zucht waarom luisteren mensen nooit

Discussion in 'De lounge' started by Eefke84, Aug 16, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ten eerste: allemaal goed bedoeld hoor dat terzijde maar dan nog. .....
    ;)

ons konijn is dood.;):( wij wonen naast opa en oma en wij zijn net terug van vakantie. mijn man had bert ( konijn) met d eheftruck met hok en al naar opa gereden zodat opa niet elke dag ons terrein op zou hoeven ( hebben een zaak en opa neust graag als wij daar niet zijn) afijn we zijn al een paar dagen terug mara omdat we het gelijk gigantisch druk hebben heeft mn man nog niet dat beest opgehaald en gaf niks opa voerde hem met liefde en plezier nog even.
    maar........ die bert van ons die wij ooit es voor 15 euro gekocht hebben bij de hornbach is al een gouden konijn twv zon 600 euro.... hoe komt dat nou. dat beest had altijd veel last van gas. al een paar keer gehad vooral in de beginjaren dat ie dan stil werd, niet at en dan moest ie met spoed naar de dierenarts om dat gas uit zijn maag te laten halen... afijn is allemaal niet erg, infuusje hier, nachtconsultje daar. afijn bert is inmiddels 600 euro waard;) opa weet hiervan want dit was niet de eerste keer dat ie op bertje pastte en hem meerder malen opgewezen dat bert aleen brokken mag hebben en hooi. verder niets. geen gras geen wortels geen appels geen frikandellen geen shoarma etc etc etc. maar opa weet ik zeker geeft bert TOCH tijdens onze vakantie een stukje wortel, appel etc etc etc. ;););) nou komt ie vanmoren aan ( net nu plukr sjago was als de nete, niet aangekleed wilde worden voor de psz en mn vent al hele dagen sjago is door gezeik van van alles en nog wat) ja bert is dood. hij legt gestrekt in zn kooi:) ja hij was al wel twee dagen suf en deed niks meer. ja zei mn vent: dan weet je toch dat je met hem naar de dierenarts moet dat ie dan gas heeft? dat heb ik toch pas 1000x verteld. ja ja ja ik wist het ook niet.
    ok maakt ook verder niet uit. die ouwe bedoelt het verder ook allemaal goed maar had het dan iig even gezegd. we wonen tenslotte 2 meter van hem vandaan en stom toevallig ben ik er de laatste twee dagen ook niet geweest;):)

zo zijn er nog 1000 voorbeelden te noemen maar dan wordt dit verhaal wel erg lang..... maar op de zaak ook. opa heeft een reservesleutel gehad voor nood. lees NOOOOOOOOOOOOOOOOOD! nee heeft ie in de vakantie zogezegd alles op lopen ruimen in de loods maar wij kunnen nu geen bal meer vinden;) ik weet het tis ammel goed bedoeld maar we schieten er uiteindelijk geen zak mee op. nou afijn bertje is nu hemelen:(:( grote plurk begon hem net leuk te vinden en gaf hem heel de dag sprietjes hooi. ik laat bert maar niet meer zien dat snapt ze nog niet en ze was al zo lekker etterig vandaag. ik ga straks maar wel even bij ons gouden konijntje kijken ( denk ik vind dooie beesten nooit zo jofel)
    maar ben best wel verdrietig hoor.... ach zal er geen weken om treuren maar we hebben dat beest toch 7 jaar gehad en hij had nu niet dood hoeven gaan. als er ingegerepen was had het weer een paar tientjes gekocht en had bert weer beter geweest.

nou bert, het ga je goed. rust in vrede:(

2. Milla Rose

Milla Rose Fanatiek lid

Jul 8, 2008
    4,084
    0
    0
    Wat naar voor jullie, altijd moeilijk als een huisdier overlijd. Sterkte ermee! Nu heb ik toch een kritisch vraagje... Het klinkt alsof je sowieso geen vertrouwen in de man had. Waarom breng je er dan toch je konijn? En weet je echt zeker dat het zijn schuld is? Konijnen worden ook niet heel er oud... Of zeg ik nou iets heel doms? Sterkte in elk geval met alles!

3. Jel

Jel Niet meer actief

Rust zacht Bert. (Wat een naam ook, hihi. Ik ken een aantal Berten, en die ga ik nu voor altijd associeren met een konijn :) )

Konijnen worden een jaar of 8, dus ik vind dat jullie Bertje een mooie leeftijd behaald heeft.

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

Wat zielig, ik heb ook een konijn gehad wat last had van gas, die knapte altijd weer op onder een warmtelamp.

Ik kan me voorstellen dat je er van baalt, zeker omdat jullie alweer thuis waren en opa alleen maar even had moeten melden dat Bert stilletjes begon te worden.

Veel sterkte hoor!

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb 3 konijnen gehad Floris werd 9, Joris werd 13 en Goris werd 12.. Dus ze kunnen knetter oud worden! (die namen, i know, was een nestje en deze 3 waren zo leuk dat ik ze maar gehouden heb :) )

6. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    War rot dat Bert op die manier heen is gegaan. Wij hadden ook een dier dat elke maand zijn tanden bij moest laten raspen.. 3 jaar lang elke maand a E20,- en hijzelf was ook nog eens E100,- maar goed, je neemt een beestje in huis en zorgt er dan ook voor. Erg sneu dat het dan zo loopt :(

Ik denk dat je het opa trouwens niet meer kwalijk kan nemen dat hij zich met jullie bemoeit e.d. Ouwe mensjes zijn wat dat betreft toch best wel, heel erg eigenwijs ;) Kan je hem niet zijn 'eigen hoekje' geven ofzo :p

7. Dana

Dana Niet meer actief

rust zacht bert, en jij sterkte meid :(

8. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

oh nee heb best vertrouwen in opa hoor... maar net wat hier gezegd werd. ouwe mensen zijn heel eigenwijs. das hetzelfde als met plurk snoep geven. ik vind het prima dat als ze dara is een dropke jkrijgt of een lange vinger of kan ij het schelen. maar 2 dropjes zijn genoeg. dat hoeft geen handvol en ook geen half pak lange vingers. maar zulke oudjes doen dat uit rijkdom ofzo iets omdat ze het zelf nooit hadden vroeger ( heb ik ooit es gehoord of gelezen) het zijn verder prima mensen hoor ( zelfs schoonmoeder, soms een grote K maar ze heeft zeker ook dr goeie dingen en ik hoef maar te bellen en ze past op en als ik gauw iets nodig heb ofzo haal ik het daar snel ( denk aan een ei of een kopje suiker) maar idd gewoon eigenwijs.....

en idd konijnen worden gemiddeld idd een jaar of 7-8 maar ze kunnen veel ouder worden idd. ken ook konijnen van 12. maar dit is gewoon echt niet van ouderdom geweest maar puur van dat gas. en het had nu gewoon niet gehoeven.

9. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

klopt ja bert ging idd ook onder zon lamp:D en na een nachtje mochten we hem altijd weer halen....
    100 euro mevrouw... en doei!;):cool:

10. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

gatsie er komt helemaal niks uit mn handen nou.......

ik heb al wel een mooi doosje voor bert. zit alleen een beetje tegellijm aan de binnenkant ( opgedroogd) zal die dat erg vinden?

pffff heb koppijn. rotdag

11. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

knuf..

12. naya25

naya25 Lid

Nov 24, 2009
    93
    0
    0
    NULL
    Nijkerk

Mmm ik denk dat Bert je de tegel. Lijm wel vergeeft.

Sneu dat je beestje omzo rede nou dood is.
    Ik snap wel wat je bedoeld. Mijn s ouders zijn ook zo vroeger kregen konijnnen ook gewoon alles en die waren ook heel gezond.

Jaja vroeger.. Was alles beter ik weet het ...

13. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ja bizar he, ik heb uiteindelijk zelf zo'n lamp gekocht voor 150 euro, als hij maar een beetje de tekenen liet zien deed ik hem daar onder. Ze zijn dan ook echt onderkoeld, wist ik de eerste keer ook niet, toen lag hij een soort van te hijgen, ik alles uit zn hok gehaald omdat ik dacht dat hij het warm had, arm ding.

14. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

;).

15. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja klopt idd. dekentje en al kreeg ie dan:)

16. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

effe nog een vraag.. hoe diep moet bert straks de grond in.. bedoel niet dat ik hem van de week weer over straat heen zie gaan samen met de kat van de overbuurvrouw ofzo

17. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

Sep 2, 2008
    1,088
    0
    36
    metertje of 2? nou in ieder geval dat het niet uitgegraven kan worden
    zoek maar een plekje zonder te veel wortels anders ben je morgen nog aant scheppen.

18. Jel

Jel Niet meer actief

Meter of 2? :$

Wij hebben laatst ook een konijn begraven en we hebben een gat van zo'n 60 cm diep gegraven! We hebben geen kat zien lopen ermee.

19. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

Oct 8, 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Hahah 2 meter?Dan zou ik nog eerder de Dela even bellen om het zeker te weten.

20. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

Jun 8, 2010
    2,558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    De wettelijke diepte is 60cm dus geen 2m hihihi ;)
    Moest ik met mijn kater helaas ook doen :(
    Sterkte in elk geval.

Share This Page