Noukje als alles goed is ingesteld bij jou,eventueel met medicatie,dan zit er voor jou echt een plak beebje in hoor.Geniet eerst maar lekker van jullie wel verdiende vakantie,die kunnen jullie goed gebruiken. L78 jij gaat al fijn de goede kant op meid,probeer maar te genieten nu. Nisa wanneer ben je ook alweer uitgerekend? Minimuis jij wordt wel mama dat kan niet anders,het moet lukken lieverd.
Hallo meiden, Ben ik ook weer even. @ minimuis: het is echt een rotgevoel... @ vlinder: wat fijn dat het zo goed gaat bij jullie. En weer een mooie echo gehad. Hoe ver ben je nu? @ hier: vandaag bij de huisarts geweest en... ik krijg vit B12 injecties! Ben zo blij dat er eens naar mij geluisterd word. Eind juni, na onze vakantie, krijg ik injecties (10!).
vlinder: 28 sept. maar de gyn zegt dat bij klein maar fijne dames meer kans hebben dat de kleine wat eerder komt dat ik er rekening mee moest houden ben 8,5 kg aangekomen maar weeg nog steeds maar 55,5 kg das niet veel maar alles ziet er prima uit met onze kerel ben gister begonnen bij een andere gyn. hij zal mij verder begeleiden ben gestopt bij die ander. hoe is het bij jou hoever ben je nu
Zo wat is het hier weer druk,hoe is het met jullie allemaal.Met mij gaat het goed,ik ben moe en misselijk en ben daar super blij mee.
Hallo meiden we zijn vanmorgen naar de gyneacoloog geweest en hij was dik te vreden,we hebben weer een hele mooi echo gehad.De kleine loopt zelfs een dag voor op schema en het hartje klopte heel goed,we zijn zo gelukkig.
vlinder: wat een goed nieuws hey!!! je ben zeker weer helemaal opgelucht het doet je toch goed om alles met je eigen ogen te zien en al helemaal als je gyn dan nog eens iets pos. erover zegt toppie meid!!
Nisa ik ben zo blij,je kent het gevoel vast wel van onzekerheid.Gelukkig gaat het bij jou erg goed,al weer 26 weken wat gaat het hard. Minimuis hoe gaat het bij jou. L78 hoe verloopt jou zwangerschap? Noukje is lekker op vakantie aan het uit rusten.
vlinder: ik herken het zeerzeker maar het gaat gelukkig heel goed heb ook weinig klachten gehad de hele zw.schap lucky me maar begin nu toch wel dikke poten te krijgen bij teveel lopen ed. en heyy je heb je banner veranderd mooi !!!
Jippie, vijf weken zwanger en m'n dochter krijgt de vijfde ziekte Nu bloed laten testen op antistoffen. Hoop echt zó dat ik die heb...
Jessmin het is leuk dat je hier mee schrijft maar je vraagt nooit eens hoe het met ons gaat,alles gaat over jou,ik heb daar moeite mee.
Tja, als er amper reactie komt op wat ik schrijf, waarom zou ik zelf dan van alles gaan vragen? Dit is natuurlijk kip en ei-verhaal, maar aangezien ik nieuw binnen kom, heb ik pas het idee dat naar anderen vragen gepast is als anderen ook interesse in mij tonen. Dan voelt een nieuw persoon zich welkom en weet dan dat hij/zij ook dingen aan anderen kan vragen zonder ervaren te worden als een indringer. Ik heb zelfs niet eens een reactie gekregen toen ik zei dat ik weer zwanger was. Sorry hoor, maar vind je het gek dat ik dan niet naar anderen vraag? Had ook gewoon niet meer kunnen komen naar deze club nadat er weinig interesse bleek te zijn in mijn zwangerschap, maar ja, ik dacht als niemand het vraagt dan meld ik zelf wel hoe het gaat. Allicht dat dit gewoon een hecht groepje is en mensen mij eerst moeten leren kennen ofzo, was mijn gedachte daarachter. Ik kom binnenvallen in jullie verhalen, dus ik heb geen idee wat het verhaal achter iedereen is. Ik kan toch moeilijk gaan vragen 'goh, vertel eens wat meer over jezelf?' bij iedereen? Ik vertel tenminste wat over mezelf, en als reactie daarop kun je dan wat over jezelf vertellen en als ik dáár dan niet op zou reageren, dán had je een goed punt gehad. Nu vinden de gesprekken om mij heen plaats en niet met mij, en ertussen komen is dan heel ongemakkelijk en geheel ongepast als er al niet gereageerd wordt op de berichten die ik zelf plaats. Maar goed, ik wil best een ander soort poging doen om het ijs te breken door letterlijk dan te vragen naar ieders 'verhaal'. Wie heeft er al een kindje, wie niet? Wie is er weer zwanger en na de hoeveelste poging? Is er geen lijst ofzo, waar over iedereen wat op staat, want dit lijkt mij ook niet de manier om een 'gezellig gesprek' te starten. Dan kan ik me misschien ook wat makkelijker mengen in de conversaties die over en weer gaan omdat ik dan tenminste begrijp waar ze over gaan (Maar ik blijf erbij, heb nou niet echt het idee gekregen dat men daar op zit te wachten, maar goed...)
Vergeet nog te melden dat mijn manier van doen dus met de beste bedoelingen was en helemaal niet omdat ik lekker alleen maar over mezelf wil praten. Maar dat was hopelijk al duidelijk uit voorgaande @Vlinder: Zie dat jij ook zwanger bent. Durf zelf nog geen ticker te maken hoor, wil eerst de echo afwachten. Hoeveel mk's heb jij inmiddels achter de rug? Met hoeveel weken was jouw zoontje geboren? (mooie naam trouwens) (Dit zijn nou trouwens vragen die ik niet makkelijk stel als ik me nog niet echt welkom voel in een clubje, snap je? Voel me echt ongemakkelijk dat ik zulke privédingen aan je vraag, en voel je dus vooral vrij om geen antwoord te geven, maar ik stel ze nu toch maar wel, want door het niet te doen, is het kennelijk overgekomen alsof ik geen interesse heb ...)
Jessmin het was niet bedoeld om je aan te vallen maar het valt me zo op,je had het alleen over jezelf en hier zijn we gewend ook naar elkaar te vragen.Het is ook wel moeilijk om zomaar in een bestaande groep te komen,maar iedereen mag hier mee komen schrijven hoor. Ik ben blij voor je dat je weer zwanger bent en ik bergijp heel goed je twijfel voor een tikker.Ik ben nu 8 weken en een dag zwanger en ik ben nog steeds wel wat onzeker,maar de echo was vandaag zo goed dat ik er meer en meer vertrouwen in begin te krijgen dat het deze keer gaat lukken om een gezonde baby in de armen te krijgen in Januari. Jesse Joshua is met 22 weken zwangerschap spontaan geboren,er is geen enkele oorzaak gevonden.We hebben ook 10 miskramen achter de rug en ook hier is niet echt een oorzaak voor gevonden,wel hebben ze bij mij een vaginale candida gevonden en daar ben ik voor behandeld.Wij hebben nog geen kinderen en hopen er zo op dat het nu goed komt. Is er bij jou een oorzaak gevonden voor je miskramen,je kunt een kindje krijgen dus heb vertrouwen dat het je deze keer gegund is.
Jeetje, 10 miskramen! Alle mensen zeg, wat erg voor jullie... Neem toch aan dat die candida er trouwens niets mee te maken heeft, want heb zelf begrepen dat veel vrouwen dat hebben, ik onder andere heb bij vlagen wel eens een candida-infectie en vriendinnen van mij ook. Of zeiden de artsen dat het er wel mee te maken had? (Hmmm dan moet ik ook eea laten behandelen vrees ik). Ben helemaal sprakeloos van wat je vertelde over je zoontje, geen enkele oorzaak... Dat zou echt mijn ergste nachtmerrie zijn. Bij mij is er nog geen onderzoek gedaan, want het zijn 'pas' twee miskramen (en vergeleken met jou zijn het zeker pas twee miskramen). Dan is het zogenaamd nog toeval. Dat geloof ik echt niet, want voor mijn dochter heb ik 8 maanden moeten proberen zwanger te worden en nu word ik gewoon elke keer zwanger nadat ik seks heb en dan wordt het een mk. Dat kan toch geen toeval zijn denk ik dan. Vertrouwen hebben lukte net een beetje, maar ja, dan komt die vijfde ziekte er weer bij die mk's kan veroorzaken en vroeggeboortes, en bovendien ook nog mogelijk bloedtransfusies nodig bij de ongeboren foetus. Vind het echt moedig van je dat je al zolang bezig bent. Ik had zelfs zoiets van als dit nou weer een mk wordt dan hou ik ermee op, want het is gewoon te zwaar om steeds weer mee te maken, ook voor mijn dochtertje... Maar ik merk wel dat ik steeds weer denk 'hierna misschien toch nog één keer proberen'.. Meid, je bent echt sterk! Is jouw verhaal over de geboorte van jouw zoontje nog ergens na te lezen? Lijkt me zo verschrikkelijk heftig.... Heeft hij nog even geleefd? Konden ze het niet tegenhouden? Pfff, dat is dus ook mijn grote angst. Ik denk echt dat ik er pas in geloof als hij/zij veilig en wel geboren is. Zit nou ook steeds in mijn hoofd dat er dan vast iets met het kindje is want anders zou ik toch niet steeds een mk krijgen...
Vinder gefeliciteerd met je goede echo. jessmin jij gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik wilde nog ff reageren op wat je geschreven heb als je terug lees heb ik toen je erbij kwam meerdere keren reactie gegeven maar hier werd over heen gelezen dat kan gebeuren natuurlijk. Ik kan het heel goed begrijpen dat het moeilijk is om in een groep die al heel lang schrijft mee te gaan schrijven. Vlinder hier gaat het goed maar blijf hier nu een beetje weg iedereen is zwanger en jawel de story of my life ik ben weer als laaste over gebleven. Dit trek ik niet zo goed dus heb besloten om hier ook afstand te gaan nemen en dit bevalt me prima.
@jessmin: het is idd. moeilijker om in een al bestaande club te komen maar als nieuw binnekomer kon jij volgens mij ook meer interesse tonen en als je 2/3 blz weet je al best veel over iemand of inde onderschrift maar goed, dat doet er niet meer aan toe. maar GEFELİCİTEERD met je ZWANGERSCHAP !!! hoop dat je je portie van MK's achter de rug heb en dat het vanaf nu gewoon goed gaat @minimuis: begrijp het wel hoor maar blijf je niet TE lang weg en TOCH geloof ik dat je ook een gezond kind op wereld zal zetten en dit zeg ik echtttt omdat ik het meen niet zomaar van ach het komt goed
@Minimuis: ja, ik herinner me je reacties zeker nog wel (nog bedankt daarvoor ), volgens mij ook teruggereageerd, behalve op de website want daar moest ik eerst eens goed in rondvogelen. Maar daar mag je pas meeschrijven als je meer dan drie mk's hebt gehad en gelukkig val ik daar nog niet onder (hopelijk gaat dat ook niet gebeuren). Mocht ik niet gereageerd hebben, heb er dus in ieder geval wel wat mee gedaan Ik begrijp wel goed dat je wat afstand wil nemen. Wat ontzettend heftig, tien mk's. Is er bij jou onderzoek gedaan? En oja, wat is geertgen? Ik las het al eerder en vroeg het me af.. sorry als je het al eerder hebt uitgelegd en ik er overhen gelezen heb... @Nisa: Zoals je in mijn reactie kon lezen ging het mij ook om het ongemakkelijke/ongepaste gevoel. Ik vind verloren kindjes en mk's niet echt iets waar je makkelijk bij iemand naar vraagt als je pas nieuw bent en nog niet het idee hebt dat je in de groep geaccepteerd bent. Maar ik zal in het vervolg die schroom niet meer hebben en gewoon vragen, en dan mogen mensen mij terugfluiten als ik vragen stel die te moeilijk/privé zijn Wat geweldig dat je nu in verwachting bent van een gezond kindje! Vond je de 20 wkn echo niet supereng?? Was alles goed? En kon je daarna meer genieten van je zwangerschap? Nou, ik ga echt plat nu. Moet nog douchen van het strand en ik heb enorm klithaar (hahahaha die kun je ook dubbelzinnig opvatten maar zo bedoel ik het dus niet, OMG ) dus dat gaat nog wat duren om dat goed uit te wassen en te kammen
jessmin: vind het zelf ook een moeilijk ond. hoor mk enzo maar hier zit iedereen inhetzelfde schuitje dus is het wat makkelijker. en iedereen staat klaar om elkaar te helpen in deze moeilijke periode. ik ben het minder eng gaan vinden nadat ik de kleine ben gaan voelen daarvoor was het toch eng omdat ik ma had en niks voelde toen het misging geen buikpijn geen bloedverlies niets. maar gelukkig gaat alles nu goed en voel ik de kleine dat doet me goed en kan ik elke keer gerust weer verderademen hoop dat jullie dames dat ook zsm zullen ervaren want tis een geweldig gevoel maar jij heb al een dochter dus zal wel weten wat ik bedoel
Hallo meiden, Hier ben ik weer. We hebben een heerlijke vakantie gehad! Dit was de eerste vliegvakantie met ons meisje (vorig jaar in NL gebleven) en het ging super. Ze heeft een geweldige vakantie gehad en wij natuurlijk ook. @ vlinder: wauw wat een mooie ticker! En wat gaat de tijd toch snel. Ik lees dat je weer een paar mooie echo's hebt gehad. Wat super voor je! @ minimuis: dikke knuffel. Mn duimen draaien voor jou, voor een positieve zwangerschapstest en een babytje dat 9 maanden bij jou in je buik blijft zitten. @ hier: had ik al verteld dat ik vit. B12 injecties ga krijgen? Ik ga vd week een afspraak maken voor het prikken. Maar eerst nog een weekje thuis. En dat is geen straf met dit goede weer!
Dag lieve meiden, ook ik heb een heerlijke vakantie gehad en was daardoor niet op ZP, heb een stukje bijgelezen, maar doe dat op mijn telefoon en dat typt zo rot, dus ff geen lange reactie van mijn kant, die volgt nog. Was wel erg benieuwd hoe t met jullie is. Reageer snel op jullie afzonderlijk. Xxxx