Vlindermoeder... hoe bevalt Barrahûs je? Wat kunnen ze voor je betekenen? Hoe zit dat met de kosten? Valt dat gewoon onder je ziekenfonds? Ik weet niet wat hun kunnen doen voor mij, maar hoor zoveel goede dingen dat ik t toch wil proberen. Heb allerlei onderzoeken al eens gehad en alles was goed... maar op de een of andere manier vechten ons eitje en zaadje met elkaar en kunnen ze niet samen door 1 deur!!! hahahaha wat n zinsdeel. Ik heb gelukkig dan wel al kinderen maar ik ben er ook zat verloren moet ik eerlijk in zijn. Ik wil gewoon 1 kindje van mijn huidige partner. Bij mijn ex waar ik zo veel problemen van heb gekregen daar luktte t in no-time en bij mijn huidige partner waar ik t ozo goed bij heb daar wil t niet bij lukken. Daar baal ik gigantisch van zeg! ZIjn jullie al lang bezig voor n kleintje? Wij al ruim 2 jaar!
@miranda: helaas welkom!! ik hoop dat je eitje en je partners zaadje het goed zullen maken want ik begrijp dat die het niet goed metelkaar vinden hoop dat ze bij geertgen meer voor je kunnen betekenen!!! @vlindermoeder: heb vanavond weer een echo, ben zoo nieuwsgierig hoe het met de kleine gaat (Eerder OF het NOG goed gaat) en was vorige week zomaar na zoveel echos 5dgn vooruit gezet was dat door onnauwkeurig meting of een groeispurt of ben ik ECHT 5 dgn verder als gedacht wat volgens mijn berekingen niet kan maar goed dat zien we vanavond wel (nog 8uurtjes en 30 min ) @L78: wat fijn dat je een 'goeie' internist heb!! ik vind je moet je eerst op je gemak voelen, voelen dat je serieus wordt genomen en een pos. iemand tegenover je als je al een zure pruim tegenover je hebt wordt je alleen maar meer depri en daar ga je niet voor!!!! en idd. Niets geeft garantie!!!!! hoop dat alles nu beter met je zal gaan het klinkt nu al veel positiever iig @vlindermoeder: die puregon is om je ei te laten springen?? jammer van de bijwerking hopelijk is het niet voor 'niks' had ook veel bijwerkingen van die progesteron bolletjes maar nog 2dgn ofzo dan zijn we daar klaar mee hoop niet dat iets anders daar in de plaats voor komt
Nisa veel succes vanavond en laat je snel iets horen.Puregon is om je eitjes te stimuleren tijdens de rijping.Pregnyl is om ze te laten springen. Miranda ik krijg alle kosten vergoed,dat hangt wel af van de zorgverzekeraar waar je bij bent.Ik heb al veel aan het Barrahûs gehad,ik heb n.l een candida en die is daar goed behandeld. Minimuis hoe gaat het nu.
Vlindermoeder... wat is n candida? Wij zitten bij VGZ zorgverzekeraar. Ik begin nu al zenuwachtig te worden zeg! All... hoe is het hier met iedereen... heb al verschillende gezien die toch zwanger zijn. Komt dit mede door Barrahûs of Geertgen?
hey heb een super echo gehad drukke mini-nisa en ben verder als gedacht 12w1dg nog steeds last van maagzuur ga slapen en morgen bijlezen groetjesssssssssss
Hallo meiden, Hier ben ik dan ook weer.. Ik heb geprobeerd om wat meer afstand te nemen van zp, maar niet gelukt. Helaas gaat het hier nog steeds niet goed, lichamelijk. En daardoor helaas ook psychisch niet zo best. Ik heb deze week al twee keer met het ziekenhuis aan de telefoon gehangen en na lang aandringen mag ik a.s. maandag voor een echo komen, ipv pas een week later. Ik baal hier zo van! Ik wil zo graag verder met mn leven, weer vooruit kijken, geen pijn meer vanwege het verlies.. Ik zit er zelfs over te denken om met een professioneel iemand te gaan praten. Hebben jullie tips? Ik voel me ook echt een "zeur" in dit topic. Jullie hebben al veel meer meegemaakt dan ik, en hier zit ik dan.. als een wrak. Sorry daarvoor, maar weet ook niet meer met wie ik kan praten? Mn man wil er niet meer over praten. Volgens hem valt er niets meer te zeggen, het is gebeurd en we moeten weer verder. Het heeft geen zin om er langer bij stil te staan, volgens hem. Hij zal het op zn eigen manier wel verwerken..
@ Miranda: wat jammer dat ik je hier welkom moet heten. Pff jij hebt ook al veel meegemaakt op het gebied van miskramen. Vreselijk. Ik las al dat je contact opgenomen hebt met Geertgen, ik hoop dat zij jullie verder kunnen helpen. @ vlinder: wat fijn dat je een leuke verjaardag hebt gehad. Ondanks je menstruatie, pff dat moet echt een flinke domper geweest zijn. Hoe is het nu met je? @ L78: wat een verademing zeg, zo'n positief gesprek bij de internist. Fijn dat hij naar jouw/ jullie verhaal geluisterd heeft en dat je nu medicatie mag gaan slikken. @ minimuis: hoe is het nu met je? Heb je vandaag een negatieve zwangerschapstest gehad? @ nisa: super zeg! Gefeliciteerd met je mooie echo! Lukt het om van je zwangerschap te genieten?
hey meid jij bent geen zeur!!!! het is heeel moeilijk en mensen die zelf zoiets niet meegemaakt hebben die begrijpen het niet hoe goed ze het soms ook bedoelen vind het erg dat het lich. toch niet zo best met je gaat ik ging er een beetje vanuit dat het beter zou gaan maar helaas niet dus maar wel fijn dat je toch een week eerder mocht komen voor de echo goed gedaan meid lekker bellen als je het nodig vind voor hun is het 5 min werk maar voor jou betekent het veel meer!!! hoop dat je maandag pos. dingen zal horen maar als je behoefte heb om met iemand te praten (prof.) moet je dat doen hoor meid en wij staan hier ook altijd klaar voor je!!! denk dat je eerst je echo afwacht hoop het beste voor je en dat je weer lekker vooruit kan kijken hier genieten tja het zou anders geweest zijn als ik geen MA's gehad zou hebben, dan zou ik denk ik echt in de wolken zijn maar nu blijft het in je achterhoofd spoken al heb ik nu tig goede echos gehad ben zelfs vooruit gezet 4dgjes maar weet dat dit alles (eigenlijk niets) je garantie geeft dus ik geniet voorzichtig laten we maar zeggen omdat alles nu goed gaat krijg ik mn controles om de maand waar ik wel ontzettend van baal!!!! dus bij elke iets pijn/steek word ik weer onzeker denk dat ik dit hou tot ik de kleine begin te voelen
Nisa het is heel begrijpelijk hoor dat je onzeker ben maar de kans dat het nu nog fout gaat is zo heel klein. Noukje toen ik het niet meer trok ben ik naar het fiom gegaan en daar hebben ze mij perfect geholpen het is speciaal voor vrouwen die herhaalde miskramen en vruchtbaarheid problemen enz hier nog steeds een licht positieve test. Ik heb verder geen verhoging of buikpijn ik wacht het nog ff af
@minimuis: weet je waardoor het komt: teveel googlen!!! ik heb gelezen dat als je stollingsproblemen heb (heb geen reden om te denken dat ik het heb!!!) maar dat schijnt toch vaak de oorzaak te zijn bij MA's!!! ik ben er niet op getest terwijl ik dacht van wel!!! dat maakt me ook zooo onzeker gr....en een beetje :x dan kan er door een bloedpropje geen bloed/zuurstof toevoer naar je baby gaan en zelfs na 30wkn je baby overlijden in je buik. zoals ik al zei er is geen enkel bewijs dat ik stollingsprob. heb!! maar toch kan ik het niet uit mn hoofd zetten dat: WAT ALS.... ik maak me er toch zorgen om en kan hierdoor niet echt genieten mn gyn. zegt dat ik me absoluut geen zorgen hoef /moet maken maar niks stelt me gerust eigenlijk... ik weet dat ik niet mag klagen maar dit is hoe ik me voel... had gehoopt dat je ondertussen al neg. zou testen maar je heb geen klachten zeg je hoop dat je binnen een paar dgn wel neg. test heb je binnenkort een afspraak/ controle over hoe het nu verder zal gaan???
Nisa ik kan het heel goed begrijpen dat de angst je soms te veel word maar probeer een beetje vertrouwen te hebben en vooral een beetje te genieten hoe moeilijk het ook is. Ik heb gelezen dat een test soms wel tot vlak voor menstruatie positief blijft maak me er nu ook nog niet druk om vergeet zelfs mijn temp te meten haha ben er dus helemaal niet mee bezig en dat geeft wel rust moet ik zeggen hopelijk kan ik dit gevoel vast houden.
doe ik ook wel , tussen het stressen door hahah mn buikie begint al boller te worden voor vreemden niet te zien maar ik en mn mannetje zien het verschil echt wel!!! ben normaal echt slank vooral mn taille is erg smal zegmaar en nu zien we dat ik echt naar voren draag in zoverre dat in deze stadium mogelijk is hahaha maar onder mn kleren is het nog goed geheim te houden alhoewel het afhangt wat ik draag we houden het zolang mogelijk voor ons tot we het echt niet meer kunnen ontkennen maar nu met het mooie weer dat eraankomt en mn mini-buik begint het toch moeilijker te worden miss. nog een paar wkn alleen mn eigen moeder weet het 1schoonzus en 2 vriendinnen wou toch met iemand mn vreugde delen maar nisa-man wil het nog niet dus weet hij het niet haha sssst niks zeggen ben blij dat het beter met je gaat doet me goed om te horen heb geen ervaringen met testen na MK/MA heb nooit getest na de curretages hier willen ze dat je min. 2 rondes wacht met opnieuw zwanger worden dus heb het nooit nodig gevonden om te testen
Nisa hier mag je gelijk zwanger worden na een mk maar na curettage hebben ze liever dat je een cyclus wacht na mijn curettage testen ik 4 weken erna nog positief en dan was ik ook helemaal schoon . Ik zou het ook willen vertellen hoor als ik 12 weken zwanger zou zijn. Wij zouden het zeggen na de echo wat dus niet gelukt is hopelijk de volgende x wel
had mn moeder al met 5/6wkn verteld vriendiennen zo rond de 8wkn ik vond het toch moeilijk om het voor me te houden ook al wilde nisaman dat (hij weet dat 1vriendin het weet omdat zij langskwam bij ons en ik gezellig aan het kokhalzen en overgeven was) ja dan kan je het moeilijk ontkennen en ze weet het van de 2 MA dus ook onze kinderwens dan is de link zelf leggen ook niet moeilijk de rest: vind hun niet zo belangerijk dus heb meer zoiets van ze zien het vanzelf wel woon ook veeer van fam. dus ze zien met niet en voor de zekerheid wacht ik de volgende echo eerst af of de 20wkn echo heb ook een jonge oom zij zijn ook bezig maar helaas zn vrouw was zwanger van een tweeling maar wegens vroeggeboorte zijn de kindjes overleden met 6maanden was een jongen en meisje heel leuk maar helaas ze had bedrust moeten nemen maar dit heeft ze niet gedaan ze wist niet dat het ZO serieus was maar goed elke keer dat het bij ons eindigde met MA barstte ze in tranen op en kreeg het een tijdje moeilijk wegens eigen herinneringen etc. vandaar dat ik het voor hun nog even geheim hou ik weet dat in NL 1cyclus na curr. zeggen ivm bepalen zw.duur toch?? hoop dat je het bij de volgende zw.schap het wel kan vertellen!!! heb er nu al een goed gevoel bij (dit meen ik serieus!!!!) hopelijk heeft mn gevoel het juist
Nisa ik hoop het dat het de volgende keer wel goed ga. En kijk mijn kaartje ff geeft voorzichtig een eisprong aan kan het zelf maar moeilijk geloven maar hopelijk is het waar. Hier in nederland moet je niet perse wachten om te weten hoe lang je zwanger ben na een curettage maar meer om je baarmoederslijm op te laten bouwen omdat dat erg dun is na een curettage.
Minimuis met mij gaat het bar en boos,ze hebben me overgestimuleerd en ik zit nu met een buik vol eieren.De optie was ivf,maar dat wil ik helemaal niet en dan is de optie stoppen deze maand en dat moeten we nu,mocht ik al zwanger zijn nu dan heb ik een kans op een meerling.Ik ben nu even boos en teleurgesteld. Hoe gaat het met jou verder,heb je al een afspraak staan bij Geertgen? Miranda fijn dat jij al bijna naar Geertgen mag meid,hoop dat ze je kunnen helpen. Noukje en Nisa meiden hoe is het met jullie?
@miranda: fijn dat je een afspraak heb staan nu!! @vlinder moeder: hey bah!! ik vind het heel rot voor je en een beetje 'gemeen' van ze grrrr volgens mij wilde je geen meerling toch? vind het echt rot voor je hoop het beste voor je meid hier: gaat redelijk. vind het niet zo leuk dat ik mn echos nu om de maand heb ipv week maar qua klachten gaat het gelukkig goed begin nu ook wat meer in het huis te toen voel me best fit af entoe wat buikpijn re onder maar het zal er wel bij horen met rust gaat het beter dus als ik wat gedaan heb ga ik wat liggen en zo compenseer ik het een beetje
Vlindermoeder had je al wel een iui gehad toen ze ondekte dat je overstimulatie had wel erg vervelend ik snap dat je best boos ben hierom, mag ik vragen waarom jullie besloten hebben om in dit geval niet voor ivf te gaan dat zou dan toch een mooie optie zijn, als je er geen antwoord op wil geven hoeft dit niet hoor. Ik hoop dat je weer snel een beetje bent opgeknapt heb je er nog veel ongemakken van of valt dat wel mee. Miranda fijn dat je al zo snel naar geertgen kan. Nisa wat gaat jou zwangerschap snel en fijn dat je jezelf al een heel eind beter voelt ja en niet meer iedere week je beeb bewonderen dat zal best ff zwaar zijn. Ik doe morgenochtend weer een test om te kijken of hij al negatief is vind het wel apart dat ff mijn ei aangeeft al heb ik zelf het idee dat dit nog wel gaat veranderen. Ik voel me vrij aardig al had ik gisteren een flinke dip was vreselijk boos en heb ook zitten huilen wat weer ff opluchten. Ik hoop zo dat ik volgende week vrijdag ongesteld ga worden