Meiden met PCOS: welke klachten?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Vlinderkind, 2 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinderkind

    Vlinderkind Niet meer actief

    Dan zie je in de eierstokken overduidelijke kleine 'bolletjes', lijkend op kraaltjes. Kijk maar eens naar deze link en scrol naar beneden. Daarin zie je een vergelijk-foto van een gezonde en een PCOS-eierstok. http://www.nvog.nl/files/pcos.pdf
     
  2. Tinkerbel80

    Tinkerbel80 Niet meer actief

    Ja dat heb ik ook! Ik heb het al een paar keer gezien op de echo's maar dacht dat het hoorde :(
    Weer wat wijzer, bedankt.
     
  3. Vlinderkind

    Vlinderkind Niet meer actief

    Ja, dat dacht ik ook, tot ik vorige week maandag hoorde dat dat dus niet normaal is. Hoe bedoel je 'slap in the face'? :(
     
  4. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Zo nu en dan pijn tijdens de sex heb ik ook, maar dat werd aan een blaasontsteking gewijd. Ik vraag me af of het daar door komt.
     
  5. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Ik lees trouwens vaak op websites over PCOS dat je meestal minder dan 8 menstruaties per jaar heb, of dat vrouwen een half jaar lang niet ongesteld worden.

    Ik wordt soms 6 weken niet ongesteld, maar dat compenseer ik dan maar weer door een 14-daagse cyclus.

    Het is dus blijkbaar niet altijd zo dat je dan alleen maar hele lange cycli hebt...of heb ik het nu fout?
     
  6. Niet meer actief

    PCOS is een syndroom. Het wil niet zeggen dat je al de klachten hoef te hebben die voorkomen. Je kan klachten hebben die andere juist wel of niet hebben . Bij ieder die PCOS heeft is het weer anders.
     
  7. Chantje

    Chantje Fanatiek lid

    5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    Ik was in 2 jaar tijd 2 keer ongesteld geworden na het stoppen met de pil, lichte overbeharing, onrustige huid, overgewicht, chronisch vermoeid, kralenkrans.......
     
  8. meisje0123

    meisje0123 Fanatiek lid

    24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik weet niet of ik echt overgewicht heb (ben 1,67 en weeg 69 kg), heb wel hele lichte overbeharing in het gezicht en verder alleen een puistje zo nu en dan, maar zeker niet heel erg.
     
  9. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Hoe is jou cyclus?
     
  10. sam mv kylian

    sam mv kylian Fanatiek lid

    ik heb klein beetje overgewicht
    acne
    gewrichtpijn
    veel buikpijn
    GEEN cyclus van mezelf
    zware overbeharing (bijna heel mijn lijf en ook erg in mijn gezicht)
    hartklachten
    hele duidelijke kralenkrans

    ik heb dus bijna alle kenmerken,
    mis alleen de diabetes nog :(
     
  11. meisje0123

    meisje0123 Fanatiek lid

    24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    @wup:
    Ik ben in april gestopt met de pil, en daarna meteen menstruatie (normaal dus).

    Toen 2 x gewoon ongesteld geworden na 33 dagen.

    Toen een kuurtje Primolut na 58 dagen (werd niet ongi, vandaar Primolut voorgeschreven gekregen).

    Na die Primolut dus ongi geworden; op cyclusdag 10 een FM; geen eitjes. Op CD 17 weer een FM, toen een ei van 1,3 mm.
    Op CD 20 weer een FM, toen was het ei 1,9 mm.
    Denk op dag 22 eisprong gehad te hebben (pijn gevoeld).
    Vandaag (CD 27) echo gehad; ei is gesprongen.
    Nu zou ik dus over ca. 1,5 week ongi moeten worden.

    Overigens waren in de eerste 2 cyclussen denk ik mijn eisprongen relatief laat (ik denk tussen eisprong en nieuwe ongi ca. 11 dagen!).
     
  12. Niet meer actief

    O ja dat was ik nog vergeten heb ook hartklachten. Lichte chronische vermoeidheid. En vaak ontstekingen in spieren en aan pezen.
     
  13. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Ik vraag me af of ontstekingen en/of hartklachten allemaal te wijten zijn aan de PCO.
     
  14. Milla

    Milla Niet meer actief

    Ik heb last van..

    Lange cyclussen met soms wel weken achter elkaar heel heftig ongesteld.
    Ik wordt vaak moe van suikers.
    Heb soms toch een eisprong maar er is geen touw aan vast te knopen.
    Als ik geen pil slik heb ik altijd vet haar.
    Cystes in eierstokken.
     
  15. sam mv kylian

    sam mv kylian Fanatiek lid

    ja hartklachten/hart en vaat ziekten kun je daardoor krijgen.
    ook je botten reageren erop omdat je lichaam te weinig kalk aanmaakt
    en dus kun je al vroeg artrose krijgen.
     
  16. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Owww...dat wist ik niet...wat heb je voor hartklachten?
     
  17. sam mv kylian

    sam mv kylian Fanatiek lid

    mijn hart gaat af en toe veel te snel kloppen en stopt dan een paar slagen over en gaat dan weer normaal kloppen.
    het is nu redelijk onder comtrole en hoef maar af en toe meds, maar heb een 2 jaar terug idere dag aan de meds gezeten ervoor.
     
  18. Niet meer actief

    Bij mij "fladdert" mijn hart. Het is wisselend er zijn periodes dat ik er meer last van heb . Paar jaar geleden onderzoeken gehad waardoor het kwam , de artsen konden niets vinden en ik moest er maar mee leren leven. Medicijnen heb ik niet daar werd ik alleen maar beroerd van . En nu bekend is dat ik behoorlijke PCOS leg ik de link van het hart fladderen naar PCOS.

    Ik wist niet van de clacium. Is het dan verstandig om extra calcium te gebruiken als supplement of gewoon met je voeding erop letten zoals calcium rijke melk gebruiken?
     
  19. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Ik weet niet of het uitmaakt, maar extra calcium kan volgens mij nooit kwaad. Het is erg belangrijk voor op de lange termijn. Ik slik ook altijd bij omdat ik niet zoveel melk enzo drink.
     
  20. pris22

    pris22 Lid

    27 aug 2007
    10
    0
    0
    Eigenlijk had ik alleen een onregelmatige cyclus sinds een jaar last van acne niet ramp zalig maar wel vervelend ..

    gr pris
     

Deel Deze Pagina