@L78: omdat mn cyclus steeds langer lijkt te worden vind ik het wel fijn om een beetje inzicht te hebben in wanneer ik vruchtbaar ben. Hou het ook wel in de gaten met de signalen die mn lichaam geeft. @ minimuis: wat vreemd dat je op je 5e dag al een eisprong hebt gehad. Hoe kan dit? Wat zei Geertgen hierover? Ik hoop ook dat je snel goed zwanger bent. Dikke knuffel!
Pfff meiden, ik leef met jullie mee... Hier heb ik net te horen gekregen dat ze met behulp van een microbioloog toch nog konden zien dat ik oude antistoffen heb, en dus de ziekte al eerder had doorgemaakt. Dus dat is wel super! Zelf qua zwangerschapssymptomen lijkt het minder te worden, maar kan ook gewenning zijn...? Ik denk dat ik nog een test ga doen want met 8,5 week zwanger zou het hcg-streepje nu toch iig dikker moeten zijn dan de eerste test. Zo niet, dan weet ik wel genoeg. Dan maak ik gelijk via ziekenhuis een echo en ga ik niet eerst intake doen bij de vk enzo... @meiden met vreemde cycli: Gek eigenlijk hoe je lijf in elkaar zit. Soms vraag ik me wel eens af hoe het nou kan dat er zulke grote verschillen tussen onze lichamen zijn...
Noukje ik snap dat je,je cyclus in de gaten wil houden want een steeds langer worden de cyclus is niet fijn dan ga je hoop houden terwijl je ei later is geweest. jessmin ik hoop dat het allemaal goed blijft gaan en een lichter streepje hoeft nog niks te zeggen heb verhalen gelezen waar het allemaal goed bij was en toch een lichtere test streep succes. Wanneer ga je voor je eerste echo. Noukje in geertgen vonden ze het raar maar omdat mijn lichaam ook gewoon klaar was om een eisprong te krijgen doen ze er nog niks aan had baarmoederslijm van 8mm en dit is netjes.
@ jessmin: zoals minimuis al aangeeft, een zwangerschapstest kan jou geen uitslag geven over een goede of slechte zwangerschap. Kan je de gyn of vk niet bellen, zij kennen jouw verhaal, voor een echo? @ minimuis: ik zie dat je weer aan het begin van je cyclus zit. Ik duim voor je dat dit een langere cyclus gaat worden! Wanneer begin je met ovutesten?
Ha dames, weet dat wel hoor dat het niet per se iets hoeft te zeggen, maar het wordt door vk en gyn onderschreven dat het wel veel zegt. Geen van hen heeft me dit afgeraden toen ik het voorlegde. Nou ja, iig heb ik het vandaag gedaan en de hcg-streep is zeker lichter dan op NOD-dag toen ie positief was. En ben ook minder moe en niet meer misselijk, dus tja, fysiek voel ik het ook. Wel ruk dat ik niet meteen een echo kan krijgen, want vanavond gaat iedereen aan de wijn (en stiekem hier en daar een sigaretje) en nu heb ik helemaal zin om even te 'feesten' (en te vergeten dus ) dus had graag willen weten of ik weer mag drinken. Tja, ben kop-in-het-zand-steker, vermoed ik zo... Hoe is het met jullie allemaal? (psychisch?)
Noukje ik begin morgen maar weer met de ovtesten denk ik want vorige ronde was hij op dag 3 positief, maar voor die test wist ik al want mijn baarmoedermond stond open en hoog, dus voor de test ff voelen en als hij dicht is wacht ik nog ff af Jessmin waarom moet jij dan zolang wachten op een echo en rond de 9weken is het toch normaal dat het misselijk zijn enz wat minder word omdat je lichaam eraan gewend is. Hoe het gaat met ups en dows de laatste uitgerekende datum komt weer in zicht dat zou op mijn verjaardag zijn 29aug en helaas er komt nog steeds geen wondertje en mijn buik is ook nog steeds leeg. Soms zou ik er helemaal mee willen kappen en zeggen het is goed zo al dat verdriet is het dat allemaal wel waard, natuurlijk wel maar op de momenten dat je het niet meer zie zitten dan is alles donker en somber.
Hallo meiden, @ jessmin: pff wat een onzekerheid. Ik zou je toch aanraden om een echo te laten maken. @ minimuis: een uitgerekende datum die dichterbij komt is altijd verdrietig en een rotmoment. Dubbel dat dit op je verjaardag is. Ik hoop dat je leuke plannen in het vooruitzicht hebt zodat je een beetje afleiding hebt. Dikke knuffel voor jou! @ hier: als het goed is begin ik aan mn vruchtbare week. Ga zo een ovulatietestje doen. Ik weet eigenlijk niet of ik er weer aan toe ben.. klinkt raar maar ik ben nu al bang voor een onzekere periode. Weer bang voor het moment waarop ik een test doe die zegt dat ik zwanger ben. En daarna natuurlijk een echo...
Noukje heel begrijpelijk hoor dat het allemaal zo eng is. Ik heb dat ook alleen ook de teleurstelling als de testen negatief blijven toch een beetje tegenstrijdig dus. We hebben nog geen plannen voor die dag maar waarschijnlijk gaat dat nog wel gebeuren. Ik ben al wel begonnen met ovtesten maar tot op heden gelukkig negatief dus mijn ei blijft deze maand iets langer weg.
@ minimuis: ja heel dubbel is dat gevoel hè.. Fijn dat je ovutesten negatief zijn tot nu toe. Ik had gisteren ook een negatieve. Maar had ook geen positieve verwacht. Test jij trouwens ook op je werk? Ik ben vandaag aan het werk en mag zo weer gaan testen. @ vlinder: ik zie dat je met ons meeleest, hoe is het met je? Gaat het goed met minivlinder?
Minimuis, ik hoop dat je ovu-testen nog een dag of 10 negatief blijven en daarna gaan knallen. Noukje, spannend meisje. Probeer in kleine stapjes te denken, volgens mij wordt het niet te handelen als je nu al over die eerste echo na gaat denken. Ben zo blij dat ik die onzekere periode uit ben en dan nog blijft het spannend of het wel allemaal goed zit en blijft zitten. Ik leef van controle naar controle, kleine stapjes Ik zie je ook Vlinder, hoe gaat het?
@ L78: ik begrijp wat je bedoelt. Die vreselijke periode eind 2009 begin 2010 heeft zoveel negatieve indruk op me gemaakt.. Ik kan niet zo goed verwoorden wat er af en toe door mn hoofd heen gaat. Van het weekend had ik eens weer zo'n gevoel van moeten we het eigenlijk wel proberen? Is mn lichaam er wel aan toe? En dan nog zo'n leuke "ik ben al 3 keer zwanger geweest waarom dan nog een 4e keer". Ik word af en toe gek van mezelf... Maar als ik jouw berichtje lees dan begrijp ik dat die onzekerheid er ook is en blijft.
ja, bij mij wel helaas. Dat had ik echt heel veel minder toen ik mijn eerste miskraam kreeg en daarna zwanger raakte van mijn zoontje. Maar de 3 miskramen daarna hebben er gewoon goed ingehakt (met daarbij nog een situatie op werk). Ik heb ook eind vorig jaar een tijdje thuis gezeten. Nu gaat het gelukkig weer een stuk beter en raakt het verdriet wat meer op de achtergrond, maar de angst en onzekerheid die ik heb gevoeld, is er nog steeds. Maar weliswaar al veel minder hoor. Ik ga voor jullie duimen meiden!
Noukje testen op je werk haha ja daar zit ik ook mee ze hebben mij aangeraden om tussen half 12 en half 3 te testen, dus om 1uur loop ik met een plastic bekertje in mijn broekzak naar de wc wat een gedoe zeg haha. Ik denk ook nog niet aan een echo eerst maar eens een positieve zwangerschapstest en vandaar uit zien we wel weer verder. L78 nou zo laat positief is hij nog nooit geweest hoor en ik denk dat hij nu ook rond dag 6of 7 positief ga zijn of eerder want mijn 2de streep is toch al wel donkerder dan gisteren maar hopelijk gaat het niet te hard anders is hij morgen al positief
@ minimuis: haha ik ben dus niet de enige die hier met een plastic bekertje op het werk naar het toilet gaat. Nou ik duim voor je dat je eitje voorlopig nog niet springt hoor! Heeft dit trouwens nog gevolgen voor je vruchtbaarheid? @ L78: de angst en onzekerheid na een miskraam is altijd aanwezig. Ach ik leef nu eerst maar naar een positieve ovulatietest toe en dan zien we weer wel (zegt ze dapper). Wanneer heb je je 20 weken echo?
l78 heb ze ff streng toe gesproken dat ze niet voor dag 8 mogen springen. Noukje ik weet niet of dat gevolgen heb voor je vuchtbaarheid maar moet zeggen dat als mijn ei eerder spring dan dag 8 ik nog nooit zwanger ben geraakt.
L78 heb net ff je foto album door gespit mooie echo,s trouwens en wat een leuke foto van jou en je zoontje.
Noukje hoe was jou test vandaag. Die van mij negatief dus nog geen ei in aantocht. Dus mijn cyclus word weer iets langer ben helemaal gelukkig als hij nou nog een paar dagen wacht kan ik mooi in de vakantie naar geertgen. Oh ff wat anders onze jongste poes word maandag geholpen ze is nu 2jaar maar zo klein dat ik het een beetje zielig vind . Ze gaan haar ook goed onderzoeken omdat ze dus net zo groot is al een kitten tussen de 6 en 12 maanden, en erg mager al eet ze goed hoop dat alles in orde is al denk ik van wel omdat ze ook speels is en graag naar buiten ga. Wat dat betreft wonen wij ideaal we hebben achter ons een hele grote paarde wei van de buren en daar achter alleen maar land.
@ minimuis: gefeliciteerd met je test Die van mij is positief, lijkt het. De teststreep is in elk geval heel donker. Scheelt niet veel met de controlestreep. Doe er vanavond nog ééntje. Zou 20.00 uur een goede tijd zijn, of moet ik eerder testen? ahhh verwen je poes maar lekker maandag! Klinkt wel erg lief, zo'n klein poesje. En als ze verder goed eet/drinkt en lekker speels is, kan het denk ik geen kwaad dat ze zo klein is.