@karianne,Spannende tijd hoor,succes! In Bergen op Zoom is als alles goed het 2 nachten dat je moet blijven,nog nooit zo lang zonder m'n manneke geweest zal pittig zijn pffff. Ik heb afgelopen donderdag de screening gehad,ze willen me opereren maar wel 1st een aantal gesprekken met een psygologe.Als ik dat gedaan heb krijg ik een operatiedatum.
Gijsje, waarom eerst een paar gesprekken nog? Hier gister de 2de voorlichtingsdag gehad en dan morgen naar de chirurg, ben er beroerd van! Gister bij de voorlichting hadden de meeste mensen al een datum of waren zelfs al geopereerd! Ik heb nu wel lang genoeg gewacht, ik wil OOK! Ergens hoop ik dat ik dit jaar nog aan de beurt ben, maar dat zal wel niet meer gaan gebeuren! Met wat ze me aan de telefoon hebben verteld, moest ik rekenen op 3 a 4 maand na morgen
Vandaag naar de chirurg geweest, en ik krijg een mini bypass. Moet me hier nog even goed in verdiepen, maar na wat de chirurg zei heb ik er alle vertrouwen in dat dit de beste keus is! Hoop dat ik dit jaar nog aan de beurt ben en anders begin januari. Gaat nu wel heel snel!
@Brandweer,ze willen zeker weten dat ik de operatie en mijn nieuwe eetpatroon aan kan.Gebeurd best vaak in BOZ.Waar word jij geopereerd? Wat is het verschil met een gewone bypass en een mini bypass?
In veel ziekenhuizen is het normaal om een paar keer bij de psycholoog te zijn geweest.En ergens is dat ook wel weer goed hoor.Ik ken iemand die namelijk de dag na haar bypass operatie gewoon een pak koek at.Snap niet hoe ze dat kon want ze moest vloeibaar snap ook niet dat ze dat deed en had echt zoiets van die had echt gesprekken met een psycholoog nodig gehad want dan had ze waarschijnlijk die operatie niet gehad.Ik zou zelf als de dood zijn dat de naad zou losspringen door die koekjes. Nou heb ik zelf geen bypass maar een gastric sleeve en ik eet heus wel eens 1 koekje of zo hoor maar ik val ook nog echt netjes af en doe geen rare dingen.Ik denk dat die gesprekken me een psycholoog ook nodig zijn zodat men begrijpt dat dit soort operaties hulpmiddelen zijn en je er zelf ook echt wat aan moet doen.Gelukkig weten de meeste mensen dit ook en gaat het ook vaak goed. Ik ben ook echt heel blij met mijn operatie.
Nessy,ik vind het ook wel goed hoor eerst wat gesprekken bij een psygoloog,het is toch niet niks zo'n operatie en het heeft een flinke inpakt op je leven. Waarom heb jij voor een sleeve gekozen en geen bypass,je valt wel goed af zie ik,super hoor!
Ik heb een datum: 17 DECEMBER word ik geopereerd! Snap het wel hoor dat je een paar gesprekken moet hebben, maar het is ook een beetje dubbel, je wilt zo graag he! Weet niet hoe ik me zou hebben gevoeld als ik was afgewezen, maar zeker niet goed! Ik vond het gesprek met de psygoloog ook niet zoveel voorstellen: Ik vertel een heleboel, maar laat eigenlijk niet zoveel los. Ik weet heus dat ik best een snoeper kan zijn, maar ik wil daar niet op afgewezen worden, ik snoep namelijk nooit (omdat ik het niet koop) een mini gastric bypass heeft maar 1 bypass van de darm. Ze laten de maag iets groter, iets meer banaanvormig. Het resultaat is precies hetzelfde (de chirurg zei zelfs beter!) als bij de gastric bypass. Het grote nadeel is dat je last kunt krijgen van maagzuur, heel erg! Maar de chirurg vertelde dat ze daarom de maag banaanvormig maken, zodat die kans heel klein is. Omdat hij me nog jong vind (27), en je nooit weet wat er gaat gebeuren in je leven, vond hij dit het beste. De ingreep is makkelijker terug te draaien, mocht dit later nodig zijn!
Geweldig !! En wat snel ! Je wordt binnen 3 weken geoperereerd. Je zult je na je operatie echt zoveel beter voelen. Ik wou dat ik het eerder had gedaan.Ik ben 2 juli geopereerd en nu 5 maanden later ben ik 40 kilo kwijt.En vergeleken met vorig jaar zelfs 52 kilo.Dat is gewoon even een heel mens.Ik word de 13e geopereerd. Ik krijg dan een buikwandcorrectie.Ik betaal het wel zelf maar ja en doe het ook wel snel maar ik ga in februari emigreren en wil het hier gedaan hebben.Dus vandaar....
Ja, echt snel he! Begin nu wel zenuwachtig te worden, herken mezelf niet op het moment, ontzettend labiel zeg maar! Ben nu op pre-dieet, maar man, wat ontzettend zwaar Heb zin in werkelijk alles wat niet meer mag 40 kilo, wow! Dat is echt ontzettend knap Wat kost zo'n buikwandcorrectie? Ik hoop dat ik deze niet nodig ben, maar ben bang dat mijn armen en benen er wel aan moeten geloven! Waar gaan jullie naartoe emigreren?
Dieet van het ziekenhuis zelf ochtend 1 boterham met mager beleg middag 1 boterham met mager beleg avond 1 kleine aardappel, 1 opscheplepel groente, 50 gram vlees 2 keer fruit op een dag
spannend brandweer! nog maar 2 weken! heel veel succes met je operatie! Hier inmiddels het gewicht bereikt wat ik eingelijk na 12 maanden bereikt had moeten hebben en ben op 5 maart geopereerd! gaat super goed dus!
Wat super van je Marjolinos! Kun je ergens berekenen hoeveel je kwijt moet zijn na 12 maanden? Hier gaat het wel weer ok, heb mezelf weer een beetje terug gevonden
ik heb dat berekend in het ziekenhuis! bij mij zeiden ze dat je tussen de 35 en 40 % van je startgewicht zou afvallen! Inmiddels is dat bij mij ruim 40%
Gefeliciteerd Marjolinos,wat supergoed! Heb je veel last van huidoverschot? Hoe voel je je geestelijk erbij,moet je heel erg wennen aan je nieuwe lijf?
huidoverschot op mijn buik valt heel erg mee! op mijn linkerarm ziet het er niet uit (die arm is altijd veel dikker geweest)... maar ja daar is voorlopig niets aan te doen! Geestelijk gaat het goed! ik zie mezelf soms nogwel als dik (zeker als ik onder de douche sta) maar als ik me aankleed zie ik ook wel weer dat ik heel veel ben afgevallen!
Maandag is het eindelijk zover! Helaas word ik nu dus verkouden, kan dat me nog in de weg staan? Van het weekend maar stomen en sprayen, zit er niet op te wachten dat de operatie uitgesteld gaat worden, dat pre dieet hou ik niet nogmaals vol
@Brandweer....wat een raar dieet zeg....wij moesten 2 weken modifast...was niet lekker en best zwaar maar te doen.Maar als het goed is ben je gisteren geopereerd !Hoop dat het goed is gegaan en nu de kilo's knallen !! Ik heb vorige week donderdag een buikwandcorrectie gehad.Alles is goed gegaan en heb echt geen pijn gehad.De boel is nog opgezwollen maar ik ben er heel blij mee.
Brandweer,hoe is de operatie gegaan,hopelijk knap je snel op! Nessy,zag je foto's in het andere topic,echt super hoor!