Hallo meiden, Ik reageer later uitgebreid op jullie berichtjes (natuurlijk leef ik met iedereen hier mee) omdat ik nu op het werk zit en zo naar huis ga voor het bezoek aan Geertgen. Bedankt voor jullie lieve berichtjes!!! Gr. Noukje
L78 hoe was het bij de fysio,heb je bruikbare oefeningen en tips gekregen,hopelijk zullen je laatste zwangere weekjes draagbaar zijn. Minimuis zodra je weer zwanger bent kun je het wel vragen. Noukje hoe was het bij Geertgen,kunnen ze iets voor jullie betekenen. Nisa hoe is het om eindelijk te genieten van jullie prachtige zoon.
Vlinder daar maak ik me nu nog ff niet druk om eerst maar eens een keer een fatsoenlijke eisprong. Ik heb besloten het stapje voor stapje te doen. Heb net mijn tweede spuit gezet. we hebben het wel weer over fragmin gehad en over ascal waarschijnlijk ga ik dat weer gebruiken in geval van positief testen.
Hoi, Ik ben er ook 1 die veel miskramen heeft gehad.Ik ken eerlijk gezegd niemand die er zoveel heeft gehad en die me begrijpt.Dus ik praat er de laatste tijd erg weinig meer over. Inmiddels weten we wel een paar oorzaken zoals een stollingsfactor en immuunproblemen met trage schildklier maar het is en blijft moeilijk. Verder moet ik eerlijk zeggen dat men in Nederland niet erg veel erover weet.Heb inmiddels gesprekken gehad met Duitsland en Engeland en daar is de gedachtengang toch heel anders.Als ik dat weer met mijn gyn bespreek rolt hij zowat zijn ogen maar gek genoeg zijn er wel vrouwen die met een zo'n behandeling toch zwanger blijven. Gelukkig staat mijn internist achter me en kent hij de behandelingen en vind hij het een goede zet.Maar dingen voor immuunproblemen zoals Lit, Ivig,Intralipids,prednison etc daar willen ze in Nederland niet aan meewerken.In veel andere landen doet men dat wel. En het werkt niet voor iedereen maar het heeft wel betere resultaten. Nu weer iets nieuws gevonden. Als je ooit chlamydia heb gehad en een antibiotica kuurtje ervoor heb gekregen kan het zijn dat je jaren nergens last van heb maar dat het na jaren toch ineens weer opkomt.Dit is niet te testen met bloedonderzoek of een uitstrijkje maar moet met menstruatiebloed worden gecheckt.Dat is wat men vaak nu doet in Griekenland en in Engeland. Je moet er wel bij Dr.Gorgy voor wezen die je daarna een maand aan een antiobiotica cocktail zet.Ik was gelukkig negatief. Maar ik ken een paar meiden van een ander forum die positief waren en zelfs na alle medicatie weer positief bleven en weer een kuur nodig hadden.Je moet het maar weten...... Gelukkig komen deze dinden weinig voor maa romdat ik zoveel miskramen heb gehad blijf ik voor mezelf toch zoeken naar een oorzaak.
@ minimuis: fijn dat Geertgen wat wil doen voor jullie. Het spuiten lijkt me eng maar ik zou het er zeker voor over hebben (je verlegt constant je grenzen..). Ik hoop dat de medicatie aanslaat en dat je een mooie eisprong hebt deze cyclus. Lijkt me een spannende periode voor jullie. @ L78: wat vervelend van je bekkenklachten. Heeft de fysio vandaag geholpen? Nog eventjes en dan heb je verlof, heerlijk hoor! Gaat je zoontje naar een kdv of gastouder tijdens je verlof? @ vlinder: ik vind het heerlijk om je gelukkige berichtjes over jouw zwangerschap te lezen. Ik vind het zo goed van je dat je ondanks alles wat je hebt meegemaakt voor de volle 100% van je zwangerschap geniet! @ Nessy: wat vreselijk dat je al 20* verloren bent.. jeetje ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Ik heb "pas" 3 miskramen gehad en voel me met vlagen hartstikke rot.. hoe moet jij je voelen.. Respect dat je zo strijdlustig bent!
Vanmiddag had ik een afspraak met dokter B. in Geertgen. 1 woord: verademing! Eindelijk kon ik vragen stellen en kreeg ik een erg uitgebreid antwoord terug. Ik heb dit in mijn ziekenhuis in Breda nog nooit gehad dat er een arts met me meeleefd en me serieus behandeld. Over de hysteroscopie was zij helemaal niet negatief. Ze gaf aan dat dit onderzoek op twee manieren uitgevoerd kan worden. Wel vond zij dat de arts mij een uitleg had moeten geven voordat hij de camera bij mij naar binnen bracht. Ze gaf ook aan dat, wanneer de baarmoedermond zo nauw is, het onderzoek beter op de ok verder kan gaan omdat het oprekken van de baarmoedermond geen pretje is. Ze zei ook dat zij hezelfde zou handelen als deze arts. Toen ik vroeg naar de mogelijkheid van een verklevinkje gaf zij aan dat dit inderdaad mogelijk is maar dat de kans hierop klein is. Ze heeft me aangeraden om dit traject in het Amphia af te maken. Verder vond zij dat mijn ziekenhuis in Breda er goed aan had gedaan om alle (bloed)onderzoeken uit te voeren. We hebben afgesproken dat ik na de hysteroscopie contact met Geertgen op neem om een afspraak te maken. Ik heb gevraagd of ze mij een cyclus willen volgen (opbouw baarmoederslijmvlies, progesteron- en LH-waarde etc.) dit gaan zij doen. Verder mag ik progesteron gaan gebruiken! Ze gaf wel aan dat het niet bewezen is dat progesteron werkt en dat erin 2011 een onderzoek start in het AMC naar progesteron gebruik bij herhaalde miskramen. Maar dat als ik dit graag wil zij mij progesteron voorschrijft. Ik ben opgelucht. Ik voel me eindelijk begrepen. Eindelijk ben ik eens niet veroordeeld omdat ik al een kindje heb. Echt een verademing!
Noukje fijn he in geertgen geen dikke buiken in de wachtkamer enz en dan inderdaad het begrip voor je verdriet ongeacht of je een kindje heb of niet. dokter B heeft mij toen ook progesteron voor geschreven. Ik heb nu dokter R een hele fijne man die niet te lang wacht en stappen neem als hij het nodig vind. Ik ben blij om te lezen dat je ervaring net zoals die van mij super positief is en ik hoop dat het je gaat helpen zwanger te blijven'. Nessy wij hebben elkaar al meer gesproken hier op dit lijntje ook voor jou hoop ik dat er een einde aan je verdriet komt en er een mooi kado voor in de plaats kom
@ minimuis: het is er inderdaad echt heel fijn. Geen dikke buiken in de wachtruimte, de assistentes ook heel aardig en ik heb totaal niet het gevoel dat ik een nummertje ben. Wij hadden om 14.10 uur de afspraak en precies een uur later stonden we weer buiten. We hebben even moeten wachten maar het viel reuze mee. Hoe rijden jullie er naar toe, ook het laatste stuk helemaal binnendoor?
Noukje wat fijn dat ze je daar wel begrepen en de tijd namen om naar je vragen en verhalen te luisteren,dat is zo belangrijk.Ik ben benieuwd hoe het verder zal gaan. Morgen eerst maar weer en afspraak maken voor een hysto dan. Nessy helaas welkom,zo 20 miskramen is niet niks,ik dacht ik al veel had gehad.
Het is heel fijn om je begrepen te voelen. Ik vraag me echt af waarom sommige artsen zich totaal niet in een ander in kunnen leven. Zo jammer. De hystero heb ik nu op 25 oktober, een weekje later dus. Hoe is het met jou? Lekker met de babykamer bezig?
Noukje ja erg he heel dat eind over een 80 weg wij vinden dat stuk langer duren dan de snelweg. Wij gaan over de a59 tot aan oss oost en daarna is het plezier over want dan krijg je die hele lange weg hahaha en nu is het helemaal erg want moet steeds alleen. Hij vind het wel heel knap van mij en vraagt ook steeds heel bezorgd of het geen zeer doet
Haha, ja het is best een stukje rijden. Terug zijn wij binnendoor naar Eindhoven gereden en daar de snelweg op gegaan. Voor mijn gevoel ging dat sneller. Ik zou eerlijk gezegd niet meer weten hoe ik alleen terug zou moeten rijden. Onze navigatie raakt helemaal in de war door de nieuwe situatie op de snelweg daar. Haha dus daar kan ik niet op vertrouwen. Lieve vriend heb je
Minimuis hoe gaat het met het spuiten en wanneer moet je weer naar Geertgen. Noukje ben je over de teleurstelling van de hystero heen,gelukkig heb je een goede ervaring gehad bij Geertgen. Hier@ vandaag 26 weken zwanger en dat is zo'n mooie mijlpaal,de kleine is nu officieël levensvatbaar,mocht die nu geboren worden.Vanaf 26 weken doen ze hun best om de kleine in leven te houden. L78 hoe gaat het met de pijn in je bekken?
@ vlinder: gefeliciteerd met de 26 weken!! Inderdaad een hele mijlpaal. Nog een paar weekjes en je kan ook al af gaan tellen (wat gaat het toch hard!) @ L78: hoe is het met je? Nog veel pijn aan je bekken? @ minimuis: wanneer heb jij weer een afspraak in Geertgen? @ hier: ik ben inderdaad weer over de teleurstelling van de hysteroscopie heen. Ik blijf er wel aan denken, maar volgende week weer een nieuwe kans. Vandaag ook ongesteld geworden (veel te vroeg..) dus de hystero had vandaag sowieso niet door kunnen gaan. Op naar volgende week.
Noukje hoeveel te vroeg is je menstruatie nu gekomen,hopelijk mag vanaf nu alles goed bij jullie gaan. Wij kunnen idd bijna af gaan tellen,ik ben nu nog aan het leven van week naar week.Ik wilde dolgraag de 26 weken halen en dat is gelukkig gelukt,nu op naar de 30 weken en dan aftellen.
Noukje ik moet woensdag weer maar dan voor een fm kijken of er een eitje zit of niet of 2 dat mag ook. Ik ben wel benieuwd alleen heb ik dan om half 7 een afspraak zodat ik geen overuren hoef te maken zit door mijn vrije uren heen heb er alleen nog staan om tussen kerst en oud en nieuw vrij te zijn. Nu kan ik het hier trouwens zeggen want mijn ouders zijn inmiddels op de hoogte mijn vriend heeft me in turkije ten huwelijk gevraagd . Ik geloofde het eerst niet we zijn al 9jaar samen
Wow!!!!! Wat een goed nieuws Minimuis, van harte gefeliciteerd! Echt ontzettend leuk. Laat dit het begin zijn van een heel mooie periode in jullie leven. Meiden, wil nt te veel zeuren en zeker nt in dit topic, maar gaat nt zo heel lekker. Heb vandaag op werk wel aangegeven dat ik een stapje terug moet doen. Nog 2 wkn tot verlof
Minimuis Van harte gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk,super. Hopelijk is dit een keer punt in jullie leven en loopt vanaf nu alles eens voor de wind L78 och meid toch,je lichaam geeft aan hoeveel je aan kunt en het is nu verstandig om rustig aan te doen.Misschien is het zelfs verstandig je ziek te melden op je werk en nu aan jezelf en de kleine te denken,dikke knuffel.
Lief van je! En jij gefeliciteerd met weer een mijlpaal, gaat nu echt de goede kant op hè?! Fijn gevoel lijkt me. X