Meiden met veel miskramen (deel 2)

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door L78, 23 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Nisa dat kan ik me wel voorstellen had dat in rotterdam dat er ineens een ass bij stond nog een jongbroekje ook.

Vlindermoeder erg he zulke mannen.

Hier alles goed alleen mijn geheugen laat me erg in de steek we hadden gisteren een verjaardag en de neef van mijn vriend had een nieuwe vriendin ging ik me lopen voorstellen aan zijn neef die kan ik nog maar 8jaar :). Ik vroeg met de terug weg aan mijn vriend of hij mijn blunder had opgemerkt maar gelukkig niet toen ik het vertelde lag hij helemaal in een deuk. Ik heb op dit moment ook weer hele rare dromen die nergens opslaan ;)

2. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!

jij fijn is dat he;) de arts alleen vind ik ok maar ik hoef er echt geen pottekijkers bij:D
    maar woon je zelf in rotterdam ( kom er zelf vandaan, ben zelf in erasmus mc geboren -voormalig dijkzigt- en ik wilde altijd zelf daar ook bevallen maar helaas)

hahah leuk he:D ik heb ook wel s zulke acties maar die van jou vind ik wel erg leuk :D:D:D

ow die rare dromen hebben we hier ook lijkt wel een zw. kwaal
    hoor er meerdere meiden over;)

3. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Minimuis,dat is heel normaal en dat wordt alleen nog maar erger hoor,ik had dat ook.

Ik heb de afgelopen dagen wat vreemds,ik heb zo'n jeuk aan mijn buik en borsten en die zijn ook beiden opgezet en de zij kanten van mijn borsten doen pijn zou dat van de pregnyl kunnen zijn?Mijn nod is pas 7 feb dus daar kan het denk ik nog niet aan liggen.

4. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Vlinder moeder dat zou goed kunnen maar denk dat je dat beter aan de ervaren gebruikers kan vragen heb het zelf nooit gebruikt weet wel dat je test er positief van kan zijn.

5. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Minimuis,ja dat heb ik gehoord maar ik ga ook niet zelf testen.8 feb gaan ze mijn bloedprikken en dan hoor ik 10 feb hoe hoog de hcg waarde is.

6. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    wat spannend vlindermoeder!

7. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    het zijn voor ons allemaal dus spannende dagen, moeten elkaar maar een beetje er doorheen slepen he?!

8. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    L78,wat zei de huisarts vandaag?

9. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Dat ik inderdaad op schimmels en bacteriën getest was, maar dat dit toch geen miskraam zou kunnen veroorzaken?! Ik heb van jou verteld en de candida, maar daar heb/had ik dus geen last van.

Verder blijkt er tav mijn schildklier wel een verhoogde waarde te zijn, niet de schildklierwaarde zelf, maar het stofje wat de hypofyse afgeeft, is iets verhoogd. We gaan dit nu weer opnieuw testen, ook gelijk TPO antistoffen en als ik zwanger ben, moet ik gelijk aan de bel trekken (maar het kan geen mk veroorzaken, jaja, dat weet ik nu wel). Ik heb het ook nog over urine gehad, maar daar wilde hij niet echt aan en volgens hem deed de internist dit ook niet. Nou ja, ik ga nu eerst maar morgen meteen bloed prikken. Zat stiekem al te twijfelen of ik zwangerschapstest aan zou kruisen, maar doe dat toch maar niet.

Morgen belt de gyn ook terug en dan zal ik ook nog vragen voor de schildklier en eventueel andere onderzoeken.

10. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    L78 wat rot dat ze sommige dingen gelijk van de hand wijzen en het nog niet eens willen onderzoeken soms zou je ze toch wat.

11. helia

helia Actief lid

4 dec 2009
    445
    1
    0
    Amstelveen
    Lieve L78,

als je de mogelijkheid hebt vraag ook eens of ze willen kijken naar je vit B12 ...ik blijk namelijk een tekort te hebben (heb ik nooit geweten) en sinds kort voor deze nieuwe zwangerschap ben ik tabletten gaan slikken....ik weet niet of daarom deze zwangerschap wel goed gaat maar heb zelf het idee van wel.
    Als je namelijk een B12 tekort hebt dan kan je lichaam niet genoeg DNA aanmaken om een gezonde baby te vormen.
    Iets met de celdeling ofzo.
    Wie weet heb je er iets aan.;)

Verschijnselen
    Bij een tekort aan vitamine B12 kan minder DNA worden aangemaakt, dat nodig is als lichaamscellen zich vermenigvuldigen. Vooral bloed- en zenuwcellen vermenigvuldigen zich snel, en daar zijn de effecten van een tekort dus het eerst te merken.
    De verschijnselen van de bloedarmoede zijn onder andere vermoeidheid. De verschijnselen op de zenuwcellen zijn tintelingen en gevoelloosheid in de ledematen. Deze verschijnselen ontstaan pas na enkele jaren vitaminetekort.

liefs en knuffel

12. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    L78,wat voor HA heb jij zeg in ieder geval eentje die zijn kennis niet kent.Schimmels en bacterieën (die er niet horen) in de vagina en of baarmoeder vergroten juist de kans op een miskraam en vroeggeboorte.Dat van die schildklier moet wel goed onderzocht worden hoor want dat kan ook een oorzaak zijn,door 24 uurs urine op te vangen kun je de waarden van de schildklier nog beter bepalen.

13. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Erg he?! Ik heb het gevoel dat mijn kennis af en toe nog groter is....vervelend gevoel hoor!

Helia, dank voor je tip. Wat denk je, zal ik gewoon zelf B12 aankruisen op het bloedprikformulier? Ik heb wel extra vitaminen liggen B12 (bruistabletten)....ik slik ook braaf mijn zwangerschapsvitaminen, of zit daar niet voldoende in?

och meiden, ik vind het zo lastig allemaal, tis zo dubbel. Aan de ene kant wil ik gewoon geloven dat er niets aan de hand is, dat we echt een aantal keren pech hebben gehad en vertrouwen houden, aan de andere kant wil ik alles uitsluiten, eventuele nieuwe miskramen voorkomen en dit eigenlijk gewoon nooit meer meemaken. :(

14. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    L78,vitamine b12 en schildklier kijk eens op deze website.Je moet niet zelf stiekem iets aankruisen op het bloedafname formulier,bel dan gewoon even je huisarts.

15. helia

helia Actief lid

4 dec 2009
    445
    1
    0
    Amstelveen
    Lieve L78
    Als je echt een tekort hebt aan vit B12 is het in sommige gevallen nodig dat je injecties krijgt met B12.....omdat het lichaam niet in staat is de hoeveelheid op te nemen die je dan tekort zou hebben.
    Gewoon ff vragen want normaal gesproken kijken ze er niet naar.
    Je moet alles zelf voorkauwen bij de doktoren hier in nederland.:D
    Ik hoop gewoon voor jou dat een volgende zwangerschap wel voorspoedig verloopt en dat je het verleden dan kan vergeten maar ik snap je best hoor als je zegt ik wil het afsluiten.
    Ik had dat ook en ik geloofde ook niet meer in "normaal" zwanger zijn.
    Na 7 miskramen dacht ik toen ik dit keer zwanger werd ,,, nou helia wordt maar niet blij want het enige wat jij kan is miskramen krijgen....maar zie -----dit keer al over de 17weken zwanger , nog steeds bang dat wel maar ik heb ook hoop dat alles dit keer wel goed zit.
    Als ik de 20 weken echo heb gehad en alles blijkt goed kan ik denk ik pas opgelucht adem halen en eindelijk geloven dat het dit keer misschien wel zo mag zijn.

Ik hoop in ieder geval voor jou dat ze iets vinden en dat je zeer binnenkort een heel mooi en gezond beebje in je armen mag sluiten.
    Dat gun ik natuurlijk iedereen......hier op het forum.

16. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    L78,vandaag belt het ziekenhuis toch?

Helia,bedankt voor je lieve woorden,jij gaat goed met je zwangerschap zeg fijn voor je.

17. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Dank voor al jullie reacties en steun, lieve meiden! Hier even de update van de gyn en ook nog even uitgebreid van de HA.
    Ik ging in eerste instantie om te vragen of er bloed geprikt kan worden omdat ik maar zo moe blijf. Dit schijnt bij overbelasting wel de laatste klacht te zijn die verdwijnt, maar de bedrijfsarts vond het een goed idee om voor de zekerheid maar even bloed te prikken. En ik dacht, laat ik dan gelijk aan de huisarts nog even wat dingetjes vragen die wellicht met de miskramen te maken hebben. Uitstrijkje en kweekje is in het verleden twee keer gedaan, ook op SOAs en hier kwam verder niets uit. Behalve dat ik een iets verhoogde bacteriële omgeving o.i.d. had.

Tweede vraag was met betrekking tot schildklier. Ik wilde vragen om urine-onderzoek ipv bloedonderzoek. Toen we net naar de gyn waren doorverwezen (na 3 mk) had ik via de HA al gevraagd om mijn schildklier te laten onderzoeken. En nu bleek dat de TSH toch iets verhoogd was. Dat had de eerste gyn mij helemaal nooit verteld en dat had ik zelf ook nog niet uit mijn dossier gehaald. Volgens de HA zou dit geen MK kunnen veroorzaken, maar als ik zwanger zou worden, moesten we dit wel goed in de gaten houden. Dus denk ik met mijn boerenverstand, goed kan het niet zijn. We spraken af om in ieder geval nog een keer schildklier te testen. En ik zou vandaag aan de gyn vragen of HA contact mag opnemen bij verhoogde waarde om te kijken hoe verder (ook met het idee dat ik nu best wel 's zwanger zou kunnen zijn).

Vraag 3: suiker en latente diabetes. Had van een vriendin van schoonmoeder gehoord over latente diabetes of suiker die alleen bij inspanning geconstateerd zou kunnen worden. De HA had hier nog nooit van gehoord, maar kruiste in ieder geval nog een keer glucose (nuchter) testen aan.

Nou en toen vanmiddag de gyn. Ze had nog 's goed naar mijn dossier gekeken en het was haar opgevallen dat qua stolling niet alles was uitgezocht. Ze bood aan om dat in ieder geval volledig te laten onderzoeken. Daarnaast heb ik gevraagd om dan ook B12 te prikken. Ze had gezien dat mijn schildklierwaarde (TSH) iets verhoogd was en wilde dit ook nog laten testen. Dus ik vertelde van de HA en zij wil ook graag de resultaten van dit onderzoek hebben.

Ze nam heel goed de tijd voor me en vertelde ook (wat ik al wist, maar dat maakt niet uit) over de status van de onderzoeken in het AMC. We zouden daar evt nog mee verder kunnen, maar dat willen mijn man en ik niet. Het feit dat ik er nu achter ben gekomen dat ik een laat ei heb en dus een korte luteale fase, is geen probleem. We hebben het ook nog even gehad over andere factoren (niet roken, gezond leven, geen overgewicht - nou dat heb ik wel maar niet schrikbarend) en dat ik dat allemaal al goed doe.

Tot slot heb ik d'r nog bedankt voor de bloemen en toen zei ze: 'dat was wel het minste dat we konden doen'. Ze hebben gelijk het beleid aangescherpt, dat als iemand voor een second opinion komt, er een andere procedure wordt gevolgd. Dus dat is mooi.

O ja, ze raadde me ook aan om weer met acupunctuur te beginnen. Dat had ik na de laatste miskraam stopgezet, maar heb nu weer een afspraak staan. Ik geloof hier wel in en de gyn had goede resultaten gezien. Ze zei ook nog: ja het gebeurt niet veel dat een arts dit adviseert :).

Dan nog even iets anders. Ik heb ooit op ZP een discussie gezien over dat cola slecht zou zijn voor vrouwen die zwanger willen worden. Dit advies kwam van een consulente die zich bezig houdt met stellen die zwanger willen worden blijven. Zie deze website Online hulp voor vrouwen die moeilijk zwanger worden | www.diethild.nl. Is iemand van jullie bekend met deze dame?

Nou dat was voor mijn doen een lang verhaal! Hier verder spannende dagen. Ik zweef heel erg heen en weer, maar heb op zich een goed gevoel. Oh, ik hoop zo dat het raak is!

18. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    L78,zo meid wat een verhaal maar ik haal wel uit je verhaal dat er eindelijk naar je geluisterd wordt en dat je serieus wordt genomen en dat is zo belangrijk.Nu moet je dus afwachten wat er verder uit de bloed testen komt en dan maar hopen op een oorzaak die te behandelen is.

Wel fijn dat je zo'n goed gyn hebt getroffen,eentje die menselijk want welke gyn stuurt er tegenwoordig een bloemetje.Hopelijk voel je je nu beter nu je wordt behandeld zosls het hoort.:)

19. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    L78 wat een positief bericht vandaag gelukkig dat ze je nu wel serieus nemen en dat ze alles gaan controleren hoop dat je dit wat meer rust geeft, en ik duim kei hard voor een positievetest want jij ben de eerste op rij en dat het dan maar mooi door gaat naar vlindermoeder dan is alles lekker zwanger en als we dan allemaal mooie echo's krijgen dan is 2010 een pracht jaar

20. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    L78: ow heel fijn dat je gyn. zo alert was en meelevend.
    dat ze je al serieus nemen en goed naar je luisteren dat doet al heel wat met je. maar jij boft ook nog eens met een die ook echt wat doet ;) lucky you!!!! :D:D:D
    nou hoop dat alle ond. goed zullen gaan en dat lekker gezond zwanger zal zijnnnnnnnnnnnnnnnnn

groetjessssssssss

Deel Deze Pagina