meiden met veel miskramen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door kaboutertje, 22 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patty4life

patty4life Actief lid

25 dec 2008
    145
    0
    0
    kaboutertje- hoe komt dat?

2. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Meiden hebben jullie al eens naar het "beslisprogramma herhaalde miskramen" gekeken bij freya?

ik had namelijk een topic geopend daar onder de naam V.
    En de webmaster attendeerde me op dit programma.
    Hierin krijg je advies over welke onderzoeken je nog kunt laten doen.
    Je kan zelfs de arts die het onderzoek heeft geleid mailen.
    Ik denk dat ik me toch eens ga verdiepen.

Ik wil namelijk niet dat alles maar op de translocatie wordt gegooid terwijl er misschien nog wel wat anders aan de hand kan zijn? ? ?

Jullie moeten maar eens kijken of het wat voor jullie is.

Hope

3. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Morgen gelijk doen. Dank je Hope

Patty, weet het niet. Zal wel vervroegde voorjaarsmoeheid zijn ofzo.

4. patty4life

patty4life Actief lid

25 dec 2008
    145
    0
    0
    ok Hope thanx voor de tip. Toen ik bezig was met IUI zat ik erg vaak op Freya.nl.

Kaboutertje- vervelend he zo vermoeid zijn?Vooral als er zo'n kleintje nog rondhupst..

5. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Hop,e bedankt! Ben benieuwd. Ga er in het weekend ook eens even naar op zoek. Ben trouwens net vorige week lid geworden van Freya.

By the way: op de site van Freya heb je de mogelijkheid om mee te werken aan het verbeteren van de ziekenhuiszorg voor vruchtbaarheidsproblemen. Erg prettig als je zelf wat kan doen! Misschien ook eens leuk en nuttig om naar te kijken meiden?

6. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik heb de test op Freya ingevuld en er is niets uitgekomen wat ik al niet wist :(

7. Vlinderkind

Hope, heb je een link voor mij van dat 'beslisprogramma herhaalde miskramen' want ik kan het niet vinden...

Balen Kaboutertje. Je hoopt ergens toch dat er nog wat te onderzoeken is, toch?

8. patty4life

patty4life Actief lid

25 dec 2008
    145
    0
    0
    Hallo Anouk,

Als je kijkt onder Medisch-oorzaken-herhaaldeijke miskramen, dan kom je er vanzelf. Ik moest ook even zoeken voordat ik het vond!

Was gisteren op visite bij vriendin, die bevallen is van een zoon na 2 jr ziekenhuis en IUI. Zij vertelde dat ze hier in het zkh nu wel het beleid hebben om fertiliteitspatienten en andere patienten te scheiden...Ik heb hier helaas de vorige keer niets van gemerkt en zat "gezellig" tussen de zwangere buiken.

Zijn jullie trouwens lid van Freya? Is maar 27 EUR per jaar...vindt als ik dan iets wil steunen dan is het deze organisatie wel!

9. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ja maar heb in deloop der jaren wel heel wat aan info vergaart. Dus volgende keer moeten we ( wij en de gyn) het er dan toch maar eens over hebben.

Hier is wel een apart spreekuur voor bolbuiken en niet bolbuiken.

Weet je ik twijfel zo:
    1- we hebben een gezond en makkelijk kind
    wie zegt dat een 2e ook gezond is?
    Bij de 1e was het nog: ik wil een kind. Nu wil
    ik een gezond kind
    2- weer die gebroken nachten, waar mijn dochter ongetwijfeld wakker van gaat worden
    3- nu ze ouder wordt, wordt het alleen maar
    makkelijker
    4- wil geen te groot leeftijdsverschil ertussen.
    5- als mama na de bevalling in het zh komt te
    liggen, dat wordt een kwelling voor mijn dochter
    Ze kan nog geen minuut zonder me.
    6- zeer slechte zwangerschap gehad. ( begrijp me
    niet verkeerd, ik heb er van genoten), maar
    ik zou niet eens voor MIJN dochter kunnen
    zorgen.
    7- mijn dochter gaat echt niet in een nieuwe kamer slapen. Die is erg gehecht aan haar eigen dingen. Kan de baby op zolder, maar eigenlijk vind ik dat geen kamer voor een baby.

Voor haar zou het heel leuk zijn nog een 2e. Ook voor ons als ze allebei wat ouder zijn ;)
    ( vooral de jongste)

En tot hoever ga je?
    Bij de 1e gingen we er gewoon voor. Klaar.

Nu zit ik dus met al deze twijfels en vragen.

Als we in mei in het IVF traject zouden belanden, willen we dat? Ja bij de 1e absoluut, maar moeten we zoveel tijd aan een 2e besteden en dat is tijd die we ook aan onze dochter kunnen besteden.

Pfff sorry meiden heel ego-verhaal.

10. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Kaboutertje ik kan je helemaal begrijpen zelfs ik heb mijn twijfels maar dat komt denk vanwegen mijn leeftijd ik wordt er ook niet jonger op helaas heel veel sterkte met het nemen van een beslissing die is nooit makkelijk

Hope dank je voor de link bij mij stond er wel over afweer systeem maar ja daar denk ik zelf ook steeds aan

11. patty4life

patty4life Actief lid

25 dec 2008
    145
    0
    0
    Hallo,

Kaboutertje- ik begrijp je helemaal hoor! Bij de 1e had ik echt alles gedaan om zwanger te worden. Nu is het toch anders! Alleen ben ik enigst kind en vond ik dat zelf nooit leuk, kijk als het niet gaat dan gaat het niet!

Ik weet ook niet of ik IVF aan zou kunnen, zeker met een kleintje dat al rond loopt. Ik vond Clomid slikken al erg heftig.

Ik heb natuurlijk wel makkelijk praten want voor mijn gevoel heb ik nog 13 jaar de tijd en moet het ondertussen wel goedkomen. En het zusje van mijn man heeft 2 kids met ruim 4 jaar ertussen en die spelen ook heel leuk met elkaar.

Ik denk idd dat het een moeilijke en zeer persoonlijke beslissing is!

12. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Jammer dat die link van freya niet voor iedereen wat brengt.
    Maar het was maar een idee.

Ik ben zelf al een tijdje lid van freya en vind dat wel fijn.
    Ik maak soms ook gebruik van hun forum.
    En heb zelfs lotgenoten contact met andere mensen met een translokatie. Zij kunnen je ook hele goed adviseren mbt verzekeringen enz.

Ik heb vanmiddag nog de poli gebeld omdat het bloeden weer erger werd, de stolsels weer kwamen en weer erge buikpijn.
    De ass. zei me dat dit pas de echte miskraam is, nu stoot het lichaam het pas echt af.
    Ik moet het gewoon even goed in de gaten houden, bij teveel bloedverlies of koorts moet ik de spoedlijn bellen.
    Ik ben nu weer een beetje gerustgesteld.
    Nu wacht ik tot dinsdag af, dan heb ik de controle echo.

Ondertussen loopt mijn hoofd vol met gedachten.
    Vragen, vragen en nog eens vragen tollen door mijn hoofd.
    Ik heb net een topic geopend bij vruchtbaarheidsbehandelingen, met een aantal dilemma`s.
    Als jullie dat willen zou ik het fijn vinden als jullie je eigen visie ook geven.
    Maar niks moet natuurlijk. ;)
    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... p?t=134766

Fijn weekend alvast allemaal.

Liefs Hope

13. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Weet ik en als het toch zo was dat er iets uit kwam, zou het perfect geweest zijn ;)

Ik heb even gereageerd op je topic.

14. patty4life

patty4life Actief lid

25 dec 2008
    145
    0
    0
    check mijn banner, ik ben helemaal blij eindelijk ongi...hoezo omgekeerde wereld?

15. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Patty gefeliciteerd ik snap dat je blij ben ik moet nog ff wachten maandag de uitslag van het hcg maar denk dat dit nog steeds niet verdwenen is ik zou ook blij zijn als eindelijk me :evil: door komen

16. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    GEFELICITEERD!

Ik herken je gevoel. Ik was na mijn curettage ook zo blij, dat ik ongesteld werd. ( gekke meiden :) )

17. Vlinderkind

Dan ben ik ook blij voor jou, Patty! :-D

18. Vlinderkind

Hier trouwens een raar dilemma: Vorige week nog gemiskraamd, en nu ben ik alweer aan het ovuleren... Enerzijds natuurlijk fijn dat mijn lijf de draad meteen weer oppakt maar van de andere kant... Blijft een moeilijke beslissing: gaan we er deze maand wel voor of niet.
    Wat deden jullie na je miskramen? Gelijk proberen of een maand overslaan? En hoe dacht je erover?

19. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Gelijk door, anders is het naar mijn idee een verloren maand.

Maar als je nu al je ovulatie gehad hebt, ben je toch te laat?
    Hoe weet je dat je nu aan het ovuleren bent. Ik bedoel dat is toch een kwestie van spring en je ei is er? En dan ben je te laat als je dan nog moet gaan klussen ( zoals sommigen het noemen)

20. Vlinderkind

Nee, ik had eergisteren een +++ ovulatietest en we hebben van de week ook voor onszelf geklust ;) (goed binnen de vruchtbare periode). En trouwens, als je ovu-test positief is, dan is je eisprong binnen 36 uur. Dan ben je dus nog steeds vruchtbaar. Je eitje leeft ook nog eens 24 uur door na de sprong, dus we hebben nog niets gemist.

Deel Deze Pagina