Ja had het ook vernomen dat het zeker nog 3 maanden uit loopt bij het AMC. Fijn dat je vakantie zo super was. Heb je nog foto's genomen tijdens het duiken? Anders doe je over een dag of 3 toch nog eens een test? Ik weet het niet, maar als hij over 3 dagen donkerder is, dan is het vast een nieuwe zwangerschap. Minimuis, wanneer is jouw HSG? Ik ga morgen bellen met de gyn. Ik vind het maar raar, dat ik nu niet eens meer zwanger word. Deze maand is weer niets. Wel heel raar, terwijl ik normaal zo zwanger was. Ben benieuwd, wat ons nu weer te wachten staat.
trees fijn dat je vakantie zo goed is geweest en dat je ff niet aan de miskramen heb gedacht. Wat hou dat progersteron onderzoek in is dat gewoon progesteron prikken na je ei of iets anders ben wel benieuwd. kaboutertje ik moet maandag naar het ziekenhuis krijg ik de uitslag van het progesteron en schildklier enz is allemaal weer geprikt en dan krijg ik ook te horen of ik al een afspraak kan maken in rotterdam voor die hsg maar eerst moet ik mijn hysto krijgen en daar wordt maandag een afspraak voor gemaakt de ok wordt dan besproken ook ga ik naar een chinees om te kijken of hij iets voor mij kan doen hebben jullie het al buiten de reguliere weg gezocht verder gaat het hier vrij goed de gesprekken met het fiom doen me wel heel goed merk ik ik krijg weer moed om aan de volgende poging te beginnen maar helaas nog steeds niet ongesteld dus ja nog maar ff wachten al wordt ik er op dit moment wel genoeg van van dat gewacht ](*,)
Het heeft niks met wachtlijsten te maken, maar een aantal onderzoeken zijn pas betrouwbaar als je drie maanden niet zwanger bent geweest. En dat zijn dus precies de onderzoeken die ze in ons eigen ziekenhuis verzuimd hebben . Hebben jullie ook onderzoeken gehad waarbij je drie maanden niet zwanger geweest mag zijn? Ik heb wel foto's van het snorkelen, want de camera kon niet dieper dan 3 meter. Ik moet ze alleen nog wegbrengen om te laten ontwikkelen. Kaboutertje succes met bellen morgen en ik hoop dat ze je willen helpen! Minimuis ik ben nu bezig met accupunctuur en ben hiervoor bij een iriscopist geweest. Die heeft voornamelijk iets gedaan aan mijn pijnlijke cyclussen en iets om de innesteling te bevorderen. Dat innestelen is de laatste keer wel goed gelukt, maar daar heb je weinig aan als het toch niet leeft Fijn dat de gesprekken goed verlopen bij het Fiom. Ik heb nu ook gesprekken bij een psycholoog gehad en vond het erg prettig. Heeft iemand van jullie ervaring met een waterecho?
Tijdens de eerste drie maanden van een zwangerschap maakt je lichaam veel progesteron aan, maar op een aantal momenten daalt het progesteron en in principe moet je lijf dat zelf opvangen. Het idee is dat sommige vrouwen met herhaalde miskramen deze dip niet kunnen opvangen met als resultaat een miskraam. Ze willen dus gaan onderzoeken of het toedienen van extra progesteron bij deze vrouw miskramen helpt te voorkomen. De ene helft krijgt een placebo en de andere helft progesteron (weet niet in welke vorm). Je kan meedoen aan het onderzoek in je eigen ziekenhuis mits deze de onderzoeksresultaten naar het amc opstuurt (scheelt ons weer wat ritjes). Zover ik begrijp heb je meer bloedonderzoek de eerste periode van de zwangerschap en ik dacht ook meer echo's.
Nee maar het progesteron onderzoek loopt 3 maanden uit Wist overigens niet dat dat ook in je eigen zh kon. Dat zou wel fijn zijn. Bij het schildklieronderzoek mocht ik bepaalde tijd ( weet niet meer hoe lang) niet zwanger worden. En ze willen me wel helpen hoor. Heb een hele lieve gyn.
Oeps las het dus verkeerd. Al het bloedprikken en andere onderzoeken kan in je eigen ziekenhuis. Ik zie me elke week al naar amsterdam sjezen voor een onderzoekje, kom ik nooit meer aan werken toe
Trees dank je voor de uitleg ik heb het vandaag met mijn gyn besproken en ook ik mag me gaan aanmelden voor die studie hopelijk brengt het ons goed nieuws en krijgen we geen placebo. Uitslag van het bloed heb ik vandaag gehad en progesteron sta op 43dus eisprong gehad donderdag zou ik mijn moeten krijgen zo niet dan moet ik een test doen hij bel mij maandag op om te vragen hoe of wat en als ik niet ben geworden en niet zwanger ben dan maak hij een afspraak voor de ok nog langer wachten dus ach ja die paar dagen maak ook niet meer uit
Hoi meiden, Ik heb al even niet meer op dit topicje gereageerd, maar ik dacht, ik ga eens even kijken hier. Hoe gaat het met iedereen? En vooral: hoe gaat het met Patty? Hier alles goed. Afgelopen maandag hebben we een gesprek gehad met de gynaecoloog. We hebben gevraagd om IVF omdat we nu vinden dat het lang genoeg geduurd heeft (4 jaar nu). Het ziekenhuis heeft ons het advies gegeven om de nog resterende IUI (3x) af te maken en dan over te gaan op IVF. Ze denken dat de kansen vrijwil evengroot zijn. Wel zeiden ze dat ze onze situatie begrepen en dat ze, als wij het persee willen, ook nu akkoord gaan met meteen IVF. We hebben besloten om die 3 IUI toch te benutten. Dit omdat ze verwachten dat de kans bij IUI ook nog best groot is. Het fijne is dat we nu zeker hebben dat we op korte termijn over kunnen stappen op IVF, als ik niet binnen nu en drie maanden zwanger ben (en blijf). Fijn! Ikke blij.
Nou wat een verhalen allemaal weer zeg. Minimuis, al ongi of nog niet? En hoe is het met Kaboutertje? Hier weinig nieuws, ik wacht ook op mijn ongi...
Noodles een beetje dubbel gevoel nu vandaag ben ik ongesteld geworden eindelijk aan de ene kant blij omdat ik het eindelijk ben aan de andere kant de reden waarom is minder maar nu kunnen we eindelijk de afspraak maken in rotterdam en weer gaan proberen om zwanger te worden inmiddels ben ik wel weer zover dat we weer een poging kunnen gaan wagen. En jij zit te wachten op je menstruatie ben je misschien zwanger of denk je van niet
Hoi Minimuis, Ik kan me je dubbele gevoel wel voorstellen inderdaad. Ik vind die week van de menstruatie altijd naar, vervolgens leef ik weer toe naar een nieuwe kans en dan naar de NOD. Ik hoop voor je dat ze jullie kunnen helpen in Rotterdam! Ik moet morgen ongesteld worden, ik heb al echt zo'n gevoel dat het er aan zit te komen dus het zal wel. We zijn trouwens ook nog steeds niet aan het proberen he, wij wachten nog op onderzoeksuitslagen ivm een mogelijke erfelijke ziekte bij mijn dochtertje.
Wachtend op 6/4 he. Heb niet het idee dat er ooit nog een 2e komt. ( ben gewoon een beetje depri erdoor) Had nl niet verwacht niet/nooit meer zwanger te worden. Het ging altijd zo makkelijk. Soms denk ik: we zetten er een streep onder en dan blijft het er gewoon bij een. ( zou ik er dan wel vrede mee hebben?) Ik zit in tweestrijd dus. Maar goed hoe gaat ie met jou? ( aan mijn depri woorden heb je ook niets )
Ik merk dat het momenteel een beetje rustig is hier, maar ik wil me graag bij jullie aanmelden. Wij hebben geen kindjes en zijn in 2005 begonnen aan onze kinderwens. De eerste zwangerschap was binnen een half jaar en bij de echo van 10 weken bleek er een windei te zitten. dit werd een curretage. 10 maanden later nog geen nieuwe zwangerschap, we zijn toen naar de arts gegaan omdat we bang waren voor een verkleving. Verschillende onderzoeken gehad en we hadden een negatieve samenlevingstest. September 2006 zijn we begonnen aan onze eerste iui. Bij de tweede bleek ik zwanger en helaas is het kindje met 6 weken gestopt met groeien. opnieuw een curretage. Opnieuw begonnen met iui en na nog 5 behandelingen zonder resultaat hebben we een rustperiode ingelast om daarna te beginnen met ivf. In de tweede rustmaand bleek ik opnieuw zwanger alleen vanaf het moment dat ik ongesteld moest worden had ik al bloedverlies. Een echo met zes weken wees idd uit dat ik zwanger was geweest maar dat er alleen nog maar een verdikte slijmlaag zat. Na opnieuw een rustperiode van 3 maanden zijn we vervolgens gestart met ivf en hiervan werd ik helaas niet zwanger. gelukkig hadden we 6 cryo's over en van de 2e cryo poging werd ik opnieuw zwanger. Ook hier is met de echo van 6,5 week geconstateerd dat het hardje niet klopte en dat ook dit kindje gestopt is met groeien bij 6 weken. Deze keer is het wel vanzelf losgekomen na de 8ste week. Dit is nu ongeveer 4 weken geleden en ik verwacht volgende week vrijdag weer mijn eerste ongi te krijgen. Wij hebben een chromosomenonderzoek laten doe na de 2e miskraam en daar kwam niets uit. Deze 4e keer leek de artsen geen toeval meer en we hebben nu verschillende bloedonderzoeken gehad waar ook niets uitkwam. We wachten alleen nog op de uitslag van het homocystiene. Verder onderzoek is volgens de arts niet meer mogelijk en daar zitten we dan met de grote vraag; worden we ooit nog zwanger? Gaat het dan ooit een keertje goed? Het zwanger worden zetten we voorlopig in de kast en we hebben een afspraak gemaakt in het amc over twee weken. We willen graag alles proberen om erachter te komen waarom het nu elke keer misgaat voor we aan onze laatste behandelingen gaan beginnen. Hat is een beetje een lang verhaal geworden sorry
Pat welkom alleen jammer dat het bij jou ook al zo vaak mis is gegaan maar het is erg rustig dat klopt. Heel veel sterkte gewenst Hier zitten we te wachten tot dinsdag dan krijg ik mijn hysto omdat mijn menstruatie alleen uit bruin verlies bestond dus dan gaan ze kijken of er toch weer een verkleving in het cervixkanaal zit gelukkig nog geen eisprong gehad mag van mij ook pas na dinsdag maar met mijn cyclus is de kans groot dat ik voor dinsdag een eisprong heb
Hoi Pat, helaas ook welkom. Balen he. Eerst de mmm in en dan nog blijft het niet goed gaan. Zou zooooo graag weten wat wij ( wij allemaal dan he) hebben. Er moet toch een oorzaak zijn!?
Hoi Pat, welkom inderdaad, ook al is het voor een vervelende reden dat je hier bent. Wat een verhaal ook zeg. Jeetje. Kaboutertje, ik kan me je tweestrijd voor stellen hoor. Soms denk ik ook, laten we er maar mee kappen, dan is deze stress weg. Ik ben alleen nog niet zover, wil toch nog te graag een 2e kindje. Of het ooit gaat lukken weet ik natuurlijk ook niet.... Minimuis, spannend voor jou ook met die hysto. Is dat trouwens nou een waterecho? Ik heb dat ook gehad, toen zagen ze dus een kleine verkleving bij de baarmoedermond. Het onderzoek zelf was niet pijnlijk, maar het doorprikken van de verkleving wel een beetje. Gelukkig was bij mij alleen de baarmoedermond verkleefd, de rest van mijn baarmoeder zag er goed uit. Ze zeggen dat hoe hoger de verkleving, hoe ernstiger en hoe lastiger op te lossen. Ik hoop maar voor je dat het dus, als je een verkleving blijkt te hebben, ook alleen een lage verkleving hebt! Spannend dinsdag dus...
Pat welkom en wat vreselijk zeg. Wij lopen nu ook in het amc en ben er erg blij mee. Ik hoop dat ze wat voor je kunnen betekenen. Mimimui alvast heel veel succes dinsdag met de hysto. Heb je verklevingen gekregen door de curretages? Noodles een hysto is anders dan een waterecho. Bij een hysteroscopie gaan ze met een cameraatje naar binnen om te kijken. Ik begrijp dat je wel een waterecho hebt gehad? Ik heb deze over een week of 4 om te kijken of er afwijkingen in mijn baarmoeder zitten. Het viel jou dus mee? Ik ben vorige week vrijdag geheel onverwachts ongesteld geworden. Normaal voel ik het aankomen, maar nu helemaal niks. Het was ook wat minder dan normaal, dus ik denk dat ik een cyclus zonder ei heb gehad. Voel ei normaal ook, maar nu niet. Ik had kort voor mijn menstruatie nog een hele lichte positieve test. Waarschijnlijk nog wat resthcg en kan dan natuurlijk ook geen ei hebben gehad. Verder voel ik me best wel goed. Zit weer lekker in mijn vel met dank aan de vakantie en ben echt weer hoopvol. Eind april gaan we er weer voor! Dan heb ik de uitslagen van de onderzoeken ook al binnen. Ik hoop zo dat er iets gevonden wordt wat op te lossen is [-o<
Hoi Trees, Ja de waterecho op zich stelt echt niks voor. Gewoon een vaginale echo en dan gaan ze met een klein slangetje je baarmoedermond in en daar spuiten ze steriel water in. Daar voel je niks van. Maar omdat het bij mij dicht zat kregen ze het slangetje er niet eens in en dus moest dat eerst open geprikt. Dat was niet zo lekker...zeg maar... Die homeopaat heeft ook geen wonderen kunnen verrichten dus, Trees. Nu is de hoop op het AMC gevestigd. Voor mij konden zij niets doen, alle onderzoeken bleken bij mij op de juiste manier gedaan en er is niets uitgekomen. Ik sta wel op de lijst voor het progesterononderzoek, maar ook ik heb van de week per mail begrepen dat het voorlopig nog niet gaat starten. Wel jammer, want ik zou willen kijken of het daar aan ligt... Op dit moment slik ik nog extra vitamine D en E, wat de Iriscopiste aan mij had voorgeschreven. Maar of het me gaat helpen....we zullen zien....
Noodles, sta jij wel op een lijst in het AMC? Tegen mij zeiden ze dat er eerst meer duidelijkheid omtrent de onderzoeken moesten komen. Ja en dat van die 2e. Ik merk gewoon dat het nu allemaal veel makkelijker wordt, nu ze ouder wordt. Ze kan al heel veel zelf en ze slaapt natuurlijk minder. Dus je hebt meer ruimte dan om de 3 uur te moeten voeden en luiers te verschonen. En als dat dan bij een 2e moet/mag: ik bedoel hou ik dan wel genoeg tijd over voor de 1e? En we hebben een gezond kind. Stel dat de 2e iets heeft. Heb ik niet meer kans op een ongezond kindje, omdat het telkens mis gaat? Minimuis, sterkte dinsdag. Een hysto valt mee. ( als het dat alleen zou zijn) He Trees, alles goed dus. Vindt je het niet moeilijk die verplichte rust?