Jee Trees, wat onwijs heftig meid. Hoe voel je je lichamelijk nu? In elk geval fijn dat je je niet meer zwanger voelt, hoe schraal die troost ook mag zijn. Ik vind dat zelf ook elke keer verschrikkelijk, dat je je nog zo lang zwanger blijft voelen. Vreselijk. Veel sterkte meis.
trees wat erg dat die pillen niet goed hun werk doen in roosendaal wilde ze die pillen niet geven om de reden die jij nu noemt Kaboutertje ik riep ook nooit meer een curretage na de ervaring van vorig jaar maar helaas ik moest wel want net zoals ik zeg mijn gyn geeft ze niet. Om nog ff op rotterdam terug te komen ik blijf hier maar tijdelijk om te kijken of hij iets kan vinden of een tip heeft dat de kans op een miskraam afneem en daarna ga ik weer naar mijn eigen gyn om het door te spreken
Hoi Meiden, Ik ben hier ff een tijdje niet geweest. Heb net even bijgelezen en ben het meest geraakt door het verhaal van Trees. Ik had je recent nog een pb-tje gestuurd omdat ik zag dat je zwanger was, maar waarschijnlijk was het toen alweer mis? Wat onwijs klote meid. Daar gaan we dan, al onze hoop gevestigd op de Iriscopiste en dan alsnog mis. Bah! Ik ben zelf half jan nog een zwangerschapsrest verloren, nadat ik sinds 20 oktober bloedverlies hield na de curettage. Mijn cyclus is ook nog niet op orde. Verder gaat het wel in orde, maar als je niet probeert zwanger te worden voelt het ook wel een beetje leeg en wil ik er niet teveel mee bezig zijn. Wij moeten nog onderzoeksresultaten ivm een erfelijke ziekte afwachten (die overigens niet de oorzaak van de miskramen kan zijn) voor we zwanger kunnen worden. Ik ben zelf op de miskramenpoli geweest, maar om eerlijk te zijn werd ik er niet veel wijzer van. Alles wat mogelijk was om te onderzoeken was al gedaan en er werd me verteld dat ik nog steeds ongeveer 60% kans heb op een effectieve zwangerschap. Tja, eerst zien, dan geloven denk ik dan... Dat zul je met me eens zijn. De arts was overigens wel heel aardig hoor. We hadden er een goed gesprek, maar je moet er niet veel van verwachten als je gaat. Ik heb ook antistolling voor als ik zwanger ben, ik heb het 1 keer zonder succes gebruikt dus ik twijfel nu of ik het de volgende keer zal gaan gebruiken of niet. Ik heb natuurlijk wel een kindje en toen heb ik geen antistolling gebruikt. Bij mij is stollingsfactor V in mijn bloed juist verlaagd, dan zou ik van nature al dunner bloed hebben eigenlijk. Dus ik neig erg naar niet meer gebruiken. Ik gebruik wel nog steeds een hoge dosis vitamine E en D en Viburnum. Voorgeschreven door de iriscopiste, die zou miskramen kunnen voorkomen. Wat ze mij ook vertelde is dat mensen met miskramen vaak veel suikerschommelingen hebben. Dit is niet aan te tonen met de normale bloedonderzoeken voor glucose. Haar advies was om de inname van suiker proberen te halveren als ik zwanger wilde worden of zwanger ben. Volgens haar zou dit ook een gunstig effect hebben. Wie weet? Ik probeer er wel rekening mee te houden. En mijn man drinkt momenteel geen koffie meer. Gewoon om te kijken of het effect heeft, dat hadden we nog niet eerder uitgeprobeerd. Sterkte allemaal!
He Noodles! Hier heb ik al iemand die geen koffie en alcohol drinkt, maar dat tot nu toe ook weinig resultaat Ik voel me juist wel fijn aan de ene kant als je er niet mee bezig bent om zwanger te worden. Ik bedoel je hoeft ook geen stress te hebben of het wel goed blijft gaan, maar aan de andere kant is er wel het gevoel van verloren kans. Voor de rest met ieder alles ok? Trees en met jou ( even jou speciaal)?
Ik heb de maandag-blues. 's Maandags is mijn vrije dag, en door het gebrek aan afleiding, denk ik veel aan het hele vruchtbaarheidsgebeuren. Daarnaast is het me nog steeds niet duidelijk wanneer mijn eisprong nou is geweest. Is toch ook gek hè, ronde 43 en nu ineens dit. Hoe is het met de rest van de meiden hier?
hoi meiden, Ik heb nog een week vrij voordat ik weer aan het werk ga. Ik heb nu even geen zin in de ellende van anderen op mijn werk. Voel me nog wat zwakjes op mijn pootjes en wat moe, maar heb ook een hb-tekort dus lijkt me niet raar. Verder lichamelijk best goed. Emotioneel lijkt het allemaal nog niet helemaal door te dringen. Hier wordt door ons beiden geen koffie gedronken (vind het zo smerig ) en dus ook weinig resultaat. Noodels heb toevallig vanochtend een afspraak in het amc gemaakt, maar lees nu van jou dat ik er niet teveel van moet verwachten? Ik ga nog wel achter dat progesteron-onderzoek aan waar jij het een poosje geleden ook over had. Wanneer krijgen jullie de resultaten van het onderzoek? Moet ook een spannende tijd zijn -knuf- Anouk ben je altijd vrij regelmatig? En voel je het normaal wel? raar zeg kaboutertje hebben jullie een -zwanger-word-pauze- ingelast? Oh ben nu aan het speuren na vakanties. Wrs 27 februari een weekje zon. Even met zijn tweetjes bijkomen en energie tanken voor de volgende poging. Kunnen we wel gebruiken..
Bedoel je hiermee dat een eerst volgende zwangerschap een kans van 60% heeft of dat de kans maar 60% is dat je ooit een gezonde zwangerschap nog zal hebben? Ik hoop niet het laatste want daar schrik ik nogal van.
Hoi Trees, Ja, normaal gesproken ben ik zo regelmatig als een klok. Ik zit nu natuurlijk gelijk na een miskraam dus ik kan me voorstellen dat mijn cyclus/lijf nog van slag is (geweest). Ik denk zeker te weten dat die laatste ovulatietest in elk geval klopte. Die eerste zal er wel naast gezeten hebben, al was die ook overtuigend (gezien billingsmethode, eisprong 'gevoeld', etc.) maar goed, ik heb mijn NOD expres gezet op de 21e, dus 15 dagen na mijn 2e positieve ovulatietest.
Hoi Trees, Wij hopen uiterlijk eind maart meer te horen en er dan weer voor te kunnen gaan... Je moet maar eens kijken op www.nvog.nl en dan miskramen aanklikken, daar staat dat tabelletje met cijfers. Je kunt dan naar je leeftijd kijken en het aantal miskramen, bij mij zit dat nog op ongeveer 67% kans dat een volgende zwangerschap goed zal gaan. Per miskraam en hogere leeftijd nemen je kansen af. Dit tabelletje is volgens dr Boogaard op het miskramenspreekuur in het AMC gebaseerd op alle gemelde miskramen. Dus bij mij moet ik het zo lezen dat er bij 67% van de mensen uit Nederland op hun 33e na hun 4e miskraam de 5e zwangerschap goed ging. Maar dus ook dat er bij 40% van die groep nummer 5 ook weer een miskraam werd....
gelukkig noodles. Ik begrijp het even andersom, namelijk dat je maar 60% kans hebt om ooit weer een normale zwangerschap te krijgen. Dat zou betekenen dat er een kans is van 40% dat ik bijv. ooit een kind zou krijgen. Het gaat gelukkig over een daarop volgende zwangerschap en niet over de kans om ooit kinderen te krijgen. Ik kreeg het al enigzins benauwd... Anouk, dus 21e feb is je nod? Je had dus wel een positieve o-test. Waarom twijfel je nu? Lichaam dat raar doet? Bij mij kloppen de methodes nooit (slijmvlies, steekjes etc) in de eerste cyclus na een miskraam. Terwijl ik in normale cyclussen er nooit naast zit. Lijf kan dan nog zo vreemd zijn
Hoi Dames zou graag met jullie mee willen kletsen als jullie dat goed vinden. Even kort mijn voorgeschiedenis(voor zover dat kort kan ): Feb 2001 met pil gestopt. 4 normale cyclussen en toen een van 6 weken en toen 4 maanden dus in jan 2002 liep ik al in het zh. Aan de clomid, raakte zwanger in aug 2002 kreeg toen een miskraam met 10 weken. 2de zwangerschap aug 2003 (vakantie's doen wonderen bij ons ) Miskraam met 6 weken 3de zwangerschap maart 2004 hieruit is ons wondertje Tygo geboren in november 2004 4de zwangerschap aug 2005 miskraam met 6 weken 5de zwangerschap meteen erachter aan sept 2005 curretage met 12 weken. 6de zwangerschap okt 2006 miskraam met 5 weken 7de zwangerschap april 2007 miskraam met 6 weken. 8ste zwangerschap dec 2008 miskraam met ruim 8 weken, dus die is nog vers( 2 weken geleden)
Ja, mijn NOD wordt 21-2. Ik denk ok dat het te maken heeft met het feit dat ik nu de eerste cyclus meteen na mijn mk heb. De boel zal wel overhoop liggen.
Hallo, Dreamer wat een verhaal zeg! Hebben ze wel vervolgonderzoeken gedaan? Anouk- ik had de 1e cyclus na deze mk ook geen positieve ovulatietest of tekenen...erg vreemd. Ik moet morgen naar zkh voor gesprek met gyn over uitslag van weefselonderzoek en hoe nu verder. Heb het een en ander geprint over de ALIFE studie van AMC. Kijken wat ze daar van vindt....
Trees, dus toch een te laag Hb. ook niet zo gek natuurlijk En waarom een pauze? Nee hoor hier geen pauze als het niet hoeft Dat is nl een gemiste kans Noodles leuke link, kan het alleen niet vinden Hai Dreamer ook helaas welkom. Hier ook altijd zwanger na de vakantie. Waarom twijfel ik nog over die vakantie in maart Patty succes morgen ben benieuwd. Mijn gyn is er niet zo voor ( bloedverdunners toch?)
Noodles hebbes. 67% ja klinkt veel, maar in ons geval geloof ik daar echt niet in. Nou ja in ieder geval in mijn geval niet
Ik geloof het ook niet, maar als ik eerlijk ben geloofde ik het na 2 miskramen net zo goed niet en toch ging het de 3e keer goed. Als het op basis van de Nederlandse statistieken is zal het toch wel kloppen, het blijft echter een kansberekening en het gaat dus niet over individuele gevallen. Maar toch, het kan wel. Ik ken iemand via mijn werk die had 11 miskramen, toen ging ze aan de bloedverdunners en kreeg ze nog een 12e miskraam, en de 13e keer (ongeluksgetal) ging het notabene goed en nu heeft ze dus 1 zoontje. Maar dat soort verhalen geven mij wel de kracht om toch door te gaan, hoeveel er ook moeten volgen. Trouwens, vandaag moesten wij naar een klinisch geneticus ivm de erfelijke ziekte van mijn dochter. Die vertelde ons dat hij ging uitzoeken of het chromosomenonderzoek dat 3 jaar terug is gedaan vanwege de miskramen wel betrouwbaar was? Het blijkt dat er verschillende onderzoeken in omloop zijn, een lange en korte versie. Als de korte versie het is, dan controleren ze alleen de meest voorkomende chromosoomproblemen. Omdat wij de uitslag toen vrij snel hadden vanwege het feit dat ik al zwanger was, zou het volgens hem best kunnen dat alleen de korte versie is gedaan. En dus moet/mag het misschien nog een keer opnieuw? Dat horen we in elk geval nog. Zo zie je maar, soms denk je dat alles goed gedaan is en komen ze toch ineens met extra info op de proppen. Zet me wel aan het denken...
Noodles wat je daar verteld over dat onderzoek ik heb daar bij ons ook weleens aan getwijfeld mijn vriend moest toen ineens bloed laten prikken omdat ze dat van hem kwijt waren heel raar Ik ben nu zeker dat ik geen eisprong heb gehad voor ik naar de gyn ben geweest temp 6dagen hoog 37 vanmorgen weer 36.8 dat is normaal de temp voor mijn ei of als ik ongesteld word
Minimuis. Dan heb je nu zekerheid. Noodles, hoe lang heb je toen moeten wachten? Wij 3 maanden en dat vonden we erg lang. Maar is dat de kleine versie van het onderzoek? Mijn temp is al een paar dagen op zwangerschapsniveau, maar dat kan helemaal niet, omdat we pas iets gedaan hebben 1 dag nadat mijn ei gesprongen is. Ik blijf nl tegenwoordig erg lang ongesteld. Dus op dag 11 heb ik mijn ei gehad en op dag 12 hebben we geklust. Waarom doet mijn lijf zo raar?
dreamer ik wilde je al de link van dit topic sturen, maar je hebt het al gevonden! Nogmaals welkom en hopelijk heb je er wat aan. Patty al in het ziekenhuis geweest? En nog wat uitgekomen? Ik ben zelf ook enthousiast over de ALIFe-studie en wil het zo graag proberen. Ik ga het ook ter sprake brengen tijdens mijn bezoek aan het amc op de miskramenpoli. Daar wordt het onderzoek ook uitgevoerd. Ik heb trouwens de tabel met kansen gevonden op de link van noodles. Gezien mijn leeftijd (ik heb mezelf even bij de 25-jarige ingeschaald ) en het aantal miskramen heb ik meer dan 70% kans dat de volgende zwangerschap goed gaat. Nou daar geloof ik dus niks van Voor deze zwangerschap was het nog veel hoger en toch gaat het elke keer toevallig fout.... *trees gelooft niet meer in toeval* kabouter geen pauze dus? Dacht ik ergens te lezen, maar ben de laatste tijd ook een warhoofd. Raar trouwens van die onderzoeken Bij ons is deze uiteindelijk ook versneld aangevraagd omdat ik zwanger was. Daarvoor hadden we er al wel 3,5 maand opgewacht. Ga ik ook even navragen bij mijn gyn. (kan ook weer op het lijstje). En hier. Gisteren een 10-daagse vakantie na de zon geboekt met vertrek over 2,5 week! Vrijdag heb ik een afspraak bij een accupuncturist (hoe schrijven we dit scrabble-woord?) gemaakt. Via via aangekomen en zij wilde het heel graag proberen. Ach het kan geen kwaad en wordt grotendeels vergoed door de verzekering. Ben benieuwd! Het idee is dat ze me met name in een volgende zwnagerschap gaat begeleiden en dan vooral rond het 'hartje moet gaan kloppen' tijdstip. Daar gaat het bij ons altijd mis.
Hallo, Ik moet vandaag om half 2 naar zkh. De ALIFE studie is op basis van lage dosis asperine en heparine. Manlief is er niet voor....doet hem teveel aan het DES verhaal denken zegt ie, maar ik heb wel gezegd dat ik het vanmiddag gewoon ga vragen. In mei 2009 worden de uitslagen van dit onderzoek bekend gemaakt en de verwachting is dat ook vrouwen zonder trombose verschijnselen baat hebben hierbij. Kaboutertje- wat raar zeg dat je temp zo hoog blijft! Noodles- dus waarschijnlijk weer nieuw onderzoek? Misschien vinden ze nu wel iets waar ze makkelijk wat aan kunnen doen! Minmuis- en nu? krijg je nu tabletten op de ongi op te wekken? Trees- idd wel fjn dat je al bij AMC loopt. Ik wilde eerst vandaag mijn gyn peilen en als die niet enthousiast is e-mail sturen naar AMC om te kijken of er geen andere manier is om alsnog vanuit hier mee te doen aan het onderzoek. Kosten voor voorschrijven aperine en heparine lijken me niet hoog...en ik vraag me ook af wanneer je dan moet beginnen?Voor de bevruchting? Of op de dag dat je weet dat je zwanger bent? De vakantie klinkt heerlijk! Even er lekker tussenuit! Ik vond accupunctuur voor zwangerschap van dochter wel okay...ben alleen niet zo van de naaldjes hoe klein ze ook zijn!