meiden met ADHD

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door lovelymom, 30 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    ik heb ook online hulp dinges
    meot elke dag invullen hoe mijn slaap is
    en hun kunnen dat dus ook zien alles wat ik daar registreer

waar loop jij als ik vragen mag?

2. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    ja hoor,dat mag.Ik loop bij het EPI.

3. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Wat trouwens bij zowel kinderen als volwassenen vaak een ondergeschoven kindje is, is hechtingsproblemen. Deze geven dezelfde symptomen als ADHD en ook PDD-Nos wordt er vaak mee verward. Psychiaters houden zich ook onvoldoende bezig met deze mogelijkheid, kijken vooral naar de klachten en stellen daar een diagnose op. De voorgeschiedenis (vooral de eerste levensjaren) is daarin een belangrijke graadmeter. Ik zou, wanneer je twijfelt aan mogelijk ADHD, eerst een langere tijd sessies volgen bij een goede psycholoog ipv jezelf laten testen (dat kan altijd nog). In mijn werk zie ik de gedragswetenschapper herhaaldelijk over de zeik gaan omdat een kind een diagnose heeft, terwijl de voorgeschiedenis alle puzzelstukjes op de juiste plek legt.

4. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    a oke :) heeft het dan z'n lange wachttijd dat je pas in het nieuwe jaar terecht kan ?
    hier gelukkig maar 2 weken wachttijd
    hier psyq zit door heel het land

5. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven

Dat is het probleem.Ik weet helaas niets van mijn 1e 4 levensjaren.Buiten dat ik te vroeg(36 weken) geboren ben en in een couveuze heb gelegen,weet ik verder niets.Dat is gewoon blanc.Aan mijn ouders kan ik het ook niet vragen.Mijn vader heeft een herseninfarct gehad en zit in een verzorgings tehuis en mijn moeder daar heb ik geen contact meer mee.

6. zara06

zara06 Actief lid

18 jan 2007
    160
    0
    16
    Ik heb ook een dochtertje van 5 waarvan ik denk dat ze ADHD heeft.nou ik weet het als moeder bijna zeker eigenlijk.
    Ze was als baby af aan al heel moeilijk, ze sliep niet! later was ze overdag ook beweegelijk handen en voeten draaiden rond toen ze 6 mnd was.
    ze is nu hyperactief ze slaapt nog steeds heel moeilijk.ze slaapt alleen goed als ze een volle dag heeft gehad.dus vakanties en weekend moeilijk.

nou ik heb 3dec afspraak bij de adhd centrum ,wil eigenlijk geen medicatie geven omdat ze zo een vrolijke meid is en erg spontaan zou ik wel erg vinden als ze dichtklapt.wat ik zo een beetje lees over ritalin enzo.

7. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    ik kan je geruststellen mijn dochter zit aan de medicatie en ze is nog precies dezelfde N als voor de medicatie alleen kan ze zich beter concentreren en is ze niet zo hyperactief meer
    nu met de sinterklaas periode moeten we zelfs een half tabletje bij geven omdat ze anders smiddags om 5 uur helemaal door slaat en een hevige rebound heeft

8. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    hier heb ik dat niet mijn moeder gaat mee de 13de
    en eigenlijk heeft ze al gezegd dat me dochter precies mij is en dat ze alles in haar mij herkent
    alleen zegt ze vroeger was de hulp er niet zo als nu

9. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    In een couveuse liggen is één van de risicofactoren. De mate waarin je als baby hebt kunnen hechten aan je moeder is zo ontzettend belangrijk voor het hechtingsproces. Dat loopt door tot drie tot vier jaar, en als je daarin een langere tijd, zoals een periode in de couveuse, geen beschikking over een vast hechtingsfiguur gehad hebt, of deze hechtingsfiguur niet in staat is geweest (om wat voor reden dan ook) om sensitief op jou te reageren, kun je daar op latere leeftijd behoorlijk last van hebben. Veelal met dezelfde symptomen als bijvoorbeeld ADHD... Veel innerlijke onrust, angst om kleine dingen, impulsief, sommigen moeite met binden, sommigen moeie met verlaten, sommigen zichzelf overschreeuwend. Je kunt er hier en daar op internet ook wel wat over vinden...

10. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven

ok.dat wist ik niet.
    Ik zal het eens op gaan zoeken dan.

11. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    hier vanochtend het 3 uur durende intake gehad
    duidelijk beeld achtergelaten
    de vrouw waar ik het gesprek mee had vond het niet gek dat me dochter dus adhd heeft en dat ik ook kwam voor me klachten
    3 januari wordt ik besproken in het team en 10 januari heb ik me adviesgesprek

het is echt zo mega raar om van je moeder de baby tijd tot 12 jaar over jou te horen en eigenlijk je afvraagt heeft ze het niet over N
    het is dus wel duidelijk dat me dochter het van mij heeft
    en het was die vrouw ook wel duidelijk dat ik het had maar ze mag zelf natuurlijk geen diagnose geven

12. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Spannend lovelymom.

Zelf hier ook ADHD, waarvoor ik begeleiding krijg en Concerta (de langwerkende 'dure' medicatie). Vanwege de zwangerschap momenteel geen medicijnen en zal ze ook niet nemen tot het nieuwe studiejaar aanvangt in sep vanwege borstvoeding. Daarna begin ik er weer graag mee, want voor mij helpt het heel erg goed.

Ik weet al jaren dat ik ADHD heb (voor mijn 10e al en ik ben nu 27) en vooral de laatste jaren ben ik me veel bewuster wat de minpunten zijn van ADHD in mijn geval. Overigens zijn er mijns inziens veel meer pluspunten :).

Misschien is het al eerder genoemd, ik heb de andere pagina's niet doorgelezen :), maar een boek wat ik je kan aanraden --> 'ADHD voor dummies'.

Succes ermee meis!

13. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    hier zal ik medicatie krijgen na me zw-schap ze gaat nog in het team bespreken wat het beste is aangezien de onrust op dit moment heel erg groot is en ik niet weet of ik het wel aankan met een baby op verzoek voeden

14. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Ik heb zelf jaren zonder medicatie gezeten, omdat ik het niet nodig vond. Studietechnisch niet de beste keuze achteraf en ben ik heel erg blij dat ik toch weer begonnen ben ;).

Hier in Den Haag geven ze geen medicatie zonder coaching en andersom. Maar zelfs zonder medicatie heb ik ontzettend veel baat bij de coaching en het opdoen van kennis over hoe je met bepaalde dingen om kan gaan.

Als ik je ergens mee kan helpen met tips of dergelijke moet je het laten weten hoor meis. Al is het maar herkenning zodat je weet dat het toch normaal is ;).

Succes!

15. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    #55 lovelymom, 7 jan 2013
    Laatst bewerkt: 7 jan 2013
    hier ook in combi met coaching hoor !

vakantie is afgelopen en het verloopt allemaal weer soepeltjes

16. Beheer