Meiden met een maagverkleining.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Nessy, 30 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Presa

Presa Actief lid

10 jul 2015
    126
    25
    28
    NULL
    NULL
    Hey, ik meld me graag bij dit groepje.
    Ik heb 5 december 2012 een gastric bypass operatie ondergaan. Was toen 22 jaar en woog 111 kilo. Nu inmiddels alweer bijna twee jaar een stabiel gewicht zo rond de 65 kilo. In totaal dus zon 46 kilo in het eerste jaar afgevallen!
    Ik heb er geen seconde spijt van gehad, maar tuurlijk is het zwaar geweest. Het is niet zomaar een operatie en de gevolgen zijn groot, maar aan de andere kant was ik na een maand alweer fulltime aan het werk en merk ik er nu nog amper iets van. Ik heb bijna geen dumpings en kan alles eten wat ik wil, alleen met mate.
    Ik kan mezelf al bijna niet meer anders herinneren, behalve als ik naakt voor de spiegel sta. M'n borsten zijn theezakjes geworden en mn buik onder mn navel hangt en is echt geen mooi gezicht.. Maar dat kan ik met kleding zo verbergen dat het niemand opvalt.
    Het belangrijkste is dat ik me weer gezond voel, ik kan weer alles met gemak doen en ben niet meer snel moe. Over twee weken ga ik zelfs voor een goed doel 5km rennen. Drie jaar geleden had ik dit echt nooooit gedacht.
    Voor alle twijfelaars; neem de stap. Hij is moeilijk en de drempel is hoog, dat begrijp ik maar al te goed.. Maar alles wat je er voor terug krijgt is het waard!!
    Voor de twijfelaars met de velen vragen, stel ze gerust.. Ik weet ook nog datik de meest stomme vragen in mn hoofd had, maar dat ik blij was dat er toch antwoord op werd gegeven, want dat bracht weer een stukje rust..

2. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

9 apr 2012
    1.410
    839
    113
    Vrouw
    Het is zeker spannend. Ik ben nu bezig met de pre operatief dieet bezig. Nog 2 1/2 week te gaan :). Oja, ik krijg een mini gastric bypass. Dan krijg je soort van sleeve maagje en word de dunne darm op 1 punt aan mijn maag vastgezet.

Jij staat op de wachtlijst? Heel veel succes!

3. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.549
    2.018
    113
    Gefeliciteerd! Goed gedaan meis!. Je kan trots op jezelf zijn.

4. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.549
    2.018
    113
    Hier gaat het ook goed.
    maandag de check bij de internist gehad, alleen mijn hb is te laag. Ik mag nu over 3 maand weer bloed prikken en als hb dan nog veel te laag is mag ik aan het ijzerinfuus...

Overmorgen krijg ik een darmonderzoek, kijken of ze nu kunnen vinden waar de pijn wegkomt..
    Ivm de gbp mag i morgen de hele dag over de moviprep doen ipv 2 liter in 2 uur. we zullen het zien.

5. Lady Mary

Lady Mary Lid

15 nov 2013
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Presa: Gezellig dat je mee komt kletsen! Wat een mooi resultaat heb je behaald! Overweeg je om nog wat aan de vellen te doen of heb je er vrede mee?

@Loekie82: Alvast heel veel succes. Je bent vast al aan t aftellen.

@Krabje: Vervelend dat je zo'n pijn hebt. Zit de moviprep er al in? Sterkte morgen!

6. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.549
    2.018
    113
    Lady Mary dankjewel.
    Nu alles erin. Gisteren 3 uur over gedaan en vandaag weer 2,5 uur...

7. mrien

mrien Actief lid

24 aug 2014
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Krabje succes met je onderzoek.

Hier is mn eerste ja binnen. Hoef ook niet eerst langs diëtist en psycholoog. De afspraken voor de voorlichting, internist en chirurg staan al gepland. waarvan de laatste op 19 november. Dus gaat wel erg snel zo. Moet wel eerlijk zeggen poep wel bagger momenteel. Op de een of andere manier tochbest stiekem bang.

8. Lady Mary

Lady Mary Lid

15 nov 2013
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mrien: gefeliciteerd met de eerste ja. Hopelijk gaat de rest net zo voorspoedig! Bang zijn is zo gek toch niet? Je ondergaat over een poosje een ingrijpende operatie die helaas niet helemaal risicovrij is. En je hele leven gaat veranderen. Dat is nogal wat. Geloof me, ik ben ook af en toe bang. Bang voor t onbekende wat me te wachten staat, bang om straks die tafel op te moeten. Maar het is voor een goed doel. Dus kijk ik er tegelijk wel heel erg naar uit!

9. Pink Peony

Pink Peony Niet meer actief

Mag ik ook meeschrijven?

Lady Mary en mrien, veel succes alvast! En ja, die angst is héél normaal!

Hoe gaan jullie om met feestjes? Morgen moet ik naar een feestje en ik kijk er best tegenop.

Ik ben op 15/9 geopereerd en moet zeggen dat ik deze periode toch best lastig vind. De pijn, vermoeidheid, slap voelen, angst om iets fout te doen, opletten met wat nou wel of juist niet mocht,... Ik ben misschien ook gewoon geen goede patiente...

10. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.549
    2.018
    113
    Pink peony komt goed meis. Luister goed naar je lichaam.
    Let op alle kleine signalen. Je moet echt van voor af aan beginnen om alle signalen te leren kennen.
    Zet hem op.

Aan alle nieuwe meiden: welkom en veel succes! .
    Ik ben in februari 2014 geopereerd en ben 50 kg kwijt. Ik ben al mijn overgewicht kwijt. Ik voel me super (op buikpijn klachten na, maar daar zijn ze druk mee aan het onderzoeken ).
    Maar ik heb absoluut geen spijt van mijn operatie, Beste beslissing ooit!

11. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.549
    2.018
    113
    Uit het onderzoek van gisteren is ook niks uitgekomen. Enige wat ze denken is prikkelbare darm. Over 2 weken belafspraak met de chirurg. Dan zal ik wel meer horen.
    Maar eerst ga ik volgende week met mijn man 3 dagen genieten in Turijn. En dan maandag 4 oktober de allerlaatste natraject. .. raar idee. Is ook erg snel gegaan

12. Pink Peony

Krabje wat vervelend van je buikklachten! Hopelijk komt er iets uit het gesprek met de chirurg.

13. Lady Mary

Lady Mary Lid

15 nov 2013
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Pink Peony: Welkom! Hoe ging het feestje? Heb je 't overleefd? ;)

@Krabje: Hoe was Turijn? Hopelijk heb je ervan genoten. Vervelend dat je nog niet weet wat het nou precies is met die darmen. Succes komenede maandag met je laatte najtraject afspraak.

Ik heb van de week inmiddels dé brief gekregen. Vier november ga ik onder t mes. Dus ik kan binnenkort ook beginnen met aftellen.
    Aan degenen die een predieet hebben gevolgd wat hebben jullie gedaan? Shakes of koolhydraatvrij/arm of combineren?
    En welke shakes? Weet iemand toevallig uit 't hoofd hoeveel kh je per dag max. mag hebben?

14. Pink Peony

Lady Mary, fijn dat je dé brief ondertussen gehad hebt 😀! Hier geen predieet dus kan je niet helpen.

Ja uiteindelijk viel het wel mee op het feestje. Had afleiding genoeg.

15. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.549
    2.018
    113
    Lady Mary oh 4 november is jouw dag dus, spannend.
    Wij moesten als pre dieet aan de shakes 2 weken. Wij moesten modifast intensive nemen.

Turijn was super! Geweldige stad. Lekker geshopt met manlief. Ik had geen benen meer over...

16. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    #956 Crazycat, 3 okt 2015
    Laatst bewerkt: 3 okt 2015
    Hallo dames.
    ik hoop dat ik zo mag inspringen.
    Ik ben Lovepeet
    ik ben 25 jaar en mama van 3 kinderen.
    Zelf ben ik altijd best zwaar geweest
    zelfs als kind al.

Nu weeg ik 116 kilo ( ik kom van de 127 )
    en ik ben toch gaan overwegen een gbp te gaan doen

begin van sep naar de huisarts gestapt en kreeg gelijk een verwijzing.
    paar dagen later zat ik al bij de arts.
    inmiddels heb ik mijn longfunctietesten fietstesten psycholoog en gastroscopie gehad. en moet ik nu een afspraak maken met de arts voor de datum!
    De wachttijd nu is nog 2 tot 4 weken!
    ik vind het enorm spannend!

17. Pink Peony

Waar ga je geopereerd worden Lovepeet?

18. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    In genk :)

19. Pink Peony

Ik dacht het al. Ik ben daar ook geopereerd.

20. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    Echt mag ik je een prive berichtje sturen?

Deel Deze Pagina