Ik wil ook zo graag en ben best teleurgesteld dat de huisarts mij doorverwijst eerst met een psycholoog. In het voortraject krijg je toch ook een psycholoog? Heb ook wel het één en ander meegemaakt en ga dan ook vaak emotie-eten.
Ja ik heb ook met een psycholoog moeten praten, weet niet waar je woont, maar geloof dat je met bergen op zoom ook zelf contact op kunt nemen
Dat is te ver weg denk ik. Woon in provincie Groningen en mijn huisarts zei dat ik dan naar Leeuwarden moet.
Je hebt altijd doorverwijzing van je huisarts nodig. Ik vind alleen niet dat het aan de huisarts is om te bepalen of jij door de screening komt ja of nee.Als ze in het ziekenhuis vinden dan het niet verantwoord is je te opereren doen ze dat niet. Ik ben zelf ook in Bergen op Zoom geopereerd en heb daar eers een voortraject gehad bij de psycholoog. Ik denk dat jij in het MCL geopereerd gaat worden als je dat wil.Je zou hun kunnen bellen voor info en op het gbp forum en via verschillende FB-sites is ook veel info te vinden,ook mensen die in het mcl geopereerd zijn.
Dankje voor je tips. Ik zie dat Bergen op Zoom op 317 km afstand ligt van mijn huis. Lijkt me wel wat onhandig als je ook nog naar een voortraject en natraject moet. Daar rijd ik volgens anwb 3,5 uur over. Ik ben bang dat ik toch eerst maar naar de psycholoog moet, en dan ga ik dat ook gelijk in het gesprek noemen, dat ik eigenlijk een maagverkleining wil. Misschien kunnen ze mij ook wel verder helpen.
2 maanden verder & -23,6 kg! Vriendlief maakt elke maand foto's, heb van de week de 1ste foto van na de operatie en foto van deze maand naast elkaar gezet, wat een verschil al joh!
Ziet er goed uit zeg! Ik maak om de 2 maand foto's, kun je ook goed zien. Ik ben nu 5 maand verder en ben nog 12 kg verwijderd van een gezond bmi. Kom van 41,1 en zit nu op 29,1
Hoi, ik lees even mee..ik overweeg ook een gbp. 12 jaar geleden heb ik een maagband gehad (-30) die er met veel complicaties weer uit is gehaald. Dmv gezond eten en sport ben ik zelf ook nog een paar keer tussen 25 en 30 kilo afgevallen, maar uiteindelijk sloop het er toch weer in en kwam ik weer aan.ben nu zwaarder dan ooit. Ik denk dat ik eerder wel een emotie eter was, nu is het vaak gewoonte en heb ik gewoon veel honger. Zit me nu vooral in te lezen en loop eigenlijk vooral tegen praktische dingen aan. Al de afspraken..ik ben gescheiden, weinig netwerk..dus moet met ov...de kosten... Het en der al gehoord dat je verplicht twee keer in de week moet sporten in een andere plaats (ivm begeleiding). Nu zit ik al bij een sportschool hier, maar daar kan ik na de vakantie ook niet meer sporten, omdat ik dan begin met werken, onder schooltijd. Praktische dingen dus waarvan ik moet er hoe ik het moet regelen. Afvallen kan ik, het volhouden niet. Van mijn maagband weet ik dat dat net de stok achter de deur is die ik nodig heb. Ergens voelt het als falen..moet het toch zelf kunnen? Andere kant is dit mijn hele leven al een strijd..en naarmate ik ouder word gaat het er niet makkelijker op worden.
@allwoman,herkenbaar ik had hetzelfde gevoel, en ook ik ben gescheiden en moest op de kosten letten.Maar toch is het me allemaal gelukt.Wat sporten betreft is het niet verplicht volgens mij.het word wel geadviseerd natuurlijk maar ik ging in eerste instantie veel fieten en lopen dus dat kan ook! Nu ga ik naar basic fit. Hoe oud zijn je kinderen? Waar woon je en naa welk ziekenhuis zou je willen?
Ik zit bij real gym hier in de woonplaats,sportte drie keer in de week tot drie maanden terug,na een verhuizing en omstandigheden niet meer geweest. Nu kan het dus niet meer omdat ik na de vakantie ga werken. Werk is 20 min fietsen en dan weer terug dus dat is in ieder geval iets haha. Ik woon in Kampen,dus denk al gauw aan Zwolle en Lelystad.Mijn kinderen zijn 11 en 5. Een kennis van me is geopereerd in Lelystad en begeleid vis de obesitas kliniek als ik het goed heb. Zij moet verplicht 2 keer in de week naar lelystad om te sporten onder begeleiding. Ik vind sporten heerlijk en baal al dat dat niet meer kan..maar dit zou voor mij dus best lastig te regelen zijn qua kosten en opvang.
Mmmm ik ben de afgelopen jaren niet meer naar een dietiste geweest trouwens... Zou het nog verschil maken dat ik al eerder een maagband heb gehad?
Ik heb me ook aangemeld voor het traject. Ik moet nu eerst ontzwangeren en ondertussen naar de diëtist. Dan in september krijg ik een afspraak. Heb me 3 jaar geleden ook aangemeld heel ver gekomen maar toen besloten dat mijn kinderwens voorging. Nu dus 2 dochters verder. En nog steeds een zwaar lijf waar ik erg ongelukkig van word. Hoop zo dat alles doorgaat vind het enorm spannend
@ sammelskee, jeetje meid wat ga je goed! @ allwoman, ik had je verhaal ook al ergens anders gelezen, klopt dat? Wel lastig idd op financieel gebied en weinig netwerk. Mbt het sporten is dat volgens mij bij de meeste niet verplicht. Ze gaan er natuurlijk wel van uit dat je qua sport wel wat gaat doen masr niet verplicht onder begeleiding. Heeft het er misschien ook mee te maken dat de bewegingsdeskundige dit advies geeft bij de nok? @ annet, succes met het ontzwangeren en hopelijk ben je dan snel aan de beurt. Nemen ze de eerste intake niet mee? Of moet je weer opnieuw beginnen? @ all, hier inmiddels de verpleegkundige, internist en diëtiste gezien. De psycholoog staat voor woensdag en dan wachten wat er uit het multi disciplinair overleg komt. Heel spannend allemaal op het moment. Van internist trouwens al groen licht gehad en de diëtiste zei dat vanuit haar kant het niet noodzakelijk was om eerst nog een paar maanden naar een diëtiste te gaan. Ze vond dat ik al genoeg had gedaan en nu ook al erg goed bezig ben qua diëtist richtlijnen.
Marsim: goed nieuws dus! En ja dat kan,ik zit op een gbp forum en fb. Ik denk dat dat gezegd werd door de obesitaspoli idd
All wonan succes met je keuze! Ik weet dat in bergen op zoom jd 10x gratis kan sporten naderhand bij de fysio. Ik hoop dat ik dan geïnspireerd ben om daarna door te gaan. Hier blijf ik momenteel hangen op 18,5. Wil graag dat het weer verder daalt. Nou ja eerst mijn vakantie afmaken en dan hoop ik dat het mst sporten weeer verder gaat zakken . Want stil staan is niet tof. Verder wel tot nu toe alles kunnen eten zonder dumpings. Moet alleen wel echt wennen aan het niet mogen drinken bij het eten. Dat vind ik echt het kutst
@ chilleke, 18,5 is al een mooi begin en tja die plateaus das niet fijn maar het komt vanzelf weer! En niet drinken tijdens eten lijkt mij ook erg moeilijk. Sinds dat ik met dit alles ben begonnen valt het mij ook erg op hoe lekker ik het vind om tijdens het eten te drinken. En gelukkig nog geen dumpings, houden zo!