar. Maar je zou bijv vast kunnen gaan tempen. Zegt veel over je cyclus, of je een eisprong hebt en of je luteale fase goed is (genoeg progesteron) dan heb je dat vast als je naar de huisarts gaat en wordt je niet met een thermometer weer naar huis gestuurd!

9. bolleke25

bolleke25 Actief lid

Jun 26, 2008
    125
    0
    0
    Als je onzeker bent, naar de gynaicoloog gaan meid!
    daar krijg je echo, inwendig onderzoek, bekijken ze alles.
    En dan voel je je al een stuk zekerder of toch geruster.
    heb ik ook gedaan.

10. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

Apr 23, 2008
    2,758
    1
    36
    Waarschijnlijk willen ze wel temperatuurkaartjes zien om naar je eisprong ed te kijken. Daar zou ik nu het eerst mee beginnen. Vaak hebben ze aan 2 cyclussen genoeg om het te zien.

11. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

Apr 4, 2008
    1,099
    0
    0
    Dan moet je huisarts je wel door willen sturen en dat gebeurd in veel gevallen pas na een jaar.

Ikzelf was van de eerste vrij snel zwanger (na 3 maanden) van de tweede meteen raak. Inmiddels zwanger van de derde die heeft iets langer op zich laten wachten "pas" na 6 maanden raak. Maar ook ik werd ongerust en dat zorgde juist voor stress. Ik ging me er steeds mee mee bezig houden en dingen lezen op internet waardoor ik onzeker werd. De maand dat ik dat niet deed ivm overlijden in de familie) was het ineens raak. Dus probeer je zoveel mogelijk t efocussen op andere dingen en als je je echt zorgen maakt...gewoon naar de huisarts gaan daar issie voor.

12. germini

germini Fanatiek lid

May 29, 2008
    1,373
    0
    0
    hey meiden, dankjullie wel voor jullie reactie. Ik ga starten met ovulatietest en temperaturen en dan ga ik volgende maand naar de huisarts. Inderdaad....het kan geen kwaad...daar zijn ze voor...maar ja, wil ook niet te snel al naar die beste man gaan :D
    Maar zorgen makenis ook niet alles nee. Lees ook veel te veel hier! Zo las ik ook dat je door chlamydia verstopte eileiders kan krijgen. Nu kwam ik er onlangs achter dat mijn ex volop vreemdging! Dan wordt ik toch een beetje benauwd! (ben inmiddels al 7 jaar weg bij m)
    :evil:

Share This Page