PCO! Afvallen, de oplossing?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Kimmy83, Mar 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kimmy83

Kimmy83 Lid

Jun 27, 2007
    92
    0
    0
    Hallo allemaal!

Wij zijn bezig voor een tweede kindje. Afgelopen week heb ik te horen gekregen dat ik PCO heb. Bij onze eerste meteen de 1e ronde zwanger geraakt, terwijl ik toen waarschijnlijk ook al wel PCO had. Maar toch ik vind het een wonder.

Maar goed, ik was afgelopen week bij de huisarts die me dus vertelde n.a.v. een echo dat ik PCO heb en dat als je afvalt je cyclus gewoon weer in z'n normale ritme komt en dus zeg maar de PCO verdwijnt. Ik heb trouwens geen overgewicht, gewoon een gezond gewicht als ik mijn bmi uitreken.

Echt geloven doe ik dit verhaaltje van hem niet, hoe staan jullie hier tegen over?

Graag reactie's!

Thanks!

2. Zethu

Zethu VIP lid

Jan 10, 2009
    7,926
    0
    0
    klinisch chemisch analist en het AMC
    Wijk bij Duurstede
    PCO verdwijnt nooit. Alleen er wordt wel eens gezegd dat je een betere cyclus krijgt als je afvalt. Ik heb alleen het idee dat dat verhaaltje bij mij niet opgaat. Want als puber was ik al zeer onregelmatig en toen had ik een normaal gewicht.
    Maar de gevolgen tijdens een zwangerschap met overgewicht zijn groot.

3. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Ik heb ook een normaal gewicht en mijn BMI is goed, afvallen werd bij mij niet eens genoemd.

Maar huisartsen snappen er ook niet alles van hoor, van het vrouwelijke lichaam. Dat merkte ik bij de mijne wel. Gewoon zelf om een verwijsbrief voor de gyn vragen als je daar nog niet bij bent.

4. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    PCOS herstelt nooit helemaal volledig als je afvalt. Het kan zijn dat je cyclus wat beter wordt, dat je uit jezelf een eisprong krijgt of een kortere cyclus. Maar ik zou er zeker niet op rekenen dat PCOS helemaal verdwijnt. En als je nu een gezond gewicht hebt, dan is afvallen en de gewichtskwestie helemaal niet aan de orde! Als je overgewicht zou hebben, kan afvallen helpen. Maar dat lijkt me nu totaal overbodig, gezien je goede BMI-waarde!

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,214
    433
    83
    Female
    home sweet home
    Mijn zus heeft PCO en die heeft eerder ondergewicht dan overgewicht, dus klopt het dat PCO niet altijd te maken heeft met overgewicht?

6. Zethu

Zethu VIP lid

Jan 10, 2009
    7,926
    0
    0
    klinisch chemisch analist en het AMC
    Wijk bij Duurstede
    Nee heeft idd niet te maken met gewicht. Het heeft mn te maken met een onbalans van je hormonen waardoor er geen of heel slecht een eitje rijpt

Share This Page