Hey dames, Even een vraagje aan jullie,..Ons dochtertje is sinds gisteren 1 jaar en opeens uit het niets begint mijn man over een 2e,...dit is echt totaal onverwacht omdat wij de 1e 3 maanden erg aan ons meisje moesten wennen maar ook aan elkaar als papa en mama zijnde.. Wij hebben 18 rondes gedaan over ons dochtertje waarvan na de 1e 9 maanden een miskraam en weer na 9 maanden zwanger en daar is ons wonder van! Wij willen niet een al te groot verschil tussen de kinderen maar ik denk niet dat ik er nu al aantoe ben i.v.m dat de opvoeding op mij neer komt en ik soms erg gestresst kan reageren, mijn man neemt het dan gauw over en alles komt weer perfect op zijn pootjes terecht, ik ben ook weer bang dat ik weer een beetje onrustig wordt van het vele huilen en het weer ontdekken met wat de baby bedoeld, maar aan de andere kant lijkt het me ook weer super. Wel lees je overal dat je weer dat speciale gevoel krijgt van weer een baby willen, ik herken dat gevoel dat ik duidelijk had bij de eerste maar heb dit nu nog niet echt voor een 2e. Waar het dus eigenlijk opneer komt, zou het nu weer gewoon 9 maanden kunnen duren of veel langer of ineens raak. Ben benieuwsd na de verhalen van mama's met 2,3 of meer kindjes en hoe kun ervaring was. En hoop dat jullie mijn lange verhaal een beetje begrijpen Groetjes pink
Bij de eerste was het bij ronde 5 raak, bij de tweede de tweede ronde al. Ik heb nogal een medisch verleden, waardoor de gyn mij aanraadde niet te lang te wachten met kinderen krijgen, omdat mijn kansen alleen maar kleiner zouden worden, dus bij de eerste had ik me al ingesteld op minimaal een jaar, had bij de eerste niet eens door dat ik al een week over tijd was omdat ik geen moment dacht dat het zo snel kon gaan. Bij de tweede was ik helemaal verbaasd. 2 tot 2,5 jaar tussen de kinderen leek me wel fijn, maar goed, uiteindelijk schelen ze nog geen twee jaar, omdat ik dus eerder weer in verwachting was dan verwacht. Maar ik was er ook wel aan toe, net na de eerste verjaardag van de eerste begon het te kriebelen. Hier dus een positieve ervaring met sneller zwanger worden dan gedacht.
bij de eerste was het meteen raak, toen zoonlief 8 maand was zijn we begonnen voor de 2, was ook toen meteen zwanger, heb met 7 weken toen een mk gekregen, 2 weken later had ik alweer mijn eisprong en nog eens 2 weken later had ik weer een posi test in handen, en nu ligt ons 2e wondertje heerlijk in de box te slapen.
Bij de eerste hebben we er 4 maanden over gedaan. Bij de 2e ook 4 maanden met een maand daarvoor eerst nog een miskraam. Hier overigens niet dat super speciale gevoel wat ik bij de eerste wel had. Bij de eerste wilde ik heel graag en manlief was wat terughoudener. Bij de 2e wilde manlief super graag en zag ik wat meer beren op de weg. Vond het wel heel leuk nog een baby en een broertje of zusje voor Luc maar vond het met Luc de eerste paar maanden toch ook wel heel erg zwaar. Ik moet zeggen nu Tijs er eenmaal is valt het mij heel erg mee. Je weet toch beter wat je te wachten staat ( dat is denk ik ook een reden om wat "angstiger" te zijn voor een 2e) en je weet ook dat de eerste toch lastigere periode echt voorbij gaat.
Bij de 1e na 19 rondes raak... Bij de 2e wilde we nog even wachten. Ik was gestopt met de pil (drama met doorbraakbloedingen telkens) en onze anti-conceptie bestond uit 'periodieke onthouding' of in die periode condooms... Maar blijkbaar was ik op andere momenten vruchtbaar dan ik dacht. Na 2 maanden waren we onverwachts al zwanger. Terwijl we eigenlijk nog een jaartje hadden willen wachten. Dus hier ging de 2e héél veel sneller dan de 1e.
De eerste en de tweede zwangerschap waren hier door de pil heen (en ja, ik heb 'm écht goed geslikt ). En de derde keer was 't raak in de eerste ronde.
Hier de 1e door de pil heen (en ook echt trouw geslikt), nu in de 1e ronde. (Misschien gewoon beide goed vruchtbaar dat het zo snel gaat ). Wij hebben wel bewust dit leeftijdsverschil gekozen. Ik had eerder al wel 'kriebels' om voor een 2e te gaan, maar manlief nog niet. Toen we er beide aan toe waren was het dus in 1 ronde raak (wel al 3 maandjes met de pil gestopt). Zou als je nog echt twijfels hebt toch echt nog even wachten. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
ik heb geluk gehad. bij de eerste (na 6 jaar de pil) meteen zwanger, bij de 2de... na 8 maanden terug de pil weer meteen zwanger... als jij er nog niet helemaal klaar voor bent zou ik gewoon nog even wachten... het is niet zo omdat hij bij je eerste zolang duurde, dat dat nu weer zo is... ook anders! het is niet zo dat je eerste al meteen raak is dat het de 2de keer ook meteen weer raak zal zijn... de natuur heeft geen regels, de natuur is gewoon geluk of pech hebben "denk ik"
1e keer was in de derde cyclus 2e keer was gelijk raak. De oudste was toen 18 maanden. Tussendoor geen pil geslikt of andere hormonen, maar op de een of andere manier steeds met geluk voor het zingen de kerk uit. Ik had niet meer dat hele sterke "ik-wil-een-kind-en-wel-nu"-gevoel van bij de eerste, maar we wilden het wel heel graag allemaal nog een keer meemaken en nog zo'n kleintje erbij. Als het langer had geduurd had ik dat niet erg gevonden, dat dringende gevoel was na de eerste wel weg.
Bij de eerste na 17maanden was het raak ( met 13 maanden een vkm) en bij de tweede was het in de tweede ronde al raak!! We waren lichtelijk in shock, hadden er weer een jaar voor uitgetrokken.
1e ronde. eigenlijk was het nog niet eens officieel de 1e ronde omdat ik van die cycles 2 wk nog de pil heb geslikt voor we besloten voor een 2e te gaan, de volgende cycles zouden we voor een 2e gaan maar hij had blijkbaar haast voor de 1e zwangerschap hebben we 4 rondes moeten klussen. en voor de 2e ook zoiets tussen mijn dochter en mijn zoon netjes aan de pil gezeten
Bij de eerste na 11 rondes (toen rookte ik nog en was ik gestopt met de pil). Bij de tweede direct zwanger (ik rookte al bijna 2 jaar niet meer en ben nooit meer aan de pil gegaan)
Bij de eerste was het na anderhalf jaar raak met behulp van Clomid. Bij de tweede was het gelijk raak! Ook wij hadden er weer minstens een jaar voor uitgetrokken haha. Groot was dus ook de verrassing dat we zonder hulp van hormonen en ook nog in één keer zwanger waren. Het kan dus wel! Bij de tweede was ik er ook wel relaxter onder, we hadden zoiets, we zien wel. De kriebels waren er al iets eerder, maar na de eerste verjaardag van dochterlief zijn we er voor gegaan.