De test was trouwens niet vals positief want had ook een digi die zwanger aan gaf vind het toch wel vreemd bijna geen bloedverloren alleen een beetje bruinverlies en er is niks te zien op de echo ben een beetje bang voor een bbz hoop echt geen hcg meer in mijn bloed te hebben weer eens iets anders om me druk om te maken gelukkig word ik morgen ochtend tussen 12 en 1 gebeld
minimuis wat een klotenieuws zeg!! Waarom gaat het toch elke keer mis? Ik kan hier zo pissig om worden en ik had je zo graag goed nieuws gegund! Nu hopen dat je HCG laag is (dat klinkt nu wel erg raar, maar ik hoop dat het geen bbz is). Misschien ter geruststelling. Mijn 4e zwangerschap was idem dito. Niks te zien op de echo, behalve verdikt baarmoederslijmvlies en mijn testen werden niet donkerder. Ook hier meteen paniek om weer een bbz, maar twee dagen na de echo begon ik heel erg te bloeden en echte miskraamkrampen. Mijn hcg was toen nog maar 37. Theorie van de gynecoloog was dat het zo klein was dat het gewoon niet te zien was op de echo en dat het nooit goed is ingenesteld. Nou meis voor jou een hele dikke knuffel en ik hoop dat het snel morgen 12 uur is. Ik snap dat het allemaal ontzettend eng is
Minimuis wat een klotenieuws.... Ik had zo gehoopt dat het goed zou zitten. Ik kan met voorstellen dat je bang bent voor een bbz. Ik heb het één keer gehad en vond het met name irritant dat je zo lang wordt opgehouden. Je moet aldoor bloed laten prikken en je cyclus komt niet op gang. Ik heb ook "goed" nieuws. Net als bij Trees was er bij mij verleden week ook geen vruchtzak op de echo te zien. Dus angst voor een bbz. Een dag later begon ik ineens enorm te bloeden en vanochtend was mijn zwangerschapstest negatief. Maar, let goed op jezelf en als je hele heftige buikpijn krijgt direct aan de bel trekken. Trees jij hebt je portie ellende ook wel gehad. Ik had net als jij dat ik mezelf geen rust gunde om die miskraam te krijgen en had wat licht bloedverlies. Ik wilde perse toch op vakantie en onderweg begon de ellende.... Gelukkig was het kort maar krachtig. Vlindermana, welkom. Ik zal mezelf even voorstellen. Ik ben 27 jaar en mijn vriend is 36. Ik heb een zoontje van vandaag precies 1 jaar. Toen wij besloten om met de pil te stoppen was ik na 5 maanden zwanger en dolgelukkig. Alles zag er goed uit en met 10 weken kreeg ik een goede echo met een actief kindje. Alles zag er uit volgens het boekje. Er was alleen een cyste te zien die voor de zekerheid even door de gyn gezien moest worden. Dit was 3 weken later. Daar bleek het hartje niet meer te kloppen. Ik had geen bloedverlies. Een week later ben ik gecurreteerd omdat het niet vanzelf kwam. Vier maanden later was ik weer zwanger. Dit keer kreeg ik met 6 weken een bloeding. Op de echo bleek er niets in mijn baarmoeder te zitten. Was dus een bbz. Hier heb ik weken mee moeten tobben omdat mijn HCG niet daalde maar steeg. Net voordat ze besloten om een injectie te geven (een soort chemo om sneldelend weefsel af te breken) heeft mijn lichaam het gelukkig zelf opgelost. Drie maanden later was ik weer zwanger en kreeg ik met 7 weken een miskraam. De maand daarop was ik weer zwanger. Tot frustratie van de gyn omdat net de onderzoeken waren gestart. Daar is godzijdank een gezonde zoon uitgekomen. Uit mijn bloedonderzoek kwam een verhoogde homocystine gehalte. Hiervoor moest ik iedere dag 5 mg foliumzuur slikken. Achteraf bleek dit niet nodig omdat de gyn de waardes verkeerd had geinterpreteerd. Uit angst ben ik toch blijven slikken omdat dit de enige zwangerschap was die wel goed verliep. Wat verschrikkelijk dat jullie je zoontje zijn verloren.... Dat is echt je grootste angst. Hoe lang is dit geleden?
Novi en vlindermama welkom. Trees ik moet nu een week na de ovulatie weer bloedprikken en een FM om te kijken hoe dik bm-slijmvlies is. ( zeker omdat ik ook 2 weken ongesteld ben) Ja en dan... ik weet niet. Hoor het wel. Ik heb dat pas gevraagd aan de gyn en slecht zaad komt niet eens aan zegt hij. Hij heeft heel veel met zaadonderzoek gedaan, dus ik ga er maar vanuit dat dat antwoord correct is. Minimuis, ik ga duimen voor je ( wat klinkt dat gek in dit verband) Ik geloof niet dat er door veel mk-en ook een kans is op een vroeggeboorte. Hoewel onze dochter wel te vroeg geboren is ( slechts 2 weken, maar toch te vroeg) Dus jouw zoon ook eerder Novi? Hoe zit dat eigenlijk bij Noodles? ( even een onderzoekje van kaboutertje... )
Nee, mijn zoon is niet te vroeg geboren. Ik ben 4 dagen voor de uitgerekende datum bevallen. En toen ben ik nog een handje geholpen ook. Hij had nog helemaal geen zin om er uit te komen.....
Bedankt novi en trees gelukkig heb ik dan niet iets vreemds ik vond het al raar dat die digi toen een week korter aangaf maar dacht dat dit kwam door dat ik hem niet met ochtend urine heb gedaan. Ik hoop dat het snel 12uur is en ik de uitslag heb. Oh ik kwam trouwens binnen en die prof had zijn verhaal al helemaal gedaan hoor mijn gyn zei gelijk het liep de laatste keer niet zo lekker ik zo nee wat moet je nu met een antwoord als je lichaam is niet selectief genoeg dat kan ik zelf nog wel verzinnen ik zo gelukkig ben ik normaal niet zo maar ik kon hem nu wel over zijn tafel heen trekken ach ja gelukkig hoef ik er niet meer naar toe en ben dus volop aan het zoeken naar een gyn in belgie
Hier kreeg ik dat antwoord ook slechtzaad zou niet kunnen zorgen voor een bevruchting dus nou daar gaan we dan maar vanuit dus het ligt in 99% van de gevallen aan de vrouw. Alleen 1%kan een toevals treffer hebben en daar door toch zwanger raken een dochter van mijn collega heeft dit gehad maar bij hem plakt het teveel dus na wassen is het waarschijnlijk goed die gaan nu dus voor iui
minimuis ik hoop ook voor je dat het snel 12 uur is. Bellen ze jou of kun je ook nog om 12.55 gebeld worden? Kaboutertje spannend hoor. Waar zit je nu in je cyclus en ik begrijp dat de uitslag niet zo lang op zich laat wachten? Minimuis heb je weleens gegoogled op dr. of prof. noens in Belgie (gent geloof ik)? Hij heeft een speciale behandeling voor vrouwen met herhaalde miskramen met een slagingskans van 80 of 90% per behandeling. Volgens mij is hij alleen geen gynaecoloog, maar een hematoloog?!? Nou dan gaan we er maar vanuit dat zaadjes van lief hier optimaal zijn. zeven keer een toevalstreffer van 1% lijkt me nogal onlogisch en dan reken ik de zwangerschappen die voor de 5 weken zijn misgegaan nog niet eens mee. Jup ik ben degene met het probleem en het stomme lichaam. Nog een vraagje. Ik wil vrijdag het vruchtje na de curretage weer laten onderzoeken. Tot nu zijn dat altijd nutteloze onderzoeken geweest met als uitslag, weefsel past bij zwangerschap (verrassing). Ik vroeg me af of het ook mogelijk is om het vruchtje uitgebreid te onderzoeken en of één van jullie dat weleens gedaan heeft? Ik zou eigenlijk graag willen weten of het vruchtje geheel gezond is of niet, zodat je iets zou kunnen zeggen of het in ons dna/ genen zit of dat mijn baarmoeder geen goede plek is om vruchtjes van voldoende zuurstof en voedsel te voorzien?
Trees ik weet niet of dat kan heb het zelf nog nooit gevraagd. Ik heb al een keer op google gezocht naar die man maar omdat ik nog volop met het proces rotterdam bezig was niks mee gedaan. En ze bellen mij dus het kan ook later worden maar denk dat hij mij niet onnodig lang ga laten wachten
ik las dat die man met name succes heeft bij vrouwen waarbij het na de hartactie fout gaat. Wij hebben hiervoor nog nooit hartactie gehad, dus weet niet of hij ons kan helpen. Het ziekenhuis in Brussel schijnt ook een goede naam te hebben. Ze doen daar bijv. ivf-pgs. Ik denk dat ze je ook niet lang laten wachten. Wij hadden toen ook zo belafspraak voor de hcg-waarde, maar hij al wel aangegeven dat als mijn hcg schrikbarend hoog zou zijn geweest dat het direct een gevaar was dat ze me al veel eerder hadden gebeld. Lijkt me dat ze jou dan ook niet onnodig laten wachten.
Trees wij hebben ook nog maar 1x hart actie gehad en dat was bij de 2ling verder waren ze allemaal zonder en wat me ook opval is dat ik steeds 2 vroege heb en dan blijft het ineens langer goed gaan weer 2korte en toen de 2ling en nu weer een korte raar hoor en de aller eerste was 12 weken alleen was daar de vruchtzak nog over bij de echo en daarna ook weer 2 kort kan toeval zijn
Gent staat trouwens ook goed bekend. Dat even terzijde. Ik heb exact hetzelfde als wat jij hebt! Bij mij wisselen de korte en de lange zich ook af. De korte komen spontaan en de lange zijn altijd curretages. Dat is toch wel vreemd... Ik heb trouwens het boek van allan beer 'is your body babyfriendly' besteld. Ben je er bekend mee?
@Minmius: bij mij gaf de digitale cleurblue verleden week ook maar 1- 2 weken aan i.p.v. 3+. Dit was met ochtendurine. Toen wist ik dus eigenlijk wel hoe laat het was. Al dat geld dat ik al uitgegeven heb aan testen..... Had een leuke vakantie kunnen zijn. Wat het zaad betreft. Dat zal dan wel goed zitten.... Ik ga toch nog een keer een bloedonderzoek aanvragen. Dat homocystine verhaal staat met toch niet aan. Eerst was het niet goed en 3 maanden later werd ik gebeld dat het toch goed was. Ik heb toen wel iedere dag 5 mg foliumzuur moeten slikken. Wel apart dat die zwangerschap wel goed is gegaan....
Ik test nog maar één keer als ik zwanger ben en daarna is het basta. Ik kan mezelf er helemaal gek meemaken. Deze keer heb ik nog een tweede keer getest, maar dat was na de uitslag van de HCG-waarde in mijn bloed en wist daardoor dat de test knal zou worden. Leek me toen ook weleens leuk. Novi ik zou inderdaad achter dat homocystine-verhaal aangaan. Deze waarde is toch pas betrouwbaar als je minimaal drie maanden niet zwanger bent geweest? Anders kan het geloof ik valspositief zijn, maar sowieso niet valsnegatief geloof ik. Naast hoge dosis foliumzuur is de behandeling toch ook extra b6 slikken?
Hey Meiden, Minimuis wanneer krijg je vandaag de uitslag van je bloedwaarden?Eigenlijk hoop ik voor je dat je toch nog zwanger bent en dat je te vroeg een echo hebt laten doen. Mijn cyclus was ook steeds in de war en nu gebruik ik sinds twee maanden omega 6 PMP van het merk efamol en nu voel ik me en veel beter en mijn cyclus klopt nu,ik heb hier hele goede verhalen over gehoord,ik voeg voor jullie de web pagina bij PMP. Teunisbloemolie tegen PMS en Menstruatieklachten (voor een normale en regelmatige menstruatie). Groeten Vlinder moeder
Trees toch raar he ik moest trouwens ook bij de langere een curettage hebben alleen bij de eerste niet omdat ik hier al een hele tijd mee liep. Nou ik heb mijn waarde weet niet wat te denken maar goed zal het niet zijn zit nu een beetje net als jij trees hcg was 195 volgende week terug prikken
Ik vind het vervelend voor je dat je je zo voelt maar ik begrijp je verhaal niet helemaal geloof ik Je hebt nog nooit een positieve test gehad, bent aan de pil en toch weet je zeker dat je 5 miskramen hebt gehad. Aan je ongesteldheid kun je volgens mij niet aflezen of je zwanger bent (geweest) die verschilt elke keer weer van samenstelling. Als je serieus zwanger wilt worden zul je moeten stoppen met de pil en beginnen met het slikken van foliumzuur ***Sorry dames dat ik even inbreek maar ik vind het een TE serieuws onderwerp waar niet te licht over gedacht moet worden***
Dat was ook de reden waarom ik haar een aantal vragen heb gesteld. Ik begreep het verhaal ook niet helemaal, maar wil iemand wel het voordeel van de twijfel gunnen. Ik snapte ook niet waarom de urinetesten niet zouden werken (hcg is hcg lijkt me) en hoe je een vruchtje kan verliezen en herkennen (het is dan 0,1 mm groot) bij twee dagen overtijd . Maar Diana misschien hebben wij het niet goed begrepen en kun je het nog wat toelichten?
Vlindermoeder ik heb gelukkig nog steeds een voorbeeldige cyclus. De eerste cyclus na een miskraam vaak extra lang en daarna weer netjes 28/29 dagen. Ik heb altijd het idee dat mijn lichaam heel snel hersteld. Minimuis wat zegt je gevoel nu je de hcg-waarde hebt gehoord. Slecht of goed gevoel (in hoeverre een 'goed' gevoel uberhaupt nog mogelijk is...). Is er een kans dat je een weekje korter zou zijn bijv.?