Meiden met een maagverkleining.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Nessy, 30 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    Gefeliciteerd meid......dat is snel hoor !
    Krijg je een gastric bypass of een gastric sleeve ?

2. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Gefeliciteerd Karianne,heel snel idd!!
    Moet je nog een pre-dieet doen?

Ik heb nog geen datum,ik moet weer terug de 2e week van februari dus hoop dan meer te weten!

3. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik krijg een bypass en moet twee weken voor de operatie beginnen met modifast

4. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    Spannend karianne! Een mooi verjaardagskado!

Hier vanmiddag naar de arts voor controle. Ben daar heel blij mee. Heb nl maandagavond 4 uur op de ehbo gezeten omdat ik verschrikkelijk veel last van mijn darmen had! Kon niet rechtop meer lopen en kan nog steeds niet veel eten en drinken! Ben ook weer veel afgevallen (2kg in 2 dagen...)!
    Ben benieuwd wat hij zegt!

5. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Hoe is het gegaan Marjolinos?

6. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    na nog een dag in het ziekenhuis door gebracht te hebben weet ik nu dat ik binnen 2 weken geopereerd ga worden! Deze week dus 4 dagen een ziekenhuis van binnen gezien incl. de verschillende afdelingen!
    HEb wellicht een darmhernia of een beknelling van de darm. Maar dit kunnen ze alleen zeker bekijken via een kijkoperatie! dus het is nog even afwachten!
    ben wel nu al zenuwachtig!

7. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ow das balen,maar hoop dat je heel snel weet wat er precies aan de hand is en dat ze je kunnen helpen.Sterkte!!

8. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    @marjolinos
    ik hoop dat het snel goed verholpen is etc Beterschap!!

@hier
    Ik vind het allemaal toch wel erg spannend worden hoor. Hadden jullie dat ook? Soms twijfel ik wel eens erover want het is een levensveranderende ingreep en onomkeerbaar. Wat zijn jullie gedachten etc??
    Toch raar dat ik dat nu toch zo voel. Wil het echt erg graag maar ben ook ongerust en bang. Wat als..... komt vaak in mijn gedachten etc
    :(

9. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Duitsland
    @marjolinos....jeetje das even schrikken.Hoop dat ze je snel kunnen helpen.Beterschap !!

@Karianne....natuurlijk is het eng en ik heb de dag van en dag na de operatie echt zoiets van wat heb ik gedaan want ik was heel erg misselijk.Maar goh wat ben ik blij dat ik het toch heb gedaan hoor.Er gaat straks echt een wereld voor je open.Echt een wereld van verschil hoor.Het is nu even doorzetten echt waar !!

@ Iedereen....hoop dat alles goed gaat verder met iedereen.

@hier....Over 13 dagen mijn borstcorrectie...brrr....maar we gaan ervoor !! :)

10. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    @Marjolinos
    Weet je al meer? Is alles goed gegaan??

@Nessy
    Hoe is het gegaan met je borstcorrectie??

@Beide Sterkte en beterschap!!

@hier
    Morgen beginnen met modifast intensive shakes en dan is het nog maar 2 weken... Ahhhh vind het echt spannend en ingrijpend etc etc

11. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Duitsland
    Hoi Karianne,

Ik wordt morgenochtend geopereerd.Ik moet om 10 over 7 me al melden in het ziekenhuis.Brrrr !!!

Voor jou gaat het nu lekker snel. Ik heb ook 2 weekjes Modifast intensive shakes gebruikt.Als ik echt extreme honger had mocht ik dan wel een appel of een wortel eten.Dat was af en toe best even lekker.En ik viel best snel af in die 2 weken.Nog even en het is zo ver voor je.Inderdaad spannend en ook wat eng hoor.Hopelijk vliegen deze 2 weken snel om voor je !! :)

12. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    @Nessy
    Oh oke dan ben ik te vroeg!! Veel succes !!

ik mag rauwkost eten (niet te veel natuurlijk) en veel drinken ook 1 tot 2 opkikkertjes per dag.
    Ben benieuwd hoe dat het dieet zal gaan maar we doen het voor een super goed doel

13. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    Hallo Nessy

zou ik hier toch mee mogen kletsen?

Heb een maagbandje sinds 26 maart 2012 start gewicht was 125,7 kilo en weeg nu 77,5 kilo
    Ben 161cm.
    Heb jaren ervoor veel afvalpogingen gedaan maar niks blijvends (ook ivm medicatie en toen nog DE pil) totdat ik na 2 afwijzigingen de 3e keer een groen licht kreeg om hem, te laten plaatsen in Heerlen

Ben nu bijna 3 jaar verder en nog steeds blij dat ik het heb gedaan. zelfs soms nu de twijfel of een GBP niet beter was geweest.
    Wil graag nog meer afvallen maar zit nu al heel lang op 1 gewicht.
    IKan bepaade dingen niet meer eten en heeeeeeeeeeeeeeeeeel soms mis ik het maar eigenlijk niet.
    Wil nog graag 10 kilo maar of het haalbaar is...?
    Had maat 54/xxl en zit nu op 42/M

Voor de bevalling was ik 88 kilo en nu erna die 77.
    Wil graag 68 kilo wegen maar ze zeggen dat haal ik niet.
    Momenteel veel problemen om me aan het eetschema te houden (door allerlei zaken)
    Maar tips zijn altijd welkom!

Hoe voel je je trouwens bij de BWC operratie?
    Twijfel ook om het te doen. Na de borstverkleining in april 2012 voel ik me goed en heb wat meer zelfertrouwen nu het vel bij de buik en boven benen nog en dan mag ik weer gezien worden!

14. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoi Dani
    Welkom en wat een super resultaat 45KG!!

Zie in je onderschrift dat het heftigste wat je als moeder mee kunt maken bij jou gebeurd is en kan me indenken dat dat spanning zet op je eetschema!!
    Heb helaas geen tips maar wil je toch veel sterkte wensen in deze tijd....

dikke knuffel

15. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    @Nessy
    Hoe is het gegaan??

@Gijsje
    Jij krijgt volgende week meer te horen toch?? Zal voor je duimen

@Hier
    Nou ik ben ondertussen al 5kg kwijt en as woensdag is het zo ver.... ben toch ook wel een beetje bang hoor. Tis niet niks en vind het superspannend. Maar denk dat ik hier zo ontzettend veel mee ga winnen op de langere termijn dat ik door die bangheid en spanning gewoon heen moet bijten.

16. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Hoi,ik ben vandaag bij de psycholoog geweest en heb een GO! Jippie! Heel blij maar ook erg spannend natuurlijk.Volgende week donderdag heb ik een gesprek met de arts en dan krijg ik ook de operatie datum!

Karianne,spannend hoor het schiet nu echt op hoor! Ik kan je angst en spanning goed voorstellen heb dat nu ook wel maar tegen de tijd dat het bijna zo ver is zal ik het ook wel pittig hebben.

Nessy,ben ook erg benieuwd hoe het gegaan is?

17. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Duitsland
    @Dani...welkom meis! Ik begrijp wel wat je bedoeld met moeilijk aan je schema houden.Dat heb ik de laatste paar weekjes ook...stress etc speelt toch wel mee.Gelukkig kom ik niet aan hoor maar het gaat nu heeeel langzaam of ik blijf staan.Verder heb ik nu door de 2 operaties achter elkaar niet kunnen sporten.Tips heb ik helaas niet.Wel probeer ik een bak rauwkost en bijvoorbeeld een zakje worteltjes en snoepkomkommertjes in de koelkast te hebben mocht ik ergens zin in hebben en het helpt wel wat.
    Hoe gaat het verder met je ?

@Karianne.....nog een paar dagen te gaan.Tuurlijk is het eng en spannend.Vond ik ook hoor.Vond het echt doodeng! En al 5 kg eraf is toppie hoor!! You can do this!! :)

@Gijsje...geweldig nieuws hoor.Een GO !! Ben benieuwd wanneer jij je OK datum krijgt.Hopelijk ben je snel aan de beurt.

Hier is mijn operatie erg goed gegaan.Sta er echt versteld van hoe alles er nu uitziet ondanks dat er nog hechtingen te zien zijn.Ben van een Gcup naar een volleD/kleine Ecup gegaan.Zien eruit als toen ik 18 was...hahaha!! Vind het slapen met bra wel erg irritant maar ja dat is even doorzetten.Woensdag naar de pc voor nacontrole en verder vraag ik ook of hij een streng wilt bekijken onder het litteken van mijn buik.Volgens mij hoort dat er niet en het blijft gevoelig dus even navragen.

@ iedereen...hoop dat het goed gaat met jullie. Fijn weekend !!:)

18. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hey meiden,

Zou ik hier ook mee mogen kletsen? Ik heb aankomende vrijdag de intake bij MCL. Vind dat al spannend, dus lijkt me helemaal super spannend als je daadwerkelijk de dagen aftelt tot de operatie zelf.

Ik weeg nu rond 133 bij een lengte van 1,69. BMI is 46/47. Huisarts stond er volledig achter, en mijn man ook gelukkig. Ben gewoon zo zat van mijn lichaam en het keer op keer maar weer nieuwe dieten doen, afvallen en alles plus rente weer aan te komen. Krijg al 18 van m'n 27 jaar te horen dat ik minder moet eten, te dik ben, moet afvallen. Nu dus een beetje een 'last resort'.

19. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Hoi meiden,

İk ga zo het topic vanaf het begin terug lezen.

İk heb vandaag een afspraak gehad in het Maasstad ziekenhuis.
    İk heb daar in 2006 een maagband laten plaatsen endie is er vorig jaar eind april na veel ellende weer uitgehaald. Omdat ik zoveel ellende had gehad met mn maagband wilde ik geen andere operatie meer. Maar ben nu 20 kilo aangekomen nadat mijn maagband is verwijderd.

Maar nu komt het de chirurg zegt dat ik geen sleeve kan krijgen omdat ik vroeger een maagband heb gehad en dat er dus op de plek van waar de sleeve komt het littekenweefsel zit van de maagband.
    Daarom kan het niet omdat je anders veel lekages krijgt.
    İk kan wel een gastric bypass krijgen. Maar dat vind ik eigenlijk heel jammer de gb lijkt mij enger en ben bang voor de gevolgen stel dat het net als de maagband niet goed gaat.

Wat zouden jullie doen?

20. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Hey nieuwe meiden,welkom!
    @Dani,knap hoor 45kg!!

@Nessy,hoe is het nu met je?

@Saz,spannend hoor,heel veel succes vrijdag bij de intake,laat je even weten hoe het gegaan is.

@MamavanBatuhan,wat balen zoveel ellende met je maagband,helaas hoor je het vaak.
    Ik ga zelf voor een gbp,waar ik geopereerd word (Bergen op Zoom) doen ze alleen een sleeve als tussenoplossing of als een gbp echt niet mogelijk is.Een gbp heeft op de langere termijn over het algemeen een beter resultaat begreep ik.

@Karianne,als het goed is was het vandaag bij jou zo ver.Hoe is het gegaan? Veel sterkte en beterschap.

Morgen krijg ik mijn datum te horen,vind het toch wel spannend hoor!

Deel Deze Pagina