Thee met Baklava's deel 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Umm85, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Vrede zij met jullie,

Eeeeeen we starten weer op nieuw In.Allah!

:D

2. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    Vrede zij met jullie!

daar gaan we weerrr :p
    haha kan gebeuren he
    heb net aan mijn muurschildering gewerkt in de babykamer :D
    wordt best mooi al zeg ik het zelf (alle lof is voor Allah)

verder erg moe nu. ga lekker slapen i.a. :)

Liefssss

3. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    hahaha umm wat een leuke foto van je zoontje!

Hoe wisten jullie dames dat je klaar was voor een 2de? Ik moet er nu nog helemaal niet aan denken. Word sowieso niet echt vrolijk van de gedachte dat ik weer zwanger moet zyn en moet bevallen:( heb denk ik echt een trauma. Myn man wil dat we als de kleine 2 is al voor een 2de gaan. Dat is al zo snel vind ik!pff vind het moeilijk.

4. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi Meiden,

Ik ga het oude topic over een paar minuten heropenen.
    Daarom doe ik deze dicht.

Groetjes Elvira

5. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    dat was onze afspraak voor de zwangerschap. Nu heb ik erg weinig geduld voor kinderen zie mezelf niet met 2:)n

6. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    En heropend

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    dank u Josien!

HabibiAna, schattig he, ben ook verliefd op hem M.Allah. Kwam op ideeen toen mijn dochter een geblokt microvezeldoekje bij hem op zijn koppie deed.

En hoe wist ik dat ik klaar was voor een tweede, geen idee eigenlijk. Op een moment waren opeens die gevoelens er weer denk ik.
    Mijn eerste bevalling vond ik ook echt een hel, vreselijk gewoon. 19 uur fikse weeen, vaccuumpomp, flinke knip, achterhangde schouder van dochterlief, slechte start en opname dochter en flink veel bloed verloren waardoor ik zowat van het bed afdonderde en een transfusie nodig had. Heb er echt maanden over gedaan om weer op te knappen.
    2de was echt geheel anders, tm 6 a 7 cm was het echt goed te doen, was zelfs nog gezellig tegen iedereen haha. Met 7cm werden de vliezen doorgeprikt en was het even wel redelijk heftig maar toen was ie er ook binnen 3 kwartier.
    Verder is alles al zo bekend bij zo´n 2de hummeltje, je hoeft een stuk minder na te denken over van alles.. het gaat redelijk vanzelf.

Verder is het even het ritme vinden met 2 kleintjes, hier soms ook wel een baaldag met mijn dochters peuterperikelen. Maar het is echt goed te doen, valt me echt mee want was er ook bang voor hoe ik dit moest gaan doen met 2 kleintjes. Ze is nu gek op haar broertje, iedere avond krijgt hij dikke kussen voor ze naar bed gaat ;)

8. Ummy

Ummy Actief lid

7 okt 2008
    361
    0
    0
    Goedemorgen allemaal!!

Bedankt Josien, voor het heropenen.

@Umm85, thanks voor het aanmaken van een nieuw deel! Wel een gedoe op zp he? haha maar gelukkig doet 'ie' het weer!!
    En wat een pittige bevalling zeg van je eerste, alle lof aan Allah dat de tweede zo'n stuk beter verliep!
    Ik hoop dat mijn tweede bevalling ook niet te zwaar zal zijn,
    bij onze dochter was het zo'n 12 uurtjes waarvan er 2, heel pittig waren. Ik bleef de hele tijd lekker aan het rommelen thuis met af een toe een paar weeen wegpuffen (zelfs nog een cake gebakken haha, manlief zei wat ga jij nou doen???? En ik heel droog: Nou daar heb ik gewoon zin in whahaha, in mijn man's cultuur trekt de vrouw zich helemaal terug met haar moeder en/of zussen dus dit was hij niet gewent zo'n gekke Hollandse)
    Maar de laatste 2 uurtjes waren wel flink pittig, vooral het persen vond ik een ramp!! Maar alle lof aan Allah, alles was te doen en dochter kwam gezond ter wereld!

@Sakinah: Leukkkk, ik wil een foto zien hahaha!!
    Wij willen ook graag een muurschildering straks op de babykamer maar ik ben niet zo crea en volgens mij is het wel prijzig om iemand in te huren?!

@habibiana:
    Toen onze dochter 1 jaar was, dacht ik voor het eerst van, ja ik zou graag een tweede willen, alleen mijn man wilde nog even wachten i.v.m. onze wens voor een groter huis (we woonden in een maisonnete, bovenste etage, dus met alle trappen enzo was erg sjouwen met de kleine)
    Inmiddels wonen we dus groter in een eensgezinshuis en alle lof aan Allah was ik vrij snel zwanger!
    Ik kan mij voorstellen dat je het nog niet ziet zitten hoor,
    het is ook niet zomaar iets, zwanger zijn, bevallen, moeder worden en zijn, enz.

Nou zussies,
    ik ga gauw even onze dochter in bad doen, we krijgen strakjes visite!!!
    Fijne dag allemaal!!
    xxx

9. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Peace sisters,

Ook ik vind de foto van je zoontje geweldig Umm85, moge Allaah swt hem beschermen. Echt een droppie *smikkel*

Sakinah, kwil ook foto's zien van de muurbeschildering. Lijkt me erg gaaf om te doen, helemaal zelf een mooie tekening voor je kleine. Ik wil met Allaah's Wil ook een mooie muurbeschildering als we eenmaal ons huis hebben gebouwd. In de woonkamer of slaapkamer, moet nog even kijken hoe dat allemaal uit gaat pakken kwa bouwplan. Ben benieuwd naar hoe je het gedaan hebt, is het van groot formaat? Ik las eens op dit forum dat het via een projector zo gepiept is.

Ummy, grappig dat je nog aan de cakebakkerij was tijdens je weeen. De een ligt al uren plat voor ze kan persen en de ander die huppelt een uur voor het zover is nog in het centrum bij wijze van.

Habibiana, wij wilden eigenlijk meteen weer zwanger raken toen Hamza een maandje of 4 was. Nou was hij niet de makkelijkste (kwa slapen en zichzelf vermaken) en achteraf gezien ben ik blij dat Allaah swt anders bepaald heeft, alle Lof is voor Hem swt. Als ik nadenk over klaar zijn voor een tweede dan denk ik dat ik nooit klaar ben, er is altijd wel wat. En de eerste ervaring hoeft zich niet te herhalen, het kan allemaal erg mee vallen (of juist niet, dat weten we nooit van te voren). Maar als je er als een berg tegen op ziet dan lijkt het me alles behalve genieten (totdat je went aan de nieuwe situatie) Moge Allaah swt voor jullie bepalen wat goed voor jullie is.

Hier ligt het stroom plat, ik ga zuinig aan doen met de batterij van de laptop tot we weer stroom hebben : D

Lees jullie later met Allaah's Wil. Take care...

10. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Ben ik weer;)

Goed om jullie ervaringen te lezen. Die kriebels waar jullie het over hebben die heb ik totaal niet. Denk dat ik er gewoon nog niet klaar voor ben. Alles op zn tijd isa.

Umm: het is zeker een schatje msa, geniet maar lekker van hem en gelukkig dat zn zusje ook gek op hem is. Heb weleens andere verhalen gehoord. Mooi dat je 2de bevalling meeviel. Bij my heeft het ook maanden geduurd voor ik hersteld was, echt alles deed pyn. Moest ook 4 dagen in het zh blijven, omdat ik zoveel bloed had verloren en aan een infuus lag;) pff echt een rottijd was dat.
    Mn rug is nog steeds niet helemaal hersteld en de fysio zegt dat ik in deze stand sowieso geen zwangerschap aan zou kunnen. Ik moet heel hard gaan trainen om mn spieren weer sterk te krijgen. Ze zyn helemaal verslapt en doen hun werk niet:(

Voor zover myn gezeur:D

Oh ja het resultaat ben ik wl blij mee hoor, hahaha heb een prachtige dochter hmdl!!:D

11. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    Vrede zij me tjullie dames!

Ik ben ook weer terug van het weekend haha. In het weekend eigenlijk helemaal geen tijd/zin om te computeren (op werk des te meer haha)

@umm: idd schattige foto! haha wat wordt hij snel groot masha Allah. Hoe gaat het met je dochter.. je zegt peuterperikelen..vertel nog leuke verhalen haha

@habibiana: Ik zal proberen een foto te maken als alles klaar is (heb even geen foto toestel)
    het is een boom met bloesem. groen met roze. en aan de zijkant van de muren komen ook takken met bloemen uit om maar zo te zeggen haha.
    Ik ben er niet eens zo lang mee bezig geweest.. paar uurtjes tussen door (als mijn dochter slaapt meestal haha) en ben er eigenlijk best trots op (alle lof is voor Allah). Zou niet weten hoe duur het is om iemand in te huren. Ligt er denk ik aan wat je wil en hoe groot de tekening is. Wat zou je willen dan?

Heb verder gordijn gemaakt voor in de babykamer (hels karwei hoor)
    en de vloeren geboend (zat nog verf op)
    dus erg druk geweest maar nu is alles netjes en dat is wel fijn!

@wardi: Uhmm de boom is ongeveer 1,75 hoog en komt de tak van de boom met bloemen loopt over de commode heen. dus hij is best groot.
    ik zal even een voorbeeld plaatsen dan hebben jullie een beetje een idee, wat zou jij willen dan?

Bekijk bijlage 100059

zo een beetje alleen dan zijn de takken groen en de bloemen meer lichtroze :D

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    waaaauw! Supermooi m.Allah!

Echt ook helemaal mijn smaak! Ben nu stiekem jaloers haha. Onze dochter heeft een neutrale kamer met gewoon cremekleurige muren en 1 muur is behangen met roze behang met zilveren sterretjes.. ik wil nu ook zo´n boom :( haha

kom straks nog even reageren wanneer het grut op bed ligt i.Allah

13. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Wauw mooi Sakinah!!

Vrede zij met jullie lieve zusters.
    Hoe is het met iedereen??

Umm85 lieverd nogmaals bedankt voor je opbeurende pbtjes.

We hebben hier nogal een heftig weekend achter de rug.
    Kreeg ineens van mijn ouders en voornamelijk mijn vader te horen dat ze onze jongensnaam echt lelijk vonden en aangezien we de naam Ibrahim als 2e naam wilden gebruiken ( jongste broer van mijn man) mijn vader zich vooral erg tegen zijn hoofd gestoten voelde.
    En dat ik geen nl's meer was maar een turkse.
    Dat ik me moest schamen, ook dat wij zomaar besloten dat hij besneden zal worden ( i.a)
    Moet zeggen dat ik er echt heel verdrietig van werd aangezien we de kleine al vanaf 14 weken met zijn naam noemen:(
    Gisteren wel een heel gesprek gehad en ze hadden zoiets wij mogen daar niks op zeggen.
    Maar we zouden al tevreden zijn als je de 2e naam liet wegvallen of een naam van onze kant erachter zou zetten.
    Gisteravond had ik wel zoiets , wauw het gaat over een naam maar denken ze er overna dat mijn man zijn ouders de kleine maar 2 keer per jaar krijgen te zien?
    Wat is dan erger.
    Maar dan krijg ik toch de reactie ja maar ze hebben al kleinkinderen en krijgen nog een kleinkind in februari na ons.
    Pffff
    Hebben jullie ook allemaal zo'n reacties gehad?

Iets heel anders trouwens, hier begin ik echt te lekken!!
    's avonds en 's nachts constant vlekken.
    xxx

14. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    hihi umm moet om je lachen :p
    is makkelijk te maken hoor zo'n ding. fleurt gelijk de kamer op!
    Ik wilde eigenlijk ook niet veel uitgeven aan de babykamer (vind dat een beetje geldverspilling) dus ik zat te denken.. wat kan ik doen dat het toch leuk is maar niets kost

zelf maken!

andere muur is nog wel wat leeg dus ga nog wat schilderijtjes maken in de zelfde stijl en misschien nog wat op de muren plakken :)
    blijf bezig he :p
    Heb in de kamer van mijn andere dochter glow in de dark sterren op het plafond, die zijn ook schattig :D
    :p8)

15. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    Jeetje Elif wat een gezeur! (sorry dat ik het zo zeg)
    Vind het echt niet kunnen van je ouders dat ze zo reageren. Het is toch zeker jullie kind. of jullie hem nu japie of spijker of voor mijn part pippilangkous willen noemen dat is toch jullie zaak!

Ik zou ze echt duidelijk maken dat dit jou kwetst en dat het jullie kind is! Als ze dan nog moeilijk gaan doen is zegt het meer over hun dan over jou hoor meid.

begrijp me niet verkeerd je hoeft geen ruzie te maken, altijd respectvol blijven maar ze moeten toch zelf ook wel inzien dat dit niet echt normaal is!
    het besnijnden hoort ook eenmaal bij de islam. Jij zult het vast ook niet eens zijn met alle dingen die je ouders doen maar daar zeg je toch ook niets van!

Ik zou me er maar niet te veel mee bezig houden hoor ik denk dat het wel overwaaid... en anders een goed gesprek aangaan desnoods met je man erbij!

16. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Sakinah hebben we idd dit weekend ook gedaan maar hoop maar dat het zo blijft ;)

17. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    Ok gelukkig, maar is het nu weer goed dan?
    Hoop dat jullie geen opmerkingen meer krijgen

moet wel eerlijk zeggen dat mijn moeder een keer heeft gezegd..ga je je dochter fatima noemen? nee toch?
    dat vind ik niet zo mooi. en ook niet iets wat ze niet uit kan spreken.
    haha dus ik zei al nee hoor mam. maar ze zei het op een leuke manier dus dan is het minder erg.
    als mijn dochter wel fatima zou heten zou ze ook niets zeggen (denk ik)
    pffff mijn man en ik moeten ook nog een naam!
    moeilijk hoor

18. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Nou mijn schoonmama heeft Fatma;) en wij hadden altijd zoiets we gaan niet vernoemen naar schoonouders.
    Maar mijn ouders hadden dus zoiets uhm zet er petrus achter, dus ik zei dat ik dat als moslim, en ook als gewoon klank niet zo mooi vond.
    En dat we niet wilden vernoemen naar ouders.
    Zelf heb ik ook helemaal geen nl's naam!
    Maar heb natuurlijk wel doopnamen en dat wilden ze eigenlijk ;)
    Maar vind het echt erg:(
    Heeft je dochtertje maar 1 naam of ook meerdere?

Voor een meisje hadden we Nisa dat vonden ze ook niet mooi, maar dat klinkt toch niet echt wauw turks.
    Ook ik vond Iman(i) leuk daar keken ze raar van op terwijl genoeg nl of be kinderen zo heten.
    Dus tja.......
    Vind je een jongensnaam moeilijk lieverd?
    xxxx

19. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    Mijn dochter heet Sarah Iman
    Sarah wat echt de keuze van mijn man (zei hij al vanaf het begin)
    en Iman was meer mijn idee
    Iman vinden mijn ouders ook een beetje een rare naam. Ze spreken het ook altijd verkeerd uit (of vergeten het :()
    Gewoon lekker de naam geven die jij mooi vind
    Ik vertel lekker aan niemand de namen dan kan ook niemand commentaar leveren haha

Ik hoef gelukkig geen naam meer te verzinnen voor een jongen en een meisje aangezien ik al weet wat het is :D
    maar nog wel heel moeilijk hoor. Ik heb wel wat in gedachten maar heb mijn man de naam al zo vaak gezegd dat hij er ondertussen gek van is geworden

hij zei tegen me "de naam was wel een goede optie maar je hebt het al zo vaak gezegd dat ik er gek van word :)"

oeps

20. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ah.
    Mijn man zei gisteren tegen me:
    Ik vind de naam prachtig maar ik had gewoon zoiets toen je die naam zei.
    Je hebt zolang op hem gewacht en zoveel ervoor over gehad.
    Dat ik gewoon vind dat jij je zin moet krijgen.
    Want dat heb je verdient.
    Zo lief toch heh

Deel Deze Pagina