haha ik had idd begrepen dat je het tegen mij had Aan de ene kant wil ik er wel weer voor gaan, want de tijd tikt gewoon door. Aan de andere kant is het misschien beter om te wachten tot ik de afspraak bij Geertgen heb. Al die keuzes al dat gewacht. Soms word ik er niet goed van. Maar dat hoef ik jou vast niet uit te leggen!
Nee ik weet er alles van. Ik was zelfs zwanger toen ik mijn intake kreeg in geertgen ik zou een zondag uitgerekend zijn was zo'n mooi verjaardag's kado geweest. Maar welke onderzoeken heb jij al gehad want er zijn er een paar waar je niet zwanger bij mag zijn of iig geen hcg meer hebben omdat ze dan een verkeerd beeld geven.
@ minimuis: hè bah, zo'n uitgerekende datum die weer dichterbij komt. Dan is het helemaal zo werkelijk dat het echt fout is gegaan. En dat ook nog op je verjaardag. Mijn datum komt ook weer dichterbij (14 september). onderzoeken: - glucose - schildklier - bloedstolling - chromosomen - algemeen bloedonderzoek via de huisarts (daar kwam een laag normaal waarde vitamine B12 en een lage Ferritine waarde uit) Er valt niet zo veel meer te prikken dus. Behalve dan: - anti tpo - homocysteïne - anti fosfolipiden (weet niet zeker of dit gebeurd is, las net dat dit te maken heeft met de bloedstolling en ik heb uitgebreid bloedstollingsonderzoek gehad) En ik zou nog graag een hysteroscopie willen. Heb jij dit gehad?
Vlgs mij kan homocysteine en antifosfolipiden door nog aanwezig hcg vertroebeld worden. Houd er rekening mee dat die onderzoeken nog ff op zich kunnen laten wachten. Heb je wel je dossier? Ik vond t net sec opinion heel fijn om zelf de waardes te zien en heb toen ook kopie voor mezelf gehouden. Je kan dan ook om interpretatie van de al gedane onderzoeken vragen. Minimuis, ga je nog wat bijzonders doen zondag?
@ L78: kijk dat wist ik dan weer niet, bedankt voor de info. Ben benieuwd wat ze morgen zeggen in het ziekenhuis. Krijg dan ook de uitslag van mn hcg waarde. Eigen dossier heb ik niet, ga morgen wel een kopie vragen. Heb een kopie nodig voor Geertgen en idd wat jij zegt, wil zelf ook graag de waarden op papier hebben. Van alle bloedonderzoeken via de huisarts heb ik wel een kopie.
Ik zal in mijn dossier ook ff de waarden opzoeken. Ik weet t nt zeker hoor van de vertroebeling door hcg, maar deze onderzoeken zijn bij mij in een algeheel stollingsonderzoek meegenomen. Ik kijk t morgen ff voor je na. Sterkte morgen, miss wel weer ff confronterend. Zal aan je denken!
Bij mij in het dossier stond helemaal niks over waardes maar ik zal ook eens vragen om die antie stoffen te prikken. Ik begrijp dat ze dit niet standaart doen?
@ minimuis: de antistoffen zijn bij mij niet meegeprikt met het schildklieronderzoek. Eigenlijk wel vreemd, waarom niet meteen op alles prikken?! @ L78: ben benieuwd naar jouw waardes.
Ik heb geen idee of ze dat bij mij hebben gedaan ik weet alleen dat mijn suiker iets aan de hoge kant zit maar niet te hoog 6.7 en tot 8 is normaal. Dit noemen ze normaal hoog.
@ minimuis: welke onderzoeken zijn er dan wel bij jou uitgevoerd? En heb je ook een inwendig onderzoek (hysteroscopie, SIS echo) gehad?
Hee meiden! Echt heel raar, ik kreeg een tijdje geen meldingen van dit cluppie in m'n inbox, dus ik ging maar eens kijken en er waren bijna 15 bladzijdes ibj Echt vreemd... Maar jeetje, Noukje, wat schijt weer zeg Weet niet wat ik moet zeggen... Hoop zo dat er iets uit die onderzoeken komt waar je iets mee kunt... Hier gaat het nog steeds goed met de beeb. Had gistr een afspraak met vk en die ging voor het eerst hartj luisteren. NOu, ik deed het echt in m'n broek hoor die eerste paar seconden dat ze nog niets vond. En ze vroeg of ik ook al wat voelde (ben nu 14wkn 3 dgn). Dus toen zei ik dat iedereen zei dat het niet kon maar dat ik erbijna van overtuigd was dat ik het wél kon voelen, en toen zei ze dat het zeker ook kan, maar dat ze dat niet zeggen omdat mensen zich dan direct zorgen gaan maken als ze de beeb dan nog niet voelen, terwijl de meeste mensen het gewoon veel later voelen. Tja.. grappig was wel dat ze de kleine zelf ook kon voelen schoppen tegen de doptone (echt voelen dus, niet horen). Ik ben echt zo trots op de kleine gnoom dat ie (vooralsnog) bij ons wil zijn... Heb alles teruggelezen maar weet nu niet meer wie wat precies gezegd had. Vond dat verhaal met die antistoffen trouwens wel heel interesant. Heb ooit wel schildklieronderzoek gehad maar dat was omdat ik zo moe was en beetje raar voelde na mijn eerste zwangerschap. Die anti's kan iik me niet herinneren. NU kwam uit mijn bloed onderzoek trouwens wel dat ik irregulaire antistoffen heb ofzoiets dus mocht ik een bloedtransfusie nodig hebben dan moet het speciaal bloed zijn Had ik dus bij mijn eerstse zwangerschap niet.. vreemd hoor.. Herkent iemand dit? En vk zei dat het kwam doordat ik dan een infectie ofzo heb gehad maar kon net zo goed de griep zijn (maar dat had ik toch ook wel gehad bij mijn eerste zwangeschsap dus dat lijkt mij raar..). Maar ja, allicht een infectie gehad die één vna mijn vorige mk's verklaart? Sorry voor de typfouten maar mijn toetsenbord doet idioot..
Noukje, hoe was t vandaag? Ik heb nog nt achter de compu gezeten, mr zodra ik 'n gaatje heb, zet ik de waardes op een rij. X
Noukje ik heb een hysto gehad en een sis, die hysto was omdat ik asherman heb gehad gelukkig heb ik er geen problemen meer van, en de sis omdat ik een lichte afwijking heb aan mijn baarmoeder ik heb een hartvorm maar die is minimaal. Jessmin ik zou het echt niet weten.
Hallo meiden, Vrijdag ben ik weer in het ziekenhuis geweest. M'n baarmoeder is weer mooi schoon en mn hcg is bijna op 0. Dus dat is "mooi". Verder hetzelfde verhaal, iedere zwangerschap 10% kans op een mk bla bla bla. De arts assistent gaat nog overleggen of ze eens een kijkje in mn baarmoeder gaan nemen. Maar hier verwacht ik niets van. @ minimuis: ik wist niet dat je een vorm van asherman hebt gehad. Is dat nu weer helemaal "opgelost"? En hoe is het verder met je (cyclus)?
Hoi Noukje, het heeft even geduurd, maar hier ben ik dan met de waarden/onderzoeken die bij mij zijn gedaan t.a.v. stolling. APTT 25 sec; geen Factor V Leiden mutatie gevonden, geen factor II mutatie gevonden, anti cardiolopine IgG 0.8 GPK; anti cardiolopine IgM 0.7 MPL (ongestoord). Homocysteine kan ik niet terug vinden, maar daarvan werd wel gezegd dat dit onderzocht was. Later is in ander zkh nog extra onderzoek gedaan, maar hier heb ik de uitslagen niet van op papier gekregen (behalve schildklier). Hoop dat je er iets aan hebt. Sterkte!
Lieve Minimuis, Ik had je gisteren een berichtje willen sturen op die dubbele dag voor jou, maar ben het vergeten, sorry! We hadden van vrienden slecht nieuws gekregen (ook op gebied van kinderwens) en werd daar door in beslag genomen. Maar hoop dat je een dagje te laat ook goed vindt?! Alsnog dus van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik blijf voor je duimen en bidden dat er een nieuwe uitgerekende datum komt die je wel gewoon gaat halen en die wel als een mooie datum genoemd kan worden. Hoe was het gisteren voor je? Dikke kus meis!
L78 We hebben ondanks alles een gezellige dag gehad. Mijn vriend sprak nog wel uit waar ik nog niet over na durf te denken, hij zei ik denk dat wij nooit kinderen zullen krijgen heb toen maar snel gezegd dat ik het daar niet over wil hebben dat ik anders een depri dag zou hebben. Ik ga ook een afpraak maken bij geertgen op maandag de 13e als het gaat lukken dan anders als we terug komen van vakantie want op de 1 of andere manier lukt het ineens niet meer om zwanger te raken. Noukje fijn dat je hcg zo goed was gezakt en je baarmoeder leeg is. Ik vind alleen die procenten zo'n dood doener als ik naar procenten had moeten kijken was ik al lang een keer goed zwanger geweest.
Oh nee, ik ben het ook vergeten... ik schaam me dood. Ben echt veel te veel met mezelf bezig, sorry. Maar alsnog, en hartstikke gemeend, van harte gefeliciteerd met je verjaardag minimuis. Fijn dat jullie (ondanks de gevoelens van je vriend) een mooie dag hebben gehad. Het is allemaal zo dubbel hè... Ik hoop dat jullie snel terecht kunnen bij Geertgen. @ L78: bedankt voor de uitslagen van jouw onderzoeken. Zodra ik mijn dossier heb ga ik ze vergelijken.
Noukje geeft niet hoor, en bedankt voor de felicitatie. Ik heb voor 13sep een afspraak gemaakt bij dokter ruis ben benieuwd wat hij zegt want dit kan toch niet zo langer niet weten wanneer je ei is geweest ik hoop dat ik voor ik op vakantie ga krijg te horen wat ze nu willen gaan doen.
Minimuis van harte gefeliciteerd met je verjaardag,ik snap je man wel hoor,ik zou ook angstig worden. Wie weet lukt het jullie dit jaar nog,hebben jullie wel eens gedacht aan adoptie,of pleegzorg? Noukje wat fijn dat je baarmoeder schoon is en jullie al bijna naar Geerten mogen gaan.