Gefeliciteerd een meisje wat leuk zeg en jullie hebben een jongen dus nu van ieder 1. Mischien had je het wel verteld hier maar ik was sinds maandag niet meer geweest, het kan makkelijk dat ik er net overheen had gelezen.
@L78: Waaauwww! Dat moet veel van je onzekerheid wegnemen lijkt me... Geweldig hoor, gefeliciteerd! Hoe oud is je zoontje nu?
@Minimuis: deze echo was de termijnecho. Die kreeg ik in het ziekenhuis omdat die test zo licht was en ik ook niet meer misselijk was met 8,5 week, maar deze gyn vond dat eigenlijk allemaal onzin. Hij vroeg zich af wie dat in hemelsnaam bedacht had en waarom ik niet gewoon bij de vk was gebleven. Ok, toen voelde ik me wel een aansteller. Hij vond eigenlijk alles onzin, haha. Maar wel fijn dat hij het ook onzin vond dat ik me zo druk maakte over die drie wijntjes
Wel apart, ik dacht dat de termijnecho altijd zo rond de 10-12 weken moest plaats vinden. En wat nou als je een combinatietest wil? Dat moet echt met 12 weken plaats vinden. Vreemd hoor!
Ik heb ook al vroeg een termijnecho gehad hoor! Met 7 weken en 8 weken en daarna op eigen verzoek nog een bij de verloskundige (10 weken) en nog 1 extra omdat ik wat bloedverlies had. Maar wij wilden ook geen combinatietest, dus weet niet wat ze dan doen.
Noukje ik kreeg met de tweeling ook een termijn echo rond de 8,5 week alleen toen waren de hartjes ermee gestopt, waarschijnlijk 1dag voor de echo. Jessmin vervelend dat de gyn vind dat je jezelf aanstel gelukkig heb ik een top gyn gehad en nu voel ik me helemaal begrepen in geertgen. L78 nu wel volop gaan genieten he want het komt allemaal goed. Hier gisteren toch de ovtesten van geertgen in de bus gekregen dus kan straks weer testen om te kijken of hij positief is vandaag.
Sorry dames, ben hier een tijdje niet geweest omdat ik even een break nodig had... L78 gefeliciteerd! Een meisje wat leuk! En fijn dat alles goed was met de 20 wkn echo. Jessmin jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap Aan de andere dames, Minimuis en Noukje, ik hoop dat het voor jullie binnenkort ook raak mag zijn en goed mag gaan! Hier ook pos nieuws, ik ben ook opnieuw zwanger. Nog heel pril, 4+3 nu, maar nog geen bloed gezien in vergelijking met de andere zws dus ik heb goede hoop. Uit onderzoek is trouwens hyperhomocysteinemie geconstateerd wat waarschijnlijk de oorzaak is van de vmk´s, dus ik slik nu 5mg Foliumzuur en Pyridoxine.
@ all: wist niet dat er al voor de 10 wkn een termijnecho gemaakt kon worden, weer wat bijgeleerd! @ minimuis: duim voor een positieve test vandaag! Laat je het even weten? @ Faith: welkom (terug) en gefeliciteerd met je zwangerschap. Fijn dat er een oorzaak gevonden is van je miskramen, hopelijk helpt de medicatie zodat je beebje lekker blijft zitten!
Faith gefeliciteerd en ik duim dat dit een plakbeeb ga worden. Noukje natuurlijk laat ik het ff weten haha dit is het voordeel van vakantie lekker gewoon tussen het poetsen in lekker online zijn.
Helaas nog steeds negatief begrijp er steeds minder van en de gyn maar zeggen dat ovtesten meer rust zou geven8)
Ja hij is net zo donker mijn temp schommeld tussen de 36.6 en 36.8 ff afwachten wat hij morgen doe hopelijk omhoog naar de 37.0 dan weet ik dat ik toch mijn ei heb gehad. Ik vind mijn cyclus nu wel lang genoeg hahaha
@Noukje: Mijn eerste echo om te checken of ik niet weer een mk had was met 9 wkn, en deze tweede was met 10 wkn. Dus het is feitelijk binnen de jouw bekende termijn. Ik vond het wel vreemd dat ik een week later weer moest voor die termijnecho; ik dacht dat heb ik toch al gehad met die echo van zonet (die met 9 wkn), maar daar dachten zij anders over. Ik had ook gevraagd of ik niet een extra echo mocht omdat ik me zo onzeker voel, rond 14 wkn ofzo, maar hij zei dat nog steeds niet bekend is of echo's op lange termijn schade brengen bij het kind dus dat ze dat liever niet hebben als het niet noodzakelijk is. Dan kunnen ze nog lang wachten want pas over tientallen jaren zijn de eerste 'echo'-kinderen bejaard dus pas dan kunnen ze hun onderzoek concluderen lijkt me... Nou ja, ik vind het maar raar, ik denk dat als ik toch weer naar de vk moet, dat ik daar best een extra echo kan vragen... @Faith:Thanks, en jij ook gefeli! Wat fijn dat er bij jou duidelijkheid was over de oorzaak. Dan kan het nu niet anders dan goed gaan
Cycli zijn rare dingen hoor! Ik had normaliter eisprong rond dag 14, was ook echt superregelmatig. Toen kreeg ik in januari een echo en bleek dat op dag 18 of 19 mijn ei nog niet gesprongen was en ik werd wel gewoon ongesteld op dag 28. Maar heb al vaker gezegd, die ovu-testen maakten mij horensdol. Er klopte echt nooit wat van. Maar voor jou Minimuis hoop ik dat ie morgen knalt!
Heb hier totaal overheen gelezen....wat fijn Faith! Spannende periode gaat er nu aanbreken joh! Ik wens je veel geduld en sterkte, praat hier lekker van je af. Wel fijn he om een oorzaak te weten, dan kun je nu tenminste denken/hopen/ervan uitgaan (dat nooit he) dat het goed gaat. Fijn!
@ jessmin: hmm beetje ouderwetse gedachte van je gyn denk ik? Hier in het ziekenhuis krijg je standaard bij iedere controle een echo. Misschien kan je een pretecho laten maken met 14 weken? @ L78: idd de menstruatiecycles zit is af en toe echt hocus pocus.
Balen zeg Minimuis dat je ovutest nog steeds neg is Op deze manier geeft het idd niet veel minder rust... En wat raar Jessmin dat je een week later alsnog voor een termijnecho moest... Wel leuk om je beepje nog een x te zien natuuk, maar binnen 1 week is miss toch wat overdreven haha. Hadden ze beter tot week 14 kunnen wachten Bedankt voor de felicitaties Het geeft idd wel iets meer rust dat ik nu iets meer kan doen dan de vorige keren, dus hopelijk met goed resultaat!
@Faith: ik denk dat ze misschien ook twijfelden of het wel of niet een mk ging worden, want eerst zei die man die ik toen had 'doe maar over 2 weken, nee wacht, doe maar over een week'. Zal laag hcg toch vaak wel een indicatie zijn, ofzo? Welnu, ik ben graag de uitzondering op de regel hoor