meiden met veel miskramen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door kaboutertje, 22 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    @kaboutertje, thanks voor je reactie op het andere topic.
    Ik weet dat iedereen het anders doet, en dat je niet anders kun dan doorademen, maar het is altijd wel fijn om te lezen hoe anderen ermee omgaan, ik denk dat je daar altijd van kunt leren.

@Patty, wat fijn dat je ongi er is.
    Hoelang heeft het nu geduurd?
    Jij ook bedankt voor je reactie op het topic.

@Anouk, ik zou er ook voor gaan als ik jou was.
    Al zal ik de eerste maand ( proberen) niet zo gefixerd ermee bezig te zijn, maar ik zou wel mijn kansen benutten.
    Dus maak het maar gezellig met je man ;)

@Minimuis, hoe is het bij jou?

Vergeet ik nog iemand? :oops: sorry dan.

Mag ik vragen: hebben jullie na de miskraam spontaan of met curettage nog zwangerschapstesten gedaan om te kijken of het HCG helemaal weg was?
    Of heeft de gyn een bloedtest gedaan?
    En hoelang na de MK of curettage was jullie test negatief?

Want als ik het goed begrijp, kan je pas weer een eisprong krijgen als je HCG helemaal weg is?
    Ik heb vanmorgen getest. Nou, menig één zou super blij zijn met zo`n vette streep, maar ik nu dus niet :cry: .

Liefs Hope

2. patty4life

patty4life Actief lid

25 dec 2008
    145
    0
    0
    Hallo,

Ja fijn he? Het heeft 38 dagen geduurd dus valt eigenlijk nog best mee!

Anouk- wij zijn er meteen weer voor gegaan! Trouwens ook na de miskraam hoor! Vond het na de curretage allemaal toch meer spannend dan na de miskraam vooral of alles het wel vanut zichzelf ging oppakken...Deze maand gaan we er ook weer gewoon voor!

Hope- ik heb beide keren een test gedaan en beide keren was met 1,5 week HCG uit mijn bloed. Waarschijnlijk ook omdat beide keren het vruchtje al 3 weken aan het afsterven was, klinkt heel naar sorry, voordat ze erachter kwamen en de mk of curretage kwam.

3. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Nee, ik had eergisteren een +++ ovulatietest en we hebben van de week ook voor onszelf geklust ;) (goed binnen de vruchtbare periode). En trouwens, als je ovu-test positief is, dan is je eisprong binnen 36 uur. Dan ben je dus nog steeds vruchtbaar. Je eitje leeft ook nog eens 24 uur door na de sprong, dus we hebben nog niets gemist.

4. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    @kaboutertje, thanks voor je reactie op het andere topic.
    Ik weet dat iedereen het anders doet, en dat je niet anders kun dan doorademen, maar het is altijd wel fijn om te lezen hoe anderen ermee omgaan, ik denk dat je daar altijd van kunt leren.

@Patty, wat fijn dat je ongi er is.
    Hoelang heeft het nu geduurd?
    Jij ook bedankt voor je reactie op het topic.

@Anouk, ik zou er ook voor gaan als ik jou was.
    Al zal ik de eerste maand ( proberen) niet zo gefixerd ermee bezig te zijn, maar ik zou wel mijn kansen benutten.
    Dus maak het maar gezellig met je man ;)

@Minimuis, hoe is het bij jou?

Vergeet ik nog iemand? :oops: sorry dan.

Mag ik vragen: hebben jullie na de miskraam spontaan of met curettage nog zwangerschapstesten gedaan om te kijken of het HCG helemaal weg was?
    Of heeft de gyn een bloedtest gedaan?
    En hoelang na de MK of curettage was jullie test negatief?

Want als ik het goed begrijp, kan je pas weer een eisprong krijgen als je HCG helemaal weg is?
    Ik heb vanmorgen getest. Nou, menig één zou super blij zijn met zo`n vette streep, maar ik nu dus niet :cry: .

Liefs Hope

5. patty4life

patty4life Actief lid

25 dec 2008
    145
    0
    0
    Hallo,

Ja fijn he? Het heeft 38 dagen geduurd dus valt eigenlijk nog best mee!

Anouk- wij zijn er meteen weer voor gegaan! Trouwens ook na de miskraam hoor! Vond het na de curretage allemaal toch meer spannend dan na de miskraam vooral of alles het wel vanut zichzelf ging oppakken...Deze maand gaan we er ook weer gewoon voor!

Hope- ik heb beide keren een test gedaan en beide keren was met 1,5 week HCG uit mijn bloed. Waarschijnlijk ook omdat beide keren het vruchtje al 3 weken aan het afsterven was, klinkt heel naar sorry, voordat ze erachter kwamen en de mk of curretage kwam.

6. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Maar een ovu-test geeft ook aan als er HCG in je urine zit he.
    Of heb je een bloedtest gedaan op HCG?

Hope, bij mij zijn de bloedtesten gedaan tot 3 x toe.
    De andere keren heb ik het aan de hand van mijn temp gevolgd.
    Mijn HCG blijft altijd erg lang heel hoog.

7. Vlinderkind

@ Hope: meid, ik denk aan je. Akelig hè, het verliezen van al die stolsels? Ik heb met een mk altijd de gedcahten: " ik wil dit helemaal niet, maar ik kan mijn lijf niet stopzetten en zeggen dat ik dit kindje gewoon gezond wil voldragen". Heb jij dat ook, of ben je juist blij dat het nu echt op gang komt?
    Weet in elk geval dat vooral de meiden hier begrijpen hoe je je voelt. Misschien is dat een (zeer) schrale troost voor je. Dikke knuffel meid.

De zwangerschapstesten waren al snel na mijn miskraam negatief en ik heb woensdag en donderdag ovu-testen gedaan. Woensdag was de test al best duidelijk, al was dat nog wel negatief, maar donderdag was de teststreep vele malen donkerder dan de controlestreep. Buiten dat hoef ik die testen in principe niet eens te doen omdat ik eigenlijk precies aanvoel wanneer. Ik heb alleen getest om het zeker te weten omdat ik me niet goed kon voorstellen dat ik al weer zo snel dacht te ovuleren. Bleek ik opnieuw mijn lichaam goed aan te voelen want het klopte weer precies. De strepen waren absoluut geen hCG-strepen ;).

Bedankt trouwens voor de reactie op mijn vraag of jullie er voor zouden gaan. We zijn er inderdaad ook maar gewoon voor gegaan ;). Ik wilde er zelf in principe ook wel voor gaan, maar mijn man had zo zijn twijfels. Hij is op dit moment nog steeds zo bezig met onze laatste mk en twijfelde of hij met dat in zijn hoofd al wel bezig kon zijn met weer een nieuwe poging. Gelukkig was dat uiteindelijk geen probleem. :)

8. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Oke dan is het geen HCG en heb je je tijd nuttig besteedt :)

9. patty4life

patty4life Actief lid

25 dec 2008
    145
    0
    0
    Anouk- we gaan gewoon duimen dat het meteen raak is!

Ik heb zelf ook het gevoel dat ik deze maand helemaal geen eisprong heb gehad....volgens mij las ik daar ook iets over dat je na mk of curretage soms geen eisprong hebt...

10. Noodles

Noodles Actief lid

8 aug 2006
    277
    1
    0
    Bij mij daalt het hcg ook altijd langzaam, op 1 keer na toen ging het wel vlot. Nu had ik ook nog een zwangerschapsrest zitten dus geen wonder dat het lang duurde voor ik weer een eisprong had.

Wij gaan er meestal ook meteen weer voor, behalve nu dan omdat er vanalles speelt waardoor dit niet kan. We hopen er in april weer voor te kunnen gaan, maar dat is nog even afwachten.

Tja, na zo'n miskraam moet je gewoon altijd flink geduld hebben vind ik. En als je weer zwanger bent ook. Heel irritant, maar niets tegen te doen!

Het komt heel vaak voor dat je na een miskraam geen eisprong hebt of een eisprong op een raar moment. Gelukkig is dat niet voor iedereen zo. Ik test inderdaad altijd of het hcg er uit is en daarna gebruik ik de Persona. Werkt perfect!

11. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Jeetje Noodles, dat lijkt me heel moeilijk dat je nu niet zwanger kan/mag/wil worden.

12. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    meiden ik ben hier niet zo heel veel
    Ik klets meer bij langer dan een jaar bezig.
    Ik ben niet iemand die constant over cyclus etc praat.
    En kan jullie niet bijhouden haha
    Maar hoop dat we straks allemaal een posi test hebben en een hele gezonde zwangerschap

13. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik ook niet hoor ;) ( maar denk dat dat komt omdat er net een paar meiden een mk gehad hebben) maar ik wil wel weten welke onderzoeken er gedaan worden bij anderen die mij misschien ook kunnen helpen.

14. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    heb je na 5 mks nog niet alles gehad dan?

15. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Was het maar waar :( Misschien dat er dan ook eens een oorzaak gevonden werd.
    Na elke mk doen ze maar weer 1 onderzoek en niet alles in een keer.

16. Vlinderkind

Hope, ik heb even een vraag aan jou als je het niet erg vindt. Bij jou en je man is er ook sprake is van een translocatie, toch?

Is dit met een 'gewoon' chromosomenonderzoek vastgesteld of heb je speciaal gevraagd om een onderzoek hiernaar?
    Wij hebben namelijk het standaard chromosomenonderzoek gehad, waarbij bleek dat mijn man inderdaad XY heeft en ik XX. Dat was allemaal goed, maar op 1 of andere manier laat het me niet los. Weet jij of er in zo'n onderzoek ook wordt gekeken naar translocatie etc.?

17. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Tuurlijk vind ik dat niet erg Anouk.

Ze hebben gewon een standaard chromosomenonderzoek gedaan.
    Een aantal weken later krege ik te horen dat ik maar 45 chromosomen had.

Ik denk als jij bericht krijgt dat jij XX hebt en je man XY heeft, dat je ervan uit mag gaan, dat jllie dan beide ook 46 chromosomen hebben.Maar als je blijft twijfelen gewoon even bellen hoor.
    Ikheb dat ook altijd dat ik na een tegensl;ag weer heel erg ga twijfelen aan dingen die gedaan zijn of nog moete gebeuren.

Zo is bijna 100% zeker dat al die MK door de translokatie komen, maar toch denk je dan: zou er nog iets anders zijn.

Meiden ik moet morgen naar de gyn, ik ga vragen om anti stollingonderzoek en momoceste:ie bepaling, zijn er nog andere dingen die ik kan laten onderzoeken?

Groetjes Hope

18. Vlinderkind

Oeps, dat is herkenbaar dus? ;)
    Ja, ik twijfel aan alles. Maar wat wil je ook? Ik kan, zeker op dit gebied, nooit meer met zekerheid naar mijn eigen lijf kijken, na 6 mk-en. Ieder onderzoek dati k heb gehad, daarvan denk ik: "je hebben mijn gegevens vast verwisseld met die van iemand anders. Waarschijnlijk ben ik gewoon 100% onvruchtbaar".

Ja, dat vraag ik me ook altijd af. Als wij binnenkort onze rustperiode door zijn, ga ik ook vragen welke tests wij nog niet hebben gehad, die mogelijk die mk-en verklaren. Kan me niet schelen wat het kost, of hoe zeer het ook doet. Ik wil nu weten wat er aan de hand is!

Succes meissie.

19. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Anouk en hope erg herkenbaar hoor dat je jezelf af gaat vragen of de uitslagen wel allemaal goed zijn hier niet anders

Heb net de uitslag van het bloed gehad hij daalt goed nog 6.7 dus hoop over een week of 2 toch ongesteld te gaan worden

20. Vlinderkind

Wat daalt dat toch langzaam hè?! Ik hoop het meid, dat je over een week of 2 week je nieuwe kans in gaat.

Deel Deze Pagina