Meiden met veel miskramen (deel 2)

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door L78, 23 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Noukje: waartegen helpen de vit. B12 injecties? Is dat zodat je minder kans op een mk krijgt?

@all: Warm hè pfffff! Hoe houden jullie het uit? Ik zit in het kinderbadje van m'n dochtertje hahaha :D

2. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    @ L78: jullie ook lekker vakantie gehad. Heerlijk hè, hoe is het verder met je?

@ minimuis: hoe is het met je?

@ vlinder: ben ook benieuwd hoe het met jou is!

@ jessmin: een vitamine B12 te kort kan miskramen en onvruchtbaarheid veroorzaken. Ik heb begin dit jaar, tijdens mn 2e mk een bloedonderzoek laten doen via de huisarts. Daar kwam uit dat ik een laag normaal waarde vitamine B12 heb. In mei is er nogmaals geprikt op B12 en deze was nauwelijks gestegen terwijl ik een multi met B12 slik. Vandaar dat ik via de ha nu injecties ga krijgen.

3. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Noukje: Waaauw, wel fijn zeg dat je ze dan krijgt! En ook fijn dat er eindelijk een 'oorzaak' is gevonden!

4. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Ik weet niet of dit een oorzaak is, maar het kan wel een oorzaak zijn. Morgen krijg ik mn 1e prik.. zie er wel een beetje tegen op.
    Op dit moment wacht ik op mn menstruatie die maar niet komt. Pff mn cyclus word zo wel erg lang.

@ jessmin: hoever ben jij nu zwanger en hoe gaat het?

5. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Noukje: zijn die prikken erg pijnlijk? Of vergelijkbaar met bloedprikken ofzo...? Apart zeg dat multi's dan niet aanslaan en zo'n prik weer wel.... Krijg meteen de neiging het ook te laten checken maar ja, ben nu zwanger dus schiet er allicht niet veel mee op. Ben nu 7 wkn, en deze week krijg ik uitslag van het bloedonderzoek of ik wel of niet antistoffen tegen de vijfde ziekte heb. Zo niet, moet ik komende week nog een keer prikken om te kijken of er een steiging te zien is (wat betekent dat ik de ziekte ook doormaak omdat ik ben aangestoken door dochter...), en als dat weer het geval is dan moet de foetus frequent gemonitord gaan worden ivm vroeggeboorte en ernstige bloedarmoede (bloedtransfusie in utero nodig, schijnt, want anders overlijdt het kindje). Maar ja, het is allemaal als als als, dus ik denk eigenlijk dat het gewone wel ok is en ik de ziekte heb gehad toen ik klein was. Ik vond het trouwens wel een bizar verhaal, van die bloedarmoede. Ik dacht echt waarom waarschuwen jullie zo voor rode hond en niet voor die vijfde ziekte??? Nou ja, het zal allemaal wel goed gaan hoop ik!

Wanneer was je laatste menstruatie dan? Grappig dat je dochter net zo oud als de mijne is! Leuk hè, deze leeftijd. Ze gaan al echt communiceren en dingen vertellen enzo, hihi.

6. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Gisteren mn eerste prik gehad. En het viel me 100% mee. Donderdag mag ik voor de 2e. Gisteren ook weer ongesteld geworden. Mn afgelopen cyclus was 35 dagen (lang) en lijkt dus steeds langer te worden..

@ Jessmin: wat een verhaal zeg. Hopelijk heb je al antistoffen tegen de 5e ziekte. Wanneer krijg je je eerste echo?
    Leuk dat jouw dochtertje ook bijna 2 jaar is. Dit is een hele leuke leeftijd! We genieten volop van ons meisje.

7. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Noukje: Euuuhmm.. durf me er zodanig niet mee bezig te houden dat ik eigenlijk ook geen echo-afspraak nog heb gemaakt. Dan ga je toch weer meer hopen, en dat probeer ik nog even uit te stellen.

Oja, dit geloof je niet: het laboratorium heeft een fout gemaakt met het bloed en daarom moet ik opnieuw bloed gaan prikken! En dat kan waarschijnlijk niet eens meer (lijkt mij dan), want als ik nu antistoffen blijk te hebben kan dat ook zijn van dat ik het onlangs van m'n dochter heb gekregen. Dus nu weet ik nog niets :( HA gaat me zo bellen of nieuw bloedonderzoek nu nog zin heeft, maar heb echt zin om te zeggen dat ik hen aansprakelijk houd als er iets mis gaat wat gerelateerd kan worden aan die vijfde ziekte! Ben echt boos. Straks moet ik voor de zekerheid nog de hele zwangerschap extra echo's ofzo. Dan kan ik al helemaal niet meer genieten! Nou ja, ik loop te hard van stapel. Eerst maar die HA afwachten zo....

8. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Dag meiden,

Daar ben ik weer. Hier gaat het goed, af en toe even wat stress momenten maar gelukkig blijft de kleine het goed doen. Over 2 weken hebben we de 20-wkn en dat vind ik wel ontzettend spannend. Het blijft toch een beetje in mijn hoofd zitten dat ik de miskramen niet voor niets heb gehad. Maar ja, aan de andere kant is er gelukkig een oorzaak gevonden met de schildklier.

En hoe is het hier?
    @Noukje: ga je er weer voor? Snap dat het lastig en eng is hoor, kost ook veel energie om je weer op te laden hiervoor.
    @vlinder: hoe is het ondertussen bij jou? Kom je meeschrijven op zwanger na herhaalde miskramen?
    @Minimuis: hoe is het met jou meisje? Ik begrijp dat je even wat afstand genomen hebt? kan het me ook zo goed voorstellen. Je schrijft hier al zo lang mee (veel en veel te lang) en staat nog steeds met lege handen. Ik weet dat woorden je niet helpen en troosten, maar ik bid en duim zo hard voor je. Ik gun het je van harte. Kus speciaal voor jou lieverd!
    @Jessmin: na een stroeve start je draai gevonden in dit topic :) Hoe gaat het met jou? Begint bij jou het vertrouwen te komen?

En allemaal een kater van het niet-kampioen worden? Ik wel hoor, houd erg van voetbal en had het zo onwijs leuk gevonden.

9. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    L78 Ik kom ff speciaal om antwoord te geven;) ja ik blijf hier veel te lang hangen en aangezien iedereen zwanger is blijft het hier ook veel stiller. Hier komt mijn nod weer inzicht maar ook deze maand zal het niks zijn had namelijk mijn ei al op dag 5:$. Nu hopen op een cyclus die iets langer is zodat we meer kans hebben.

Noukje ben blij te lezen dat je spuit mee is gevallen, jou cyclus word langer en die van mij steeds korter wat zit een lichaam toch raar in elkaar:(

10. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Het blijft een beetje dubbel he? Aan de ene kant wil ik graag hier komen om je een hart onder de riem te steken, aan de andere kant is mijn zwangerschap ook gewoon confronterend en blijven onze verhalen zo verschillend. Ik hoop dat de sterren goed staan voor je! Ga duimen voor een iets langere cyclus met heeeeel veel kansen en nu eindelijk eens een goede afloop.

11. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    L78 ik begrijp het wel hoor dat je hier een beetje weg blijft, maar daar door word het hier heel stil en blijf ik alleen achter

12. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    ja dat snap ik, daarom blijf ik hier ook nog wel af en toe wat schrijven. Maar dat verandert helaas niets aan het feit dat jij al zo veel langer dan de andere meiden hier miskraam na miskraam krijgt. Ik zou zo graag willen dat het tij voor jou ook keerde. En vanuit de hoop en de gedachte dat dat gaat gebeuren, blijf ik je hier bemoedigen, opbeuren, troosten.....xx

13. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @L78: Achja, ben ook niet de meest tactische persoon op aarde, vaak verkeerde opmerkingen op het verkeerde moment, dus tja.. sociale vaardigheden zullen dan vast niet mijn sterkste kant zijn :D ;)

Hmmm nee nog niet veel vertrouwen. Ben pas 8 wkn en heb dus nog geen echo gehad en tot die tijd wil ik me nog niet 'zwanger' noemen (behalve hier dan), want heb dit al twee keer meegemaakt en mijn lichaam pikt gewoon laat het signaal op dat het niet goed zit, dus ik geloof het pas na de eerste echo. En ik heb pas vertrouwen na de 20 wkn echo, want net zoals jij al schreef, lijkt me dat het engste. Al die mk's kregen we toch niet zomaar? Denk ik dan. Rete-eng... En nu met dat bloedonderzoek en die vijfde ziekte krijg ik geen uitsluitsel of ik veilig zit. En het gaat om 10% kans op doodgeboren kindje als ik het wel gehad heb toen ik al zwanger was. Dat vind ik superveel, vooral met mijn voorgeschiedenis...

14. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    L78 bedankt lieverd en het wondertje in je buik krijg een pracht mama je zit al bijna op de helft gaat hard bij jou

15. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Hallo meiden,

Ben ik ook weer eens. Ik ben blij om te zien dat minimuis weer gereageerd heeft. Ik begrijp dat je afstand hebt genomen van dit topic. Het moet ook erg moeilijk en zwaar voor je zijn om al zo lang op dit topic mee te schrijven en dat je nog met lege handen staat. Ik weet niet wat ik moet zeggen... In elk geval een hele dikke knuffel en ik hoop met L78 mee. Het is je zo gegund!!!

@ L78: erg begrijpelijk dat je onzeker blijft. Een kindje in je buik is en blijft zo'n groot wonder. Lukt het je om een beetje te genieten?

@ Jessmin: pff wat vervelend dat je nog steeds geen zekerheid hebt vwb de 5e ziekte. Wanneer krijg je je eerste echo?

@ vlinder: hoe is het met jou?

@ hier: wij willen er voorzichtig weer voor gaan. Ik heb ovulatietesten in huis en wil daar volgende week mee gaan beginnen. Erg spannend weer dus. Regelmatig komt de onzekerheid en het verdriet weer bovendrijven. De afgelopen maanden hebben me goed gedaan en dat komt vooral door de rust die wij genomen hebben. Ik ben zo bang voor weer een onzekere periode.

16. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Lief van je Minimuis! Het gaat idd hard, ma 26 juli 20 wkn echo, kom daarna ff hier vertellen. Word jij nu goed geholpen?

Noukje: snap dat het loslaten je goed gedaan heeft. Kun je nt proberen wel weer te gaan vrijen op o-dgn maar bv de ovu-testen nt te gebruiken? Miss kun je dan wat meer ongedwongen er weer voor gaan? Blijft lastig hoor! X

17. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Noukje jullie gaan er ook weer voor heel veel succes en dat het nu goed mag gaan als het raak is. Ik begrijp wel dat het dubbel aanvoelt.

L78 Ik word goed begeleid zo gauw ik een positieve ovtest heb moet ik langst komen dit vooral omdat ze het niet konden geloven dat ik een positieve ovtest had op dag 3 dag 6 moest ik langst komen en ei was gesprongen hier stond de arts dan ook met open mond naar te kijken.

Ik vind het vooral moeilijk omdat wij ook al praten over geen kinderen want wij zijn verschrikkelijk bang dat het hierop uitdraai en dat is natuurlijk niet niks als je al meer dan 4jaar bezig ben om een kindje te mogen houden om het maar zo te zeggen. Ik hoop iig dat ik deze ronde een langere cyclus ga krijgen zodat we iets meer kans hebben.

18. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Dat snap ik wel hoor! Lastig om aan de ene kant weer hoop op te bouwen en aan de andere kant de angst te hebben dat het misschien wel nooit lukt. Moeilijk is het....staan er voor jullie nog andere opties open? Adoptie of pleegzorg? Xx

19. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    L wij gaan geen adoptie doen dit omdat het handen vol geld kost dit is wel op te lossen , maar meer omdat dit niet onze keus zou zijn we zouden dan ook moeten verbouwen en dit kost ook een hoop geld. Mischien dat we voor eicel donatie zouden gaan als ik slechte eicellen heb maar verder wil ik niet. We gaan als het echt niet zo mag zijn veel reizen zoals naar curacao enz. Maar hopelijk ben ik nu snel goed zwanger

20. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Laten we daar maar van uit gaan. Ik hoop en leef met je mee! X

Deel Deze Pagina