Het is die onzekerheid he meiden. Dat is het wat nekt. Alleen voel ik nu zeker wel het verschil van voor mijn meid en nu. Dus voor de meiden die nog geen kindje hebben vind ik het zo sneu. En daar komt mijn lijstje weer. Die hebben dan voorrang op mij, want die zijn eerst aan de beurt. Noodles, die site ken ik. Ben er ook vaak geweest, maar vond dat er toch wat minder gebabbeld werd dan op zwangerschapspagina. Of ben ik er nog niet zo thuis? Dat kan natuurlijk ook.
Had je je ook aangemeld? Want dan komen er nog wat extra topics bij die heel actief zijn namelijk. Die zijn niet te zien als je geen lid bent...
Noodles, ja ik had me toendertijd ook aangemeld. ( weet alleen niet meer mijn gebruikersnaam en ww) Hope, hoe gaat het bij jou? Ik zie je niet meer.
Hey sorry, ik ben er nog wel en lees ook wel, maar houdt voornamelijk mijn eigen topic bij. Maar het gaat best redelijk hier. Had zaterdag een "zo goed als" negatieve test. Ik zag nog een heeeeeeeeel streepje. En ik had slijm Dus hopelijk is dat een goed teken. En we hebben de kans maar meteen benut. Ik ben nu een boek aan het lezen over verwerking na een miskraam. Het is heel interessant. Je weet het allemaal wel, maar het is net alsof je bevestigd wordt dat je mag voelen wat je voelt, en dat voelt fijn. Ik zal proberen zo nu en dan weer eens mee te schrijven en reageren, al zal dat deze week moeilijk worden met carnaval in het vooruitzicht. Even een dikke knuffel voor iedereen die m nodig heeft. Liefs Hope
Fijn dat het redelijk met je gaat. Mag ik vragen hoe dat boek heet? Veel plezier met hossen en klossen ( en met de tijdsbesteding)
Dat boek heet: tussen iets en niets. Ik vind het heel fijn, ik heb het bij de bieb gehaald. Dat hossen gaat hopelijk wel lukken. Ik moet mezelf dan alleen dwingen om niet aan het verdriet te denken. En meestal als ik wat alcohol heb gedrinken wordt ik wat emotioneler, dus we zien wel wat het wordt. Doet hier nog iemand aan carnaval? Hope
Hoi hoi, Oh, dit is nou net wat we nodig hebben! Een topic met meiden met meerdere miskramen. Bij mij zijn ze dan wel heel erg vroeg maar dat maakt het verdriet er niet minder om. Deze week word voor mij een moeilijke week. Dit is de week waarin het de afgelopen 2 vmk fout ging. Vrijdag is mijn NOD. Ik durf me niet eens op de NOD lijst meer te zetten. Ik voel weer dat het raak is! En sinds het weekend voel ik me echt zo opgeblazen en borsten zijn ook opgeblazen... Maar ik durf niet meer te hopen. En jullie begrijpen dit tenminste, want jee, wat zijn er veel mensen die het niet snappen en die je dan pijn doen met hun opmerkingen... (einde egobericht) @hope: Ik ben een echte brabander maar ben blij dat ik niet meer mee hoef te hossen. Mijn man houdt er gelukkig niet van. En ik werk midden in het centrum dus zie die zatte mensen aan het eind van mijn werkdag allemaal voorbij hossen. (dat vind ik dan wel weer grappig)
Nee hoor, ik ga ook niet hossen. Hoi Lonnie. Weet je dat er ergens ook een topic is: zwanger na een mk? Dus mocht je zwanger zijn, kan je daar ook meekletsen Zijn er al onderzoeken gedaan bij jullie?
Hoi Kaboutertje. Nee, we hebben nog geen onderzoeken laten doen. Ik heb voor woensdag een afspraak bij de huisarts. Het probleem is, is dat ik de laatste 2 keer of op NOD of net voor NOD zat toen alles eruit kwam. En we zijn nog geen jaar bezig. Dus ik ben benieuwd wat ze zegt. Ik hoop wel dat ik doorverwezen mag worden. Merk wel dat ik nu weer in die lastige week echt veel verdriet heb. Gelukkig zie ik dat jullie dezelfde gevoelens hebben en dat is zo fijn!
Kaboutertje- helemaal eens met je hoor! Als het bij "alleen" onze kleine meid blijft prima! En als daardoor iedereen zonder kindje op deze site wel zwanger zou worden met een goede afloop dan offer ik mezelf graag op Hope- gelukkig gaat het redelijk met je! Lonnie- welkom! Volgens mij maakt het niet uit hoe lang je bezig bent hoor! Denk dat als je meer dan 2 keer mk hebt gehad ze wel onderzoeken willen doen! Hier gaat het goed, alleen ben de laatste tijd erg bezig met 18 maart as. Ik zou dan nl uitgerekend zijn als ik niet de 1e mk had gehad. Erg moeilijk allemaal en denk erg vaak ohh dan was ik nu met verlof gegaan of dan was het bijna zover. Weet dat het zelfkwelling is maar ja wat doe je er aan he?
Wat ontzettend lief van je. Dat is nog eens een offer. Hier gaat het goed, alleen ben de laatste tijd erg bezig met 18 maart as. Ik zou dan nl uitgerekend zijn als ik niet de 1e mk had gehad. Erg moeilijk allemaal en denk erg vaak ohh dan was ik nu met verlof gegaan of dan was het bijna zover. Weet dat het zelfkwelling is maar ja wat doe je er aan he? Dat heb ik ook steeds. Ik bedenk me nu alleen dat ik "mijn dag" , de uitgetelde datum van de 2e MK ben vergeten . Dat was eigenlijk 15-02. Van de ene kant maar goed. Maar de uitgetelde datum van de 1e MK zal ik nooit vergeten. Namelijk de verjaardag van mijn moeder. Liefs Hope
Ik merk dat dat mij mij steeds minder pijnlijk wordt naarmate er meer memorabele data komen. Na 6 mk-en heb je zoveel data die je je herinnert: de uitgerekende datum, de testdatum, de mk-datum. Ik zit vol met dat soort dagen. Inmiddels trekken ze wat gemakkelijker aan me voorbij. Ik zou 3 februari ook uitgerekend zijn van mijn mk van juni vorig jaar. Het heeft wel vervelend gevoeld, maar kon uiteindelijk prima mee overweg.
lonnie welkom en voor onderzoeken mag je na de 2de mk al naar het ziekenhuis hoor. Patty dat is heel herkenbaar ik heb er nu 2vlak achter elkaar 27juni en 18juli zou onze 2ling worden geboren het is gelukkig nog ff weg maar de tijd gaat zo verschrikkelijk hard Hier gaat het niet zo geweldig nog steeds geen vrijdag weer naar het ziekenhuis om te kijken wat ze gaan doen ik hoop dat ze nog zullen komen verder hebben we morgen ons 2de gesprek bij het fiom hopelijk gaat het hierna weer wat beter ben nog steeds heel moe ga om half 9slapen tot de volgende morgen 6uur en nog ben ik om 12uur helemaal op
Ja, dat is echt heel vervelend die datums. Je kunt er dan toch geen afstand van doen. Maar als zo'n datum dan weer voorbij is dan sluit je voor jezelf ook weer iets af denk ik. Nou ik ben benieuwd wat mijn huisarts morgen zegt. Of dat ik doorverwezen wordt. Ze is daar niet zo makkelijk in. Ik hou jullie op de hoogte. Patty, wel heel lief! Iedereen verdient een goede afloop!
Hier inderdaad hetzelfde. Schreef gister iets op de kalender voor 27 maart en zeg tegen mijn man: toen kreeg ik de 2e mk, maar ja dan heeft elke datum iets he. Het zijn er ondertussen ook al zoveel. Jij was dus 3 feb uitgerekend , ik 2. Toen deed het me niet eens zoveel, maar nu.... Ik heb echt een dip. maar dat komt wel weer goed hoor Lonnie, wel als het aantoonbare mk-en zijn geweest overigens. Tenminste dat geldt hier. Je moet een pos test gehad hebben. Dan tellen ze pas. Minimuis, jij had toch al een temp-evrhoging gehad? Is dat dan alweer meer dan 2 weken terug? ( sorry even vergeten)
Lonnie- ja dat vroeg ik me eigenlijk ook af wat kabouter zei. Had je al wel getest op je NOD? En als je dan zelf de test doet en die geeft zwanger aan en je krijgt een dag daarna een mk...is het dan voor de artsen wel een aantoonbare mk?
Patty ik denk dat dit vooral aan je huisarts ligt want bij onze huisarts is een positieve test gewoon zwanger ook al krijg je daarna een mk dat had ik de 2de x want toen hij bloedprikte was het maar minimaal meer dat er hcg in mijn lichaam zat maar hij heeft me wel door gestuurd naar de gyn Kaboutertje ik kan het zelf nog niet eens volgen maar ff geeft een voorzichtige stippellijn aan en ik zou dan nu op 4dpo zitten dus nog 10 dagen en dan mijn ik hoop het dan is er niks aan de hand alleen duurd het eeuwen voor mijn lichaam weer eens op gang komt Anouk ik snap wat je bedoel hoor ik weet alleen de datums nog van de zwangerschappen waar ik een echo van heb en de rest weet ik eigenlijk ook niet meer zo omdat het allemaal zo kort was maar de laatste zijn we toch al tot 8weken en 5dagen gekomen dus alweer een week of 2 verder dan de vorige keren en 2hartjes zien kloppen en dit hadden we nog nooit gezien dus het moet toch een x goed gaan komen. Wel heb ik dat ik geen echo meer wil voor de 12weken dan is het gewoon slecht of goed ik weet wel daarna kan het ook nog fout gaan maar ik wil niet nog een x mee maken dat je een mooi hartje zie of 2 en dan 2weken later kom en dat de hartjes ermee gestopt zijn op 8weken en 5dagen misschien zellfs wel op de dag van de echo dit is wel zo verschrikkelijk want dan kan je geen afstand meer houden en zolang ik nog niks gezien of gehoord heb kan ik dat toch iets makkelijker
Hi meiden, Ik ben weer enigzins tot mezelf gekomen. Dank jullie nog wel voor alle lieve woorden. Oh wat is het soms toch moeilijk. Een collega vertelde me dat ze weer zwanger was en mag dus weer de komende maanden tegen een dikke wordende buik aankijken. Natuurlijk gun ik het haar, maar... Ik hoef het aan jullie ook niet uit te leggen denk ik En al die data zo herkenbaar! Ik vond inderdaad de eerste uitgerekende datum het moeilijkste. Zag er al weken als een berg tegenop. Patty ga je die dag nog iets speciaals doen? Wij hebben die dag alles gedaan, wat niet zou mogen als ik zwanger was geweest Heel veel biefstukken eten, saunaatje gepakt en voor het eerst sinds lange tijd zijn we die dag flink wezen stappen, waarbij de nodige borrels genuttigd zijn Lonnie welkom hier. Heb je al vaker voorbij zien komen op het miskramentopic. Ik ben benieuwd wat je huisarts zegt? Het is denk ik heel verschillend. Mijn gyn rekent alleen vanaf de 5 weken en daarvoor niet. Dat kan ook een beetje aan mezelf liggen trouwens Ik heb ooit een positieve test gehad en toen werd ik drie dagen na mijn nod alsnog ongesteld. Ik reken dat zelf niet mee als miskraam en misschien dat daardoor mijn gyn dat ook niet meerekend en als ik dat wel als miskraam had meegerekend dat hij dat ook zou hebben gedaan? Verder. Vanmiddag weer naar mijn eigen gyn geweest. Blablabla de aanhouder wint, de kans bestaat dat als je maar doorgaat ooit een keer goed gaat en nog meer van dat soort bekende geneuzel. Ik ga de volgende keer wel kinderaspirines gebruiken. Hij zag er geen bezwaar tegen. En vorige week ook nog gestart met accupunctuur, wat behoorlijk zweverig was. Het kan geen kwaad en mijn verzekering vergoed, dus ik ga er maar gewoon mee door. Minimuis wat doe jij precies bij het FIOM? En nog steeds geen ongi? GRRrrrrr Hope wat gaat je carnavalsuitdossing worden? Ik ga trouwens eens op zoek naar dat boek waar je het over hebt. Ik heb ook een boek, maar daar staat één stuk in waar ik me zo aan irriteer dat ik weiger om het nog verder te lezen. Namelijk dat het nut (hoezo nut?) van een miskraam is dat je lichaam verteld dat je geestelijk nog niet toe bent aan een kind. Sorry vind het echt een belachelijk uit de lucht gegrepen onzin-theorie van iemand die het zelf nog nooit heeft gemaakt! En die mevrouw heeft ook nog eens probleemloos drie kinderen op de wereld gezet. Waar heb je het dan over? Nu ga ik ophouden met mijn tirrades! Groetjes!