meiden met veel miskramen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door kaboutertje, 22 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Minimuis, ik brand van verlangen. Vertel hoe het gegaan is.

Anouk was het leuk gisteravond?

Hope hoe gaat het met jou?

2. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hoi meiden,

hier even een extra zware dag.
    Vandaag is het 8 jaar geleden dat mijn vader stierf.
    Ben net naar het kerkhof geweest en heb een bloemetje gebracht en bij het bloemetje een vlinder gezet.
    Omdat we niks tastbaars hebben van deze zwangerschap heb ik een gekocht vlindertje bij mijn vader gezet.
    Dat hij over hem of haar mag waken.

Verder heb ik op het moment hele erge buik en rugpijn.
    Een soort menstruatiepijn, maar dan heviger.
    Ik bloed al iets meer, maar nog geen echte menstruatie.
    De 2 paracetamol die ik om 13:00 heb genomen, doet helaas nog niks aan de pijn.

We gaan vanavond nog met mijn moeder wokken.
    Om toch een beetje samen te zijn op de sterfdag van pap.
    Ik hoop dat mijn buik een beetje meewerkt.
    Mijn moeder weet namelijk nog van niks, en ik wil haar hier vandaag echt niet mee lastig vallen.
    Het is al zwaar genoeg voor haar.

Meiden, ik zie trouwens nu pas in jullie onderschriften dat jullie eigen miskramen ook pas geleden zijn.
    Alleen van jou Noodles, zie ik het niet.

Wat vinden julie nou het zwaarste in dit hele gebeuren?
    ik zelf echt het onbegrip van mensen om me heen.
    Mensen die achter mijn rug om de opmerking maken: ze doet het zich zelf aan.
    Dat doet me pijn.
    Ik vraag hier toch ook niet om? :cry:

Voor iedereen een hele dikke knuffel, want we kunnen hem allemaal wel gebruiken.

Liefs Hope

3. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    De mk schiet dus niet erg op Hope.
    Heel veel sterkte vandaag voor jullie.

Wat ik het zwaarst vind? Het antwoord of het ooit nog wel eens gaat lukken. De onzekerheid dus.
    Mensen weten het niet bij ons, dus daar heb ik ook geen rekening mee te houden. Of zij met mij eigenlijk.

4. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Kaboutertje:
    Was best gezellig, gisterenavond. Ben nog wel erg moe want het is best laat geworden, terwijl ik dus moest werken vandaag, maar ben blij dati k ben gegaan. Leuk om even deel uit te maken van iets anders dan een wandelende miskraammachine zijn.

@ Hope:
    Wat ik het moeilijkst vind is het gebrek aan begrip. Mensen beginnen langzamerhand steeds minder te reageren op alweer een miskraam. Niet iedereen uiteraard! En wat ik ook moeilijk vind is dat niemand in mijn omgeving ècht weet hoe het voelt. De meeste hebben zonder al teveel moeite kinderen gekregen en kunnen zich wel een voorstelling maken van dat het niet leuk is, maar echt begrijpen hoe wanhopig dit voelt, nee, dat niet.
    Daarom ben ik ook veel hier te vinden. Eindelijk mensen die weten hoe dit voelt.

5. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    hoi ik heb nog geen tijd gehad om te lezen maar het gesprek met de prof is goed gelopen we krijgen alle onderzoeken opnieuw ik moet 2 menstruatie's afwachten en dan krijg ik een baarmoederfoto :( weet nog van de vorige x dat het erg pijnlijk is. Zijn vermoede is dat mijn lichaam niet selectief genoeg is dus alle bevruchte eicellen nestellen in normaal gesproken doe het lichaam deze selectie zelf en dat van mij waarschijnlijk niet maar dan nog zag hij het hoop vol in heb er wel weer een beetje moed door gekregen

6. patty4life

patty4life Actief lid

25 dec 2008
    145
    0
    0
    Hallo,

Minimuis- geprek klinkt positief! HCG is ook niet mijn hobby idd...maar ja als het duidelijkheid schept. Heeft de professor al gezegd welke richting ze opwillen? Bv IVF en dan embryoselectie doen?

Hope- kan me voorstellen dat dit een moeilijke dag voor je is! Ik hoop dat je het wokken nog op kan brengen vanavond. En mensen zeggen idd domme dingen. Soms denk ik wel eens mensen kunnen beter hun mond houden...ik heb alles al gehoord van je hebt vast teveel stress voor het nieuwe huis tot ach ja maar beter zo dan een kind met een handicap en oh ja de beste je bent nog jong...waar maak je je druk om?Tja....

Anouk- fijn dat je een leuke avond hebt gehad!Kan me voorstellen dat het voor iets afleiding zorgt...

Kaboutertje- ik zwaai even naar jou! Had vandaag nog even moeilijk moment. Ging met de oma van mijn man mee naar de huisarts en daar zat een vrouw met 2 meiden van denk 4 en 6 jr in de wachtkamer. Die kids speelden zo leuk samen...dat raakte me wel even...komt het bij ons ook ooit zo?

7. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Patty zwaai je naar mij? Woon je zo dichtbij dan? Haha.

Minimuis, ben benieuwd wat het vervolg is.

De stomste opmerking die ik ooit gehad hebt: dan was je lichaam er nog niet klaar voor.

8. Noodles

Noodles Actief lid

8 aug 2006
    277
    1
    0
    @Hope: het lijkt er met die buikpijn wel op dat er iets staat te gebeuren, maar ja, het kan net zo goed nog een week duren. Heel irritant!

Wat ik het moeilijkste vind zijn een paar dingen:

1. dat niemand echt snapt hoe het is behalve de mensen die het hebben meegemaakt.
    2. dat er nu steeds meer mensen om me heen zwanger raken van nummer 2, terwijl zij later bevielen dan ik van nummer 1.
    3. de angst dat het misschien nooit meer gaat lukken.

@minimuis: die theorie had mijn gyn ook, over dat selectief zijn inderdaad....

9. Vlinderkind

Lachwekkend gewoon.

De stomste opmerking die ik ooit heb gehad was:
    "misschien moet je eerst in naar een [bla bla bla-]therapeute want misschien hou je het gewoon zelf tegen omdat je het diep in je hart eigenlijk helemaal niet zwanger wilt worden".

10. Vlinderkind

Jeetje, ik zou willen dat ze dat bij mij ook uitzoeken want het zou me niet verbazen dat zoiets bij mij ook speelt.

11. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Inderdaad Noodles en die mensen die nog lang niet aan d ebuurt zijn. Dat doet het meest pijn.

Anouk, das ook een mooie opmerking :(

Vannacht gedroomd dat we het IVF-traject ingaan. Was een erge nare droom. Hoezo ben ik er mee bezig?

12. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Alleen is het dan wel weer raar dat je als je zwanger ben steeds een zwangerschap heb waar iets niet goed bij is dus ik zet er echt vraag tekens bij hoor zoveel pech lijkt mij weer iets te veel van het goede of ben ik nou gek

13. Vlinderkind

Ja, dat is waar.
    Nou, als wij over een tijdje het ziekenhuistraject weer op gaan pakken, ga ik het gewoon opnieuw bespreken. Wie weet is er nog een testje achter de hand gehouden die ik ze nu kan ontfutselen.

14. patty4life

patty4life Actief lid

25 dec 2008
    145
    0
    0
    ANouk- dat is idd een rare opmerking zeg!

Dat van dat selectief zijn had ik nog nooit gehoord!

Minimuis ik was aan het zoeken op Primolut en cyclus na curretage en kwam verhaal van jou tegen over hoe het ging met jouw cyclus na de curretage...

Denk je dat de gyn er zelf over begint als ik daar 11-2 kom? Of dat ik zelf moet vragen naar Primolut etc? Ik heb wel de hele tijd pijnlijk gevoel dat ik het moet worden zeg maar, toch komt er niets...

15. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Patty, ik heb na mijn curettage weken problemen gehad.
    In mei curettage en in augustus werd ik pas ongesteld mbv provera.
    Mijn cyclus pakte zichzelf helemaal niet op.
    Dus trek maar op tijd aan de bel.
    Mij hebben ze veel te lang laten aanrommelen.

Minimuis, dat HSG kan ik me ok nog herinneren als zeer pijnlijk. Balen als je er weer aan moet geloven.

Als ik idd kijk wat het ergste is, dan is het idd de angst dat het nooit gaat lukken.
    Maar de reacties van mensen om je heen... grrr.
    Of liever gezegd als men helemaal niet reageert.
    Mijn baas heeft nog niet gebeld.... en ik weet dat ik me daar de vorige MK ook om ergerde, maar nu doe ik het weer.
    Eigelijk zou ik de energie ergens anders in moeten steken, maar het doet gewoon pijn.
    Net of mensen denken van: ach ja, ze heeft weer een miskraam en dat was het dan.

Het gaat trouwens nog steeds niet veel beter.
    Bloed nou meer en er komen weer wat stolsles.
    En de pijn is niet lekker.

Hope

16. patty4life

patty4life Actief lid

25 dec 2008
    145
    0
    0
    Hallo,

Hope- ik heb het geluk, nou ja geluk, dat ik voor de zwangerschap van mijn dochter ook in de MM zat. Toen was mijn cyclus dus van zichzelf al onregelmatig en twijfelde ze of ik uberhaupt wel eisrpongen had. Ik ga me dus 11-2 niet laten wegsturen met tot over een paar maanden! Ik weet dat ze je hier in zkh echt tot sint juttemus laten doorlopen als je zelf niets zegt.

Wat vervelend zeg dat het lichamelijk nog steeds niet echt beter wordt. Wanneer moet je weer voor controle?

Kan me voorstellen dat je baalt dat je baas nog steeds niet gebeld heeft...hier was de interesse de 2e keer ook veel minder dan de 1e keer en werd er alleen maar gehammerd op dat snel weer aan het werk voor afleiding zou zorgen...

Dikke knuffel van mij

17. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Patty hou jij iets van je temp bij om te zien of je een eisprong heb je heb als je een verkleving aan je baarmoeder heb wel gewoon een eisprong je temp daalt alleen wordt je niet ongesteld als je met deze vraag kom zal een gyn het ook eerst af doen van nou die kans is minimaal dus als je een vermoeden heb ff je temp blijven controleren. Het kan ook zijn dat je nog iets van hcg in je bloed heb waardoor je cyclus niet op gang komt laat het ff prikken dan weet je het zeker

Hope je vroeg wat we het ergste vonden ik vind de onzekerheid het ergste gaat het ooit een keer lukken krijgen we ooit een kindje of is het beter om te stoppen

Anouk ik hoop ook dat er een nieuw onderzoek is gekomen het is al 2 jaar geleden dat we onderzocht zijn

Hope vorige x heb ik hem moeten laten doen omdat ik die verkleving had en toen knip te ze mis en dat deed zo veel pijn werd wel 3dagen later ongesteld

18. patty4life

patty4life Actief lid

25 dec 2008
    145
    0
    0
    Oh Hope wat een naar verhaal zeg over die verkleving...

Ik heb wel een verstopping gehad bij eileider en die hebben ze toen bij HCG doorgespoten...was wel pijnlijk! Ik dacht ook dat als je Promulut voorgeschreven krijgt en je krijgt geen bloeding dat dit ook een teken van verkleving is? Heeft het nu nog nut denk je tot 11-2 om te gaan temperaturen?

19. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Patty je kan het ff volgen dan weet je wat hij doe een vrouwe lichaam is soms een raar ding die doe waar hij zin in heb af en toe net een man :) die kunnen ook dwars zijn maar ff zonder gekheid als je het niet vertrouw zeker zeggen 11-2 en dan vragen om een echo kijken hoe je baarmoeder eruit zie jammer genoeg kunnen ze een verkleving niet met een echo zien daar heb je dus die hsg voor nodig dan gaan ze met een camera naar binnen en kijken waar dat het vast zit geen pretje maar wat moet dat moet daarom hou ik nu ook zo mijn temp bij wil het niet nog een x langer laten duren dan nodig

20. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Geen puf, sorry dames.

Deel Deze Pagina