Meiden met veel miskramen (deel 2)

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door L78, 23 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    noukje: ik heb helemaal niet gebloed na curretage dus ben er niet bekend mee maar klinkt niet super...
    waarom ga je niet naar je gyn. weet dat je het vervelend vind maar dan heb je iig zekerheid ;)
    komop je ben vast en zeker sterker als je denkt ;)

2. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Nisa wat leuk om je zus de tweede naam te laten kiezen maar ik zou het wel onder voorbehoude doen want straks is het een naam die jullie vreselijk vinden en dan zit je daar voor altijd aan vast.

Noukje vlgens mij moet je evn de gyn bellen want dit heb ik zo niet gehad en het lijkt me ook niet echt goed.Hopelijk herstel je snel want dit is toch wel een nare bijkomstigheid.

Minimuis hoe is het vanmiddag gegaan bij Geertgen?

Hier;vannacht zijn alle drie mijn eirjes gesprongen en vanmorgen heb ik nog een gewone iui gehad,dus het is nu afwachten en 6 maart bloedprikken.Ik ben zo op van de zenuwen,ik wil zo graag dat het lukt.
    Hebben jullie het schaatsen nog gekeken gisteravond,wat was dat vreselijk voor Sven en zijn trainer,het zal je als trainer maar overkomen dat je in de war bent met de wissel.Sven zal er wel een tijd behoorlijk ziek van zijn.

Trees wat was bij jou de oorzaak van je miskramen,ben er wel benieuwd naar.

Zilvervosje hoe is het bij jou?

3. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    jij maakt ook een spannend tijd mee !!
    als je gaat prikken volgende week zaterdag wanneer hoor je dan de uitslag??

4. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    ow ja vind het jammer dat ik net uitgerekend ben na de zomervakantie want dan zijn mn moeder en zusje dus terug naar NL en ik heb liever dat ze bij me zijn zie ze al niet zo vaak (1/2 keer per jaar!!)
    en zou het super vinden om ze bij me te hebben zo in de kraamtijd
    ik weet dat mn schoonmoeder er elke dag zal zijn!!!! en die wil ik er juist niet bij hebben grrr
    want tijdens de zw. vraagt ze nooit hoe gaat het met je
    maar weet zeker als de kleine er is dat ze opeens elke dag hier hangt met haar betweterigheid grrrrr
    nou ja we zien wel tot die tijd :D

5. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Ik denk dat ik al weet wat de oorzaak was.. ben daarstraks toch nog iets van weefsel verloren. Ik weet het zeker, het was nl lichtroze. Nouja dezelfde kleur als bij mn spontane miskraam in november jl. Ik hoop maar dat ik er nu echt vanaf ben.

@ nisa: ik vind het een hele mooie gedachte van je, om of de naam van je zus te gebruiken of haar zelf een naam te laten verzinnen. Ik vind de tip van vlindermoeder goed, misschien iets om in je achterhoofd te houden.
    Mijn zusjes waren trouwens 22 en 19 toen ze tante werden. Ik ben ook al tante, maar dan van mn man zn kant.

@ vlindermoeder: ik hoop ook zo dat je over twee weken een positieve bloedtest hebt. Dat zou toch helemaal geweldig zijn! Mijn duimen draaien voor jullie.

@ minimuis: hoe was het bij Geertgen?

6. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    sorry meiden ik lees nog wel terug maar ze konden vandaag niks voor ons doen helaas ik ben namelijk alles behalve schoon:x. Ik heb morgen een belafspraak met mijn oude gyn kijken wat die zegt in geertgen kunnen ze pas wat doen als ik schoon ben dan kan ik een nieuwe afspraak maken het zit ook gewoon allemaal tegen. Ik heb wel de echo meegekregen en die wilde ik ondanks alles toch wel hebben

7. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    ach minimuis, wat balen! De gyn zal dan wrs wel op een curettage aansturen, denk je niet? Wil je dat?

Balen dat je nu niet verder kunt. Ik hoop dat morgen wel een positief gesprek voor je wordt!

8. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Ik wil liever geen curettage zij had het er vandaag ook al over maar ik vraag toch liever of hij mijn oude gyn dus bloed wil prikken om te kijken of het hcg daalt als dat zo is dan komt het vanzelf wel op gang, maar als dit nog traag stijgt dan zal ik waarschijnlijk toch een curettage moeten en doordat ik een asherman achter grond heb ben ik daar totaal niet blij mee waarom moet het nu weer ineens zo tegen zitten het zit gewoon al 14weken in mijn buik waarvan het er maar 5 geleefd heeft dus het zit er al 9weken.

9. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    ja meis, dat is heftig he? Gezien je Asherman zou ik een curettage proberen te voorkomen, maar goed dat is ook afhankelijk van hoe jij je voelt en of je het nog trekt. Maar bloed prikken om te kijken of HCG daalt, lijkt me in ieder geval een goed plan. Het zit inderdaad wel heel erg tegen joh. Je vraagt je toch af wanneer je je portie gehad hebt. Hoeveel kan een mens dragen....

10. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Soms denk ik weleens is dit het nu allemaal waard zoveel verdriet en al 4jaar sta het leven gewoon stil, het gaat nu wel beter maar er zijn tijden geweest dat ik er mee op stond en er mee naar bed ging ik wilde eigenlijk niks meer, ik moet zeggen dat het nu wel beter gaat en we proberen er het beste van te maken we hebben wel afgesproken hoever we hierin mee willen gaan en ik kan zeggen dat mijn vriend zijn grens veel verder ga dan ik verwacht had dit geeft me wel een vorm van opluchting. Hopelijk komt met geertgen een oplossing of door zonder kinderen of het lukt.

11. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Ja, dat gevecht herken ik. De afgelopen periode was ik alleen nog maar met zwanger worden bezig en nu ik iets meer afstand heb genomen van ZP en we even niet meer actief met onze kinderwens bezig zijn, is er wat meer rust of misschien wel berusting. Ik weet ook niet hoe ver wij kunnen en willen gaan en dat ligt voor jou nog veel complexer, denk ik. Gelukkig kun je blijkbaar met je vriend hier goed over praten, want het is belangrijk om elkaar daar niet in te verliezen. Ik wens je zo veel goeds, hoop dat het tij nu echt gaat keren! liefs en dikke knuffel voor jou!

12. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Dankje l je bent een lieverd en ik hoop ook voor jullie dat het nu snel mag gebeuren, maar ik herken het wel dat gevoel van dit ben ik niet dit gebeurt een ander, maar de rest van de tijd vraag je,je dan weer af waarom over komt mij dit wat heb ik verkeerd gedaan, maar diep van binnen weet je ook wel dat het niet aan jezelf ligt. L doe het rustig aan en ik vind het fijn te horen dat het redelijk goed met je gaat door ff rustig aan te doen hier op het forum en wie weet lever die ontspanning nog een leuke verassing op;)

13. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    wie weet, maar ik probeer dat nu echt even te blokken. We doen sowieso niet meer aan 'verplicht' vrijen, gewoon alleen wanneer we zin hebben. Ik probeer niet meer NOD te berekenen en mezelf te stoppen zodra ik in cyclus-termen ga denken. En het belangrijkste is wel dat ik eerst maandag met gyn wil overleggen over die verhoogde schildklier-waardes. Het schijnt toch echt miskramen te kunnen veroorzaken (subfertiliteit) en ik wil eigenlijk eerst aan de medicatie. En hoop dan stiekem dat ik zwanger word in de periode dat we er niet echt meer mee bezig zijn....en ook deze gedachte probeer ik snel los te laten HAHA

Minimuis, laat je ff weten hoe het gesprek morgen gaat? Ik kom morgen dan weer ff hier kijken naar/bij je. O ja, ik weet dat ze ook pillen hebben om een miskraam op gang te laten komen. Dat is misschien een alternatief voor als je geen curettage wilt. Ik weet alleen niet hoe dat zit met Asherman. Welterusten voor strax

14. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Oh nee minimuis toch... ik schrik er van!
    Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, veel sterkte voor morgen.

15. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    En volg je eigen gevoel, als jij geen curretage wilt (wat ik goed begrijp na de asherman) dan moet je het niet doen.

Ik vind het zo vervelend voor jou/ jullie. Na al die ellende en verdriet. Dikke knuffel!

16. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    L78 hou dat gevoel vast het is zoveel prettiger dan dat het moet.

Die pillen daar werkt het ziekenhuis niet aan mee omdat de kans op een spoed curettage groot is.

Noukje Bedankt voor je lieve woorden

Weet iemand van jullie als je na een curettage een maand aan de pil ga je lichaam weer sneller op orde is. De gynaecoloog belt pas na half 4 moet nog ff wachten dus

17. Trees

Trees Niet meer actief

Volgens dr. V weet mijn lijf niet voldoende progesteron vast te houden. Ik heb tijdens zwangerschappen hele rare schommelende waardes en dit hebben we heel simpel opgevangen door extra progesteron.

Daarnaast heb ik een kleine schildklierafwijking (antistoffen tegen mijn schildklier), waardoor de kans op een miskraam x3 verhoogd is, maar dat alleen geeft geen afdoende verklaring voor alle miskramen. Om de kansen zo gunstig mogelijk te houden, ben ik er wel voor behandeld. Helaas begint mijn schildklier door de zwangerschap nu wel erg traag te lopen.

Ben je tevreden over dr. V? Ik las dat hij bij jou ook de oorzaak had gevonden. Spannend zeg drie eitjes! Heb je een gewone IUI gehad of een flush?

@Minimuis wat een ellende zeg :(. Wat blijft het vruchtje ook lang zitten! Misschien mag je de pillen wel gebruiken als je het poliklinisch doet? Ik heb toen wel een spoedcurretage gehad, maar wie weet kan het jou dan toch besparen? Dikke knuffel!

18. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Dit wilde ik mijn gyn dus ook vragen of het mag en dat ik het dan in het ziekenhuis doe hij bel mij na half4 en ik hoop dat hij daar positief tegenover sta. Ik snap ook niet waarom het zolang blijft zitten maar de gyn in geertgen zei dat dit best vaak voorkomt.

19. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    hey minimuis wat vervelend (heel zacht uitgedrukt)
    ik begrijp dat je niet pos. tegenover curretage staat
    (doe ik ookniet meer en dit zonder asherman)
    hoop dat je het dan idd. poliklinisch kan doen dat je arts er pos. tegenover staat
    sterkte meid, grote knuffel meid
    laat weten hoe je gesprek afloopt

20. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    @ minimuis: dat is idd een goed idee, om te vragen of je die pillen poliklinisch mag gebuiken. Ik vind het trouwens wel erg vervelend dat je nu een hele dag af moet wachten op een telefoontje van je gyn. Dit moet toch veel sneller kunnen..

Deel Deze Pagina