Meiden met veel miskramen (deel 2)

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door L78, 23 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Noukje,het is niet zwak hoor dat je voor een curretage kiest want je weet niet of de miskraam vanzelf komt en als dat wel gaat gebeuren dan weet je niet hoe lang je nog moet wachten.Nu ben je straks schoon en kun je sneller beginnen met verwerken.

2. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Noukje ik begrijp het heel goed hoor dat je kiest voor een curettage het is best vervelend als je maar moet wachten tot het eindelijk afkomt en als je nog steeds geen bloedverlies heb, heb je er ook totaal geen zicht op.

Ik heb net geertgen gebeld volgende week woensdag om 10 voor 1 een afspraak staan en dan gaan ze ook een echo doen om te kijken of ik schoon ben. Het bloedverlies is voorbij maar mijn temp blijft gewoon hoog nog een week geduld en dan weten we meer. Wij gaan er trouwens weer gelijk voor mijn hoofd sta niet naar afwachten.

3. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Bedankt meiden.

@ minimuis: wat fijn dat je volgende week al naar Geergen kan! Gelukkig geen lange wachttijden.
    Ik begrijp wel dat jullie er meteen weer voor gaan. Ik hoop dat je weer snel zwanger bent en dat jullie kindje dan wel lekker bij jou blijft zitten!

Ik wil er nog niet gelijk voor gaan. Ik heb al helemaal uitgerekend dat als ik weer snel zwanger wordt en het zit weer niet goed, dat ik dan net voor onze geplande vakantie in juni weer een mk krijg.. Eigenlijk vind ik het best erg dat ik zo denk en niet meer van het positieve uit ga.

@ vlindermoeder: hoe is het met jou?

4. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    noukje ik begrijp wel dat je wil wachten omdat je anders tegen je vakantie zit en negatief denken dat gaat vanzelf teminste dat is ook mijn ervaring.

Ik ben echt blij dat we al zo snel naar geertgen kunnen had verwacht dat het nog wel een week of 2 zou gaan duren we hebben ook dezelfde gynaecoloog als bij de intake is een hele lieve arts.

5. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Minimuis,wel fijn voor jullie dat je dezelfde gyn weer krijgt dan hoef je niet weer je hele verhaal doen.

Met mij gaat wel goed,wij zijn weer bezig met de tweede iui,die verwacht ik begin volgende week.

6. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Nisa,is alles wel goed met jou en de kleine,ik meende dat je deze week voor een echo moest?

Noukje,wanneer mag jij voor de curetage gaan?

Minimuis,ik hoop zo dat Geertgen wat voor jullie kan betekenen.

7. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Vandaag een rondje gemaakt langs de gyn, narcotiseur, opname en bloed laten prikken. Morgenmiddag mag ik al komen voor de curretage.

Om nog even terug te komen over die onderzoeken. Vandaag had ik een andere gyn. Een mannelijke. Ik vroeg nl of er onderzoek op het vruchtje kon worden gedaan. Hij zei dat ze altijd even naar het vruchtje keken maar dat er nooit een oorzaak gevonden werd.
    Toen begon hij over mogelijk onderzoek, maarja zei de gyn, je hebt al een gezonde dochter hè.. Hij was er dus niet zo voor. Net als de andere gyn, die ik eerder al had. Ook zei, wij hebben ook 3 miskramen gehad en daarna gezonde kinderen gekregen. Wat moet je daar nou weer mee? Wij bleven bij ons standpunt en kunnen over een week of 6-8 een afspraak maken. Dit gaan wij dus ook zeker doen!

@ minimuis: wat moet dat goed voelen zeg, eindelijk een lieve gyn!

@ vlindermoeder: een spannende tijd voor jullie weer.

8. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Noukje ik kan je het echt aanraden hoor als je niet verder wil tobben met het ziekenhuis het zit wel een eindje uit de buurt want het ligt bij eindhoven in de buurt. Kijk anders hier eens op de site van geertgen, je kan altijd bellen voor een intake.

Vlindermoeder ik hoop dat de iui deze keer een goed resultaat geeft.

Nisa hoe gaat het met je ben ook wel benieuwd we hebben al ff niks van je gehoord.

Hier heeft het ziekenhuis vanmorgen gebeld en ik heb mijn hart ff gelucht inverband met hoe het er nu aan toe gaat ze heeft gezegd dat ze dit zeker ga bespreken in de vergadering met de gyn's want dat het dan mischien een oplossing is om vrouwen in mijn situatie op de afdeling van de gyn te laten wachten. Ik hoop dat dit ook ga gebeuren niet voor mij meer maar toch zeker voor andere in dezelfde situatie.

9. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Noukje,hebben ze jou wel eens op candida of andere bacteriële infecties gecontroleerd (dat kan met een simpel uitstrijkje).Het komt vrij veel voor dat vrouwen na een bevalling last krijgen van infecties zonder daar erg in te hebben en dat komt doordat je hormoonhuishouding na de bevalling veranderd.Die opmerking van je gyn slaat overigens ook nergens op,je moet gewoon je gevoel volgen en onderzoeken laten doen.Reken er niet op dat er wat uit komt want kijk naar mij pas na 5 jaar hebben ze iets gevonden.Sterkte morgen en ik hoop dat alles goed zal gaan,probeer positief de narcose in te gaan want dan kom je er ook weer positief uit.Als je overstuur n.l de narcose in gaat dan word je ook overstuur weer wakker en dat is niet fijn omdat je je al niet goed voelt.

Minimuis,wat goed van je dat je je hart hebt kunnen luchten en ik hoop dat er ook iet mee gedaan wordt al ben jij mooi even je frustratie kwijt.Nu op naar Geertgen meid.:p

10. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    @ minimuis: kan je ook al na pas twee miskramen terecht dan? Doen ze daar ook onderzoek na herhaalde miskramen. En hoe zit het qua vergoedingen? Sorry voor de vele vragen.

@ vlindermoeder: ik ben ooit (lees 4 jaar geleden) wel eens getest omdat ik heel veel afscheiding had. Daar is toen niets uit gekomen. Maar zou het nog eens kunnen vragen aan de huisarts.
    Ik reken er overigens ook niet op dat er iets uit de onderzoeken gaat komen. Maar ik vind het zo vreemd dat de gyn's er niet acher staan. Ik heb toch gewoon recht op onderzoek, en het is toch ook niet vreemd dat ik graag e.e.a. uitgezocht wil hebben. Voel me wel een beetje een zeur.

11. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Noukje,kijk eens op deze website BCG - Homepage
    Het is de website van Geertgen,misschien kun je hun eens bellen en jou verhaal voorleggen.Je bent absoluut geen zeur,zo doen ze het misschien wel voorkomen in het ziekenhuis maar dat is niet zo.

12. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Noukje je kan altijd bellen en het dan vragen. Ik weet dat ze bij de meeste verzekeringen een contract hebben. Ik zit zelf bij cz en heb die eerst gebeld voor info alles word vergoed hebben ze mij verteld. Ik had trouwens ergens gelezen dat je voor je dochter ook 3 miskramen heb gehad dat maakt samen toch 5 en je ben nooit onderzocht dan ben je echt geen zeur.

13. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    @ vlindermoeder: precies, ik heb het idee dat ze mij in het ziekenhuis maar een zeur vinden. Bedankt voor de link, zal zo eens gaan kijken.

@ minimuis: nee ik heb voor mn dochter geen miskramen gehad. Toen kreeg ik mn eerste echo met 12 weken en was alles goed, ik was zelfs 6 dagen verder. En nu twee keer hetzelfde verhaal met groeiachterstand van 1,5 tot 2 weken.
    Ik ben trouwens ook bij CZ verzekerd.

14. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    noukje sorry voor de vergissing maar dan nog zeur je niet hoor je wil gewoon weten waarom het nu steeds mis gaat dat is ook heel normaal ook al heb je een dochter. Dit lijntje is opgezet door kaboutertje en zij heeft ook een gezond kindje daarna kreeg ze ineens 5miskramen en ze werd ook afgescheept door het ziekenhuis. Als je daar meer over wil weten moet je ff deel 1 opzoeken;).

Heel veel succes morgen ik hoop dat je niet te veel last van de narcose heb ik vond de curettage meevallen alleen had ik heel veel last van de narcose was een paar dagen net of ik dronken was:) goede tip heel veel water drinken dan schijnt het eerder je lichaam uit te gaan.

15. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hoi, ik ben niet zo vaak op het forum (afkicken) dus sorry als ik dingen gemist heb. De afgelopen twee weken waren niet zo leuk ("gewoon" de "ik wil een kindje-dip"), dus dan trek ik me meestal een beetje terug.

@ minimuis: wat naar dat het toch is misgegaan! Hoe gaat het met je?

@ Noukje: heel veel sterkte met de curretage. Ik vind het helemaal niet slap, maar juist een weloverwogen beslissing. De miskraam op zich is al erg genoeg, je hoeft jezelf niet te straffen door te blijven wachten als je dat niet meer trekt.

Dikke knuffel allemaal, en ik ga even teruglezen.

16. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    @ minimuis: ik ga eens even teruglezen. En bedankt voor de tip!

We zouden eigenlijk zaterdagavond de verjaardag van mn man vieren, maar we twijfelen nu of we het wel door kunnen laten gaan. Nouja eerst maar eens kijken hoe ik me morgen na de ingreep voel.

@ zilvervosje: begrijpelijk dat als je je zo voelt even geen zin hebt om te forummen.
    Op het andere topic (vooruit kijken na een miskraam) schreef je dat je onderzoek laat doen naar je vroege miskramen, hoe is het daar nu mee?

17. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Zilvervosje heel begrijpelijk hoor dat ff terug trekken hebben we allemaal als het ff te veel word.

Noukje sterkte vandaag er word aan je gedacht.

Zilvervosje wij gaan weg in het ziekenhuis en naar een prive kliniek daar word je beter geholpen en ze zijn een heel stuk vriendelijker ook luisteren ze naar je verhaal en laten jezelf mee denken, maar ik ben al heel gelukkig dat ik niet meer tussen de dikke buiken moet zitten. Hier gaat het op en neer maar toch best redelijk mischien omdat we een positief vooruitzicht hebben. Hoe gaat het nu met jou.

18. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Wat een goed idee minimuis! Mag je daar zomaar heen, of heb je een doorverwijzing nodig? Erg he, die dikke buiken in de wachtkamer. Voor mijn curretage zat ik ook tussen de dikke buiken. Het was net de dag dat je je kon laten inenten voor de Mexicaanse griep en al die vrouwen - sommige met kleuters aan de hand - maar doorpraten over wel of niet inenten. En over de striae en de pijntjes, en die buik die in de weg zit.
    Mijn verstand snapte het wel, maar mijn hart brak. Ik had wel willen schreeuwen dat ze niet zo moesten zeuren en dolgelukkig moesten zijn met het geschenk dat ze hadden. Niet eerlijk, dus ik heb ook maar niks gezegd. Het kwam bij mij toen ook zo ontzettend hard binnen... hadden ze niet een aparte wachtruimte kunnen maken, of me desnoods bij algemene chirurgie kunnen laten wachten? Stom ziekenhuis.

Ik mag pas 1 april gaan en krijg dezelfde gyn als bij mijn curretage. Volgens mij wel een schatje alleen een beetje autistisch. Overigens was ik op internet aan het struinen en kwam ik een site tegen waarop de nieuwe definities van de verschillende miskramen stonden. Ik dacht dat ik habituele abortussen had, aangezien ik steeds positief test en dan ongesteld wordt. Maar ik heb - naast een MA - biochemisce zwangerschappen, die tellen niet mee in de diagnose van habituele abortus (ik zit dus ook in het verkeerde topic, denk ik). Ik wacht het allemaal maar af, en ik hoop 1 april wat meer duidelijkheid te krijgen. Sowieso ben ik de Amerikaanse gezondheidszorg gewend, dus als ik niet tevreden ben kan ik enorm zeuren tot ik wel tevreden ben. Volgens mijn vriend is dat mijn beproefde "zeuren tot het pijn doet" techniek :D
    Heeft trouwens iemand ervaring met de vruchtbaarheidspoli van het Meander in Amersfoort?

19. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Noukje hoe is het nu met je,is de curetage goed gegaan?

Zilvervosje hebben ze jou wel eens gecontroleerd op vaginale bacteriën,candida,etc.Vraag je gyn ook eens om 24 uurs urine op te vangen,daar kunnen ze n.l nog meer uit halen dan uit het bloed.Suikers en afwijkingen van de schildklier kunnen daar heel goed uitgehaald worden en dat zijn twee factoren die vaak problemen geven om zwanger te blijven.

Minimuis,hoe gaat het nu met je?

20. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Zilvervosje je heb wel een verwijzing nodig maar die kan je gewoon bij je ha halen. Ik ben niet bekend met Meander ik kom niet uit die buurt. Ik wil wel zeggen dat je hier gewoon welkom ben hoor ook al word het mischien niet gezien als herhaalde miskramen je gevoel blijf toch het zelfde. Ik hoop dat je snel iets wijzer word waarom het steeds mis gaat, ik heb ook soms positieve testen en twee dagen later mijn ongi maar zelf tel ik die al niet meer mee als miskraam anders komt het getal zo hoog te liggen:$.

Vlindermoeder weet jij al iets over je volgende iui dan ga ik natuurlijk weer heel hard voor je duimen:)

Hier gaat het wat minder had gehoopt negatief te testen maar de streep is nog heel duidelijk aanwezig:(. Ik hoop wel dat ze een woensdag goednieuws hebben, maar dat mijn hcg er wat langer over doe om uit mijn lichaam te gaan.

Deel Deze Pagina