Meiden met veel miskramen (deel 2)

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door L78, 23 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Noukje met Syl en mij gaat het heel goed,Syl is een hele tevreden jongen en daar zijn wij heel gelukkig mee.Wat is het een groot wonder,het krijgen van een kind,wij zijn zo dolgelukkig.

Jij bent ook alweer 14 weken zwanger,wat gaat dat ontzettend snel zeg,alles gaat goed?

Hoe is het met de andere dames?

2. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Vlinder, van harte meid! Wat 'n mooie naam. Gaat het goed met jou? Goed aan het herstellen?

Hier gaat het goed. Wel twee zieke kids en gewoon heel druk zo, maar wel druk met heerlijke dingen. Ik geniet volop van man, zoon en dochter!!

Maar dus weinig tijd on heel uitgebreid te reageren of ZP af te struinen.

Minimuis, hoe is het met jou/bij jullie?
    En Nessy?
    Liefs!!

3. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    @ Vlinder: wat fijn dat jullie zo heerlijk aan het genieten zijn en dat het met jullie zo goed gaat! Het krijgen van een kindje is zeker een heel groot wonder. Lekker genieten met zn drietjes!

Hier gaat het goed. Vandaag weer controle gehad bij de gyn en onze uk weer gezien :)

4. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Vlinder gefelicteerd met jullie zoontje.

Noukje wat goed dat het nu allemaal goed ga.

Hier weinig te melden. Nog steeds niet zwanger en ga ervan uit dat het deze ronde ook totaal niks is. Wel gaan we voor de ivf na lang na denken heeft mijn vriend besloten dat hij het toch wil proberen.

5. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Minimuis wat fijn dat je vriend nu ook achter ivf staat,weet je al wanneer jullie kunnen gaan beginnen.

L78 met mij gaat het steeds beter,we genieten van onze Syl,hij maakt ons leven compleet en gelukkig.

Noukje wat fijn dat jou zwangerschap goed verloopt,heerlijk voor jullie.

6. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    @vlinder. gefeliciteerd met de geboorte van je zoon!! geniet ervan wanthet gaat echt snel

@meid. gefeliciteerd (sorry van mn late reactie ik probeer nog steeds af entoe bij te lezen maar kom niet meer zo vaak op ZP)

minimuis: fijn dat je vriend het ook echt zelf wil, ik hoop het beste voor jullie

hier gaat alles 'goed' zoon spuugt best veel en komt opeens heeeel weinig aan maar ik mag niet klagen

7. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Nisa geef je flesvoeding,zo ja dan is johannesbroodpitmeel de oplossing.Je moet het alleen wel eerst met je huisarts of met het consultatiebureau overleggen,omdat je eerst moet weten wat precies de oorzaak van het vele spugen is.

Spugen van je baby - Nutrilon geeft je informatie

8. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    nee geef bv op verzoek maar zal kijken naar je link want ben ook begonnen met kolven en dan aan zoonlief te geven om een beetje overzicht te krijgen over hoe en wat want zou best kunnen dat mn productie ophoog gekrikt worden maar bedankt voor je link ga even lezen ;)

9. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Nisa je kunt het ook bij borstvoeding geven,dat heb je vast alwel gelezen.

10. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Hey meiden.. ik zag deze club en dacht mssn dat ik mee kon kletsen?
    Ik heb al een dochter van sept. 08. Was toen gelijk raak en jan 10 gingen we voor een brusje. weer gelijk raak maar werd vmk. Daarna weer raak maar met 1e echo een MA (8w3d). Toen een lange nasleep omdat een eigenwijs stukje erachter bleef. Gelukkig bij de laatste afspraak was het weg, wat heb ik gehuild op de stoel toen van opluchting! Eerst ongi en toen weer ervoor. Gelijk raak maar na overtijd te lopen en mijn test werd wit werd het weer een vmk.

Nov/dec dacht dat het weer raak was maar na een vage test (wel of niet lijn) werd ik ongi. Toen rond CD12 deed ik een ovutest omdat het leek alsof ik een vroege ei kreeg en die knalde, he ik een zw test ertegen aan gegooid. Ik was weer zwanger, CB gaaf 2-3 aan. helaas tussen die zaterdag en de "spoed"echo op donderdag weer mis gegaan. Deze maand was het weer raak en we hadden een hele goede gevoel erover. De vorige keren niet namelijk. Ik wist dat het niet goed zat alle keren ervoor. Maar gisterenavond plots oud/rood bloedverlies en later op de avond weer een soort mini weeenstormpje waar ik maar een half uur maar heen en weer kon lopen. Vanochtend nog steeds helder verlies en stolsels.

Ik had al een afspraak staan voor 4 feb. Ivm onderzoeken waarom het steeds fout gaat.

Ik vermoed nog tussen de 3e en 4e vmk nog 1 of 2 vmk maar daar geen (test)bewijs voor omdat het al voor NOD verkeerd ging en mijn zw klachten weggingen.
    Ik heb namelijk erg vroeg door dat ik zwanger bent. Meestal 3 a 4dpo.

Op dit moment voel ik mijn k*t. We zagen dit niet aankomen en ik vraag mij af wat er steeds fout gaat...

Ik slik nu ipv foliumzuur de combi vit B complex. En mijn cyclus is altijd regelmatig. 29 dagen met posi ovu op CD15.

11. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Jeetje meis, wat een naar verhaal! Je bent hier van harte welkom, hoe vervelend dit ook is. Het topic is wel wat stiller geworden. Aan de ene kant een goed teken (reden is nl dat er veel van ons zwanger of inmiddels bevallen zijn). Aan de andere kant ook slecht want er is hier ook iemand die maar blijft hopen en steeds teleurgesteld wordt. Zij kan wel wat steun gebruiken. En jij ook zo te lezen.

Waar woon je en waar vinden de onderzoeken plaats. Is er in het verleden al eens iets onderzocht?

Heel veel sterkte!

12. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Dankjewel dat ik hier mee mag kletsen. Ik zoek idd mensen die dit ook hebben meegemaakt en misschien ook meer weten wat ik nu bij de gyn kan verwachten.

Ik woon in overrijssel en ik loop nu bij de gyn in het Deventer ziekenhuis.
    Ik liep er al met de MA en nasleep en toen weer in Dec toen met de onverwachte zwangerschap ondanks ongi. De vk wou namelijk geen inwendige echo maken terwijl bij mij nooit iets voor de 9 weken buiten te zien is. Alleen dat mijn bm iets naar achteren is gekanteld. Dus op 24dec de gyn opgebeld en ik mocht gelijk wel komen voor inwendige echo...
    Ik had toen al een verwijsbrief van mijn HA ivm 3 mk's. En toen konden ze 4 noteren in de computer en vandaag nummer 5.
    Begin december had ik een algemene bloed onderzoek en dat kwam goed terug. Daar niks op te vinden.

A.s. vrijdag krijg ik nu ook een echo om te kijken of ik schoon bent. En de echoschopist had toen over dat omdat wij al een kindje hebben én zwanger kunnen raken het moeilijker zou zijn om de oorzaak te achterhalen? En dat wij misschien een chromosomen onderzoek krijgen?

13. Trees

Trees Niet meer actief

Ten eerste heel veel sterkte met alweer een verlies. Ik zal proberen wat antwoorden te geven. Er is trouwens bij het miskramentopic een wat actievere topic met meiden die te maken hebben met herhaalde miskramen. Hier hebben gelukkig de meesten uiteindelijk een goede zwangerschap gehad. Helaas ook iemand niet :( (ik kijk nog stiekem hier omdat ik nog steeds op goed nieuws hoop).

Als er getest wordt volgens het standaardprotocol wordt er vaak geen oorzaak gevonden. Dit betekent niet dat er niks is is, maar dat ze het niet kunnen vinden. Via deze link vind je veel informatie van wat het standaardprotocol inhoudt NVOG

Helaas is het zo dat veel ziekenhuizen niet testen volgens dit protocol. Daar kom je vaak alleen maar achter door je eigen medische dossier op te vragen en te gaan vergelijken. Als je zeker wit weten dat er getest wordt wat mogelijk is volgens het protocol kun je de onderzoeken via een speciale herhaalde miskramenpoli doen. De adressen staan in de link hierboven.

Nu is het alleen zo dat dit Nederlandse protocol achterloopt op het buitenland. Als je echt goed onderzoek en behandeling wilt dan is Gent, Belgie aan te raden. Een privekliniek in Dusseldof staat ook goed aangeschreven (hier werkt een Nederlandse arts).

Het is ook nog mogelijk om naar een privekliniek in Nederland te gaan, namelijk het Geertgen. Zij doen weinig aan onderzoek, maar bieden meer behandeling dan een standaard ziekenhuis in Nederland.

---
    Wat betreft het chromosomenonderzoek:
    Een chromosomenonderzoek is een bloedonderzoek bij jou en je partner. Volgens mij waren het twee buisjes en de uitslag duurt vaak tussen de 3-6 maanden. Als je eerder zwanger bent, wordt de uitslag versneld en krijg je het vaak binnen een week.

14. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Wow wat een lijst, dankjewel! Ik zal morgen de link doornemen!
    En heb je een link van die andere topic die actiever is? kan ik die ook volgen?

15. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Thnx Trees, jij hebt de kennis altijd zo mooi paraat! En de goede links enzo.

16. Trees

Trees Niet meer actief

17. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Minimuis hoe gaat het bij jullie,zijn jullie al gestart met het ivf traject?

Noukje hoe verloopt jou zwangerschap,gaat alles goed met jou en met de kleine?

L78 hoe is het met jou en je kindjes,genieten he.

18. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Ben ook benieuwd hoe het met minimuis is?
    En Vlinder, hoe bevalt het moederschap?

Met mij alles goed, geniet met volle teugen! Heb door bevalling, griep en borstvoeding wel een lage weerstand waardoor ik elk virusje oppik, maar verder alles oke! Tess groeit als kool en is een intens lief en tevreden meisje. Samuel is apetrots op zijn zusje en ik geniet van zijn geklets. Hij is zo pienter en lief, wordt echt al een grote knul. Kortom, heel gelukkig hier!

19. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    hoi meiden ik blijf hier een beetje weg het is toch stil gevallen nu jullie bevallen zijn van jullie kleintjes.

Eigenlijk heb ik niet zoveel te melden we hebben in overleg met de gyn besloten om nog ff te wachten met ivf we hebben namelijk geen wachtlijst dus het gaat heel even te snel op dit moment we hebben wel besloten iui te doen deze hebben we dus gehad op zaterdag 12feb 1dag na het slechte nieuws van vorigjaar. Het zaad van mijn vriend is van topkwaliteit dit is dus een geruststelling. Nog 4dagen tot mijn nod maar ik vrees dat het weer niks is en we door gaan voor ronde 48. Verder gaat het wel goed als ik weinig te maken heb met baby's of zwangere.

Ik blijf hier wel spieken natuurlijk of jullie nog iets geschreven hebben en zal ook af en toe een update plaatsen in de hoop dat dit nog eens geweldig nieuws ga zijn maar ik acht de kans steeds kleiner.

20. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Minimuis wat sterk van jullie om te besluiten te wachten met IVF,ik weet hoe graag jullie een kindje willen en vind het daarom heel sterk van jullie om aan te geven nog niet klaar te zijn voor IVF.
    Volg je hart,dan neem je de enige juiste beslissing,ik hoop zo voor julliie dat iui is gelukt.Hebben ze het met jou ook over flush iui gehad,ze spuiten dan de sperma hoger op,tot aan de eileiders.Zodra je ei springt is het zaad al in de buurt en heb je meer kans op een zwangerschap,ik heb dat 1 keer gehad,helaas bij mij zonder resultaat.

L78 wat fijn dat het zo goed gaat met jou en je kindjes,jammer dat jij ieder virusje te pakken hebt,krijg je wel een multi-vitamine,dat helpt je weerstand te verhogen n.l.

Noukje en Nessy hoe gaat het met jullie?

Hier gaat alles goed,wij genieten volop van het ouderschap,het is zo'n rijkdom een kleintje van ons twee:).

Deel Deze Pagina