Hoi Meiden, welkom Zoe! Ik ben hier ff een weekje niet geweest. Ik baal een beetje dat wij er niet voor kunnen gaan nog, daarom neem ik af en toe wat afstand. Dat begrijpen jullie vast. Ik geloof zelf er ook wel in dat alles in het leven een reden heeft. Alleen dat betekent niet dat ik altijd snap dat die reden is. En ik het vaak ook heel oneerlijk vind. Van de week vond ik het moeilijk te horen dat een vriendin zwanger is van de 3e alweer, terwijl we tegelijk zwanger waren van de 1e. In de tijd dat wij proberen een 2e te krijgen, krijgt zij gewoon 2 baby's! Vind het heel bizar, maar niks aan te doen helaas. Even doorbijten en dan proberen blij te zijn voor haar. Maar het blijft lastig om het steeds tegen te moeten komen, en hoe meer tijd er voorbij gaat, hoe meer mensen mij vertellen dat ze weer zwanger zijn. Daarom neem ik soms ook even afstand, ik wil dan gewoon even geen pijn voelen.
Ik zit met ongeveer hetzelfde probleem als jij. Ik word niet heel gemakkelijk zwanger maar op zich heb ik daarover niet al teveel te klagen, maar ik kan het niet blijven. Heb ook alweer 6 mk gehad. Het zwanger blijven is het probleem. Geen idee wat daar aan te doen valt en wat onze toekomst in de mmm zal brengen. Die trajecten zijn allemaal gericht op zwanger worden, maar dat is het probleem niet. Is er bij jou al zicht op waarom je niet zwanger blijft? Hahaha, inderdaad. Ik erger me er ook aan. Ik vind niet dat ik de pret moet verzuren door te zaniken over "wat nou 'eindelijk', je bent net begonnen" maar wat zou ik dat af en toe graag doen... Slecht hè?!
@Anouk, nee ze hebben geen idee en schuiven het af op pech hebben. Maar daar geloof ik niet in. Alles is onderzocht (wat ze konden bedenken) en daar kwam niets uit dus heeft het geen oorzaak volgens hun. @noodles, dat begrijp ik heel goed. Trek het af en toe ook niet en dan neem ik ook afstand van alles wat met zwangerschappen te maken heeft. Mag ik vragen waarom je er nog niet voor mag gaan? Hier gaat het niet zo goed. Dacht dat de cytotec zijn werk had gedaan, maar het bleek dat er toch eentje was blijven zitten. Dus zit nu weer aan een kuur en dat slaat jammer genoeg toch nog niet aan. Dus als het vandaag weer niet werkt dan toch maandag een curettage. Pff daar zie ik echt tegen op. Zoe
Hallo, Zoe- wat vervelend zeg dat de pillen hun werk niet goed gedaan hebben. Hopelijk werkt de 2e dosis goed en hoef je niet voor curretage. Bij mij werkte de pillen ook niet en ben alsnog gecurreteerd. De curretage viel mij heel erg mee!
@Zoe: er zijn verdenkingen dat mijn kindje een vrij ernstige erfelijke ziekte blijkt te hebben, dit moet eerst worden uitgezocht want anders lopen wij het risico dat wij nog een kindje met die ziekte kunnen krijgen. Wat balen dat de cytotec z'n werk niet goed doet. Helaas hoor je dat best vaak, daarom kies ik altijd gewoon maar meteen voor een curettage.... Sterkte!
noodles hier het zelde als bij jou ff rustig aan want wij kunnen er toch nog niet aan beginnen zit nog steeds te wachten tot mijn er zijn Trees jij vroeg naar het fiom of het alleen of in groepsverband was het kan allebei ligt aan de aanmeldingen wij gaan nu met zijn 2e maar als er meer aanmeldingen komen dan in een groep het is natuurlijk toch fijn om met lotgenoten te praten. Zoe welkom en je laatste mk ook een 2ling hier ook alleen wij mochten geen pillen we moesten wachten op een spontane of een curettage. Jammer dat die pillen zo slecht hun werk doen heel veel sterkte met het verwerken
Hopelijk komt het alsnog allemaal met de pillen Zoe. Ik ga voor je duimen vandaag. Er zijn best veel 2-lingen tussen vind ik. Komt dat dan echt nog zo vaak voor? Trees jij hebt een bbz? Is er dan ook een eileider weg? Hope: ik heb je boek gelezen. Zo wist ik niet dat je na een curettage het best nog een maand de pil kon nemen ivm asherman. En er was nog iets. Weet ik alleen even niet meer. Er stond ook na .. mk-en heb je .. % kans op een gezonde zwangerschap. Jammer dat dat maar tot 4 ging
Wat lief dat je aan me denkt. Het is jammer genoeg toch een curettage geworden. Maar ja nu is het dan ook wel echt klaar. Nu nog even bij komen van alles. Liefs Zoe
Hallo, Nou dan heb je het gelukkig achter de rug he? Viel het wel mee? Heel veel sterkte de aankomende tijd!
Het is stil hier iedereen nog aan het bij komen van de carnaval. Zoe ik hoop dat het allemaal een beetje gaat nu heb je het maar gehad Eindelijk nieuws hier het lijkt erop dat mijn menstruatie eindelijk begin te komen heb wat roze verlies bij afvegen en temp is behoorlijk gedaald
Hallo, Minimuis eindelijk he? Ik ben gisteren gebeld door de gyn met de bloeduitslagen. Alles was goed! Vertelde haar wel dat ik sinds de curretage geen positieve ovulatietest heb gehad. Dit vond ze wel verontrustend aangezien ik normale op elk moment in de cylus een lichte testlijn had en nu dus helemaal niets. Dit kan dus wijzen op geen eisprong. Ik moet volgende week weer ongi worden volgens normale cyclus (30-32 dagen) en daarna kan ik bellen met zkh. Ze gaan mijn cyclus dan weer volgen via echo's en bloedtesten net zo als bij IUI. Ben erg blij dat deze gyn het zo goed oppakt...
Patty, nou hopelijk komt je ei gewoon. Anouk hoe gaat het met jouw ov-testen? Zoe, hoe voel je je? Trees, bijna vakantie? Noodles, speelt je meisje lekker met al haar nieuwe speelgoed? Hope, hoe gaat het met jou? Minimuis, nogmaals joepie ( anders sta je er niet bij in dit berichtje ) Niemand vergeten?
Anouk ja ik ben ook wel benieuwd hoe het met je ov test afgelopen is Patty oh en temp je ook of dat niet want dan weet je het zeker ik heb geloof ik te vroeg geroepen dat de kwamen heb alleen maar spotting gehad en dat is weer weg temp wel laag hier is mijn kaartje van ff alleen die gaf mijn ei 2dagen later dan dat hij in het echt was http://www.fertilityfriend.com/home/143ad8
Hoi, Nou, het is gek gelopen. Ben ongesteld geworden maar ik weet nog steeds niet welke ovu-test nu correct was omdat ik 17 dagen na de 1e ovulatiestest en 11 dagen na de laatste ovulatietest ongesteld ben geworden. Precies tussendoor dus. Aangezien ik vanaf de 2e ovulatietest continu gevloeid heb, wisti k al dat ik niet zwanger was. De menstruatie was wel enorrrm hevig (grote stolsels en veel bloed :x ). Mogelijk nog van mijn laatste miskraam? Geen idee, doet er ook niet toe. Deze maand nog even zonder de mmm en volgende maand pakken we het weer op. Dan ga ik ook weer Puregon spuiten. De 16e mrt heb ik trouwens weer een afspraak met de fertiliteitsarts om verder te praten. Hoe is het met jullie allemaal, meiden?
Hallo, Minimuis- nee dat doe ik niet. Heeft de gyn ook niet naar gevraagd. Had het idee dat ze het wel zo prettig vond als ze de cyclus een maand kon volgen. Wel frusterend voor je zeg! En nu? Trees- idd jij gaat bijna met vakantie toch? Lekker hoor! Anouk- krijg je dan weer IVF of zit je in het IUI traject? Is de werking van Puregon zelfde idee als Clomid? Alleen zijn de bijwerkingen minder toch? Kaboutertje- zijn jullie nu nog wel bezig met zwanger worden? Herriner me dat je laatst een keer schreef dat het nu zo lang duurde...
Nee, we zitten in een IUI-traject. Puregon is niet hetzelfde als Clomid. Ben geen kenner hoor, maar Clomid is volgens mij in tablet-vorm en wordt gebruikt wanneer vrouwen problemen hebben rondom de ovulatie. Puregon wordt gespoten en ik krijg het om méér dan 1 eitje per maand te krijgen zodat de kansen groter zijn om zwanger te worden. We hopen wel binnenkort met IVF te mogen starten maar dat wordt vermoedelijk nog wel even flink discussieren met de arts. Trouwens, nogmaals excuses dat ik weinig reageer meiden. Ik kan me gewoon niet concentreren. Ik screen dit topic gauw en als mijn naam voorbij komt, reageer ik daarop. Ik heb niet de concentratie om alles te lezen. Hopelijk is dat gauw over want ik heb er zooo'n last van. Echt heel vervelend. Als het weer beter wordt, klep ik weer lekker mee.
Hoi meiden, Even een poosje niet geweest hier. Deze week voor het eerst weer hele dagen aan het werk en dat was best zwaar. Mijn hb was natuurlijk ook nog laag en ik vloei veel dus ik was snel moe. Het vloeien lijkt eindelijk wat af te nemen?! *klopt dit meteen af op hout* Zoe alsnog een curretage gehad? Ik had het ook bij de cytotec. Ik ga het ook nooit meer gebruiken en hopelijk hoeven we ook nooit meer voor deze keus te staan (al geloof ik dat zelf niet). En anouk ik herken dat van het concentreren en is helemaal niet erg hoor meid. Hoe lang zijn jullie al bezig met IUI? En is er een oorzaak bij jullie gevonden dat jullie moeilijk zwanger raken? Minimuis bedankt voor je info over FIOM. Ik ga nu wel met een psycholoog praten want het grijpt me toch heel erg aan. Ik heb een hele goede gevonden, waar ik zelf ook vaak naar doorverwijs (ben zelf ook een psych) en hopelijk kan ze me wat richtlijnen geven om het een plekje te geven. Patty fijn dat je gyn het goed oppakt! Kaboutertje je vroeg nog of mijn eileider verwijderd was? Gelukkig niet. Hij is wel beschadigd, maar dat was hij waarschijnlijk al door een eerde eileideroperatie van een paar jaar geleden. Daardoor wel een grotere kans dat er weer eentje blijft hangen, maar ik word daar altijd goed op gecontroleerd. Eigenlijk heb ik onwijs veel mazzel gehad met de eug. We kwamen er pas achter toen ik 11 weken zwanger was en doordat het vruchtje te weinig zuurstof en voedingsstoffen uit de eileider kan krijgen was deze al kapot aan het gaan. Een bbz kan twee kanten opgaan, namelijk de eileider laten knappen of het sterft af door te weinig voedingstoffen. Bij een bepaalde hcg-waarde opereren ze voor de zekerheid om erger te voorkomen, maar doordat wij al zo laat waren was mijn lijf hetzelf al aan het oplossen (auch en dat was pijnlijk). Het heeft me uiteindelijk een operatie bespaart en daarnaast heb ik een engeltje op mijn schouder zitten, want amper een week voordat ik opgenomen werd zaten we nog ergens in de bergen van frankrijk meer dan een uur rijden van het dichtsbijzijnde ziekenhuis. Het had dus minder kunnen aflopen en daar moet ik niet teveel over nadenken brrr. Zondag vliegen we trouwens richting de zon!