meiden met veel miskramen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door kaboutertje, 22 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    welkom Ilona en sterkte!

2. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Hoi Ilona, helaas ook welkom.

Ik zie dat jij ook in de MMM. Wij rollen er nu ook langzaam in. Balen he dan lukt het zwanger worden niet en gaat het ook steeds fout :(

3. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Ilona Welkom, jammer dat je je hier moet aanmelden natuurlijk maar ik hoop dat je er wel wat aan hebt. Ik heb dat ook zo dat niemand in je omgeving het heeft meegemaakt en het dus vervolgens niet begrijpt. Bij mijn laatste MK kreeg ik van iemand echt alleen een reactie; tja wat doe je eraan. :evil:
    Soms heb je het idee dat ze denken daar heb je haar weer met haar miskramen... :(

Vandaag gaan we voor de waterecho..ik ben er totaal nog niet nerveus voor geweest(met dank aan Trees) maar het begint nu wel een klein beetje te kriebelen... ach het zal wel meevallen denk ik.

Ik wens jullie allemaal een fijne dag!

xx

4. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Trees hoe voel je je.

Hebben jullie trouwens enig idee of pretnison de eisprong uitstel want tot op de dag van vandaag nog geen eisprong gehad en dat komt bij mij niet zo heel vaak voor dat ik mijn ei zo laat heb

5. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    minimuis ik heb geen idee ofdat prednison je eisprong kan uitstellen.. dus sorry ik kan je niet verder helpen.

ik las dat pat gister een waterecho heeft gehad? hoe is dat gegaan?

en hoe hebben jullie het gedaan met vertellen over de miskramen? weet iedereen het bij jullie? of juist niet? bij ons weten alleen (sommige) familieleden het, en een paar vrienden. en voor mijn gevoel denken die mensen echt van nou valt best mee, daar zit ik de laatste tijd echt mee, omdat ik het er zelf echt super moeilijk mee heb. ik kan het niet zo goed uitleggen. maar mensen die dicht bij mij staan vragen bijna nooit van hoe voel je je? na een week zijn ze het voor mijn gevoel al vergeten. echt pijnlijk vind ik dat.. hebben jullie dat ook??

6. Trees

Trees Niet meer actief

Geen idee hoe het zit met prednison. Sorry :( Inmiddels al wel een ei gespot?

Lana heel herkenbaar dat mensen het niet leken te begrijpen en dat je niet de steun krijgt die je nodig hebt. Ik was het op een bepaald moment zo beu dat ik een weblog ben begonnen. Hierop heb ik alles van me afgeschreven en naar de mensen gestuurd die het weten. Ik heb er ontzettende positieve reacties op gehad en kreeg vaak terug dat ze vaak gewoon niet wisten wat te zeggen en het daarom maar negeerde of dat ze echt geen idee hadden wat voor impact dit heeft. Sindsdien wordt er heel open naar gevraagd (dat wil ik ook graag... het voelt zo raar als het verzwegen wordt, terwijl ik er wel dag en nacht mee bezig ben). Ik merk gewoon dat iedereen ontzettend zijn best doet, om mijn 'tips' op te volgen en voel me daardoor net iets minder alleen. Wat ik vooral heb gemerkt is de angst en onwetendheid van iedereen door de taboesfeer die erom heen hangt.

En hoe het hier gaat? Ik vind het echt vreselijk deze weken. Tot vandaag ging het goed, maar sinds vandaag meer buikpijn, minder gevoelige borsten, geen bloed, maar toch... Ik heb eigenlijk geen enkele hoop op een goede afloop. Ik kan het me gewoon niet voorstellen. Eigenlijk hoop ik gewoon als het misgaat dat het maar zo snel mogelijk moet gebeuren. De onzekerheid en niet weten hoe of wat. Het idee dat wij ooit een kindje gaan krijgen? Het klinkt echt belachelijk in mijn hoofd en zo niet re-eel. Het zullen ook wel de hormonsters zijn, maar voel me best wel rot. Zwanger zijn hoort toch leuk te zijn? Wat nu genieten :x

7. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Helaas Trees, zal voor ons een zwangerschap nooit genieten zijn . ( sorry had graag iets anders gezegd)

8. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    :oops: dubbele plaatsing :oops:

9. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    ooh Treesje toch...vreselijk die onzekerheid...ik wens je heel veel moed. Mij wordt wel eens gezegd dat ik een echt moedertje ben..maar zelf denk ik dan alleen maar; jaja..en waarom ben ik dan niet echt moeder? Ik kan me er ook niets meer bij voorstellen ik en moeder worden. (zal wel een soort zelfbescherming zijn) Ik kan alleen maar voor je duimen, en dat zal ik dan ook zeker doen! [-o<

De waterecho gisteren is goed gegaan, er was niets afwijkends te zien. Het was ook geen naar onderzoek, viel me echt weer reuze mee! Ik moest nog wel even naar het laboratorium om bloed af te laten nemen, dat waren eventjes 7 buisjes :confused: volgende week woensdag krijgen we dan de uitslag van alles.

Lana wij hadden het bij onze eerste zwangerschap iets te vroeg met vertellen, bij de 12 wekenecho bleek er een lege vruchtzak te zitten. Dit werd dus een curretage en had het gevolg dat iedereen wist dat wij probeerden zwanger te raken. Vervolgens lukte het niet meer om zwanger te raken en zijn we de mmm ingegaan. Dan gaan mensen vragen stellen waarom het zo lang duurt enz. dus zijn wij heel open naar anderen toe wat betreft de behandelingen en miskramen. En ook wij houden een weblog bij waar wij leuke reacties krijgen van onze lieve vrienden en familie. (helaas ook wel wat minder leuke reacties, want er is ook nog een deel dat het vreselijk onpersoonlijk vind zo'n weblog) :(

10. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Trees wat een mooie site!

minimuis ik weet dat niet over prednison.

Lana hier weten maar een paar familieleden van de mk-en. En nu weet 1 vriendin dat we bezig zijn. En het dus ook niet meer lukt :(

Pat is een waterecho een hysteroscopie? dan valt het idd wel mee he. Net of je ongesteld wordt

11. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Trees ik kan je gevoel wel begrijpen hoor eigenlijk wil je genieten maar hoe doe je dat als je zo bang ben om het weer te moeten laten gaan voor weer al dat verdriet als het niet goed ga en zolang je je voor kan blijven houden dat het toch niet goed zit bescherm je jezelf om het al een plaatsje in je leven te geven wij kunnen alleen voor je duimen en [-o< [-o< en dat zal ik deze komende tijd ook zeker voor je doen dat het nu maar een keer goed mag gaan en je over 8maanden een mooie gezonde zoon of dochter mag krijgen. [-o<

lana bij ons weten de meeste het ook wel vooral omdat we met sinterklaas hadden verteld dat we zwanger waren van een 2ling en dat de hartjes zo mooi klopte helaas 2weken later was de droom over maar moet zeggen wij hebben heel veel steun gehad maar dit komt omdat het bij mijn vriend in de fam wel meer voor gekomen is dat iemand meerdere miskramen heeft gehad misschien dat het daar door makkelijker gevraagd word

Wat mijn ei betreft ik denk dat ik hem gisteren of vandaag heb gehad nog ff afwachten wat ff gaat zeggen 1voordeel dat hij later is is dat mijn kuur pretnison nu gedaan is dus ik me daar nu geen zorgen meer over hoef te maken ja soms gaat het niet helemaal lekker met mijn astma ;) en hebben we een extra hulp middel nodig om lucht te krijgen maar nu gaat het weer veel beter met me :eek:

12. Trees

Trees Niet meer actief

Pat fijn dat de waterecho goed is gegaan. Ik weet nog dat ik me vantevoren echt zat op te vreten en het uiteindelijk zo snel voorbij was en dat het echt niks voorstelde. Waar ben je u allemaal op geprikt. In totaal voor alle onderzoeken heb ik 27 buisjes bloed ingeleverd en dat was alleen voor onderzoek en niet voor hcg prikken enzo.
    Vervelend dat je soms ook minder leuke reacties krijgt. Ik moet ook zeggen dat ik niet iedereen het adres geef, want weet nu al de reactie van mijn moeder...zucht.

Kaboutertje waterecho is anders dan een hysteroscopie, maar kan wel gebruikt worden voor hetzelfde doel. Wanneer moeten jullie weer naar het ziekenhuis?

Zo ik ga mijn best weer doen om te ontspannen. Zit vandaag de hele dag al in een soort stress- en angstmodus doordat mijn borsten minder gevoelig zijn..

13. Trees

Trees Niet meer actief

Minimuis fijn dat ei nog is geweest!!

14. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    trees je legt het echt precies goed uit wat ik bedoel! doordat mensen (vooral mensen die dicht bij mij staan) er helemaal niks over zeggen lijkt het of ik me steeds rotter ga voelen.. maar wat een goed idee om een weblog te starten! ik ben ook heel open over mijn miskramen, maar erger me eraan dat mijn moeder en vriend net doen of het iets is om voor te schamen en het daardoor voor iedereen verzwijgen, het is misschien heel raar maar ik heb liever dat ze het gewoon vertellen als mensen naar mij vragen...

ik schrijf wel voor mezelf elke keer alles op omdat ze zeggen dat je het dan beter kan "verwerken", wat ik trouwens nog steeds niet snap is hoe je een miskraam nou moet verwerken?? ze zeggen toch altijd probeer het een plaatsje te geven?! nou niemand verteld je hoe je dit moet doen? ik heb nou niet het gevoel dat als ik het opschrijf of met mijn vriend erover praat dat ik het verwerk... maar dat zal misschien altijd wel zo blijven?!
    en trees ik snap je onzekerheid, en ook al zeg ik dat de verschijnselen per dag heel erg kunnen verschillen helpt dat totaal niet om je onzekerheid weg te nemen.. ik denk idd dat wij de eerste weken niet kunnen genieten... ik niet in ieder geval, ik ga heel hard duimen dat het gewoon goed mag gaan deze keer!

fijn dat de waterecho goed is gegaan pat! ik dacht ook dat het een vervelend onderzoek was, maar gelukkig viel het mee!

minimuis fijn dat je kuur nu klaar is hoef je je daar idd geen zorgen om te maken! en beter dat je eisprong toch nog plaats heeft gevonden :D

hebben jullie trouwens een lijst waar je op kan zien wie wanneer naar het ziekenhuis moet?

nou het is een heel verhaal geworden, ik ga lekker douchen en dan naar bed! fijne avond nog allemaal!!

groetjes

15. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    trees je legt het echt precies goed uit wat ik bedoel! doordat mensen (vooral mensen die dicht bij mij staan) er helemaal niks over zeggen lijkt het of ik me steeds rotter ga voelen.. maar wat een goed idee om een weblog te starten! ik ben ook heel open over mijn miskramen, maar erger me eraan dat mijn moeder en vriend net doen of het iets is om voor te schamen en het daardoor voor iedereen verzwijgen, het is misschien heel raar maar ik heb liever dat ze het gewoon vertellen als mensen naar mij vragen...

ik schrijf wel voor mezelf elke keer alles op omdat ze zeggen dat je het dan beter kan "verwerken", wat ik trouwens nog steeds niet snap is hoe je een miskraam nou moet verwerken?? ze zeggen toch altijd probeer het een plaatsje te geven?! nou niemand verteld je hoe je dit moet doen? ik heb nou niet het gevoel dat als ik het opschrijf of met mijn vriend erover praat dat ik het verwerk... maar dat zal misschien altijd wel zo blijven?!
    en trees ik snap je onzekerheid, en ook al zeg ik dat de verschijnselen per dag heel erg kunnen verschillen helpt dat totaal niet om je onzekerheid weg te nemen.. ik denk idd dat wij de eerste weken niet kunnen genieten... ik niet in ieder geval, ik ga heel hard duimen dat het gewoon goed mag gaan deze keer!

fijn dat de waterecho goed is gegaan pat! ik dacht ook dat het een vervelend onderzoek was, maar gelukkig viel het mee!

minimuis fijn dat je kuur nu klaar is hoef je je daar idd geen zorgen om te maken! en beter dat je eisprong toch nog plaats heeft gevonden :D

hebben jullie trouwens een lijst waar je op kan zien wie wanneer naar het ziekenhuis moet?

nou het is een heel verhaal geworden, ik ga lekker douchen en dan naar bed! fijne avond nog allemaal!!

groetjes

16. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    ow dat gaat niet helemaal goed hij is dubbel geplaatst sorry!

17. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    zo ik ben in het ziekenhuis geweest en het zit mij geloof ik ook helemaal niet mee heb ik vandaag een waterecho gehad nu weet ik gelijk wat het inhou en het valt op zich wel mee alleen nu heb ik hem wel gehad na mijn eisprong zou dit als mijn ei bevrucht is een nadeel hebben weten jullie dat of moet ik deze ronde nu gelijk maar afschrijven heb echt een rot dag al die dikke buiken in het ziekenhuis en je kan nergens eens ff gaan zitten waar je ze niet zie ik heb ook nog 14buisjes bloed afgegeven en daarna weer een nieuwe afspraak gemaakt voor 17juni dan krijgen we de uitslag van het bloed en gaat hij me nog meer dingen uitleggen.

18. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Officieel sept pas, maar we mogen over 3 weken al voor een semenanalyse bij de ha.

19. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik mocht de hystero niet na mijn eisprong voor een eventuele bevruchting.

20. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Dat is bij mij niet de reden dat niemand het weet hoor. Maar we willen gewoon niet dat iedereen weet dat we bezig zijn.
    En het doet teveel pijn om het erover te hebben.

Deel Deze Pagina