Middenoorontsteking

Discussie in 'De lounge' gestart door Shawarma, 31 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Mijn zoontje van 4 heeft er zo een last van.
    Heeft het al een paar dagen en gebruik xylometazoline en paracetamol en nog heeft hij erg veel pijn.
    Nu weet ik dat Otalgan kan helpen, maar kan ik dat zomaar gaan gebruiken voor tegen de pijn.
    Helaas is de huisarts vandaag niet aanwezig...
    En paracetamol werkt gewoon niet meer..
    En dan is hij ook nog eens als de dood voor vuurwerk.

2. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Otalgan heeft als contra indicatie oa koorts.
    dus wanneer hij koort heeft mag je dit niet zomaar gebruiken.
    zou je de Hap niet bellen dan? Als de pijn blijft is er wellicht een antibiotica nodig...

3. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Ben er 3 dagen geleden geweest en gaven toen nog geen ab kuur mee.
    Als het erger werd kon ik wel weer terug komen.
    Gezien hij koorts heeft en nog erg veel pijn ga ik toch weer naar de ha post bellen.
    Alleen vervelend dat ik ze pas na 17.00 pas kan bereiken.

4. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.820
    113
    Gewoon de HAP bellen hoor.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Huisarts heeft toch wel een vervanger? HAP is pas na vijf uur open.

6. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    idd, de hap bellen!

7. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Maar dan is er toch een vervangende huisarts tot die tijd. Je eigen huisarts is niet bereikbaar, dan mag je in spoedgevallen de vervangende arts bellen. Zou ik dat doen!

8. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Op t bandje van mijn eigen huisarts wordt er doorverwezen naar een andere dokter voor spoedgevallen. Moet ik deze dan bellen?

9. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Hap bellen!

<Mijn oudste en jongste hadden het vorige week allebei. De oudste heeft een schisis gr 3 en is gevoelig ervoor (stokdoof ook). Hij kreeg ab druppels.

De jongste had 41 graden koorts en was echt vreselijk ziek, deze kreeg een penicilline kuur.

De jongste was er echt heel erg ziek van, de oudste heeft een hoge pijngrens en gaf een auw-oor aan.

10. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Ja!

11. mama annemijn

mama annemijn Actief lid

15 feb 2011
    150
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje heeft het sinds september al 4 keer gehad, hij wordt binnenkort gecheckt op buisjes of hij dat nodig heeft. Maar alle 4 keer heeft hij een kuurtje gehad en na 1 dag zie je duidelijk verschil. Na 2 dagen is hij eigenlijk alweer de oude. Je ziet ook vaak bij een middenoorontsteking dat de huisarts eerst niet veel ziet maar als je 2 dagen later terug gaat kan hij een rood oor hebben. Je huisarts heeft toch wel een vervanger?! Tot 5 uur wachten duurt lang met een oorontsteking en zo kan je misschien hoge koorts voorkomen... ja dan moet je gewoon die andere dokter bellen die op het bandje staat. Succes!

12. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Heb gebeld kan om half 11 langskomen bedankt voor de reacties.
    Het is echt niet leuk om je kind zo een pijn te zien hebben..:(

13. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Zo sneu he? Hier heeft dochter van 4 het ook al 3x in 1,5 maand tijd gehad. 2x een kuur, maar bleef maar terugkomen. We zijn doorverwezen naar de KNO arts en hij constateerde dat haar neusamandelen de grote boosdoener zijn. Die zijn ontstoken en blokkeren als het ware het oor waardoor vuil niet weg kan. 10 januari worden haar neusamandelen verwijderd en haar rechteroor doorgeprikt (om het vuil weg te laten lopen).

Sterkte en beterschap!

14. mama annemijn

mama annemijn Actief lid

15 feb 2011
    150
    0
    0
    NULL
    NULL

Hoop niet dat dit ook het geval isbij me zoontje! Ben al bamg voor een ingreep van buisjes en dan bedoel ik meer de narcose. Bij zijn aandoening zitten veel gevaren aan een narcose en bij amandelen weghalen worden ze geloof ik nog dieper weggemaakt....

15. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    nee, dat is echt vreselijk!
    Ons meisje had voordat ze buisjes kreeg/neusamandel verwijderd werd, iedere maand een dubbele middenoorontsteking. Chronisch dus.
    Het protocol is inderdaad eerst een paar dagen aankijken, maar je merkt snel genoeg aan je kind of het beter gaat.
    En als dat niet het geval is, is een kuurtje beter. Dat werkt snel en is effectief!
    Ik ben benieuwd hoe het bij de arts is gegaan!

16. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    @mexicang wow iedere maand is niet niks zeg.. Wat sneu voor je meisje.
    Ik heb toch een kuurtje meegekregen omdat het oor zelf ook nog wel erg rood was. Heb ook Otalgan druppels meegekregen. Ga ik zo ff druppelen. Hoop dat t gauw over is allemaal.. Fijne jaarwisseling !

17. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Heel goed! Fijn dat je zoontje een kuur heeft gekregen, je zult zien dat hij nu snel opknapt! Goed ook dat je vandaag gegaan bent, want zo met de jaarwisseling en O&N zal het later wel druk worden bij de huisartsen en de huisartsenposten…

Ja, was niet leuk voor mijn grietje, ze heeft veel pijn gehad. Zodra ze koorts kreeg wist ik het al. Ik heb zelfs wel eens bij de huisartsenpost gezeten en gezegd niet weg te gaan zonder antibiotica. Die keken mij raar aan, maar na uitleg en betere blik in het dossier, was het geen probleem. Te veel ab is niet goed, maar hier was dat het enige middel om te genezen. Gelukkig waren de buisjes echt een verademing. Daarna 1x een loopoor en geen dubbele middenoorontstekingen meer :D:D!

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

Fijn dat ie een kuur mee heeft gekregen, en hopelijk knapt hij daarmee snel op!
    Otalgan mag niet bij looporen gebruikt worden, dus als er prut uit z'n oren komt, niet meer mee druppelen!
    Sterkte, hier ook een dametje met een dubbele oorontsteking :(

Deel Deze Pagina