Meiden met een maagverkleining.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Nessy, 30 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brandweer

Brandweer Actief lid

12 jul 2011
    249
    0
    16
    Marjolinos, je bent veel afgevallen, maar je hebt toch een gezond bmi? Kan me voorstellen dat deze shakes heel moeilijk zijn in je hoofd! Ik zou dat niet kunnen.
    Trouwens, ik vraag me ook af waar het bij mij heen gaat. in december geopereerd en nu 37 kilo eraf. Mijn gewicht is nu 66 kilo en bij 61,5 kilo heb ik een bmi van 25. Allemaal prima dus, maar de operatie is dus nog maar 5 maand geleden, hoeveel zal ik nog afvallen? Da's iets wat mij wel bezig houd!

Gijsje, goed bezig joh! Hopelijk blijft je hongergevoel weg :) Ik ken het niet, mijn maag rammelt voortdurend omdat het leeg is, dus mijn hongergevoel is er zeker nog wel

Lauwtje86, wat veel idd 60 kilo in 5 maand! Maar wat weg is is weg :D Voor mijn gevoel kan ik ook veel eten, maar wat is veel he, of eet je echt weer de porties van voor de operatie?

2. Zoya83

Zoya83 Lid

17 mrt 2013
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een te laag bmi is voor ons als ex morbide obees niet zo heel goed, ook voor tekorten enzo. Rond de 25 schijnt het beste te zijn volgens de internisten.

3. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    vorige week mijn 3 maanden bijeenkomst gehad. De stand was toen - 31 kg en nu ben ik weer een aantal kg kwijt dus totaal nu - 34!
    Tegen mij is verteld dat als je als ex morbide obees een BMI van 28 zou hebben je ver genoeg zou zijn gedaald ofzoiets :)

Het eten gaat nu beter. Begin nu mijn porties wat te vergroten (wat heel normaal is maar toch raar voelt omdat ik het gevoel heb te veel te eten ;))

4. Brandweer

Brandweer Actief lid

12 jul 2011
    249
    0
    16
    OK, maar mijn BMI is nu 26,6. Vind het lastig allemaal hoor, Waarom zou een ex-obees altijd overgewicht moeten hebben? Je tekorten komen toch ook door wat je eet en drinkt? En je komt na verloop van tijd waarschijnlijk ook iets aan (10% van wat je bent afgevallen?), snap er niets van :)

Karianne, wanneer ben je ook alweer geopereerd? Je bent al veel kwijt meid, dat moet echt goed voelen! Met die porties vergroten snap ik heel goed. In het begin was ik heel bang om dan aan te komen, maar ik heb gezien dat dit echt niet het geval is, gelukkig maar!

5. Zoya83

Zoya83 Lid

17 mrt 2013
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tekorten heb je niet altijd zelf in de hand, was het maar zo makkelijk.
    Waarom weet ik ook niet precies. Tegenhouden lukt niet natuurlijk. Het belangrijkste is lijkt me dat je gezond blijft.

Die 10% kan maar hoeft niet.

6. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik ben 13-2-2013 geopereerd

7. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hey meiden,

Nou, hier vanmorgen gebeld dat ze een datum voor de screening hebben, 21 juni a.s.! Dus over 2,5 week al! Hadden te horen gekregen dat het vanaf de voorlichting een maand of 5 zou duren (als je op dat moment de formulieren in zou leveren, ik dus maand later pas gedaan), dus ik ging er vanuit dat het augustus of september zou worden dat de screening zou zijn. En dan nog 2-3 maanden tot de operatie. Maar nu dus in juni screening, en dan een mogelijke operatie al in augustus/september! Spannend!!

8. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    @Saz667
    Succes!!
    Ik heb 13-11-2012 de screening gehad en toen 15-01-2013 een JA gekregen. 13-02 ben ik toen geopereerd dus het kan best wel vlug gaan.
    Waar heb je de screening?

9. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    @ Karianne, tnx! Ik ga naar het MCL, heb om 9 uur, half 10 en kwart voor 11 de afspraken staan. Krijg 's middags telefonisch te horen of het een ja of nee is.

10. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

wouw wat zijn jullie allemaal goed afgevallen!

mag ik met jullie mee praten? ik heb morgen de intake. kan niet wachten tot ik hopelijk een maag verkleining krijg. mochten jullie zelf beslissen of jullie een sleeve of gbp wilde? hier werd tijdens de informatie avond gezegd dat je zelf je voor keur mag aangeven en in de meeste gevallen wordt het dan ook. ik denk dat de gastric bypas het beste bij mij past maar toch vind ik dat enger omdat dat toch een grotere operatie is en als er complicaties zijn zijn die ook altijd erger dan bij een sleeve. ik lees dat hier ook een aantal complicaties hebben gehad met gbp?

hebben jullie veel last gehad van de operatie of valt het allemaal wel mee? hoelang heeft het bij jullie geduurd vanaf de intake voordat jullie werden geopereerd?

11. mamazeyad

jammer dat dit topic niet zo actief is :(

12. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Hi Mamazeyad!
    Bij mij was de screening 13 nov 2012 en 15 jan 2013 kreeg ik een JA. Toen ben ik 13 feb 2013 geopereerd.
    Ik heb een GBP gehad (mocht zelf aangeven welke voorkeur omdat beide opties bij mij kon...vaak kijken ze eerst wat de beste keus is)
    Ik heb een bloeding aan een wondje gehad waardoor ze extra hebben moeten hechten en ik een lager HB gehalte had en daardoor een dag langer in het ZH moest blijven.
    Verder vond ik het weer thuis zijn en daar mijn gemak en rust houden erg moeilijk en je doet toch meer als je thuis bent dus daardoor ging mijn drinken niet erg goed....
    Nu zijn we bijna 4 maanden verder en ik voel me goed en ben ondertussen al best wel wat kg kwijt.
    Ik kan nu veel meer genieten van mezelf maar ook van mijn gezinnetje en dat is alles voor mij.
    Ik zou het dus zo achter mekaar weer doen!!!

Succes!!!!

13. mamazeyad

bedankt voor je antwoord:). wat is dat snel bij jou gegaan! wat is eigenlijk de screening:) is dat het zelfde als de intake of is dat weer iets later in het traject? ik heb gister de intake gehad en werd gezegd dat het traject voordat ik op de wachtlijst geplaatst wordt zo'n 4 maanden is en dan nog wachten hoe lang de wachtlijst is. vind dat eigenlijk niet zo heel erg dat ik nog minimaal een half jaar moet wachten tot de operatie maar wil toch wel graag weten of de operatie zeker is. vraag me ook af of de zorgverzekeraar dat kan weigeren. ik heb een bmi van 41 maar verder helemaal gezond.

hoe voel je je nu? wordt je wel eens ziek van het eten of dumping? 35 kilo in 4 maanden is echt geweldig! kan me voorstellen dat je er geen spijt van hebt :)

14. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik had me aangemeld en kreeg toen een oproep om in nov te komen. Toen uitleg gehad e individuele gesprekken met psycholoog dietist en verpleegkundige. Die moesten alle drie een ja geven. Dan zou vgz het vergoeden. Ik kreeg in januari pas te horen of het een ja of nee zou zijn en toen nog geen vier weken later had ik mijn gbp. Wa in het catharina in eindhoven ;)

Ik moet rustig eten met ook voldoende rust om me heen anders gaat t fout. Te vet heb ik niet gprobeerd omdat ik biefstuk al niet erg goed kan hebben. Melk is rot ivm lactose...daar heb ik wel last van nl misselijkheid en opboeren. Verder valt t erg mee

15. mamazeyad

wouw dat is dan wel snel gegaan. ik hoop dat het hier ook zo snel gaat. kan niet wachten :) ben er nu dagelijks mee bezig. ook oefenen met heel goed kauwen en langzamer eten en aan de tafel eten. ben erg benieuwd of ik een ja krijg.

16. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Waar ben je onder behandeling? Wbt de soort operatie goed inlezen en kijken wat jouw gevoel zegt. Mij werd verteld dat veel mensen die een sleeve hadden vaak ook nog later een gbp kregen ivm te weinig resultaat.... Vandaar dat ik deze keuze heb gemaakt

17. mamazeyad

bij het sfg in rotterdam. heb ook al heeel veel gelezen. lees ook veel op de maagverkleining forums. ik denk dat ik ook voor gbp ga. ik las dat je bij een sleeve veel kans heb op veel maagzuur en daar heb ik nu al last van en ik ben een enorme zoetekauw dus denk dat deze operatie beter voor mij is. toch lijkt deze operatie mij enger omdat het toch een grotere operatie is en ik hoor ook vaker dat er complicaties zijn. maar het is het vast allemaal waard :) bedankt voor je tips en antwoorden :)

18. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Geen dank hoor. Het is ook eng. Ik vond het vreselijk om die OK in te moeten gaan maar waar ik verder het meeste last van heb gehad is de pijn van het narcosegas.... en dat heb je zowiezo. Probeer je niet al te druk te maken als het zover is :) en ja dat is makkelijker gezegd dan gedaan (zegt de grootste streskip;))
    Als je meer wilt weten hoor ik het wel !

19. mamazeyad

de pijn is hopelijk van korte duur. op de informatie avond vertelde de chirurg heel plat: ja het is een operatie en er zijn altijd risico's en er zijn maar heel weinig die overlijden na zo'n operatie maar het kan wel gebeuren;). maar ik laat het maar over me heen komen en met zo veel overgewicht heb je volgens mij veel meer kans om dood te gaan dan met zo'n operatie. ik heb net ook een brief voor de afspraak met de internist ontvangen. die is op 5-7:).

20. Anais

Anais Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    Hey allemaal !
    In 2011 heb ik een GBS gehad en kon normaal geen kinderen krijgen door pcos(en overgewicht) ben nu een jaar stabiel op gewicht(-45 kilo) en ben nu 4 maanden zwanger! Het was een verassing,waren niet altijd even veilig maar aangezien we al 8 jaar samen zijn en er nooit iets gebeurd was... Maar blijkbaar heeft het vermageren toch geholpen! ;)

Ook het eten is in het begin weinig en zonder hongergevoel maar na enkele jaren kan je wat gezelliger tafelen met vrienden en ook van een hoofdgerecht genieten (nu ook geen volledig bord natuurlijk)

Bij mij was het van chocolade en ijs dat ik dumping kreeg. Word je moe en loom en hartkloppingen. Maar niet altijd. Pas na een jaar kreeg ik deze(en herkende ze)

Tijdens de zwangerschap (eerste 3 maanden) wel op bijna alles moeten dumpen.nu kan ik weer iets meer eten met 4 maanden zonder veel te dumpen. Ben nu 2.5 kilo bij op 4 maanden dus dat valt zeer goed mee,zal ook met de gbs te maken hebben.

Moest er iemand nog vragen hebben ...?
    Groetjes!!

Deel Deze Pagina