Meiden met veel miskramen (deel 2)

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door L78, 23 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Succes vandaag Vlindermoeder, ik duim voor springende eieren!

Minimuis, dikke knuf voor jou...het begint nu echt op te schieten joh! En je gevoel is goed, houd daar vooral aan vast meis.

Nisa, ik lees op het andere topic dat je toch een echo hebt gehad? En dat alles goed was? Hoe zit het nou met de onderzoeken evt naar stolling? Heb je het daar nog over gehad?

@hier: beetje op en neer, verdrietig over weer een ronde voorbij zonder kans, aan de andere kant vind ik de rust en het niet hoeven hopen ook wel fijn. Vandaag naar zkh voor second opinion, daar ga ik dan met mijn dossier...ben erg benieuwd wat er uit gaat komen of in ieder geval welke stappen het nieuwe zkh evt zou willen zetten. Houd jullie op de hoogte! Dikke knuf van mij

2. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    L78: ja die afspraak bij de andere gyn. heb ik afgezegd want het zou 2wkn duren voordat ik de uitslagen heb.
    en dan zit ik dus 2wkn te stessen voor een evt. goede uitslag dus ben er zelf maar vanuit gegaan dat het goed is :D:D:D

ben wel naar mn eigen gyn gegaan en daar heb ik dus weer een echo gehad en weer zegen we bijna een vruchtzakje :D was wel iets duidelijker als vorige week maar nog steeds te vroeg om echt wat te zien. a.s zaterdag mag ik WEER terug dan ben ik bijna 6wk en dan moeten we de vruchtzak wel goed zien en het vruchtje wrsch zonder hartkloppingen.
    zo niet gaan we gezellig een inwendige echo doen ;)

kan me wel voorstellen dat je baalt dat je een ronde niet goed heb kunnen benutten maar aan de andere kant een ronde zonder stress of het gelukt is is idd. ook wel fijn.
    wie weet zorgt deze rust wel voor een pos. test komende ronde ;)

3. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Vanmorgen weer naar het Barrahûs geweest en ik heb een ei van 23.4 mm wat dus heel mooi is,waarschijnlijk krijg ik vandaag of morgen een eisprong.Ik heb vandaag pregnyl gekregen en morgen gaan ze iui op me toe passen dus het wordt spannend deze maand.

L78,hebben ze jou wel eens onderzocht op Candida,schimmels of Soa's?Bij mij is zeer waarschijnlijk de Candida de oorzaak van alle miskramen en de vroeggeboorte.Mij wilden ze nooit onderzoeken op deze oorzaken want ik zou het toch niet hebben,mis,ik heb het wel dus.Ik hoop dat je vanmiddag een betere gyn krijgt meid.

4. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    vlindermoeder: wat goed nieuws zeg. hoop dat de iui succesvol slaagt ;) spannenddddd

L78 ow ja jij had vandaag de second opinion he, laat je weten hoe het is gegaan?

5. Trees

Trees Niet meer actief

Vlindermoeder wat spannend zeg!! Ik ben ook groot barrahusfan. Dr. V. doet tenminste wat en deze man verdient een standbeeld :D.

Schokkend dat jullie je zoon hebben verloren en 10 mk-en hebben gehad als gevolg van de Candida. Ik vind het echt schandalig dat daar nooit eerder op onderzocht is :x. Zoveel ellende had hiermee voorkomen kunnen worden.

Ik hoop dat de IUI een groot succes wordt en dat het geluk eindelijk aan jullie zijde komt te staan!

6. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Vlindermoeder ik ga heel hard voor je duimen dat de iui gelijk positief resultaat geeft het is je gegund.

L78 ja een gemiste ronde ik kon daar ook heel slecht tegen was twee ronde's mijn ei kwijt en heb toen ov testen gedaan en zie resultaat hahaha.

Trees je ga hard zeg.

Hier gaat het nog steeds goed al is de pijn aan mijn borsten weg er zitten nog wel plekken die erg pijnlijk zijn net of ze bont en blauw zijn, maar daarvoor in de plaats heb ik nu cup dubbel D gekregen had een c cup, mijn vriend hoor je niet klagen hahaha oh en ze zijn veel steviger normaal van die theezakjes nu goed gevulde theezakken:). Ik heb nog wel rugpijn en buikpijn al is het niet meer zo hevig als in het begin dus niet meer iedere dag buikpijn wel rugpijn.

7. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Hier even een ego-bericht....net bij het nieuwe zkh geweest en voel me helemaal leeg, onbegrepen en heel verdrietig. Het begon goed met een echo, mijn baarmoeder en eierstokken zagen er zo mooi uit, vonden ze. En er bleek nog een follikel op springen te staan, dus nog helemaal geen verloren maand!! Daarna moesten we wachten op de gynaecoloog. Ik had mijn dossier van het 'oude' ziekenhuis afgegeven. Eenmaal binnen bij de gynaecoloog kregen we een koude douche. Ze had natuurlijk geen tijd gehad om dat immense dossier door te nemen, maar misschien konden we in eigen woorden vertellen wat ze voor ons zou kunnen doen. Dus ik stak van wal en vertelde van de miskramen, van ons zoontje en van de onderzoeken die al gedaan zijn in het andere ziekenhuis. Haar reactie was: dat is het protocol en dat volgen wij ook. Het was alsof ik een klap in mijn gezicht kreeg. De tranen sprongen meteen in mijn ogen en wist ik nog even binnen te houden. Ik vertelde dat we van tevoren gevraagd hadden om een second opinion omdat het zkh zo goed aangeschreven stond en omdat we graag in een zkh met meer ervaring op dit terrein geholpen wilden worden. Ze verwees ons toen naar de herhaalde miskramen-poli van het AMC, zeker als we echt het 'onderste uit de kan zouden willen'. Ik vertelde dat dit zeker niet het geval is maar dat we gewoon graag bevestiging wilden. Ondertussen kwamen uit pure machteloosheid de tranen...en ik vertelde welke verwachting ik had van deze afspraak. Ook vertelde ik over mijn vooronderstelling van interpretatie van onderzoeksresultaten, dat de ene gyn misschien wel een andere opvatting heeft over een bepaalde waarde dan de andere gyn. Uiteindelijk draaide de gyn een beetje bij en gaf aan dat het voor ons wel vervelend was zo en bood haar excuses aan. Zij zou het dossier (er zat een a4 met samenvatting van de onderzoeken bij) 'induiken' en ons volgende week terugbellen. Getver, we voelen ons zo onbegrepen en ik ook verdrietig.

En vlindermoeder, ik heb volgens mij wel gevraagd hierna (via HA). Ik had na de bevalling last van jeuk en meer afscheiding dan gebruikelijk. Ik had toen ook net mijn uitstrijkje gehad en de HA heeft toen iets weggeschraapt en op kweek gezet, dat bleek allemaal goed. Maar ik wil toch nog naar de HA voor bloedprikken (latente diabetes en aanhoudende vermoeidheid) en dan vraag ik dit ook gelijk nog 's.

einde egobericht, sorry meiden.

8. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    L78,ach meis wat vreselijk zeg dat je geen beter bericht hebt gekregen,ik weet hoe je je voelt.Zeg waarom ga je niet ook naar het Barrahûs,zoals het er nu voor staat gaan ze door en dat zou fantastisch zijn want ze doen heel erg goed nieuws.De miskramen poli van het AMC is mij ook aangeboden maar ze doen niet veel meer onderzoeken dan op de gewone poli,nee we zijn pas serieus genomen bij het Barrahûs.Ik weet niet waar je woont want in Brabant zit ook een goede vruchtbaarheidskliniek,minimuis heeft daar het adres wel van.Sterkte meid maar geef nooit de moed op.

9. Trees

Trees Niet meer actief

Ach l78 wat naar zeg :(. Sommige gynaecologen (nee herstel veel gynaecologen :x) zijn ook een stel lompe boeren.
    Wij hebben onze second opinion in het AMC gehad en dat was voor ons wel waardevol. Ons eigen ziekenhuis had ondanks het protocol niet het onderste kan gehaald (al vinden zij zelf wel). Uiteindelijk zijn we echt geholpen in het Barrahus, maar dat is helemaal in Friesland.

Het st. Geertgen (deze bedoel je toch vlinder moeder?) is ergens in het zuiden en staat ook erg goed bekend. Ze doen daar ook meer dan 'protocol'. Dat hele protocol is in Nederland een lachertje...

Een hele dikke knuffel voor jullie en ik hoop dat ondanks alles dit uiteindelijk toch een geluksmaand voor jullie gaat worden.

10. Trees

Trees Niet meer actief

Minimuis jij gaat net zo hard ;). Rond jouw termijn voelde ik een week helemaal niks meer. Doodeng, maar dat schijnt normaal te zijn en is daarna dubbel en dwars terug gekomen inclusief wc-potgeknuffel. Hier ook erg blij met de voorgevel (ik heb eindelijk tieten :D).

11. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Trees,ja ik bedoel Geertgen die kwam als beste uit de test van Freya.Er waren ook nog een paar ziekenhuizen die heel goed uit de test kwamen,ik weet helaas niet welke,zal morgen eens kijken als we weer bij het barrahûs komen want daar hangt zo'n overzicht.

12. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    L78 geen sorry zeggen hoor we begrijpen allemaal hoe onbegrepen jij je voelt. Ik ben inderdaad in geertgen geweest en ik moet zeggen vergeleken bij het emc een verademing daar werd tegen ons gezegd dat mijn lichaam niet selectief genoeg is ik kon toen die gyn wel van achter zijn buro trekken de piep. Ik zou inderdaad de tel pakken en naar geertgen of naar het Barrahus bellen wat voor jou het makkelijkst is en dan daar eens kijken of ze iets voor je kunnen doen de wil is er daar zeker.

13. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Trees ik heb heel hard om jou bericht zitten lachen, en dank je voor de gerust stelling dat het vrij normaal is rond deze periode ik heb gelukkig nog mijn buikpijn of nou ja ongi gevoel al is het niet iedere dag meer maar het stelt me wel gerust dat er iets gebeurt daar binnen. Ik moet ook toegeven dat ik nog iedere dag kijk of ik geen bloedverlies heb ondanks dat ik er toch een goed gevoel over heb. We hebben al afgesproken om naar de 9maanden beurs te gaan die is net na de echo :D

14. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
  15. Trees

Trees Niet meer actief

Grappig dat de lijst er nog steeds hangt. Ze waren er toen echt apentrots op. Volgens mij stond Zwolle ook in de top 5 en verder weet ik het niet meer :)

16. Trees

Trees Niet meer actief

Mijn hcg was rond 9 weken ook gedaald (ik had wekelijkse bloedtest) en dat is normaal, omdat de placenta begint om de hele hormoonproductie over te nemen. Vandaar dat je minder voelt en je went er daarnaast ook aan.

Ik check nog steeds elke keer bij het afvegen op bloed :). Het is een gewoonte geworden ben ik bang.

Wij willen ook naar de 9-maandenbeurs, maar zie een beetje op tegen de drukte...

17. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    L78: he meid heel rot dat het niet is gegaan zoals je verwacht hebt :( idd. de meeste artsen praten lekker makkelijk alsof het gaat om een gebroken nagel!!!!! ze begrijpen helemaal niet wat je bedoelt en wat je van ze verwacht. en begrijpen gewoon ook niet wat voor een inpact dit op jou je partner je heleleven eigenlijk heeft. wat studeren die gasten al die jaren!!!!
    grrr kan soms zo boos worden opze.

maar 1 pos. lichtpunt je ben je kans voor deze ronde niet misgelopen dus lekker aan de klus meid :D
    en wie weet heb je die stomme gyns helemaal niet nodig :p en ben je lekker gezond zwanger ;)
    vraag me af hoe zij in zon situatie zouden reageren!!!

18. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Dat vroeg ik me ook af Nisa, was bijna in staat om te vragen of zij een kinderwens heeft en of ze zich iets kan voorstellen bij het gevoel van wens, de teleurstelling maandelijks als deze niet in vervulling gaat, leven op je cyclus, de onzekerheid om nog maar niet te spreken van het verdriet van de miskramen. Ach ja, laat ik er verder maar geen woorden aan vuil maken.

Meiden, denken jullie dat ik eventueel ook naar Geertgen of Barrahus zou kunnen mailen? We wonen rond Haarlem en het is wel een beetje ver rijden. Ik zat te denken, misschien willen zij wel op afstand iets doen/zeggen, heb natuurlijk mijn dossier gewoon hier. Wat denken jullie of zal ik gewoon eerst 's bellen? Ik wacht in ieder geval even het terugbellen van deze gyn af (volgende week di), maar vind het wel heel fijn om na te denken over alternatieven.

Minimuis, ben blij om te lezen dat jij en Trees lekker dezelfde signalen hebben, dat moet toch een beetje gerust stellen he?! Het is je zo gegund meis. Minimuis krijgt een minimuisje, nog ff en er is wat meer duidelijkheid.

Vlindermoeder, ik ga direct de ha bellen om te vragen voor een aantal bloedonderzoeken en onderzoeken op SOAs en schimmel.

Lieve meiden, dank voor jullie reacties en steun! En vooral voor het meedenken en de praktische suggesties. Wat moet ik toch zonder jullie? KNUFFEL!!!

19. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    L78 je zou altijd kunnen bellen en vragen of dit mogelijk is of dat ze mischien een behandelcentrum bij jullie in de buurt weten wat goed is want volgens mij ben je bij een prive kliniek beter af dan in een ziekenhuis omdat die verder denken dan de standaart hokjes.

Wat mijn zwangerschap betreft ben ik er eigenlijk wel gerust in hoor al is het soms moeilijk te geloven dat ik over een maand of 7 een wondertje mag krijgen. Ik moet nog ff door met nagels bijten en loeren of er geen bloed te zien is maar als ik trees zo hoor heeft die daar nog steeds last van dus het zal waarschijnlijk wel 9maanden aanhouden:D

20. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    ja echt onbezorgd zal het niet meer worden, vrees ik. Maar in ieder geval fijn dat je goede gevoel zo sterk is.

Deel Deze Pagina