meiden met veel miskramen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door kaboutertje, 22 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patty4life

patty4life Actief lid

25 dec 2008
    145
    0
    0
    ja raar is dat het! 4 jr geleden zou ik een moord plegen om zwanger te worden en nu beschouw ik mezelf pas "echt" zwanger als ik voorbij de 12 weken ben....wat kan een mens anders gaan denken....

Had het net aan 1 collega verteld en ben er ook heel nuchter onder. Zei ook tegen haar gelukkig weet ik nu dat een curretage meevalt en mocht het weer niet goed zijn dat dit niet het einde van de wereld is...

2. Zoe10

Zoe10 Bekend lid

3 sep 2007
    551
    2
    16
    Ach Patty ik snap je gevoel heemaal. Gelukkig mag je redelijk snel voor een eerste echo. (al is dat voor je gevoel nog heel ver weg) Van mij mogen wij hier allemaal de eerste 12 weken gewoon overslaan en gelijk beginnen met 12 weken. Dan is de engste tijd voorbij.

Ik wens je heel veel kracht en vertrouwen toe en ik zal heel hard voor je duimen dat het deze keer gewoon goed gaat en dat je mag gaan vertrouwen op deze zwangerschap.

Meis gefeliciteerd en dat gaan we allemaal nog een keer tegen je zeggen als je de twaalf weken hebt gehaald.

Liefs Zoe

3. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Tuurlijk mag je van mij ook hier kletsen.

Jullie hebben het over die 12 weken. Ik heb dat niet, mijn gevoel zegt pas als het geboren is oke ( en zelfs daarna nog niet overtuigend, dat heeft zelfs nog 18 mnd geduurd)
    Ik weet het ik ben heeeeel erg.

4. patty4life

patty4life Actief lid

25 dec 2008
    145
    0
    0
    Hallo,

Nou helaas vanochtend weer getest aangezien de test de vorige keer heeeeeeeel erg licht was. Vanochtend weer heeeeeeeel erg licht. Was de vorige 2 keren ook zo en toen was het dus niet goed.

Heb via internet nog 3 testen besteld van Senistest en dan de gevoelige en die ga ik dit weekend nog doen. Het HCG moet toch verdubbelen per dag? Mocht het zondag nog heel licht zijn dan ga ik maandag bellen met de gyn..

Ik heb hier een heel slecht gevoel over! Sorry voor het egobericht...

5. Zoe10

Zoe10 Bekend lid

3 sep 2007
    551
    2
    16
    Lieve Patty

Het Hcg verdubbeld om de twee dagen. En zo vroeg in de zwangerschap is de test gevoelig voor elk glas dat je gedronken hebt en hoe lang je al niet naar het toilet bent geweest. Dus raak niet gelijk in paniek.

Het is heel erg maar het enige wat je nu kan doen is afwachten. En steeds opnieuw testen heeft ook niet zo veel zin.

Ik snap dat het heel eng is nu en dat je op alles gaat letten, maar echt het heeft geen zin. Probeer het een beetje los te laten en af te wachten tot je eerste echo. Het klinkt heel makkelijk, en dat is het absoluut niet. Dus heel veel sterkte de komende tijd en zoek wat afleiding.

Liefs Zoe

6. patty4life

patty4life Actief lid

25 dec 2008
    145
    0
    0
    Hallo Zoe,

Je hebt helemaal gelijk hoor! Maar het is allemaal zo moeilijk...

Net gebeld met gyn en die zei ook dat het vast allemaal goed is en ik gewoon moet afwachten tot de echo...

7. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    patty ak getest met de kruidvat tesjes
    Kom vast allemaal goed meid

8. patty4life

patty4life Actief lid

25 dec 2008
    145
    0
    0
    Hallo,

Ja dit waren die van de Kruidvat...van 4,99 per 2.

Er was wel ee streep te dien maar heeeeel licht.

Las ook ergens dat ze soms na paar uur pas echt goed donker worden...

9. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Mijn eerste test was ook heel licht van de kruidvat met 1 dag overtijd.
    Heb eigenlijk niet snel erna weer getest maar een week later was ie knal.

10. Noodles

Noodles Actief lid

8 aug 2006
    277
    1
    0
    @Patty4life: Jeetje wat een spanning voor je. Ik had bij de zwangerschap die goed ging ook een heel licht streepje trouwens. Wist al helemaal zeker dat het niet goed was, maar dit kindje ligt nu toch echt boven te slapen. Houd moed! Het kan ook een keer goed gaan!

@Minimuis: ik snap niet waarom jij een hsg moet om te kijken voor die verkleving. Ik had zelf een verkleving de vorige keer (en ben er nu weer bang voor, mijn menstruatie blijft heel licht en dat had ik toen ook) en bij mij deden ze een waterecho. Daar bleek dat de verkleving bij de baarmoedermond zat en die kon ter plekke worden opgengeknipt. Dat was niet fijn nee, maar het probleem was wel opgelost want die cyclus werd ik meteen zwanger ;) Helaas wel weer een miskraam :(

@Marieke: leuk je hier ook te zien, we spreken mekaar op de NOD-lijst (die ik daar bij houd) van miskramen.nl ook regelmatig ;) Nu weet jij vast wel wie ik ben, ook al heb ik hier een andere naam...

@allen: ben hier ff een tijdje niet geweest, had ff niet zoveel zin om er mee bezig te zijn enzo. Had ik een tijdje terug al uitgelegd natuurlijk. Ik heb intussen weer een menstruatie gehad, maar die was erg licht dus als dat volgende maand weer zo is trek ik aan de bel en wil ik een waterecho om te zien of de verkleving weer is teruggekomen. Zou me niets verbazen. Verder geen nieuws, behalve dat iedereen om me heen zwanger wordt!

11. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Patty ik snap je gevoel. Maar wanneer heb je de 1e test gedaan?
    Als daar maar een dag of 2 tussen zit, dan is dat te weinig hoor.
    En anders vraag je toch aan de gyn of je voor een echo mag? Kunnen ze kijken hoe de groei verloopt.

Noodles: IRRITANT he. Hier ook iedereen. En van iedereen hoor ik: het was niet de bedoeling, het is te snel of nee wij wilden nooit kinderen, maar ja.
    Zooooo irritant!

12. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Patty ik duim dat het goed is en op een ander forum zat ik met een groep en daar was er 1 zwanger en hcg waarde was 9.5 dus eigenlijk twijfelachtig maar ze is deze week bevallen van een gezonde zoon

Noodles een water echo hoe gaat dat in zijn werk hier doen ze een hysto dat is niet helemaal zoals een hsg want je krijg niet die ballon of zoiets er gaat alleen een heel klein camera naar binnen en een schaartje om het los te knippen dat deden ze vorige x niet goed toen knippte ze me raak

Ik heb er normaal gezien geen last van alleen na curretage daarom wilde ik dat ook eigenlijk niet

13. Noodles

Noodles Actief lid

8 aug 2006
    277
    1
    0
    Minimuis: Misschien is een hysto wel hetzelfde als een waterecho dan. Bij mij was het geen cameraatje geloof ik, gewoon datzelfde echo-ding als met een vaginale echo en dan spuiten ze met een slangetje water in je baarmoeder. Op het echo-apparaat kunnen ze dan zien of je baarmoeder zich mooi vult met water of niet. Zoniet, dan zijn er verklevingen. Bij mij kregen ze het slangetje niet eens door mijn baarmoedermond, omdat daar dus de verkleving zat. Die hebben ze toen ook meteen opengeknipt en daarna lukte het wel. Er bleken gelukkig geen verklevingen te zitten in de baarmoeder zelf. Ik werd daarna direct zwanger, maar dat werd ook een miskraam en nu lijk ik hetzelfde ge-emmer te hebben. Heel weinig bloedverlies bij de menstruatie dus ik ben bang dat de verkleving misschien weer is dicht gegroeid.

14. patty4life

patty4life Actief lid

25 dec 2008
    145
    0
    0
    Hallo,

Helaas vanochtend was de test negatief en het bloeden is al begonnen!

Ben aan de ene kant blij dat het vanzelf zich afstoot aan de andere kant ook weer bang wat me te wachten staat....

15. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Ach patty weer fout wat spijtig om dat weer te moeten doormaken heel veel sterkte

16. Noodles

Noodles Actief lid

8 aug 2006
    277
    1
    0
    Shit Patty, wat balen nou he! Weer dat gedoe, weer verdriet. Bah! Sterkte.

17. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Lieve patty,

Wat vreselijk voor jullie meissie. Ik had het zo anders voor je gehoopt.

Alle sterkte en een dikke knuffel van mij.

XXXX

18. Trees

Trees Niet meer actief

shit patty, ik kom even gluren hier en ik lees het vreselijke nieuws :( Ik ben er stil van en ik wil je heel veel sterkte wensen!

Knuffel

19. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ooo neeee Patty, niet weer he.

Trees hoe was je vakantie en hoe was het in het AMC?

Noodles hoe was het bij jou donderdag?

20. Trees

Trees Niet meer actief

Vakantie was echt hééérlijk (wil weer terug!). Ik voel me voor het eerst sinds maanden weer ontspannen en heb voor het eerst weer ergens van kunnen genieten, terwijl ik niet 100x per dag aan mijn miskramen dacht. Besefte tijdens de vakantie pas hoe hard we bezig waren om er erg had aan onder te gaan en tien dagen niks was broodnodig.

De dag daarna meteen door naar het amc en ik vond het echt heel erg prettig. Ze hebben bijna een uur de tijd voor ons genomen en het was zeker nuttig. Groningen blijkt maar een gedeelte van het bloedstollingsonderzoek te hebben uitgevoerd, verder was ik nog niet getest op homocysteinemie (als ik het goed schrijf :() en irregulaire antistoffen. Ook gaan ze nog een waterecho doen om afwijkingen in de baarmoeder op te speuren. Iemand ervaring mee? Wat betreft het progesterononderzoek vroegen ze zelf al of ik wilde meedoen. Ik was een perfecte kandidaat, genoeg miskramen (tja :rolleyes:) en ik raak snel zwanger. Alleen het onderzoek heeft enige vertraging opgelopen, dus dat duurt nog even. Voor een aantal van de onderzoeken mag ik 10-12 weken niet zwanger zijn geweest, dus we staan even op non-actief. Raar, maar vind het voor het eerst niet eens zo erg.

Nog een vraagje aan jullie. Drie weken na de curretage had ik nog een behoorlijk positieve test, daarna vakantie en niet veilig gevree-en en gisteren ongeveer 5 weken na curretage een heel licht roze streepje op de test. Zal waarschijnlijk toch nog van de miskraam zijn en niet perongeluk een nieuwe zwangerschap? Meest logische is toch van de miskraam of niet?

Deel Deze Pagina