Hoi hoi, Hoe gaat het hier? @Diabolique....nog 2 daagjes...super spannend !! @marjolinos....geweldig...maat 38...Wat goed !! Ik ben zo superblij dat ik het van de daken kan schreeuwen. Had een skinny jeans gekocht maat 44....dacht nou vind hem leuk en ook al zit het te klein dan heb ik hem alvast in de kast....maar hij past...sterker nog het zit ietsjes ruim....zo cool is dit !!! Van maat 54 naar maat 44 in 10 weken.Kan het nog steeds niet geloven.Ik voel me zo goed.... ik had dit veel eerder moeten doen.Even 2 fotootjes. Ik verwijder ze nog wel hoor.In mijn onderschrift staat -30 kilo maar ik was al eerder voor de operatie 10 kilo kwijt.Wat een verschil he?
wow Nessy! wat super knap! Je ziet er goed uit! @diabolique, heel veel succes morgen! ik zal ook eens kijken of ik een foto van mezelf kan plaatsen (niet nu want zit op het werk...)
Hey dames operatie is goed gelopen. Wel wat last van de lucht die er weer uit moet. Ik mag binnen 3 dagen gepureerd beginnen eten hebben jullie lekkere pureetjes?
Hallo ik zou hier ook graag willen kletsen. Ik zal me even voorstellen. Ik ben karianne en ik heb een BMI van 45... Ik heb 13-11-2012 een screening in het ZH om te kijken of een operatie voor mij weggelegd is. Ik kan het nl niet alleen en heb echt dit hulpmiddel nodig voor mijn gevoel (mijn hongergevoel nekt me elke keer). Ik ben aan de ene kant wel bang dat ik erg last van huidoverschot krijg.... wat is jullie ervaring hiermee?? Ik hoop dat ik snel ook kan zeggen dat ik de operatie krijg Alvast bedankt voor jullie antwoorden groetjes Karianne
hallo meiden! @diabolique, ik at voornamelijk soepen die je goed kunt pureren... heb je toch verschillende smaken... en evt. aardappelpurree, spinazie en gekookt ei (is zo zacht dat als je goed kauwt je dit niet hoeft te pureren, tenminste dat werd mij verteld) @karianne, welkom hier! Ik woon bij je in de buurt!! Waar heb je je screening? Ik ben bij het MMC in Eindhoven geweest en dat bevalt goed! Moet er vanmiddag weer heen voor een controle afspraak! Huidoverschot valt op mijn buik wel mee. Mijn armen en bovenbenen is een ander verhaal... maar ik probeer het positief te bekijken. Mijn lichaam was niet mooi toen het dik was en is het nu nog steeds niet maar wel gezonder!
@Marjolinos Ik heb een afspraak in het Catharina ziekenhuis in Eindhoven. Daar hebben ze ook een obesitaspolie die dezelfde screening gebruikt dan de obestiaskliniek maar een kortere wachtlijst (kreeg ik via VGZ te horen). Mijn probleemzone zit echt met name op mijn buik. Dus ben daar wel een beetje bang voor hoe dat zal gaan lopen maar zal dat in mijn afspraak ook maar aangeven....
Ja dat klopt! Dat hebben ze bij het MMC ook! maar geloof idd dat het catharine een kortere wachttijd heeft! Ik had niet specifiek 1 probleem zone... was zeg maar verspreid over mijn hele lichaam!!
Als het bij mij wat meer verspreid zat dan had ik er minder problemen mee gehad maar ik lijk eigenlijk nonstop zwanger zeg maar.... Zit in mijn familie en wij hebben het allemaal op onze buik zitten... heb al zo ontzettend veel geprobeerd maar het lukt gewoon niet. Het is niet dat ik geen discipline heb (ben 2 dagen voor mijn vader overleed in 2004 gestopt met roken (en was een stevige roker) en heb sindsdien nooit meer gerookt) maar mijn hongergevoel is gewoon obsessief lijkt het wel....
Dat is dan wel weer knap! Ik heb gelukkig nooit gerookt dus kan daar niet over meepraten maar je hoort overal om je heen hoe moeilijk het is om te stoppen. Helaas kun je niet stoppen met eten want hoe je het wend of keert ook dat is een verslaving! Ik ben gisteren op controle geweest... Op zich is daar alles goed gegaan. Kreeg alleen mijn bloeduitslagen en daaruit bleek (en dat was in oktober ook al zo) dat mijn bezinking te hoog is (ontstekingswaarden in je bloed)... weet niet zo goed wat ik daarmee aan moet! Verder hebben we groenlicht gekregen om te gaan proberen zwanger te worden! Daar zijn we super blij mee!
Heb het nog niet echt koud maar wel kouder dan dat ik het anders gehad zou hebben! Heb nu al warmere kleding aan met deze temperaturen dan vorig jaar rond deze tijd!
Hallo, Mag ik ook mee komen kletsen? Vandaag heb ik mijn screening gehad, en werd vanmiddag gebeld dat het een JA is. Ben de hele middag al dolblij, paar vrienden verteld nu. Dus over ongeveer een half jaartje onder het mes.
@brandweer! spannende tijd breekt er dan aan voor je! dan word je ongeveer rond dezelfde tijd geopereerd dan ik ben! Leuk hoor! Waar word je geopereerd?
@Marjolinos, ik word geopereerd in MCL in Leeuwarden, ik vind het zeker heel erg spannend. Wat was ik gister blij met het verlossende telefoontje En als ik dan naar jouw banner kijk, bijna 50 kilo eraf, dan wil ik morgen wel op die tafel liggen! Wat ontzettend knap van je!!