Meiden met een maagverkleining.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Nessy, 30 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Thanks Brandweer!
    Kan me goed voorstellen dat als je even niks afvalt je daar enorm van baalt,maar sommige staan weken stil en dat schijnt heel normaal te zijn.Succes hopelijk gaan de kilo's er snel weer af!

mamazeyad,laat je door je huisarts doorverwijzen naar de dietiste volgens mij heeft ook iedere verzekering als voorwaarden net als Brandweer zegt.

Zou een mailtje sturen naar je verzekering met de vraag wat de voorwaarden zijn en in welk ziekenhuis je terecht kunt,niet iedere verzekering vergoed alle ziekenhuizen namelijk.

2. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

oke ga ik doen.
    bedankt brandweer en gijsje!

3. Brandweer

Brandweer Actief lid

12 jul 2011
    249
    0
    16
    @mamazeyad, heb even voor je opgezocht waar je aan moet voldoen:
    Een BMI heeft hoger dan 40.
    Een BMI heeft tussen 35 en 40 met daarbij bijvoorbeeld hoge bloeddruk of suikerziekte of een hartaandoening.
    Leeftijd 18- 65 jaar.
    Professionele afvalmethoden met een diëtiste heeft geprobeerd.
    Stabiel in het leven staat.
    Niet aan alcohol of drugs verslaafd bent.
    Vastberaden bent anders te gaan leven.
    Je moet dus idd naar de dietist zijn geweest, in het MCL hanteren ze dat dit niet langer dan 5 jaar geleden mag zijn geweest. Vanaf dit jaar is het volgens mij dat je minimaal 5 keer moet zijn geweest. Het lijstje wat ik neer heb gezet, is ook van het MCL, maar neem aan dat dit overal hetzelfde is!

Gijsje, ben je weer helemaal beter? Wanneer moet je weer beginnen met het pre-dieet? Was je de vorige keer ook wat afgevallen tijdens dieet?

Was ik vorige week helemaal niets afgevallen, vanaf maandag nu al bijna 2 kilo! Dus of de weegschaal was niet goed. Of mijn lichaam is het nu even aan het inhalen :D Mijn doel van 75 kilo is dus bereikt. Volgende doel: 70 kilo!

4. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    Hoi meiden, wat gaan jullie goed zeg!
    Ik heb 21 okt 2011 deze operatie ondergaan en zit nu op de -70kg.
    Heb 10 april een afspraak bij de chirurg voor een intake gesprek voor huid correctie van mijn boven armen en boven benen. Buik eventueel ook maar weet dat verzekerinOvet buikwand correctie heel moeilijk doen:)
    Maar met mijn buik overschot kan ik nog wel leven, armen vind ik erger.
    Mijn doel was 60 kg in een jaar, dat lukte. En schommel nu eigenlijk al een tijdje op het zelfde gewicht. Kg op kg af. Zou de 85 kg als eind gewicht wel willen halen.
    Ben van kleding van 56 naar 42 gegaan dat is natuurlijk al heel fijn!

5. Rockchick

Rockchick Actief lid

9 apr 2013
    353
    0
    0
    Groningen
    Hallo dames ,
    Ook ik heb 02-04-2012 een gbp gekregen.
    Ben nu ondertussen 53 kilo kwijt.
    Leuk dat er hier speciaal een groepje voor is :).

6. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Hoi meiden,

Ik heb de eerste stap gezet ik heb een afspraak gemaakt bij de huisarts. Ik ga voor een maagverkleining ik heb werkelijk alles geprobeerd en ik val maar niet af. Ik wil van mijn maat 48 naar een normale maat. Ik ben het zat om altijd maar de dikste zijn.

7. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Rockchick,wouw wat een resultaat 53kilo! En nu zwanger,gefeliciteerd!!Voel je je goed?

Jessi,hoop dat het je gaat lukken,wat is je bmi?

Morgen is de grote dag,word om 8.00 al geopereerd,moet me half7 melden.Het is 45min rijden dus half 5 uit bed,zo spannend!!

8. Brandweer

Brandweer Actief lid

12 jul 2011
    249
    0
    16
    Gijsje, je hebt het achter de rug meid! Hoe gaat het met je?

Jessi, ik zat ook in maat 48 qua broeken :( Naar welk ziekenhuis ga je toe?

Rockckick, ben je nu stabiel? Of was je stabiel voordat je zwanger werd? Gefeliciteerd trouwens met je zwangerschap! Ik hoop ook een mooi resultaat te behalen met mijn mgbp :)

Bernadet26, wow meid, wat een prachtig resultaat! Doet een verzekering minder moeilijk over de armen en benen dan? Ik dacht dat dit ook heel lastig was qua vergoeding? Baal nu al van mijn bovenarmen! Benen zijn nog heel dik (altijd al geweest) dus dat valt nog wel mee. Je hebt vandaag je intake gehad, hoe is het gegaan?

Hier alles goed! Ga nu toch wel tergend langzaam naar beneden hoor! JAK, baal er een beetje van. Afgelopen week maar 700 gram. Vanaf deze week begonnen op mijn nieuwe werk, dus krijg nu meer beweging, en vanaf vorige week ook naar de sportschool, dit ga ik 2 keer per week doen is de bedoeling!

9. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ben weer thuis gekomen vandaag.Vind het best pittig maar te doen hoor!
    Heb totaal geen honger of dorst en drinken vind ik een beetje eng,mijn maag doed ook nog wel pijn maar gaat goed komen.
    Ben inclusief het predieet nu 10 kilo kwijt dus dat is een mooi beging :)

10. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    super gijsje!
    Nu op naar een spoedig herstel!

11. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    @Gijsje
    Fijn dat het goed gaat. Gaat het nu beter met eten en drinken??

@Marjolinos
    Is alles met je darmen goed gekomen??

@Hier
    De teller staat nu op - 26 kg in 2 maanden tijd dus schiet goed op. Begin nu eindelijk ook meer gewend aan het eten te raken en de manier van eten. Merk meteen als ik toch te snel eet of teveel. Weet nu ook dat ik bijv biefstuk nog niet kan eten omdat dat te stug vlees is. De portie savonds wordt nu ook ietsjes groter.

@iedereen
    Vraagje wat doen jullie verder aan bewegen?? Ik doe nu 2x per week aquarobics maar vroeg me af wat jullie doen....

12. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Leuk om te lezen dat er meer dames zoveel zijn afgevallen met een GBP!

Ik had bij de intake een doorverwijzing gekregen voor een dietiste om mijn eetpatroon alvast goed te krijgen. Hiermee ben ik inmiddels een 8 kilo afgevallen (sinds 1 maart). Waardoor ik ben
    Dat en m'n moeder die vond dat het zo ook al zo goed ging, was de reden voor mijn twijfel. En ja, mijn moeder had 't blijkbaar ook allemaal al tegen haar zus verteld, waar ik dus ook al een kaartje van kreeg dat het zo ook wel zou lukken en dat een operatie toch niet nodig was. En dat na inmiddels 18 jaar (en ik ben 27) te horen te krijgen dat ik te zwaar ben en moet afvallen enzo. Tja.

Heb paar weken terug ook nog overlegd met de dietiste. Volgens haar zou ik wel onder de 100 kunnen komen (nog een dikke 25 kilo te gaan), en zou ik dan de 85 kilo niet meer zo belangrijk vinden.. Wat neer zou komen op de rest van m'n leven proberen een BMI van max 35 te hanteren?

Nu dus toch de knoop doorgehakt!
    Heb 14 maart de voorlichting gehad in MCL, en gister dan toch intakeformulier 2 opgestuurd. Een maand later dus. Gister ook bloed laten prikken, dus nu is het wachten tot de oproep voor de screening. Zal denk ik in augustus/september zijn.

Ben blij dat ik eindelijk de knoop heb doorgehakt. Heb 't nog niet eens aan m'n ouders verteld dat ik er toch mee door ga. M'n man weet het en staat 100% achter me. Da's het belangrijkste.

13. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Gefeliciteerd Saz dat je de knoop hebt doorgehakt,knap van je en zo fijn dat je man helemaal achter je keuze staat.Gaat je zeker lukken!

Hier gaat het lekker,ben nu 9dgn na de operatie,morgen mag ik met optimel drink beginnen.4Dgn eerder dan er eigenlijk in mijn ziekenhuis voor staat maar ik zit incl.pre-dieet nu op -17 dus de kilo's knallen er echt af vandaar.
    Heel bizar deed vannochtend na 2 weken mijn winterjas weer even aan en die viel veel te ruim!!!

14. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Gijsje, zo dan! Even 17 kilo er af! En hoeveel weken heb je een pre-dieet moeten doen? Haha, en je winterjas in twee weken veel te groot geworden. Volgend jaar maar een nieuwe kopen ;). Hebben ze bij jou ook iets gezegd over hoeveel kilo er af zou gaan of wat je uiteindelijke gewicht zou zijn?

Ben ook zeker heel blij dat ik de knoop heb doorgehakt. Heb echt 5 weken (en voor de voorlichting ook al) behoorlijk lopen twijfelen. Van de ene kant natuurlijk liever geen operatie als het niet nodig is. Maar van de andere kant ben ik gewoon zo moe van het steeds maar weer dieten proberen, af te vallen en dan weer alles met rente aan te komen.

Probleem hier is ook vooral de hoeveelheden. Ik ben inmiddels al bijna 2 maanden van alle frisdrank en ranja af. Chips heb ik in die tijd 1 zak gehad (en daar 3 dagen over gedaan, met m'n man). Snoep en koekjes kom ik ook eigenlijk niet meer aan. Maar vooral avondeten enzo. Als ik een 'normale' portie van 150-200g aardappelen/rijst/pasta met 100g vlees en 200g groenten eet, zit ik gewoon lang niet vol, geen verzadigd gevoel. En nu met de dietiste probeer ik me daar wel aan te houden (en 3 keer per dag eten en 3 keer tussendoor iets), maar zodra we een keer patat eten bijvoorbeeld, ben ik de dag erna 1,5 kilo zwaarder. Of als ik een keer meer avondeten neem, dan de dag erna bijna een kilo er bij. Erg frustrerend.

En naast dit alles: ik ben al 2/3 van mijn leven te zwaar, krijg commentaar, dieten gedaan. Ik ben zo gewoon niet gelukkig. Ik kan niet met m'n dochter gezellig op de trampoline (mag maar tot 100kg), kan niet met haar op de schommel (krijg m'n kont er niet tussen), kan niet achter haar aan rennen. En dan liever de rest van m'n leven minder kunnen eten, dan doorgaan zoals nu.

15. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Van te voren het pre-dieet was 10dgn voor de operatie en de 1e 14dgn mogen wij na de operatie alleen helder vloeibaar drinken (thee,bullion,cristal clear etc.) verder niks,logisch dat de kilo's er snal af gaan natuurlijk maar bij mij schijnt het nu wel heel snel te gaan.Ik hou er wel rekening mee dat als ik straks weer ga eten het stukken langzamer gaat of zelfs even stil kan staan hoor.

Ze zeggen zo'n 70% van je overgewicht te verliezen door de gbp maarja ieder lichaam reageert anders,bij de een zal het ook sneller gaan dan de ander.

Die jas was echt een grap ja,vooral omdat ik het helemaal niet verwachte,ik zie wel aan mijn gezicht,rug en benen dat ik ben afgevallen maar toch met kleding weer raar.Ach heb shoppen nooit verveelend gevonden ;)

Ik ben ook een grote eter hoor kwa porties,nu niet meer dus,ben heel benieuwd hoe dat straks gaat heb namelijk na de operatie nog geen seconde honger gehad!

16. Rockchick

Rockchick Actief lid

9 apr 2013
    353
    0
    0
    Groningen
    Ik was deze groep alweer vergeten *zwangerschapsdementie begint vroeg*. @brandweer, nee ik was nog niet stabiel.
    Maar ik was ook echt een morbide obees zoals dat zo mooi heet.
    Ik was nog langzaam aan het afvallen. Nu ik zwanger ben vliegen de kilo's er wel af trouwens.
    @gijsje , ja ik voel me goed!! Wel erg moe maar dat hoort erbij hè ;).
    En hoe gaat het met jou nu ?
    @sazz goed dat je de knoop hebt door gehakt !
    Ik herken trouwens wel de verhalen hier van niet vol zijn na een gewone portie eten. Net na mijn operatie was ik ook heel bang dat ik niet snel genoeg verzadigd zou zijn. Maar gelukkig was dit wel het geval.
    Ik eet nog steeds kleinere porties dan gemiddelde mensen.
    Soms mis ik het "gewone" eten wel hoor, voornamelijk tijdens lopend buffetten hahahaha.

17. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    nee met mijn darmen is het nog niet in orde! ik heb sinds 5,5 week een voedingssonde waarmee ik aan zou moeten komen. dit is ook wel gebeurd maar het is in totaal maar 1,5 kg! dit is te weinig! nu moet ik terug naar de arts en moeten we verder gaan kijken wat er dan aan de hand is!

18. Brandweer

Brandweer Actief lid

12 jul 2011
    249
    0
    16
    @Gijsje, fijn dat het zo goed gaat! Heb je veel last gehad van de operatie?

@marjolinos, wat is er precies met je aan de hand? Last van de darmen? Wat ben jij toch ontzettend veel afgevallen meid! Je mag echt trots zijn op jezelf!

Rockchick, je valt nog steeds af ondanks dat je zwanger bent? Wie weet wil ik ook nog eens een 3de, maar begin nu al echt te twijfelen, en dan heb ik het eigenlijk alleen maar over de kilo's die ik er niet meer aan wil hebben ;)

Saz667, ik herken heel veel in je verhaal. Ook ik heb nooit een verzadigd gevoel gehad. Maar pas op, nu na de operatie heb ik nog steeds geen verzadigd gevoel :( Ook is mijn honger gevoel er nog steeds heel erg, dat kan gebeuren met de operatie. Wat leuk dat je ook bij het MCL loopt, daar ben ik ook geopereerd. Hier ben ik trouwens mijn hele leven al te zwaar geweest (vanaf een jaar of 4) en ik was ook gewoon moe van al dat lijnen!

@Karianne, wat ga je goed meid! Fijn dat de kilo's eraf vliegen!!

Wie vroeg nou over sporten? Ik ga 2 keer in de week naar de sportschool, maar dat is niet omdat ik het zo leuk vind. Ik krijg gigantisch last van vel over en dat wil ik zo proberen te verminderen. Vooral mijn bovenarmen zijn vreselijk, zie op tegen de zomer om T-shirts aan te moeten trekken :( Iedereen in mijn omgeving zegt dat ik niet zo moet zeuren... maar ik ben al flink aan het sparen voor een correctie. Ook mijn buik begint te lubberen, maar daar heb ik dan minder problemen mee, dat ziet niemand met kleren aan :)

Verder gaat het goed. Voor de operatie had ik een doel, dat was onder de 70 kilo te gaan wegen. Gister was het dan zover, 69,8 kilo gaf de weegschaal aan. Mijn volgende doel is 65 en ik hoop uiteindelijk ook de 60 te gaan bereiken. Ben pas iets meer dan 4 maand onderweg, dus ik heb goede hoop dat ik dat kan bereiken :D Maar eerlijk is eerlijk. Zou ik nu stabiliseren, dan is het ook goed. Afgelopen zaterdag nieuwe kleren gekocht (ik kon weer zwemmen in mijn oude kleren) en heb gewoon broeken gekocht maar 38!! (was voor de operatie 48)

19. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Hey Brandweer,nee de operatie is me echt meegevallen,niet prettig natuurlijk en wel wat pijn gehad maar al met al viel het me reuze mee.
    Het herstel vind ik pittiger,ben zo moe en heb zo weinig energie,heb gewoon geen geduld hoor maar kan er niet zo goed mee om gaan dat ik niet alles kan doen waar ik zin in heb!

Ik ben nu aan het opbouwen met voeding begonnen,en ik er heb er moeite mee in te schatten wanneer ik voldoende heb,ik eet dus echt maar heel erg weinig maargoed dit is pas dag 2 vaste voedsel.

Ow jee pas je nu al in maat 38?!Hoe zwaar was je eerst dan want dan ben je wel heel snel gegaan?!

20. Brandweer

Brandweer Actief lid

12 jul 2011
    249
    0
    16
    Gijsje, voor de operatie was ik bijna 103 kilo en dus broekmaat 48 :)
    Nu broekmaat 38, maar als ik in spiegel kijk vraag ik me echt af hoe ik daar in pas :D

Hoelang heb je vloeibaar moeten eten? Die moeheid ken ik wel hoor, daar heb ik best lang last van gehad, even rusten in de middag scheelt al een heleboel.

Hoeveel ben je nu afgevallen?

Deel Deze Pagina