Hier maakt de gyn dus de echo's, behalve dan de 12 weken en de 20 weken echo. Ik geloof dat je altijd standaard een echo krijgt als je een afspraak hebt bij de gyn. Hier dus ook veel vragen met ontwijkende antwoorden.. Ik vroeg hoelang mag het duren voordat ik een mk krijg. Gaf ze een antwoord dat het bij iedereen anders is blabla. Maar dat vroeg ik toch niet? Ik vroeg hoelang MAG het duren? Pff... @ minimuis: zet het bloeden bij jou al een beetje door? Of nog steeds oud/ bruin bloed verlies?
Hier nog steeds bruinverlies maar het word wel steeds meer goede hoop dat het voor het einde van volgende week achter de rug is. Ik heb morgen lekker vrij genomen lekker lang weekend voor mezelf. Nisa hoe gaat het niet weg blijven he. Vlinder moeder en hoe is het met jou.
Minimuis,met mij gaat het w.b.t de ongesteldheid niet goed.Ik heb vandaag erg veel bloedverlies en ik had twee rare onverklaarbare klonters.Ik heb net het Barrahûs gebelt en word straks terug gebelt,ben wel wat ongerust. Ik hoop dat jou miskraam nu door zet en snel los komt en dan maar op naar Geertgen. Noukje,de gyneacologen luisteren vaak niet en antwoorden geven is al helemaal niet hun ding,raar maar helaas waar.Ik zou er niet lang op willen wachten,want je wilt graag weer zwanger worden neem ik aan.
@ minimuis: ik hoop ook voor je dat je er snel vanaf bent. @ vlindermoeder: ik geef mn lichaam 2 à 3 weken de tijd om het zelf af te stoten. Dus ben benieuwd. Wat naar zeg dat je zoveel bloed verliest. Ik hoop dat je zo snel mogelijk terug gebeld wordt door het Barrahus. Mag ik vragen hoeveel miskramen jij gehad hebt?
Noukje,wij hebben 10 miskramen en een vroeggeboorte op 22 weken zangerschap gehad.Ik ben net terug gebelt door het Barrahûs en ik mag morgenochtend langs komen want ook zei weten niet wat die bloedklonters betekenen en wat het geweest zou kunnen zijn,maar ik weet wel dat het niet normaal is. Hopelijk gaan jou en minimuis haar miskraam nu snel komen.
noukje: ja klopt hij wilde me de 18de terugzien voor maandelijkse controle dus nu nog precies een week maar mag altijd eerder nou ja moch het niet goed zijn kan hij er toch niks aan doen dus wacht verlopig op de 18de minimuis: nee hoor meid, ben alleen zo misselijk en ik eet bijna niks (ik weet dat het slecht is) maar heb trek in nietsss zelfd ontbijten lukt niet na letterlijk 1 hap boterham begin ik te kokhalsen of als ik wat drink ben ik gelijk misselijk nou eigenlijk ben ik de hele dag door misselijk weet niet hoe ik het een beetje kan voorkomen ben wel blij voor je dat her meer is geworden hoop dat het snel gebeurt natuurlijk geld dit ook voor noukje vlindermoeder: he bah wat zou dat kunnen zijn... fijn dat je iig snel terecht kan
@ vlindermoeder: pff jullie hebben ook al je portie narigheid achter de rug zeg.. Vreselijk dat jullie je zoontje verloren zijn.. @ nisa: afwachten is moeilijk.. maar begrijp je punt wel hoor.
Nou ik denk dat het hier opgang aan het komen is heb sinds vanmiddag 4uur bloedverlies en krampen dus ben blij dat ik morgen vrij ben. Ik heb al 2 paracetamol geslikt het is dus nog ff afwachten of het door ga zetten maar ik hoop dat ik er voor het weekend vanaf ben.
@minimuis: sterkte meid, heel fijn dat je vrij ben vandaag, hoop dat je weinig pijn zal hebben en het snel achter de rug heb. @hier: nou twijfel ik achteraf gezien of ik wel goed doe met deze vraag hier te zetten maar wij begrijpen elkaar beter als meiden die dit nooit eerder hebben meegemaakt en zo niet dan stel ik de vraag wel ergens anders... maar het zit zo: ik heb al 3 dgn zon weeig gevoel ik herken dit eenbeetje van de vorige keer toen dacht ik ach het zal wel mn baarmoeder zijn die aan het groeien is want tis zon rekkerig gevoel ook maar kwam er achter dat het rond die tijd (of een week na die klachten) het weer niet goed was. nu ben z-ik ZOOOO onzeker heb gisteravond de dr. gebeld (volgens mij sliep die iig zo klonk die ) hij zei kom anders morgen(avond) even langs zou normaal volgende week gaan, ben 4dgn terug pas geweest en toen zagen we dus een mooi klopppend hartje mn man zegt dat ik er TE veel mee bezig ben en dat ik daarom zoveel/van alles voel. maar hij wil ook wel vanavond gaan puur om mij gerust te stellen nou twijfel ik is dit normaal?? die weeige trekkerige gevoelens of stel ik me toch aan (ben bang dat ik straks bij elke wissewasje bij de gyn. op de stoep ben -schaam- maar ja als je het al meerdere keren heb meegemaakt ben je iets wat meer paranoia( ik iig wel ) dus dames kom maar op met jullie advies want ik, weet het niet meer
Nisa ik durf het niet te zeggen of het een goed teken is maar ga gewoon voor die echo vanavond zodat je weer ff gerust gesteld ben en je hoeft je zeker niet te schamen voor je onzekerheid die kunnen we hier maar al te goed. Ik hoop dat je er over een paar weken van kan genieten. Hier veel buikpijn en nu is echt de kraan open gedraaid Gisteren weer heel lang met mijn vriend zitten praten zijn stomme zwangere collega vraagt nog steeds bij elk krampje en steekje of dit een miskraam ga worden ik snap echt niet dat sommige mensen zo harteloos kunnen zijn, ze weet dat het bij ons weer verkeerd is. Ik moest hem gisteren gaan halen normaal loop ik daar dan ff naar binnen maar ik heb in de auto zitten wachten ik zei tegen mijn vriend als ze aan mij zulke vragen ga stellen sta ik niet voor de gevolgen in dus het is beter om niet naar binnen te komen, ik heb soms gewoon gemene gedachtens en dan snappen jullie wel wat ik bedoel als je zo hard ben en totaal geen rekening hou met je omgeving maar dit zullen ook wel de hormonen nog zijn. Ik heb om tien over half 12 een afspraak met mijn huisarts tevens is hij de verlos hier op het dorp en dan ga ik vragen naar die vaginale bacterie en de ph waarde afwachten wat voor antwoord ik krijg maar deze zal wel positief zijn mijn huisarts kennende.
Hallo meiden, Vandaag maar thuis gebleven. Ik slaap erg slecht, vooral veel nachtmerries en dromen over echo's.. hebben jullie dit ook (gehad)? @ Nisa: ik weet het ook niet zo. Maar als jij je beter voelt om langs te gaan voor een echo dan zou ik dat gewoon doen. Ik neem aan dat je gyn toch wel begrijpt dat een zwangerschap na twee miskramen erg spannend is. @ minimuis: wat "fijn" dat je miskraam nu echt op gang is gekomen (blijft raar om dit te zeggen..). Hoe was het bij je huisarts, ben je nog iets wijzer geworden? En tsja over die collega van je vriend... geen woorden voor. Ik blijf me erover verbazen dat mensen zich totaal niet in kunnen leven in een ander. Onbegrijpelijk!
Noukje die dromen zijn herkenbaar hoor het is een verwerking van je verdriet en dat doe je meestal snacht's hoe raar het ook klink al is het wel heel vervelend, het is wel goed dat je ook even vrij heb genomen. Heb jij trouwens al bloedverlies gekregen of nog helemaal niks. Ik heb na de ma van de 2ling 2weken gewacht en toen kwam er nog niks toen vond de gyn het verstandig om toch een curettage te doen ook omdat het er twee waren en omdat we voor de kerst en oud en nieuw zaten. Ik ben bij mijn ha geweest en heb een goed gesprek gehad neem nu steeds paracetamol in en als wij over de 12weken gaan ga hij de rest van de zwangerschap begeleiden ik moet dan niet naar het ziekenhuis hij heeft er gelijk een notie van gemaakt. De vaginale bacterie daar heb ik ook naar gevraagd maar dit zou verder in de zwangerschap problemen geven dus vroeggeboortes maar ik kan het altijd nog bij geertgen aankaarten en kijken wat ze zeggen. Die collega van mijn vriend ja dat is een apart geval heb haar vanaf het moment dat ik haar zag niet gemogen ik zei toen al daar krijgen jullie heel veel problemen mee en helaas is dat dus waarheid ik ben nogal gevoelig voor probleem personen geloof ik mijn vriend zei toen ach het zal wel mee vallen maar helaas heeft hij me gelijk moeten geven, ze doe niks anders dan stoken en liegen en bedriegen.
Nisa,die onzekerheid ken ik heel goed en ik ben blij voor je dat je vandaag nog een echo krijgt en hopelijk is die goed. Noukje,ik ken dat wel dat je droomt over echo's,ik droomde zelfs dat ze verkeerd hadden gekeken en dat er toch leven in het vruchtje zat zo raar he. Minimuis,ik hoop zo dat je miskraam doorzet en dat ook alles eruit komt.Wat fijn dat je huisarts je dan niet meer naar het ziekenhuis stuurt,Geertgen zal je ook wel onder controle houden denk ik.Vaginale infecties kunnen weldegelijk voor miskramen zorgen al willen huisartsen die niet onderkennen,maar ik heb heel internet afgespeurd en je kunt er wel miskramen van krijgen.natuurlijk zal dat niet bij alle bacteriële infecties zijn maar ze zijn er wel. Die collega moeten jullie gewoon maar links laten liggen en misschien kan je vriend zeggen dat ze hem met rust moet laten omdat hij genoeg aan zijn hoofd heeft en dat het jammer is dat zij dat niet begrijpt,maar ze zal dan ook wel een blok beton voor haar hoofd hebben. Hier;ben vanmorgen naar het Barrahûs geweest en het is niet duidelijk of het nu gewoon oud opgehoopt bloed was of dat de stolsels een oud vruchtje was.Hij heeft me goed nageken en de baarmoeder zag er goed uit en de eitjes waren ook al goed aan het groeien.Dinsdag mag ik weer langs gaan en dan hoor ik hoe hij deze maand verder wil qua medicatie.
Vlindermoeder goed om te lezen dat je baarmoeder er goed uitzag. Ik hoop dat het deze ronde ga lukken voor jullie en dat het dan ook goed blijft gaan natuurlijk want dat is het grootste probleem. De collega van mijn vriend kan hij niet links laten liggen ze werken maar met 3man daar en soms hij en zij samen dus is dit in zijn werk heel moeilijk inverband met nauwe samenwerking. Ik hoop gewoon dat haar contract over 4maanden niet verlengd word omdat ze zwanger is. Ze hadden al bedenkingen voor dit contract maar als ze aan bepaalde eisen gaat voldoen word het verlengt maar die kans is klein. Het is wel ff lekker om hier over haar te roddelen zonder problemen.
minimuis.. heel veel sterkte! Nisa.. als ik de kans had liet ik ook een echo maken hoor.. je bent dan toch gerustgesteld! En wat maakt het uit wat een ander over je denkt! Gewoon doen! Vlindermoeder.. tjonge wat hebben jullie ook een narigheid zeg!!! 10 miskramen pffff.. en nog jullie zoontje verloren met 21 weken... echt ik weet niet wat ik moet zeggen hoe hebben jullie dit toch in de vrede verwerkt? sterkte met alles... groetjes..
Minimuis,hoe is het nu met je kun je het wat aan,het is niet niks.Je moet wat met me afsprken,we staan met de miskramen nu gelijk en ik wil dat we er geen meer bij krijgen maar dat we nu 1-1 in zwangerschap gaan krijgen;deal. Ladybird,hoe ik het verwerkt heb dat weet ik eigenlijk niet,volgens mij is het een proces en soms denk ik dat ik nog midden in het verwerkingsproces zit.
hey dames alleen even ego: heb een goeie echo gehad we hebben het hartje zien kloppen ben wel 6.6wk zwanger iets korter dan ik dacht had toch een latere ei ik twijfelde of het 4 of 7 was nu weten we dus dat het de 7de was
Hallo meiden, Ik woon in brabant dus het is hier carnaval de komende dagen. Ga vanmiddag toch wel even naar de optocht toe. Dat doe ik vooral voor mn dochtertje, zij heeft toch gewoon recht op een gezellige mama. Dus de knop gaat hier vandaag even om! @ minimuis: nee nog geen spoortje van bloed te bekennen hier. Ik wacht in totaal ook 2 weken af, is er dan nog geen spoor van de mk te herkennen dan bel ik voor een curretage. Nu nog iets meer dan een week wachten... @ vlinder moeder: wat fijn dat je baarmoeder er schoon uitziet. En goed dat er al eitjes in de maak zijn. Mooi vooruitzicht. @ nisa: gefeliciteerd