Twee weken geleden heb ik cytotec gebruikt om een miskraam op te wekken. Ik dacht dat die goed werkte. Week later heb ik een controle gehad en het bleek dat er maar verdikte baarmoederslijm nog zat - die zou waarschijnlijk vanzelf los komen. Gisteren de tweede controle bij de gin. en er zit toch wat restweefsel in mijn baarmoeder. Bij de controle kreeg ik twee opties: of mijn volgende menstruatie afwachten (er bestaat een kans dat de restweefsel los gaat) of hysteroscopie. Ik koos de eertste maar nu twijfel ik... Al twee weken heb ik bruinverlies (af en toe bloedverlies) en ik word een beetje moe van. Ik weet het ook niet wanneer word ik weer ongesteld. Het kan misschien nog 2 weken of zelfs 4 weken duren. En dan nog weet ik niet zeker of de restweefsel los gaat. Het liefst zou ik de hele 'miskraam' ervaring achter mij willen laten en verder gaan... maar nu kan het nog niet... Zijn er meiden die voor hystereoscopie hadden gekozen? Wat zijn jullie ervaringen? Zou ik ook beter een hysteroscopie ondergaan in plaats van afwachen?
Ik heb afgewacht en na mijn volgende menstruatie was het weg, maar heb wel 2 cyclussen last van bloed en bruin gehad. sterkte!
Bedank voor je reactie! Ik begrijp dat zorda de restweefsel nog in je baarmoeder zit is het niet mogelijk om opnieuw zwanger te worden? Kan je dan een eisprong hebben? Had jij de hele tijd nog last van bloedverlies/bruinverlies (tussen de menstruaties) of waren er ook periodes van 'rust'? En mag ik nog vragen... hoe zat het bij jou met gemeenschap? Mag het bij bruinverlies of beter nog niet?
Volgens de gyn kon je wel een eisprong krijgen als je restweefsel hebt. Is bij mij ook gebeurt. Of je zwanger kan worden weet ik niet, heb ik ook niet geprobeerd. Ik heb ook geen gemeenschap gehad op de dagen dat ik er last van had, vond ik niet zo fris Na de eisprong stopte het bloed en bruin zo goed als, maar na de eerstvolgende menstruatie begon het weer. Maar heb ook geen cyclussen van 4 weken, dus heb er best lang last van gehad. Gelukkig ben ik er sinds deze cyclus vanaf, het is erg hinderlijk.
Hmmm.. lastig.. Ik zou graag zo snel mogelijk opnieuw willen beginnen. Vandaar denk ik aan een hysteroscopie.. Ik zie dat je meerdere miskramen had. Hoe is het nu met je?
Als je snel verder wil is dat een goed idee toch, ik zou ook nooit meer zo lang er last van willen blijven houden. Met mij gaat het redelijk, de ene dag wat beter dan de andere dag. Hopelijk komt het ooit goed Ik blijf gewoon hoop houden.
Hoi kora, Ik heb hetzelfde. Ik heb in februari een miskraam gehad. Ook heb ik 2 keer cytotec gebruikt. Bij laatste controle bleek er nog wat restweefsel te zitten. Ik heb afgewacht. Deze week heb ik mijn eerste menstruatie weer gehad. Ik heb de 15e weer controle. Hopelijk is dan alles weg. Als dat niet zo is weet ik niet of het hysteroscopie gaat worden. Daar hebben ze niets over gezegd. Maar ik heb dat wel liever dan een curretage. Als ik kan kiezen kies ik voor hysteroscopie. Sterkte met je beslissing.
@Nijntje01 Ik hoop het ook voor je! Ik probeer ook positief te denken, maar ik heb wel dagen dat ik denk "het komt nooit goed." Gelukkig lees ik hier zo veel succesvolle verhalen dat de negatieve gedachten snel verdwijnen @cat2 Hopelijk is dan de 15de alles weg! Hysteroscopie lijkt mij ook beter dan curretage. Ik ben zo bang om de verklevingen te krijgen.. Daarom ook heb ik in de eerste instantie voor cytotec gekozen. Hoe lang na cytotec ben je ongesteld geworden? Had je in tussentijd ook last van bloed/bruinverlies? Op maandag ben ik van plan om met de poli te bellen en nog wat vragen stellen over de hysteroscopie. Ik las dat het slechts 20-30 minuten duurt en je kan erna direct naar huis. Misschien valt het wel mee...
Hoi, ik ben na 39 dagen ongesteld geworden. Voor de zwangerschap had ik een cyclus van 27 dagen. ik heb tussendoor weleens wat bruin bloed verlies gehad. Maar ook heel veel dagen niets. ik wist niet dat Hysteroscopie 20 tot 30 min duurt. Dit is toch met plaatselijke verdoving?
Toch een langere cyclus dan normaal. Het zou waarchijnlijk bij mij ook zo zijn. Dat betekend nog 4 weken wachten Over hysteroscopie heb ik in een folder van mijn zkh gelezen http://www.antoniusziekenhuis.nl/1822865/1850369/hysteroscopie.pdf Ze gebruiken ook geen verdoving, slechts pijnstillers bij kleine ingrepen.
Een hysteroscopie kan best pijnlijk zijn, maar als je de keus hebt pak hem aan. Bij mij is een curettage gedaan, ik heb dus verklevingen gekregen. Daardoor ivf moeten doen en pas 2 jaar!! Na mijn miskraam weer zwanger kunnen worden!
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Een curettage wil ik sowiso niet vanwege de risico's. Ik denk ook dat er vrij weinig restweefsel is gebleven en dat makkelijk met de hysteroscopie verwijderd kan worden. Het liefst wil ik dat het vanzelf los gaat, maar het duurt zo lang en ik ben niet so geduldig...
Wat goed cat2! Hoe is het met je nu? Ga je direct opnieuw proberen of nog even wachten? Ik heb afgelopen week met mijn gyn. gesproken. De hysteroscopie wordt toch pas na de menstruatie gedaan (dan is de baarmoederslijm wat dunner en kunnen ze blijkbaar duidelijker zien.) Ik heb de afspraak in mei dus sowieso afwachten. Ik hoop dat ik eind deze week ongesteld word.
Ja het gaat goed met me. Ben zo blij dat het goed is. Ik denk dat ik nog 1 cyclus afwacht. Ben ook wel benieuwd hoeveel dagen mijn volgende cyclus is. Voor de zwangerschap 27 dagen, 1e menstruatie na miskraam was 39 dagen. ik hoop dat je snel ongesteld wordt!
Hopelijk hoef je niet zo lang te wachten volgende keer! I'll keep my fingers crossed Ik dacht dat ik eind vorige week mijn eisprong had gevoeld. Maar ja... nooit eerder gevoeld dus weet niet zeker of het echt een eisprong was. Ik ga er vanuit dat er niet zo was en hoop gewoon nog deze week ongesteld te worden
Het gaat nog steeds over hysteroscopie vandaar geen nieuwe topic aangemaakt... Uiteindelijk kon ik deze ingreep pas na mijn menstruatie hebben dus moest toch afwachten. Afgelopen dinsdag was het zo ver en de ingreep zelf viel mee. Nu, een week later, heb ik nog steeds bloed/bruinverlies. Sinds gisteren ook buikpijn. Ik vraag me af of het normaal is zo veel dagen na de ingreep. Zijn er hier dames die hysteroscopie zijn ondergegaan om de restweefsel na een miskraam weggehaald hebben? Hoe ging het met jullie na de afloop van deze ingreep?