Bedankt! Hoi, Net op gesprek in het Slotervaart geweest..in November mag ik vier keer komen voor de screening en voorlichting en dan hoor ik ook gelijk of ik groen licht heb. Vanaf dan rekenen ze nog vijf maanden wachttijd...dan zou het dus ongeveer april worden.. ze proberen de wachttijd te verkorten. Ik heb 50 kg overgewicht waarvan ik er 40 zou moeten kunnen kwijtraken door de operatie..dan kom ik op 75. nou...daar gaan we...!
@Allwoman, hoe laat was jij gisteren bij Slotervaart? Ik was er nl gisteren ook. Ik had een afspraak met Dr. Brauw om 10u. Het was erg druk daar. Ik heb overigens groen licht Ben zoooo blij.... wachttijd 5 maanden, maar ze gaan meer operaties uitvoeren waardoor de wachttijd wellicht korter zal worden. Nu heb ik advies van jullie dames hier nodig.. Mijn eerste keus is Sleeve, maar Dr. Brauw gaf aan dat ik meer zal bereiken met een Gastric Bypass... Wat zal ik doen? Voor mijn streefgewicht zal ik zeker 60 kilo moeten afvallen. Hij had het ook over een mini-gastric bypass???
Gefeliciteerd! Ik was er om kwart voor drie pas..toen was het ook druk. Ik ben zelf voor gbp ..dit omdat ik zelf nu al veel last van maagzuur heb en het in het uiterste geval terug te draaien is.. Ook hoor je veel mensen die van sleeve uiteindelijk toch nog naar gbp gaan. Dat van die wachttijden zeiden ze hij mij ook..ben benieuwd of het idd korter wordt
Wow 5 maanden😱 das echt lang! Hoop voor jullie dar het korter is. In bergen op zoom gaat het wel snel dus. Nou ja, het doel is hetzelfde!
Ik ook niet ik prefereer wel 2 maanden wachttijd, kan ik zelf nog even proberen wat kilos te verliezen.. en mentaal voor te bereiden..
korter dan 2 maanden wachttijd? Waarom zou je dat willen? De kilo's zijn er ook niet in een week bijgekomen. Je hebt de tijd echt nodig voor voortraject en om je psychisch voor te bereiden. Neem die tijd. Ik ben vorig jaar juni voor het eerst bij de internist geweest en ben februari dit jaar geopereerd.
Ik heb eerder in het traject gezeten, maar ben eruit gestapt Wilde toch weer op eigen kracht proberen af te vallen, wat natuurlijk niet is gelukt Ik zie het wel joh... ik heb goedkeuring... youehoeee
Twee maanden is met een knipoog hoor wat komt dat komt. Al weet ik wel een beetje hoe is het om anders te eten door de maagband denk ik, ik realiseer me wel dat het niet hetzelfde is en ga gewoon de tijd die het duurt goed benutten.
Je gaat de goede kant op meis. 32kilo is al aardig wat hoor. Moet je eens in pakken suiker op een tafel neer zetten. Dan schrik je echt
Ik ben zelf voor de sleeve gegaan omdat ik de bypass te rigureus vond. Ik ben toch al 40 kilo ermee afgevallen. Ik denk dat het ook aan jezelf ligt en niet alleen aan de operatie. Het blijft een hulpmiddel en je zal dus zelf moeten afvallen.
ik ben trouwens geholpen in het SFG in Rotterdam, daar is het gehele traject een jaar, dat is inclusief wachten vanaf het moment dat je groenlicht van iedereen heb gekregen. In het begin dacht ik ook wat duurt het lang maar geloof mij, je hebt die tijd echt nodig. Je moet er echt vol vertrouwen in gaan.
Wat een geweldige resultaten meiden! Ga zo door :-D Zelf heb ik 25 juni mijn 'ja' gehad in het Slotervaart en wacht nu op een oproep. Ik reken op November :-D
Hier weer een berichtje van mij. Zag mooie resultaten voorbij komen! Ik zou in november geopereerd worden, maar vorige week bericht gehad dat het pas jan/feb word. Qua timing komt het beter uit, maar ben wel flink van slag. 2 maanden langer wachten betekent dus 2 maanden langer dagelijks overgeven. ... Nou ja we tellen dus af hihi
Wat ontzettend balen Sam. Je hebt nu een maagbandje? Kunnen ze daar niks mee zolang dat je geen/minder last hebt?
mag ik me hier ook melden!! Ik heb morgen een gesprek bij de huisarts. Na lang wikken en wegen ben ik het zat om steeds overnieuw die strijd aan te moeten gaan.