Meiden met een maagverkleining.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Nessy, 30 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Jeetje wat vervelend dat je huisarts zo moeilijk deed, maar wel fijn dat je uiteindelijk toch een verwijsbrief hebt gekregen.

2. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ben ook in zenuwen voor jou:). kwam al even kijken of je al iets had geplaatst:). succes straks!

3. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Yes Yes Yes ik heb de verwijsbrief :D

Maandag ga ik contact opnemen met het SFG om een afspraak te maken, ik kan wel huilen, de eerste stap is gezet :D

Mijn BMI was 39,6 :) dus toch nog best vrij hoog, hoger dan ik had verwacht in ieder geval.

Kan niet wachten tot het volgende gesprek :D

4. mamazeyad

jeej. wel maandag bellen voor 12 uur he;). moet maandag ook weer naar het sfg ben nu al zenuwachtig:)..

5. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik hang om half 9 gelijk aan de telefoon :D

Heb er voor gezorgd dat mijn BMI lengte en gewicht op het verwijsbriefje staan en hij heeft er bij geschreven dat ik medicijnen neem vanwege mijn hoge bloeddruk, dat ik last heb van mijn gewrichten ....

Ben benieuwd, ik hou jullie op de hoogte :D

Ga jij maandag bellen voor DE afspraak?

6. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Gefeliciteerd,spannend hoor.Ik het ziekenhuis word je wel helemaal gewogen,gemeten en gechecked.Komt vast goed!

7. mamazeyad

Heb maandag afspraak bij chirurg en opnamecentrum ( geen idee wat dat inhoud) :)

8. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Spannend :D

Ik denk dat je bij het opname centrum gaat praten over hoe het allemaal in ze werking zal gaan, ik kan mij nog herinneren toen ik met mijn bevalling werd opgenomen dat ik daar ook moest aangeven waar ik allergische voor was zodat ze daar mee rekening kunnen houden. En misschien ga je wel DE datum afspreken. Wel spannend hoor.

Is het al maandag :D Hihih

9. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Zal inderdaad wel goed komen, ik heb gisteren nog even de eisen lijst van het ziekenhuis doorgenomen en ik voldoe aan de eisen dus dat komt goed :)

Het liefst zou ik nu het weekend willen skippen en dan gelijk door gaan naar maandag hahah

10. Brandweer

Brandweer Actief lid

12 jul 2011
    249
    0
    16
    Het lijkt me wel zo (piep) als een huisarts je niet door wil sturen. Je word volledig gescreend voor de operatie, dus ik vind het niet iets wat een huisarts mag gaan beslissen. Nu is een diƫtist wel verplicht voor de zorgverzekering, dus je hoeft je om die eis dus niet meer druk te maken :D
    Toendertijd ben ik naar de huisarts gestapt en heb gezegd: Ik kom voor een verwijzing voor een maagverkleining/maagband. Ze vroeg nog wel waarom en toen heb ik gevraagd of ze misschien een bril nodig was;) Kom nou, ik ga niet voor de grap naar de huisarts en ze mag aannemen dat als ik kom voor zoiets "groots" dat ik er toch echt wel heel erg goed over nagedacht heb. Op zulke momenten ga ik dus ook echt niet weg zonder verwijzing, en dat had de huisarts al heel snel in de gaten.

Oh ennuh... willen jullie allemaal samen met mij ff een dansje doen, ik ben namelijk precies 59,9 kilo!!!
    Zo blij om dan ook echt de 60 weg te zien, al ben ik de afgelopen 3 weken dus maar 200 gram afgevallen;)

Het is voor mij goed zo hoor, echt waar! maar wil toch nog zo graag iets zakken! Zal nu toch niet al stabiliseren toch??? Ik moet het loslaten, maar hoe? Het lukt me maar niet om niet op de weegschaal te gaan staan :)

11. mamazeyad

Al een afspraak debaky ?

12. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    * Draait een pirouette voor je :D *

13. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik heb een afspraak staan, duurt nog wel even maar 17 oktober heb ik de intake en het gesprek met de dieetiste en op 25 september heb ik de verplichte voorlichtings avond :D

Ben helemaal happy :D ..De HA was hier vergeten om in de verwijzing te schrijven dat ik hoge bloeddruk pillen heb dus zou ik met mijn BMI van 39,2 niet in aanmerking kunnen komen, net de dokter gebeld en die zou het wijzigen en nu kan ik vanmiddag de nieuwe verwijzing ophalen. I looooooove mijn makkelijk HA hahah :D

En jij @mamazeyad, heb jij al een afspraak voor de chirurg? Spannend

14. Lauwtje86

Lauwtje86 Lid

14 mei 2013
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb 2, 5 jaar terug een gastric bypass gekregen in het mmc ziekenhuis helaas alle complicaties gehad die maar te Krijgen waren. En ben nog steeds niet van alles af. Nu heeft mijn man vorige week een screening gehad en hij kreeg een nee! En waarom omdat hij nog nooit naar een dieetiste is geweest. De rest stond er allemaal positief tegen over. Ook hebben we contact gehad met de verzekering agis en die stellen alleen op prijs een positieve screening. Mijn man lijdt aan hele erge slaap apneu. We hebben inmiddels een mail gestuurd naar dokter van dielen. Maar hebben jullie toevallig ervaring met dit?

15. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Maar van wie kreeg hij een nee dan? Van de huisarts?

16. Lauwtje86

Lauwtje86 Lid

14 mei 2013
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tijdens de screening van de dieetiste rest stond overal achter dielen Casemangerfysio en psycholoog

17. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Dat is wel erg irritant hoor, jeetje. En nu? toch maar een keer langs de dietiste?

18. Lauwtje86

Lauwtje86 Lid

14 mei 2013
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    We hebben een mail gestuurd naar de chirurg maar die heeft nog niet geantwoord vrijdag moet ik bij hem komen uitslag van ct scan dan kaart ik het gelijk aan

19. mamazeyad

als het niet lukt probeer dan een andere ziekenhuis;). hier hoorde ik allemaal verhalen dat je in het mch westeinde in denhaag minimaal 3 jaar naar de dieetiste moet geweest zijn. bij het sfg in rotterdam vragen ze helemaal niet of je naar een dietiste bent geweest en doen ze niet zo moeilijk. hoop dat je man alsnog een operatie ergens kan krijgen.

20. mamazeyad

de eerste afspraak moet je altijd even op wachten maar daarna gaat het gelukkig redelijk snel:). kan je niet je huisarts lief aankijken en vragen of hij er gewoon een bmi van 40 van maakt. zo kan in de toekomst de verzekering niet als nog moeilijk doen omdat ze vaak hogebloed druk niet als medisch zien ( had vriendin van mij ook;)).

ik ben gister bij de chirurg geweest en nu afwachten waarneer de operatie is:). verwachting is tussen de 6 weken en 3 maanden.

Deel Deze Pagina