Meiden met een maagverkleining.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Nessy, 30 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Nou, vanmorgen de screening gehad. Internist gaf direct een OK, alles goed behalve mijn schildklier (weer es niet goed ingesteld) en heb een vitamine D tekort waar ik nu pilletjes voor heb.

De dietiste wilde dat ik nog bij mijn dietist blijf, om nog meer te werken aan mijn eetpatroon. Psychologe stuurt me naar de psyq om te kijken hoe ik met stressvolle situaties omga en wat voor rol eten daarin heeft. Nu dus eerst wachten op bericht van de psyq, dan daar naartoe en als zij zeggen dat het weer kan, dan weer contact opnemen met Leeuwarden.

2. Brandweer

Brandweer Actief lid

12 jul 2011
    249
    0
    16
    JOEPIE!!

Je BMI is 24,7
    Je gewicht past goed bij je lengte, houden zo!

Dinsdag kan ik bellen voor het bloedonderzoek, dit doen ze standaard na een half jaar. Ben bang om wel wat tekorten te hebben, maar ik krijg die pillen van ffm echt niet weg :(

Hebben jullie veel last van stilstaan qua gewicht? Heb nu 2 keer 1 week stil gestaan, maar verder altijd afgevallen. Nu gaat het natuurlijk niet meer zo hard als in het begin, maar toch nog een 500 gram in de week.

3. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Spannend hoor Saz,nu nog even afwachten maar komt vast goed!

Brandweer gefeliciteerd,wat geweldig!!! Ik heb een keer 3weken stil gestaan,dat was 3wkn na de operatie,een ramp vond ik het!!Ik hoop echt dat dat niet meer gaat gebeuren maar veel mensen hebben het wel!
    Ik blijf veel last houden van obsipatie,echt heel naar,naar de wc gaan is vaak een ramp :(

4. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Gijsje
    Wat vervelend dat je last hebt van obstipatie! Krijg je genoeg vocht binnen? Hoeveel ben je nu al kwijt?

Hier een nieuwe mijlpaal....weeg 89 kg en zit dus onder de 90 ;) ben helemaal happy en trots

5. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

brandweer: gefeliciteerd! lijkt me heerlijk om weer op een gezond gewicht te zitten :)

Saz: is van jou al de operatie datum bekend of moet je eerst nog naar de chirurg?

Gijsje: vervelend! is dat een veel voorkomend probleem?

karianne: heerlijk zo'n mijlpaal! mag je terecht trots op zijn!

ik heb vrijdag een afspraak bij de internist. vind het wel spannend! hoef niet naar de longarts of psycholoog. ik had echt gedacht dat ik wel naar de psycholoog zou moeten. hoop dat ik een ja krijg! hoe langna de screening kregen jullie te horen een ja te horen ?

6. Brandweer

Brandweer Actief lid

12 jul 2011
    249
    0
    16
    Gijsje, mijn ontlasting is juist erg zacht geworden, moet ook iedere dag en vaak wel 2 keer. Mijn ontlasting blijft ook echt "drijven", dus ik kan echt zien dat alle vetten meegaan met de ontlasting:D
    Als je er lang last van blijft houden zou ik wel even contact opnemen met het ziekenhuis, misschien hebben hun middeltjes om te helpen?
    Het lijkt mij ook echt vreselijk om stil te staan:$ maar gelukkig val je nu weer af! Hoeveel ben je nu kwijt?

Karianne, jij bent echt al heel veel afgevallen, echt TOP!

mamazeyad, dat is in ieder ziekenhuis verschillend. Zo heb ik 6 maand moeten wachten op de screening en werd meteen 's middags gebeld. Maar ik ben in het MCL geopereerd, naar welk ziekenhuis ga jij?

7. Brandweer

Brandweer Actief lid

12 jul 2011
    249
    0
    16
    Net gebeld met het MCL over mijn bloeduitslagen, zink is te laag en mijn vit B12. Voor de rest zag alles er prima uit. Dan weet ik nu ook waar mijn moeheid vandaan komt. Dus maar weer even goed de vitamines slikken.

8. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    heb een nieuwe gebruikersnaam ivm mensen die mee kunnen lezen waarvan ik dat niet wil
    (voorheen Karianne)

@Brandweer
    ik moet deze maand bloed laten prikken en dan heb ik 14-08 een afspraak. ik verwacht wel tekorten in mijn bloed maar goed dat zien we dan wel weer :)
    Jij ook super dat je op een juiste BMI zit
    Bij mij is mijn BMI van graad 3 naar graad 2 gegaan en hoe blij dat je daar al mee kunt zijn is niet te beschrijven :)

@sporten
    Nou mijn sportregime :) is begonnen ! Heb een leuke les gevonden die ik op zondagochtend en maandagavond kan doen en verder op woensdag en donderdag ook nog 2 lessen..... het verbaast me dat ik er toch zoveel zin in heb maar misschien is dat wel een gevolg van mijn nieuwe ik!

Verder merk ik dat ik in mijn manier van denken/doen verandert ben. Een vriendschap van 6.5 jr is nu ten einde door ruzie/miscomm en negativiteit en normaal zou ik me storten op eten maar nu niet. Ik heb er echt veel verdriet van dat dit gebeurd met name omdat hetgeen wat gezegd wordt/is ten onrechte gedaan wordt. Ik ben echt gekwetst en dat heeft me doen besluiten om alle banden met hun af te kappen. Ook dat ze de verjaardag van mijn zoontje zonder enige reactie voorbij hebben laten gaan steekt me heel erg.
    De negativiteit begon me terug te zuigen in dat wereldje waar ik al zo hard voor geknokt heb om dat achter me te laten en dat is het me niet waard!!
    We komen er wel ;)

9. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    hallo dames

Ik heb sinds maart 2010 een maagbandje en tot nu toe 47 kilo afgevallen.
    De laatste tijd heb ik veel "complicaties" van het maagbandje : veel spugen, pijn, poortje wat steeds gevoeliger word enz.
    Daarbij blijf ik ondanks mijn goede eetpatroon de laatste weken bijkomen :( zeer frustrerend. ren 2 x in de week en fiets 3x in de week dus beweging is ook goed (op werk veel lopen)

Ik wil dus volgende week eens aankaarten om voor een GBP te gaan moet voor op een gezond gewicht te komen nog zeker 20 kilo afvallen.......

Zijn er mensen buiten Nessy die dit ook hebben gedaan?
    Eerst een mb toen een gbp en wat zijn de ervaringen!

Verder wens ik iedereen veel succes en zie ik echt super mooie resultaten!

groetjes

Nu volgende week terug

10. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Goedemorgen dames,

Mag ik mij bij jullie aansluiten?
    Ik ben echt nog in het begin stadium want ik heb volgende week vrijdag pas mijn eerste gesprek bij de HA.
    Ik hoop heel erg graag in aanmerking te komen voor een Gastric Bypass of sleeve, ik ben mezelf en mijn lichaam zo zat, ik heb echt alles geprobeerd, van WW tot aan een diëtiste en van shakes tot aan gewoon niets eten. Ik val dan een paar kilo af en kom er dan gewoon weer aan, ben het zat.

Ik vertelde het net tegen mijn man en hij was trots dat ik deze grote stap durfde te nemen en hij zei dat hij achter me stond. Mijn moeder gaf me gelijk de volle laag '' En weet je wel niet hoeveel mensen er aan zo operatie dood gaan '' '' Ik wil niet dat je het doet '' '' Lekker makkelijk op deze manier je moet gewoon gezond eten '' Pfff

Zo leuk om dat te horen, NOT.

Maar goed, hoe lang duurt zo'n traject eer je daadwerkelijk geopereerd word?

11. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    @Debaky welkom meid.
    Ten 1e doe waar JIJ je goed bij voelt.
    Als jij ervoor wilt gaan dan doe het.

Mijn pa was er helemaal tegen moest maar minder eten dan ging het vanzelf (makkelijk gezegd als je niet weet wat er voor de rest speelt)

Uiteindelijk gegaan voor MB en 2x afgewezen.
    Uiteindelijk een 3e zh bezocht (Atrium in Heerlen)
    En daar in het traject begonnen met onderzoeken, gesprekken, bijeenkomsten enz.
    Ben in feb 2009 begonnen met traject en in november 2009 kreeg ik groen licht en werd ik op de wachtlijst geplaatst.
    26 maart 2010 is de maagband geplaatst.
    Dus iets meer dan 1 jaar van start tot operatie.

Veel succes en heb geduld!!

12. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113

Dankjewel voor je reactie :)

Ik doe inderdaad uiteindelijk wat ik zelf wil, het is alleen zo jammer dat juist de mensen die zo dicht bij je staan zo hard zijn ineens. Maar goed, ik heb het inmiddels naast me neer gelegd en laat het over mij heen komen als ik volgende week bij de dokter ben geweest, misschien denk ik er straks heel anders over maar dat zien we dan wel weer ;)

13. mamazeyad

meid de chirurg vertelde op de informatie avond bij mij dat de kans groter is om dood te gaan als je zo zwaar blijft dan met zo'n operatie. zij hoeven er niet mee te leven. als jij je er goed bij voelt zeker doen. lees alleen nog maar van mensen dat ze er geen enkele moment spijt van hebben gehad. ik denk dat dit voor mij mijn leven ook in positieve zin gaat veranderen. succes bij de dokter!

14. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Wat iedereen hier al zegt doe idd wat je zelf wil en wat goed voelt. In mijn omgeving had ik ook mensen die het de makkelijkste weg vonden en alleen maar negativiteit etc maar die lach ik nu heel hard uit. Ik ben vorig jaar in augustus naar de HA geweest en in november mijn screening gehad. In januari groen licht en 4 weken daarna mijn operatie gehad op 13-02-2013. Ben nu al 37 KG kwijt en voel me als herboren en dat ik nu het leven kan leiden wat ik verdien en wil!! Mensen die toen negatief ertegenover stonden zien nu in dat ze fout zaten!!

Succes bij de HA en als je vragen hebt altijd vragen :)

15. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik ben zo blij om jullie reacties te lezen, ik heb echt zin in vrijdag, ik wil er helemaal voor gaan en ik ga proberen om al die negatieve reacties naast mij neer te leggen, ik ben ik en ik wil het :D

@boeffie: Wat super goed zeg en wat gaat dat snel!

Nog een vraagje aan jullie, word dit vergoed door jullie verzekering? En klopt het dat je niet zwaarder dan een bepaald gewicht mag zijn om er voor in aanmerking te komen?

16. mamazeyad

Ik heb eigenlijk niet gehoord dat er een maximum gewicht was. Wel een bmi van minimaal 40 of 35 medice. Hoe het zit met de vergoedingen vraag ik me ook nog steeds af. Heb vandaag me afspraak bij de internist gehad en die zei ik zie je weer na de operatie. Maar of dat nou betekend dat het echt door gaat en of de verzekering akkoord gaat weet ik nog steeds niet.

Dames hadden jullie ook gehoord dat de verzekering het uit het pakket wil gooien? Ben blij dat ik nu deze keuze heb gemaakt want volgens mij kumnen ze toch niet meer weigeren als je al in het traject zit.

17. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik hoorde dat van de week ineens, '' ik hoop niet dat je eerst nog moet afvallen voor je daadwerkelijk die ingreep krijgt '' toen dacht ik huh, zo'n operatie doe je toch juist om af te vallen? Waarom dan eerst op eigen kracht en dan pas die operatie, dat vrouwtje kon er zelf ook geen antwoord op geven dus heb ook verder geen idee.

18. Lauwtje86

Lauwtje86 Lid

14 mei 2013
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden.

ik zit met het volgende.
    Ik heb ovuluatie test gedaan en die gaf positief aan dus
    Hebben me man en ik geklust hihi paar dagen daarna telkens witte vloed gehad. Nu ben ik sinds gister bloed gaan verliezen maar mijn menstruatie moet pas Aankomende vrijdag zijn dus een week te vroeg. Ook is het bloed wat ik verlies niet zoveel als normaal en voelt het niet als menstruatie. Kan ik zwanger zijn is het een miskraam of toch mijn menstruatie. Ben benieuwd naar jullie idee ik weet het niet meer

Liefs laura

19. mamazeyad

hmm ja lijkt me ook raar. maar het is toch een buikoperatie misschien zeggen ze dat bij hele zware mensen om de risico's van de operatie te verkleinen, ze moeten wel bij je maag er bij kunnen? weet je al naar welk ziekenhuis je wilt? je kan waarschijnlijk ook een email sturen of even bellen om te vragen als je heel nieuwsgierig bent. ik heb van niets gehoord ook niet op de informatie avonden.

20. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    ik denk dat je je vraag beter in een ander topic kan zetten, hier gaat het over maagverkleiningen enzo.

Deel Deze Pagina