Ik krijg geen melding meer dat er hier gepost is, gek hoor. Trees heerlijk zonvakantie! Waarheen? Patty, je moet vanaf de ovulatie met aspirine beginnen. Dat heb ik weleens gelezen.
hoe was ziekenhuis patty? En volgens mij vanaf eisprong aspirine en heparine vanaf 6 weken (bij het begin van hartje klop). Hen mijn verzekering gebeld en ik krijg accupunctuur 100% tot 800 euro vergoed. Ik ga het dus maar eens op wagen! Vrijdag al de eerste afspraak!
Wow trees Egypte! Heerlijk, gaan jullie ook duiken? Of de piramides bekijken? Lijkt me doodeng dat geprik in je lijf.
Ik wel, maar vriendlief heeft geen duikbrevet. Waarschijnlijk wordt het vooral snorkelen. Sowieso gaan we een windsurfcursus volgen en nog een dagje of twee de woestijn in. Ik wil heel graag in de woestijn slapen. Je schijnt daar prachtige sterrenhemels te hebben. En verder ontspannen 8)
Ja dat slapen wilden wij ook ooit eens doen. Het is er alleen niet van gekomen. Ik was toen zwanger dus de vakantie is niet door gegaan ( gelukkig) Waarom gaat je vriend zijn brevet ook niet halen dan? Heb jij owd?
Hij ziet er stoer uit, maar hij vindt het allemaal te eng. Ik zie er minder stoer uit, maar vind weinig eng Ik heb inderdaad owd, maar een eeuwigheid geleden voor het laatst gedoken. Een collega van mij is divemaster en ga eerst maar weer eens een boekje van hem lenen en me laten bijpraten. Jullie nog vakantieplannen? Ik las dat vakantie voor jullie positief voor de vruchtbaarheid is?!
Hallo, Nou Trees klinkt idd heerlijk die vakantie...heb je nog plek over in de koffer? Gesprek liep zoals gedacht. Niets gevonden via weefselonderzoek. Ze denkt dat het gewoon domme pech is en we mogen gewoon nog een keer proberen. Bloed afgenomen voor schildklierfunctie en algeheel bloedbeeld. Stollingsonderzoek doen ze hier pas na 3 mk. Heb nu over 2 weken belafspraak met haar voor uitslagen van bloed. En we hebben afgesproken dat als ik over 6 mnd nog niet zwanger ben ik mag bellen om te kijken hoe en wat. Had er toch wel goed gevoel over na het gesprek ondanks dat er niet veel uitgekomen is....
Meiden, even kort: Sorrie dat ik niet actief schrijf hier. Ik merk dat het me continu met de neus op de pijnlijke feiten drukt, van de mk-en en alles daaromheen. Op dit moment is dat gewoon effe lastig. Dat maakt dat ik niet al te actief ben in dit topic, maar binnenkort schrijf ik weer wat actiever mee hoor!
Dank voor de welkom meiden. Heb ook alle onderzoeken al gehad en allemaal domme pech En tja je hebt al een zoon dus het moet kunnen zeggen ze dan lekker makkelijk. A-life studie neemt geen mensen meer aan, mij is toen ook gevraagd of ik daar aan mee wilde doen dus tegen mijn fertiliteitsarts gezegd is goed, nooit meer iets van gehoord natuurlijk Oh Trees dat klinkt lekker eventjes op vakantie, helaas moeten we hier wachten tot de bouwvak en met een reorganisatie bij mijn man op zijn werk, hebben we kans dat er helemaal niks in zit als ie eruit vliegt pffffffff. Anouk het is ook heel confronterend om elke keer de verhalen te lezen, dan wordt je met je neus op de feiten gedrukt, gewoon doen waar jij behoefte aan hebt. Patty het is altijd moeilijk ook voor de artsen, want ze willen wel helpen, maar als er niks uitkomt dan staan ze zelf ook met de rug tegen de muur, frusterend voor ons maar ook voor hun. Moet nog even aan jullie namen wennen allemaal hoor dus vergeef me als ik nog niet op je gereageerd heb
Mooie handtekening Trees, over dat ganzenborden. Wat ik nog wilde vertellen: ik was dus bij de klinisch geneticus geweest en hij wist ook veel over miskramen. Hij vertelde bijvoorbeeld dat vroeger vruchtjes wel zijn onderzocht en dat daar uit is gebleken dat in 75% van de gevallen een chromosomenafwijking wordt gevonden van de chromosomen 1 tot en met 12. Dit zijn namelijk grote chromosomen, als je het op plaatjes ziet zijn het van die lange stokjes. Als hier een foutje op zit, hetzij erfelijk hetzij bij de bevruchting ontstaan, dan worden dit vrijwel altijd miskramen. Kindjes met een foutje op chromosoom 13-23 groeien vaak wel door, maar kunnen ernstige afwijkingen hebben. Dat zij doorgroeien komt omdat deze chromosomen klein zijn en een foutje op een klein chromosoom heeft "minder" ernstige gevolgen, waardoor het geen miskraam wordt maar een kindje met afwijkingen als Down of iets dergelijks. Sommige kindjes zijn niet eens levensvatbaar, maar groeien wel door. Wat hij ook vertelde is dat het chromosomenonderzoek dat gedaan wordt na miskramen nog ieder jaar verandert, omdat er steeds nieuwe foutjes en defecten worden gevonden. Dus als het bijvoorbeeld alweer 6 jaar terug is, kan het zinvol zijn om het opnieuw te doen. Daarnaast legde hij uit dat een chromosoom is opgebouwd uit DNA en er ook heeeeeeel veel foutjes in het DNA kunnen zitten die ervoor kunnen zorgen dat je dit steeds doorgeeft bij de bevruchting en je dus een miskraam krijgt. Alleen bij het chromosomenonderzoek wordt je DNA natuurlijk niet onderzocht, dat zou veel te kostbaar en onnoemelijk veel werk zijn. Maar goed, zijn eindconclusie was dus dat er nog heeeeel veel dingen mis kunnen gaan die ze niet weten of die gewoon te uitgebreid of kostbaar zijn om te onderzoeken. En dat er dus niet gezegd kan worden: er is bij jullie als ouders een normaal chromosomenpatroon gevonden, dus het is steeds domme pech. Want dat hoeft niet. Er kan nog steeds iets erfelijks aan de hand zijn wat simpelweg nog niet gevonden kan worden.
Kaboutertje- hoe bedoel je leeg gevoel? Ik had er gewoon echt een goed gevoel over en geen leeg gevoel. Ik had het idee dat ze ons echt begreep en echt met ons meewilde gaan welke kant we ook op wilden...
Noodles- dat klinkt idd interessant dat ze dus elke keer meer dingen ontdekken. Zie dat je morgen een leuke dag gepland hebt, want dan wordt jullie kleine meid al weer 2 jaar. Wat gaat het hard ofniet?
Hallo, Nou kaboutertje zo ervaar ik het niet. Denk idd dat de gyn ook alleen maar haar best kan doen en ze dat gisteren zeker gedaan heeft door naar ons te luisteren en met ideeen te komen hoe nu verder. Ik vond ze tijdens de IUI behandelingend destijds niet zo meedenkend als nu, maar misschien stond ik er zelf toen ook anders in!