meiden met veel miskramen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door kaboutertje, 22 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    lana graag gedaan hoor je zit nog met net zoveel vragen denk ik zo als ik dus is het wel fijn om een beetje op de hoogte te zijn van wat het nu inhoud.

Trees wanneer mag je voor je eerste echo gaan of wacht je daarmee ik wil graag eerst de 12weken voorbij zijn als ik weer zwanger ben en dan voor de eerste echo omdat je er dan nog een beetje afstand van kan houden teminste dat hoop ik dan toch

2. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Trees er is ook een forum over schildklier en zwanger zijn.
    Even googlen mss, heb een brullende peuterpuber die niet wilt slapen ;) ( sorry)

3. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Meiden even een vraagje:

Ik heb net gehoord dat mijn man een negatieve bloedgroep heeft. Ik ben positief, kan dat ook tot mk-en leiden?
    Dat ik bijv antistoffen tegen zijn zaad maak?

4. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    kaboutertje ik kan je hierop geen antwoord geven want ik weet het echt niet ik denk niet dat dit de oorzaak is van de miskramen maar misschien ff je gyn bellen hierover zodat je het na kan vragen.

5. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Jeetje Trees, wat heftig dit...

Kaboutertje ik denk niet dat dit een reden kan zijn dat je telkens miskramen krijgt. Wij hebben heel veel moeite om zwanger te worden en vervolgens om het te blijven. Je zou dan denken dat dit met elkaar in verband staat, maar de arts in het amc zei duidelijk dat het zwanger worden en het zwanger blijven twee totaal verschillende dingen zijn.

Als jij wel zwanger kan worden van het zaad van je man, dan kan dat vervolgens niet de reden zijn dat het misgaat dus. Je kan dan wel weer afweerstoffen hebben tegen het embryo. Maar hoe dat precies werkt weet ik niet, ik denk dat dat een beetje het pad opgaat die Trees nu bewandeld..?

6. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Wel als je weer antistoffen tegen je man aanmaakt.

7. Trees

Trees Niet meer actief

hoi meiden,

Kaboutertje ik heb geen idee, maar kun je dat misschien aan de vk op deze site vragen?

Hoe is het verder met jullie? Minimuis wanneer moet je weer naar het emc?

Ik heb in ieder geval al wat meer info. Op de site van freya staat heel veel info over het soort antistof wat ik aanmaak en ik heb verder mijn gyn en alle schildklierenfora gestalked :D (bedankt voor de tip kaboutertje). Het is inderdaad zo dat ik afweerstoffen tegen de embryo aanmaak als gevolg van een schildklierprobleem of nog onbekende auto-immuunziekte. Het verhaal van mijn gyn dat er momenteel nog weinig aan te doen is, klopt helaas ook. Ze gaan ervan uit dat thyrax (schildkliermedicatie) helpt, maar er is natuurlijk weer te weinig onderzoek naar gedaan om het te kunnen voorschrijven :(. Wel zijn ze bezig met een onderzoek naar het gebruik van selenium (een mineraal), want deze zou de antistoffen verlagen. Ze weten niet hoe het werkt, maar het werkt en mag tijdens de zwangerschap in hoge doseringen gebruikt worden volgens de gyn. Dat slik ik nu sinds gisteren.

Vandaag ga ik bellen voor een eerste afspraak voor een echo. Deze moet wel vroeg ivm littekenweefsel in mijn rechtereileider en verhoogde kans op bbz. Ik heb de laatste keer wel afgesproken om deze zo laat mogelijk te doen en alleen bij klachten te vervroegen. Ik mag dus pas bij 6,5-7 weken voor de eerste echo. Een echo eerder vond ik altijd heel vervelend, want dan kon het hartje net wel/niet kloppen en ik werd er alleen maar meer onzeker van.

Heel verhaal weer ;). Zo mijn eerste overgeefpartij zit er alweer op (goed teken!) en nu zou ik graag een winterslaap willen doen om na een week of 16 weer wakker te worden.

8. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Maar als je anti-stoffen tegen je man aanmaakt, kan je toch niet zwanger raken?

9. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ja dat kan dus wel. Tenminste is mij ooit gezegd. Staat ook ergen in het boekje van mk-en wat j altijd zo fijn krijgt bij de gyn :rolleyes:

10. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    het kan wel want ik heb hier ook naar gevraagd bij mijn gyn omdat ik dus ook dacht dat mijn lichaam de vreemde cellen van de man afstote maar volgens de gyn is dit niet het geval want er wordt wel opgetest dit is een standaard bloedonderzoek schijnbaar. Dit gebeurt er eigenlijk je raakt zwanger maar je lichaam gaat zich tegen het vruchtje keren omdat dit onbekend is dit zou optelossen zijn met pretnison in een lichte dosis 10mg (ik slik nu zelf 30mg astma slechte tijd voor mij heel lang geen last gehad ) omdat pretnison je afweersysteem ondermijnt om het zomaar te zeggen laat deze de vrucht met rust zodat het blijft zitten ik heb er meer over gelezen hoor ja google he ik heb al wat lopen zoeken steeds als ik dacht dit kan het weleens zijn stond google op :oops: tot mijn vriend er gek van werd

11. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    trees ik moet 20 mei weer en dat is maar goed ook ik begin er stilletjes aan genoeg van te krijgen ik wil zwanger zijn en vooral blijven heb weer het idee dat ik er helemaal doorheen zit maar denk ook dat dit weer komt omdat ja die uitgerekende datums dit zal wel altijd een doorn blijven vooral omdat mijn vriend thuis kwam met het verhaal dat er iemand is die hij kan door de pil heen zwanger is geworden dan denk ik gelijk waarom zij wel en ik niet :( soms is het zo oneerlijk en word iedereen maar zwanger gewenst niet gewenst of een foutje perongelijk met iemand naar bed geweest en condoom gescheurd pff heb het geloof ik ff gehad gaat het voor ons nog lukken vooral die baarmoeder daar maak ik me zorgen om

12. Trees

Trees Niet meer actief

Dit is inderdaad wat ik heb, maar in nl geven ze geen prednison meer omdat het waarschijnlijk toch schadelijk is voor de vrucht (weer te weinig onderzoek naar gedaan). Terwijl ze het in alle omliggende landen wel doen in lage doseringen. Stom land hebben we eigenlijk. Ik ben hier trouwens niet standaard op getest in eerste instantie en het heeft verder niks met bloedgroepen etc. te maken. Je kan er inderdaad gewoon zwanger meeraken, maar daarna komen de problemen...

13. Trees

Trees Niet meer actief

Ontzettend naar is dat als iedereen zonder problemen zwanger raakt/ blijft en jezelf met een lege buik lijkt stil te staan :(. Ik hoop dat je de 20e wat meer duidelijkheid krijgt over hoe en wat.
    De uitegrekende data blijven inderdaad erg moeilijk. Het verschilt bij mij wel per zwangerschap. Met sommige heb ik het moeilijker dan anderen. Heb jij dat ook?

Dikke knuf van mij in deze rottige tijd!

14. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Minimuis zou het aan het weer liggen? Ik zie ook alleen maar dikke buiken.

Ik heb het idee dat wij nu wel verder komen. We mogen voor zaadonderzoek komen over 4 weekjes bij de ha.
    Ik trok het gewoon niet meer. Ik word gewoon niet zwanger wat we ook doen. En als ik dan weer zwanger ben na een jaar.. wat dan dan weer een mk?
    Ik trek dat gewoon niet meer. Dus gelukkig is er al iets in gang gezet.
    Kijk dat scheelt alweer onderzoeken in sept ;) ben ik er toch sneller zeg maar. Aan de ene kant hoop ik dat er iets uitkomt, aan de andere kant natuurlijk niet.

15. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Beter verwoord dan mijn verhaal dus, maar dit is dus wel wat ik bedoelde. ;)

16. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Trees ik heb het ook niet bij alle data alleen bij de verder gevorderde net voor in juni mijn eerste zwangerschap en dan bij de 4de zwangerschap dat zou 27 juni zijn en dan onze 2ling die zou voor 18 juli zijn daar tussen zit de rest maar daar hadden we geen echo gehad was te snel

Kaboutertje je heb helemaal gelijk dat je het zaad laat testen als er iedere x zolang tussen zit. En het zou kunnen hoor het weer maar ze zijn gisteren ook het gesprek van het fiom vergeten komen we daar is hij er niet en ik heb het nog zo hard nodig nou ja hij zou bellen voor een nieuwe afspraak

17. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Nou er heeft eigenlijk nooit lang tussen gezeten. Altijd 1e of 3e maand en nu de 10e ronde o nee 11e al.

18. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Dat is lang als je dat niet gewend ben ik zit ook weleens met de gedachten te spelen om het te laten testen de gyn doe het niet omdat we makkelijk zwanger raken maar dan denk ik weer stel dat er afwijkingen zijn en dat daar door de mk's komen. Hebben jullie dat ook steeds of als mijn vriend niet genoeg klus naar mijn zin haha oh ik ben echt erg

19. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Ha meiden,

Heb nog niet al jullie verhalen gelezen, maar mag ik me bij jullie aansluiten ? Heb onlangs een MK gehad en daarvoor 2x een MA. Hoeveel pech kun je hebben ?! Ben er erg verdrietig over en probeer het een plekje te geven. Gisteren weer van slag toen ik hoorde dat een collegaatje een meisje heeft gekregen. Heel leuk voor haar natuurlijk maar kan er nu even niet zo goed mee omgaan.
    Wij zitten al enige tijd in de MMM. De behandeling is nu stopgezet (gonal f en pregnyl).
    11 mei zijn we weer naar het zh geweest. Er wordt nu chromosomenonderzoek gedaan, dna onderzoek, onderzoek naar stollingswaarden en of ik drager ben van cystic fybroses (m'n zusje heeft een zoontje met deze erfelijke ziekte. Kan overigens niet de oorzaak zijn dat het 3x mis is gegaan). Maar wat duurt dat wachten lang !!! Dat vind ik nog het ergste, helemaal omdat ik geen jonkie meer ben. Pas over 6 weken zijn de eerste uitslagen binnen en dan wordt bekeken of we verder gaan met behandelen.
    Pfff meiden zit er echt even doorheen nu. Ga op m'n gemak jullie verhalen lezen. Misschien raar, maar ik ben enigszins "blij" dat ik toch niet de enige ben. Hoop natuurlijk voor jullie het allerbeste, begrijp me niet verkeerd. Maar in m'n eigen omgeving lijk ik wel de enige die dit overkomt. Wij hebben het verder ook aan niemand vertelt. Het lijkt me fijn om met jullie er over te kletsen.

Liefs, Ilona

20. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    ilona helaas welkom en het is helemaal niet raar hoor dat je blij ben dat er meer vrouwen zoals jij zijn ik denk dat we dit allemaal wel hebben omdat het toch een vrij eenzaam traject is dat je doorloop. Stel al je vragen we proberen en antwoord op te geven als we kunnen en heel veel sterkte met het verwerken van je 3de miskraam hopelijk krijgen jullie snel de onderzoeken en de uitslagen hiervan

Deel Deze Pagina