oh vannacht heb ik het zo koud gehad! Dat wordt nog wat van de winter!! heb zelfs sokken aangetrokken en 2 fleece dekens onder mijn dekbed erbij gelegd!
Hoi Meiden, Ik ben 29 mei 2012 geopereerd en nu 22 kilo lichter. Wat is er tegen jullie gezegd wanneer je zwanger zou mogen raken na de operatie. Bij mij was de mededeling de eerste 2 jaar niet/ Ik vraag me af of dat echt de tijd is die ik zou moeten wachten. Groetjes Chigirl
Ik heb gehoord het eerste jaar om niet zwanger te worden. Wat me vooral heel erg opvalt is de tegenstrijdigheden in informatie tussen verschillende ziekenhuizen. Hier is nu al een paar keer tegen me gezegd dat ik straks niet meer aan de pil mag omdat dit niet meer betrouwbaar is (ze weten het niet zeker zeggen ze), maar heb dus geen idee welk ander anticonceptie ik kan gebruiken, wil namelijk geen spiraal
Tegen mij was ook gezegd een jaar. Ik ben overigens binnen het jaar zwanger geraakt en was ook helemaal geen probleem. Wel onder controle van de gyn wouden ze maar had in priniciepe niet nodig geweest.
Klets hier overigens nooit mee Maar hier dus ook een GBP gehad in april 2011 en nu een mooie kindje rijken en dus 1.5 jaar verder ben ik 64 kg afgevallen En tot op de dag nog 0.0 spijt gehad van de operatie. ben een zo gelukkiger mens geworden! En zoveel gezonder en fitter als wat k ooit ben geweest.
Ik ben om die reden aan de nuvaring begonnen... dat was de enige veilige optie die korter werkt dan een jaar of meerdere jaren.... Verder is in het MMC eindhoven het beleid dat je het eerste jaar niet zwanger mag worden. Ik heb 2 weken geleden een controle gehad en heb dus toestemming gekregen om het weer te mogen gaan proberen. Dit omdat ik eigenlijk nog maar een paar kg af hoef te vallen... En dus de afval stoffen niet meer schadelijk zijn voor een baby!
Hoi Chigirl,Brandweer en Pompeltje Bij het RKZ is het beleid ook het 1e jaar niet zwanger raken maar ik ken iemand die na 4 maanden dat wel was en alles is goed gegaan verder maar het lijkt me inderdaad ook beter om even dat jaartje af te wachten. Marjolinos....ik heb het ook steenkoud hoor.En constant kippenvel.Zelfs op mijn hoofd.
15 november moet ik naar de chirurg om te kijken welke operatie ik wil. Waarom hebben jullie voor de gbp gekozen en niet voor een sleeve? 20 november moet ik weer heen voor de 2de voorlichtingsbijeenkomst, er komt echt schot in de zaak nu! Ben ook nog werkloos per 1 januari, dus ook druk op zoek naar een andere baan, maar moet ik vertellen dat ik bezig ben met een operatie als deze? Vind het zo lastig
spannend brandweer! Ik heb meteen verteld dat ik dit wilde (was dan wel geen nieuwe baan maar een uitzendbaan)... wel was ik mijn baan na de operatie kwijt (ben nu net weer begonnen)
@majolinos hoe lang heb je echt weinig tot niks kunnen doen?? Vraag me af hoe het na een eventuele operatie met werk/huishouden etc moet. Heb nl een kleintje van 16 mnd rondlopen.... weet gewoon niet wat te moeten verwachten... en begin toch wel nerveus te worden voor 13 november screening.... ben zo bang dat het niet doorgaat...
Kunnen jullie mij aangeven wat het verschil is tussen een GBP en een mini-GBP? En wat de eisen zijn voor vergoeding van beiden?
@marjolinos, waarschijnlijk zal ik ook weer aan de slag moeten bij het uitzendbureau. Is het eerlijk om het tijdens het eerste gesprek niet te noemen maar wel meteen open kaart te spelen als ik ben aangenomen? Ik vind dat heel moeilijk, wil zo graag een nieuwe baan, maar heb het gevoel dat ik er niet tussen kom doordat ik zo dik ben. En als ik vertel dat ik geopereerd moet worden binnen korte tijd zitten ze daar natuurlijk ook niet op te wachten. @Karianne, ik was ook heel nerveus voor de screening, denk dat dat wel normaal is. Bereid je goed voor en vertel overal een beetje hetzelfde @Lima, ff googlen? Mini bypass word volgens mij niet zoveel uitgevoerd. Eisen zijn (zo uit het hoofd) minder dan 5 jaar geleden bij de dietist geweest, BMI boven de 40, stabiel in het leven, niet aan drank en drugs verslaafd.
@Lima, heb ff voor je gekeken Het verschil tussen een gewone GBP en een mini GBP is hoe de darm aan de maag zit vast gemaakt. Er wordt dus maar 1 nieuwe aansluiting gemaakt dus minder kans op lekkage. ook de kans op dumping is kleiner, de kans op maagzuur iets groter dus bij grote maagzuurproblemen wordt het afgeraden. Het gewichtsverlies bij beide operaties is nagenoeg gelijk. de prognose voor afvallen is gelijk met de sleeve en de "gewone" GBP
@Brandweer je vroeg waarom we hier gekozen hadden voor een GBP maar ik heb dus een Sleeve.Ik had 9 jaar een maagband en allerlei problemen ermee waardoor ik zelfs 3 hersteloperaties heb gehad en toen was ik het zat en mocht dat kreng eruit.Dat is in april gebeurd en ik heb 2 juli een gastric sleeve gekregen en ben er erg blij mee. Ik heb samen met de chirurg deze beslissing genomen. @Karianne.....ik heb ook een kleine man die nu 15 maandjes is. Toen ik geopereerd werd was hij net 1 jaar en hij liep al vanaf zijn 10e maand dus handen vol.Ik heb wel hulp gehad de eerste 2 weken. De eerste week was het ziekenhusi en thuis bijkomen en de 2e week ook nog erg aftasten wat kon en niet.Durfde zelf eerlijk gezegd ook niet veel want ik was als de dood dat de nietjes zouden losspringen.
Goedemorgen dames, Wat is het stil hier! Hoe is het met iedereen? Hier van de week de magische grens van 50 kg afgevallen bereikt! Nog maar een paar te gaan! Hoewel iedereen nu zegt dat ik niet nog meer af mag vallen! Maar we zullen zien!
Hoi ik meld me hier ook. Ik ga maandag 5 november naar de voorlichting in Bergen op Zoom.Twijfel wel tussen een gbp en maagband,maar over een maagband lees ik best veel negatieve dingen na verloop van tijd. Marjolinos,gefeliciteerd -50 echt knap hoor!! Hoe hebben jullie de operatie ervaren,veel pijn,begreep dat je de 10dgn vooraf speciaal dieet moet volgen?
ik zal echt nooit voor een maagband kiezen. En echt voor een gbp gaan. Kan 2 mensen die eerst een maagband hebben gehad en paar jaar daarna een gbp. De gbp is veel effectiever. De pijn vond ik overigens mee vallen, ik had meer last van het probleem dat ik niet lekker kon liggen door de drain en katheter. Ik heb geen speciaal traject van te voren hoeven volgen, maar dat verschilt per ziekenhuis. En over de ervaring tot op de dag van vandaag heb ik nog geen minuut spijt van de operatie. Dankzij de operatie ben ik 64 kg lichter en van maat 54/56 naar maat 40/42 gegaan.
Mijn voorkeur gaat ook steeds meer uit naar een GBP moet ik zeggen,hoe meer ik er over lees. Hoe lang duurde het hersel? Ik ben alleenstaande moeder van zoontje van 2,(heb wel hulp van familie hoor )vraag me wel af hoe snel je het weer alleen kan doen.
ik zou zelf idd ook nooit voor een maagband gaan... zelf zou ik alleen maar bang zijn dat er toch nog een vervolg moet komen in de vorm van een gbp (wat bij veel mensen een vervolg is)... Heb wel veel pijn gehad met de operatie maar door veel te bewegen/lopen werd dat wel beter...
Hoi hoi iedereen... Nu maandje geleden dat ik geopereerd ben. Er is in totaal met 4 dagen predieet 14kg af... Ik kan alles eten en het gaat goed met me. Ik heb alleen beetje last als ik gewoon simpel plat water drink.