Nisa,wat geweldig nieuws zeg,maar ik begrijp best dat je ongerust was hoor. Noukje,moeilijk hoor om feestelijk te zijn terwijl je van binnen verdrietig bent.Maar zoals je zegt voor je dochter is het wel fijn om een feestje te vieren,sterkte vandaag. Minimuis,hoe is het nu?
Vlindermoeder dat vind ik wel een goede deal daar doen we het voor. Noukje ik woon ook in brabant bij roosendaal in de buurt. Hier dus vanmiddag de optocht maar wij gaan naar eindhoven naar een verjaardag. Nisa gefeliciteerd met je goede echo op naar de 12weken je zit al op de helft daarvan. Ik duim dat deze goed ga. Hier gaat het wel iets beter alleen heel raar mijn temp die zakt voor geen meter weet niet of dit iets wil zeggen het bloedverlies is aan het minderen en ben vandaag gewoon naar de sportschool gegaan meer omdat mijn ouders niet op de hoogte zijn van onze laatste zwangerschap en ik ga altijd met mijn moeder sporten.
@ minimuis: jee dat is ook moeilijk als je moeder niet van jullie verlies/ verdriet af weet. Maar ik begrijp wel dat je na al die ellende het nieuws pas wilt vertellen na een goede echo.. Fijn dat het bloedverlies een stuk minder is geworden.
Noukje wij hadden besloten om het niet meer te zeggen pas na 12weken want niet alleen wij hebben er natuurlijk verdriet om maar ook mijn ouders en de moeder van mijn vriend en zijn zus zit voor 3maanden in het buitenland dat was ook 1 van de reden om het niet te vertellen. Natuurlijk is het wel heel moeilijk maar als ze zich dan ook nog zorgen ga maken om mij ze weet natuurlijk dat ik er vorigjaar helemaal onder door ben gegaan, maar ik voel me ondanks de huilbuien die je toch heb best goed eigenlijk heb heel veel hoop dat het met hulp van geertgen wel ga lukken al is het een heel eind rijden toch meer dan een uur maar je moet er iets voor overhebben en naar roosendaal wil ik niet meer vanwegen die nare ervaring.
Minimuis,mijn ouders zijn ook niet op de hoogt van mijn laatste drie miskramen en ze weten ook niet dat we naar het Barrahûs gaan.Wij houden dit ook voor ons om dezelfde reden als jou.Het geeft voor ons ook rust dat niemand er iets vanaf weet,nou ja niemand een paar vrienden die weten ervan. Noukje,hoe was de optocht en heb je er toch iets van plezier van kunnen hebben? Nisa,ik ben zo blij voor je dat de echo goed was,ben je nu ook wat rustiger van binnen.
bedankt voor de lieve woorden meiden ik voel me idd. nu veel beter. zien is geloven want zoals jullie begrijpen vertouw ik me eigen lich. niet meer. minimuis: ow meid lukte het nog dan op de sportschool fam. nou ik kon het niet voor me houden en had het al stiekem tegen mn eigen moeder vertelt-schaam- want dit mocht niet van nisa-man mijn schoonouders die weten het niet ook niet de rest van mijn fam. alleen mn ma mn schoonouders wisten het ook niet van mn 2de zw.schap want toen ze hoorden dat de 1ste mis was zijn ze niet eens even langsgekomen en we wonen indezelfde flat!!!! wij begane grond zij 3hoog dus komen meerdere keren onze deur voorbij maar niet even aankloppen van we leven met jullie (of alleen hun zoon want voor hem is her erger!!! jou baby leeft niet meer en je ouders hebben gewoon schijt aan je!!! of heb je wat nodig omdat ik hier geen fam. heb die me evt. kunnen helpen met huis of gewoon bij me kunnen zijn als steun ik vind dat heel erg niet voormezelf maar voor mn man datie zulke idiote ouders heeft sorry hoor maar hij heeft tozh zon rare fam..... mijn ouders daaraantegen die belden continue zelfs mn moeders tante en echt heel de fam. is toch fijn om te weten dat mensen om je geven en met je meeleven al krijg je dan dat goed bedoelde adviezen: je bent jong nou je kan iig zwanger raken en noem maar op maar weet dat ze het goed bedoelen dus zeg alleen maar ja daswaar want zelf vind ik het ook moeilijk om iets te zeggen in zulke situaties dus neem het ze niet kwalijk maar in jullie geval begrijp ik jullie ook wel want idd. het doet je naasten die om je geven ook veel pijn heb dus ook de rest van fam. niks gezegd - just incase en we zien elkaar toch maar paar in het jaar dus tis niet dat ze het aan me kunnen merken @noukje: ja ben ook wel benieuwd hoe vond je dochter de optocht woonde in rdam en ik heb nooit echt carnaval gezien
We zijn vanmiddag naar de optocht geweest. Mn dochter vond het hartstikke leuk. Ik had voor haar een Bumba setje gekocht. Dat viel natuurlijk goed in de smaak! @ minimuis: ik begrijp wel dat je het niet tegen je ouders verteld hebt hoor. Inderdaad zij zijn er ook verdrietig om. Ik hoop ook echt dat Geertgen iets voor jullie kunnen doen. Dat heb je toch ook wel verdiend na al die ellende, onzekerheid, verdriet.. (wij wonen trouwens bij elkaar in de buurt, ik woon in de omgeving van Breda) Ik denk ook dat het voor de omgeving steeds moeilijker wordt om iets te zeggen. Zeker na mk nr zoveel.. Ik kreeg van de week nog van een teamleider op het werk te horen "je kan in elk geval zwanger worden..." dus ik zei "ja nu nog zwanger blijven..". Het zal allemaal goed bedoeld zijn hoor, maarja wat heb je aan zwanger worden als je niet zwanger blijft.. @ vlindermoeder: maar vindt je het dan ook niet moeilijk dat je er met niemand over kan praten? Natuurlijk kan je hier je hart luchten maar dat is denk ik toch anders dan in real life met iemand praten. Aan de andere kant snap ik ook wel dat je het niet tegen iedereen zegt dat je bv naar het Barrahus gaat. Dan krijg je ook geen vervelende vragen.. Dubbel hoor! @ nisa: ga je volgende week weer terug voor een echo?
@noukje: ja ik denk dat het niet a.s maandag maar de maandag erna wordt hoeveelste is het dan 22ste? en als ik het niet vertouw een paar dgjes eerder verlopig ga ik er elke week heen wat wel fijn is worden we lekker goed in de gaten gehouden alhoewel je een mk toch niet kan voorkomen als het gaat gebeuren maar goed dat neemt je ongerustheid wel weg
@ nisa: superfijn dat je zo vaak langs mag komen. Je kan er een mk zeker niet mee voorkomen maar het scheelt jou een hoop spanning. Tot nu toe gaat het allemaal goed met jullie kleintje, probeer daar van te genieten!
Noukje,wat fijn dat de optocht geslaagd is en wat leuk zeg een bumba pakje. Minimuis,hoe gaat het vandaag met je komt de miskraam goed op gang? L78,lieve meid hoe gaat het nu met jou,doet de rust je goed? Hier,vandaag een lekker rust dagje,ik ben zo moe van de clomid,de erge ongesteldheid van deze week en de antibiotica kuur. Noukje,er zijn wel mensen die weten dat ik naar het Barrahûs ga hoor maar dat zijn vrienden.Mijn ouders en familie weten het niet omdat ik ze niet iedere keer verdriet wil doen en het ook niet aan kan zien dat ze verdriet hebben,ook omdat ik zelf zoveel verdriet heb en met vrienden en collega's is dat anders.
@ vlindermoeder: lekker hoor zo'n rustig dagje. Dat heb je ook wel verdiend! En begrijpelijk dat je je familie geen verdriet wilt doen. Hier nog steeds geen spoor van bloed te ontdekken.. ik baal er eigenlijk wel van. Mn gevoel zegt ook steeds dat het niet vanzelf gaat komen.. maar dat kan ook angst voor een curretage zijn.
Noukje,ik heb een keer een curretage gedaan (bij de tweede miskraam)en ik ben blij dat ik dat gedaan heb.Je bent in een keer schoon en je cyclus kan weer op gang gaan komen en ik heb nergens last van gehad na de tijd.Echt een curretage valt mee,maar ik begrijp best dat je twijfelt,het is niet niks.
@ vlinder moeder: ik heb teveel gegoogled op curretage + risico's... Ik weet dat ik dat niet moet doen, maar nu ik weet dat de kans op Asherman aanwezig is na een curretage ben ik toch wel huiverig voor de ingreep. En daarnaast ben ik echt een angsthaas wat betreft ziekenhuizen en alles wat daarbij komt kijken. Als het niet anders kan, dan heb ik geen keus en ga ik ook voor een curretage. Wel fijn om te weten dat jij een goede ervaring hebt (al is het heel dubbel natuurlijk!) Hoe is het verder met jou? Proberen jullie weer om zwanger te worden, of wacht je nog even af? Weet dat je naar het Barrahus gaat, is dat om uit te zoeken waar de miskramen en de vroeggeboorte vanaan komen? @ All: nog een algemene vraag aan alle meiden hier. Hebben jullie boekentips over miskraam(en)?
Wat lief vlindermoeder! Ik kreeg vandaag weer een emailtje dat er berichten geplaatst waren en kon de verleiding even niet weerstaan, dus heb een stukje meegelezen. De rust doet me zeker goed, we gaan echt even een pauze ingelasten, dat voelt goed. 1 maart weer een telefonische afspraak met gyn, dan horen we meer en kunnen we hopelijk verder. Ik vind jouw verhaal ook heftig hoor! Kan me voorstellen dat je het verdriet van je ouders en familie niet aan kunt zien, maar jij moet je verdriet ook kwijt hoor! Ik hoop maar dat je dat hier kunt. Lieve lieve minimuis, hoe is het nu met je? Ik leef echt ontzettend met je mee, ook al kom ik hier niet zo heel veel meer. Ik lees in ieder geval dat de miskraam op gang gekomen is? Veel sterkte lieverd! Noukje, je bent mijn vriendje hoor. Ik kom alleen hier even niet zo veel meer, wil een beetje afstand proberen te nemen van het 'zwanger worden'. Maar ik kom wel weer terug Nisa, gefeliciteerd met je echo. Blij te lezen dat het toch ook nog 'gewoon' goed kan gaan! Joehoe en ladybird, welkom hier. Ik hoop dat jullie veel steun hebben aan de meiden hier, net als ik hihi. liefs allemaal en hopelijk tot 'snel'!
L78,ik weet hoe je je nu voelt,die machteloosheid,het verdriet en de pijn het is allemaal niet eerlijk maar helaas moeten we er wel mee om leren gaan.Je moet alleen voor je houden dat het een keer goed gaat.
l78 Ik hoop dat het snel weer een beetje beter met je gaat. Ik kan heel goed begrijpen dat je even afstand wil nemen van alles maar ik blijf voor je duimen dat je binnen kort met goed nieuws mag komen. Noukje hoe is het met je. Hier gaat het wel had even tijd nodig voor mezelf . Ik ga vanavond een afspraak maken in geertgen hopelijk kan ik snel terecht. Gisteren zou het ziekenhuis bellen maar dit hebben ze dus niet gedaan je ben echt een nummer daar nu weet ik het zeker dat ik daar niet meer heen ga.
Minimuis,erg he dat ze je behandelen als nummer en niet als mens.Ik heb ook zo de pest in op het ziekenhuis,ze luisteren niet naar je en hebben geen idee hoe het is om in een wachtkamer met dikke buiken te zitten,terwijl het bij jou niet gaat.Is de miskraam nu goed op gang gekomen?Hopelijk mag je snel naar Geertgen gaan meis. Nisa,moest jij niet gisteren of vandaag weer voor een echo?
Hallo meiden, Ik heb vanochtend toch het ziekenhuis gebeld voor een curretage. Ik heb donderdagochtend een afspraak om langs de gyn, narcotiseur en opname te gaan. Ik hoop dat ik vrijdag nog kan komen. @ L78: goed dat jullie een pauze in hebben gelast. Ik begrijp je goed hoor. Neem de tijd. @ minimuis: echt belachelijk dat ze je nog niet teruggebeld hebben van het ziekenhuis. Ik hoop dat je snel aan de beurt bent bij Geertgen en dat zij wel iets voor jullie kunnen betekenen. Hoe is het verder lichamelijk met je?
Noukje,wat goed van je zeg,ik denk dat het een goede keus is geweest en je hoeft echt niet bang te zijn voor de curretage.
Angst is er nog steed wel.. en eigenlijk vind ik het echt zwak van mezelf dat ik nu voor een curretage kies. Maar ik heb niet het gevoel dat het vanzelf gaat komen..